MF 265 vai 590 ?

Tappi

Olen hommaamassa pientä traktoria suht.kevyisiin töihin, lumenlinkous, pienimuotoiseen puunajoon jne. Massey Fergusonin oon aatellut ostaa, olisko kellään mielipiteitä MF 265:n ja 590:n välillä? Kumpi kestävämpi / parempi hankinta ja mihin kannnattee katsoa kyseisiä koneita ostaessa?...eli mitkä ovat em.koneiden "heikot" kohdat? Tehot lienee lähes samat molemmissa ja riittänee varmasti meikäläiselle. MF 565 lienee sama kuin 265, mutta brittiläisellä hytällä? 265:ssä "palmun" hyttä?

60

33190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MB-320s

      Ota se joka on parempi kuntoinen !!
      Molemmat mallit ovat varmasti olleet aikanaan raskaassa käytössä eikä näiden kunnostaminen ole mitään halpaa huvia . Varsinkin vähäisen käytön vuoksi .

    • mf265

      Mf265 on jatkettu 165malli. Vaihdekepit on jatkettu, Kaikki polkimet on jouduttu nostamaan ylemmäs, jotta lattia on saatu tasaiseksi. Melko omaperäinen sovitus, kun olen tarkemmin katsellut. Ikkunalasit vuotavat vanhemmiten kun ovat pintaan asennetut. Tekniikka on itsessään hyvä ja luotettava.

      • ö

        minkä laasta kokemusta teilläon mf 265 mun mielestä ihan jees meillä on ittellä mf 135 ja fiat 65-90 olis kiva saada teidän mieli piteet


    • .....

      Aikapaljon etupainoisia takatuuppareina herkkiä sutimaan, ketjut välttämättömät em töihin.
      Jos itse saisin valita niin 602 valmet ois suositeltavanpi.

      • Pultti Bois

        On tolla jutut?
        MF 265 teho 60 - 65 hv DIN vääntö 231 - 265 Nm 3,86 litraa paino 2730 kg
        MF 590 teho 75 hv DIN vääntö 275 4,06 litraa 3020 kg
        Näissä hyvä vaihteisto 8 2 peruutus v.
        -------
        Valmet 602 58 hv DIN vääntö 210 3,3 litraa paino 2750 kg
        Tämä on mopo noihin MF:iin verrattuna.
        Onneton vaihteisto 6 2 peruutus v.

        Tätä et ehdottanut?
        Valmet 602 Turbo 66 hv DIN vääntö 235 Nm paino 2820 kg
        Mopo on tämäkin. Lisäksi Valmettien nostolaite ei pärjää MF:lle alkuunkaan.
        Lisäksi Valmettien 3 syl moottori käy niin hirveällä äänellä, ettei sitä kestä kenenkään korvat. Ja Valmettien surkeat kuivat levyjarrut ei pärjää MF:n öljykylpylevyille. Ja Valmettien ohjaamo on surkea. Samoin kytkinpoljin. V.O.A. kytkin onneton käsivipu? MF:n hyrd. V.O.A. kytkin.


      • aina valmetilla
        Pultti Bois kirjoitti:

        On tolla jutut?
        MF 265 teho 60 - 65 hv DIN vääntö 231 - 265 Nm 3,86 litraa paino 2730 kg
        MF 590 teho 75 hv DIN vääntö 275 4,06 litraa 3020 kg
        Näissä hyvä vaihteisto 8 2 peruutus v.
        -------
        Valmet 602 58 hv DIN vääntö 210 3,3 litraa paino 2750 kg
        Tämä on mopo noihin MF:iin verrattuna.
        Onneton vaihteisto 6 2 peruutus v.

        Tätä et ehdottanut?
        Valmet 602 Turbo 66 hv DIN vääntö 235 Nm paino 2820 kg
        Mopo on tämäkin. Lisäksi Valmettien nostolaite ei pärjää MF:lle alkuunkaan.
        Lisäksi Valmettien 3 syl moottori käy niin hirveällä äänellä, ettei sitä kestä kenenkään korvat. Ja Valmettien surkeat kuivat levyjarrut ei pärjää MF:n öljykylpylevyille. Ja Valmettien ohjaamo on surkea. Samoin kytkinpoljin. V.O.A. kytkin onneton käsivipu? MF:n hyrd. V.O.A. kytkin.

        Kyllähän tosi on että MF nostolaite on niin sanotusti pe...... nosto tehoissa ei hurrraamista, ei pidä varsia paikallaan, ylä asennossa pumppu huutaa sydäntä särkevästi, jos jätät koneen käydessä työ koneen väli asentoon lyöt oven kovaa kiinni varret tippuu alas tai nousee ylös, teeppä sillä sitten tarkkaa työtä.
        Valmetti pitää esim. kolme siipiset aurat vaikka viikon ylhäällä ei tule kiven lailla alas kun koneen sammuttaa. Tässä vähän esi makua vertailusta nimimerkillä kokemusta on!


      • Nimimerkki 2
        aina valmetilla kirjoitti:

        Kyllähän tosi on että MF nostolaite on niin sanotusti pe...... nosto tehoissa ei hurrraamista, ei pidä varsia paikallaan, ylä asennossa pumppu huutaa sydäntä särkevästi, jos jätät koneen käydessä työ koneen väli asentoon lyöt oven kovaa kiinni varret tippuu alas tai nousee ylös, teeppä sillä sitten tarkkaa työtä.
        Valmetti pitää esim. kolme siipiset aurat vaikka viikon ylhäällä ei tule kiven lailla alas kun koneen sammuttaa. Tässä vähän esi makua vertailusta nimimerkillä kokemusta on!

        Valmet 602 ja kolmesiipiset aurat? Ei sillä kyntämään pysty kuin ihan kevyellä maalajilla. Painonsiirto ei ole toiminut uutenakaa, koska sitä EI OLE. Kun taas MF:llä pystyy kyntämään. Verratkaa MF nostolaitteen liikevaraa/nostokorkeutta. Ei löydy valmetista kuin lyhyt nostoliike. Valmetissa ei ole nostolaitteessa öljyä ulkopuolisille sylintereille. Pieni öljytila. Kuka jättää aurat kolmeksi viikoksi ylös? Ja Valmetissa nostolaitteen vääntiö pettää. Tulee nostolaitteen männänvarsi ulos. Vaikea korjata kotelo ohutta valurautaa.
        Valmet on itälaatua kuin Belarus. Valmetista löytyy vaihteistosta hammaspyöriä jossa ei ole karkaisua? Ja 6 perutusvaihdetta. Vaikea peruuttaa kärryllä, kun pakki on liian nopea.


      • MB-320s
        Pultti Bois kirjoitti:

        On tolla jutut?
        MF 265 teho 60 - 65 hv DIN vääntö 231 - 265 Nm 3,86 litraa paino 2730 kg
        MF 590 teho 75 hv DIN vääntö 275 4,06 litraa 3020 kg
        Näissä hyvä vaihteisto 8 2 peruutus v.
        -------
        Valmet 602 58 hv DIN vääntö 210 3,3 litraa paino 2750 kg
        Tämä on mopo noihin MF:iin verrattuna.
        Onneton vaihteisto 6 2 peruutus v.

        Tätä et ehdottanut?
        Valmet 602 Turbo 66 hv DIN vääntö 235 Nm paino 2820 kg
        Mopo on tämäkin. Lisäksi Valmettien nostolaite ei pärjää MF:lle alkuunkaan.
        Lisäksi Valmettien 3 syl moottori käy niin hirveällä äänellä, ettei sitä kestä kenenkään korvat. Ja Valmettien surkeat kuivat levyjarrut ei pärjää MF:n öljykylpylevyille. Ja Valmettien ohjaamo on surkea. Samoin kytkinpoljin. V.O.A. kytkin onneton käsivipu? MF:n hyrd. V.O.A. kytkin.

        Alkuperäinen viestin kirjoittaja EI TARVISE !! konetta varsinaiseen raskaaseen maanviljelykseen !!!

        Joten nostolaitteiden toiminnoiden paremmuudella ei ole merkitystä myöskään kyntöominaisuuksilla .

        Joten : -> Lukekaa tuo ensimmäinen aloitusviesti uudelleen , ennen kuin käytte toistenne kurkuun kiinni :D


      • 265
        aina valmetilla kirjoitti:

        Kyllähän tosi on että MF nostolaite on niin sanotusti pe...... nosto tehoissa ei hurrraamista, ei pidä varsia paikallaan, ylä asennossa pumppu huutaa sydäntä särkevästi, jos jätät koneen käydessä työ koneen väli asentoon lyöt oven kovaa kiinni varret tippuu alas tai nousee ylös, teeppä sillä sitten tarkkaa työtä.
        Valmetti pitää esim. kolme siipiset aurat vaikka viikon ylhäällä ei tule kiven lailla alas kun koneen sammuttaa. Tässä vähän esi makua vertailusta nimimerkillä kokemusta on!

        Kyllä MF:n nostolaite on paljon parempi, kun Valmetin. Toimii tarkasti ja pehmeesti eikä semmosilla 10 sentin nytkähyksillä, niinkun Valmetissa. Valmetin MEKAANINEN nostolaite on vielä tänä päivänä huonompi, mitä MF:n kymmeniä vuosia sitten. MF:ssä tosin nosto- ja vetovarret heikommat. Kyllä meijän Valmetin nostolaitteet laskeutuu hiljalleen kone sammutettuna samoin, kun MF 265:n. Mutta konehan lasketaan aina ajon jälestä alas.


      • ö

        valtra 900 on mettän hyvä


      • pa
        ö kirjoitti:

        valtra 900 on mettän hyvä

        joo kyllä 900 on PARAS!mettäs mut tuo 265 sitä en ottaisi mettään


      • ö
        Nimimerkki 2 kirjoitti:

        Valmet 602 ja kolmesiipiset aurat? Ei sillä kyntämään pysty kuin ihan kevyellä maalajilla. Painonsiirto ei ole toiminut uutenakaa, koska sitä EI OLE. Kun taas MF:llä pystyy kyntämään. Verratkaa MF nostolaitteen liikevaraa/nostokorkeutta. Ei löydy valmetista kuin lyhyt nostoliike. Valmetissa ei ole nostolaitteessa öljyä ulkopuolisille sylintereille. Pieni öljytila. Kuka jättää aurat kolmeksi viikoksi ylös? Ja Valmetissa nostolaitteen vääntiö pettää. Tulee nostolaitteen männänvarsi ulos. Vaikea korjata kotelo ohutta valurautaa.
        Valmet on itälaatua kuin Belarus. Valmetista löytyy vaihteistosta hammaspyöriä jossa ei ole karkaisua? Ja 6 perutusvaihdetta. Vaikea peruuttaa kärryllä, kun pakki on liian nopea.

        tuo 165 ja 265 on kummatkin hyviä lumi töihin sirkkaamiseen pieneen puun ajoon ja peruna maalla yms mutta kun ei tiedä kumman hankkis? mulla on enemmän kokemusta nuosta 165ja135 mä olisin ajatellut sitä 165 tai 265 3m äestä vetämään ja kylväisin tumen 2500 kevythinattavalla vetäisin pelto jyrää pikku-ruiskua veisin ja vetäisin velsan kärryjä kynnän 3 siipisellä överum auroilla että kumpi on se parempi?


      • valmetistinii
        Nimimerkki 2 kirjoitti:

        Valmet 602 ja kolmesiipiset aurat? Ei sillä kyntämään pysty kuin ihan kevyellä maalajilla. Painonsiirto ei ole toiminut uutenakaa, koska sitä EI OLE. Kun taas MF:llä pystyy kyntämään. Verratkaa MF nostolaitteen liikevaraa/nostokorkeutta. Ei löydy valmetista kuin lyhyt nostoliike. Valmetissa ei ole nostolaitteessa öljyä ulkopuolisille sylintereille. Pieni öljytila. Kuka jättää aurat kolmeksi viikoksi ylös? Ja Valmetissa nostolaitteen vääntiö pettää. Tulee nostolaitteen männänvarsi ulos. Vaikea korjata kotelo ohutta valurautaa.
        Valmet on itälaatua kuin Belarus. Valmetista löytyy vaihteistosta hammaspyöriä jossa ei ole karkaisua? Ja 6 perutusvaihdetta. Vaikea peruuttaa kärryllä, kun pakki on liian nopea.

        Kuinkas sanot tuosta: 49 hv ja 3 siipiset fiskarssit: http://www.youtube.com/watch?v=QbuGbeusZR8


      • 185
        valmetistinii kirjoitti:

        Kuinkas sanot tuosta: 49 hv ja 3 siipiset fiskarssit: http://www.youtube.com/watch?v=QbuGbeusZR8

        ihan hyvin mut jos on märkää niin ei tuallaanen ny verä sais olla vaikka 602 tai 702


      • mf 265
        valmetistinii kirjoitti:

        Kuinkas sanot tuosta: 49 hv ja 3 siipiset fiskarssit: http://www.youtube.com/watch?v=QbuGbeusZR8

        tuo 500 ei kynnä tarpeeks syväätti sais olla jos on märkää ja kyntää syväätti niin semmonen 90hv


      • Timmyys

        Tottakai ne ny on etupainoisia koska ne on tehty nii että kun jonkun työkoneen laittaa perään niin se ei oo heti pystys vaan pysyy etupyörät maas niinku pitää!


      • valumöltti
        Pultti Bois kirjoitti:

        On tolla jutut?
        MF 265 teho 60 - 65 hv DIN vääntö 231 - 265 Nm 3,86 litraa paino 2730 kg
        MF 590 teho 75 hv DIN vääntö 275 4,06 litraa 3020 kg
        Näissä hyvä vaihteisto 8 2 peruutus v.
        -------
        Valmet 602 58 hv DIN vääntö 210 3,3 litraa paino 2750 kg
        Tämä on mopo noihin MF:iin verrattuna.
        Onneton vaihteisto 6 2 peruutus v.

        Tätä et ehdottanut?
        Valmet 602 Turbo 66 hv DIN vääntö 235 Nm paino 2820 kg
        Mopo on tämäkin. Lisäksi Valmettien nostolaite ei pärjää MF:lle alkuunkaan.
        Lisäksi Valmettien 3 syl moottori käy niin hirveällä äänellä, ettei sitä kestä kenenkään korvat. Ja Valmettien surkeat kuivat levyjarrut ei pärjää MF:n öljykylpylevyille. Ja Valmettien ohjaamo on surkea. Samoin kytkinpoljin. V.O.A. kytkin onneton käsivipu? MF:n hyrd. V.O.A. kytkin.

        näin !


      • anonnn
        aina valmetilla kirjoitti:

        Kyllähän tosi on että MF nostolaite on niin sanotusti pe...... nosto tehoissa ei hurrraamista, ei pidä varsia paikallaan, ylä asennossa pumppu huutaa sydäntä särkevästi, jos jätät koneen käydessä työ koneen väli asentoon lyöt oven kovaa kiinni varret tippuu alas tai nousee ylös, teeppä sillä sitten tarkkaa työtä.
        Valmetti pitää esim. kolme siipiset aurat vaikka viikon ylhäällä ei tule kiven lailla alas kun koneen sammuttaa. Tässä vähän esi makua vertailusta nimimerkillä kokemusta on!

        kyllä nuon valumöltti ei oo ikinä nostolaitteeta nähnykkää


      • 48 HA MAATA

      • s.......p
        aina valmetilla kirjoitti:

        Kyllähän tosi on että MF nostolaite on niin sanotusti pe...... nosto tehoissa ei hurrraamista, ei pidä varsia paikallaan, ylä asennossa pumppu huutaa sydäntä särkevästi, jos jätät koneen käydessä työ koneen väli asentoon lyöt oven kovaa kiinni varret tippuu alas tai nousee ylös, teeppä sillä sitten tarkkaa työtä.
        Valmetti pitää esim. kolme siipiset aurat vaikka viikon ylhäällä ei tule kiven lailla alas kun koneen sammuttaa. Tässä vähän esi makua vertailusta nimimerkillä kokemusta on!

        opettele käyttämään nostolaitteita mf:ssä ja puhu sitte vasta


    • paroni

      265 huomattavasti ketterämpi,yllättävän sitkeä ja vahva peli kokoisekseen.Menee metsässä ja muualla lumessa hienosti ilman ketjujaki,kun on vaan renkaat hyvät...
      590 on melko järeä rakenteinen,toimiva peli... suuri miinus on hytti,kulkeminen on todella hankalaa...

      Makuasioita,toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä...Itse ottaisin 265,talossa jo yksi toinenkin kelpaisi...

      • Nimimerkki 2

        "MF-590 melko järeä...?"
        Se on 290 kg painavampi kuin MF-265! Ei tarvii etupainoja. Ja 590 on isommat renkaat melko varmasti!


      • ö

        yhyres lehres myytiin mf 595 sitä oli pikkasen viritetty oli nimittäin 180hv mitäs siitä sanotte? entä montako hevosta siinäon vakiona?


      • ö
        Nimimerkki 2 kirjoitti:

        "MF-590 melko järeä...?"
        Se on 290 kg painavampi kuin MF-265! Ei tarvii etupainoja. Ja 590 on isommat renkaat melko varmasti!

        mitä ootta mieltä oliskose hyvä 14 hehtaariin pelto määrään?


      • ö
        Nimimerkki 2 kirjoitti:

        "MF-590 melko järeä...?"
        Se on 290 kg painavampi kuin MF-265! Ei tarvii etupainoja. Ja 590 on isommat renkaat melko varmasti!

        tottakai se on mitäsä oikeen luulet


      • Mf0
        ö kirjoitti:

        yhyres lehres myytiin mf 595 sitä oli pikkasen viritetty oli nimittäin 180hv mitäs siitä sanotte? entä montako hevosta siinäon vakiona?

        95


    • paroni

      jos on vähänkin pidempää matkaa ajettavana,katso että ferkussa on multipower...kaikissa 590 sitä ei ole,590 on muutenkin huonot vaihdevälit,pellolle ei löydy sopivaa ja tiellä on niin hidas että mummot menee pyörällä ohi...
      265 huomattavasti paremmat vaihteet,multipowerin ja pienen ruuvauksen ansiosta kulkee todella liukkaasti!

      • ö

        mikset vastannut? kuink vanha oot?


    • Harraste590

      Itellä on tommonen 590 harraste hommissa pikku ¨maatilalla¨ tommmosta pihan auruuta pellon muokkausta harraste kenttäsirkkelin pyöritysta polttopuun ajoo ym pientä ja on just passeli tommoseen ajoon eli voin kyl suositella.

      • ö

        tekisinkö itte sisun kärrystä 14 hehtaariin semmoset isot kärryt vaiko ostanko tuhdit


      • pa
        ö kirjoitti:

        tekisinkö itte sisun kärrystä 14 hehtaariin semmoset isot kärryt vaiko ostanko tuhdit

        kantsii tehä itte ei nuo muut tajua mistäme puhutaan kun ei vastaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • rumilus se sisu
        ö kirjoitti:

        tekisinkö itte sisun kärrystä 14 hehtaariin semmoset isot kärryt vaiko ostanko tuhdit

        Jos on sepän vikaa ja aikaa ja intoa värkätä kärryjä niin kantsii tehdä itse, muussa tapauksessa kannattaa ostaa vaikka käytetyt kippikärryt. Onhan se tehdastekoinen traktorin peräkärry yleensä paremmin maatalouteen sopiva kuin kuorma-autosta värkätty rumilus, varsinkin 14 ha tilakokoa ajatellen.


      • edf
        rumilus se sisu kirjoitti:

        Jos on sepän vikaa ja aikaa ja intoa värkätä kärryjä niin kantsii tehdä itse, muussa tapauksessa kannattaa ostaa vaikka käytetyt kippikärryt. Onhan se tehdastekoinen traktorin peräkärry yleensä paremmin maatalouteen sopiva kuin kuorma-autosta värkätty rumilus, varsinkin 14 ha tilakokoa ajatellen.

        kyllä ne ehkä kantsii tehä itte jos se tuloo halvemmaksi mut kantsii vähä laajentaa sitä tilaa 14 ha on aika pikkuruinen määrä niin isoille kärryille! mut sitten jos sä niillä urakoit se on sitten eriasia


      • yy
        rumilus se sisu kirjoitti:

        Jos on sepän vikaa ja aikaa ja intoa värkätä kärryjä niin kantsii tehdä itse, muussa tapauksessa kannattaa ostaa vaikka käytetyt kippikärryt. Onhan se tehdastekoinen traktorin peräkärry yleensä paremmin maatalouteen sopiva kuin kuorma-autosta värkätty rumilus, varsinkin 14 ha tilakokoa ajatellen.

        niin no mut kun ostelin vähä tuos peltoa ostin tuhti kk11 täyttövaunut nyt mulla on suunnilleen 20ha peltoa ennen mulla oli yksi 10ha pelto ja 4ha pelto nyt on 2 10ha peltoa KONEITA... fiat 65-90 ja leukku 60hv kronos 3m äes tume 2500 jyrä ruisku tuhti täyttövaunut kk11 Huom(käytetään MYÖS kärrynä) sekä sampo 500 ja överum 3 siipiset aurat


    • ö

      ota 265 vie pienen tilan kääntyessä mut toi 590 se on hiukan kömpelöhkö ja huono koppi kyllä lämpimästi suosittelen 265

      • se valmetti

        502/602 tai 305/405 lähtee talvella käyntiin ja ei tuu vaurioita siellä metäs, nehän on aina vetokoukustaan kannon nokas nuo verkut tai sitte nokka erel suonsilmäs. ja se varkun ohjaus on aivan uskomattoman huono, en oo missään muussa merkissä tavannu yhtä surkeaa. polttoainetta ainaki meillä söi tuo 590 2 kertaa enempi mitä 702-s valmet vaikkei sillä tehty edes yhtä raskaita hommia. kytkin tuossa 590:ssä minun mielestä pahasti alimitotettu. hydrauliikka ja ulosoton kytkentä sen sijaan verkus oli parempi. ja eikös perusverkussaki loota 6 2.


      • mf...
        se valmetti kirjoitti:

        502/602 tai 305/405 lähtee talvella käyntiin ja ei tuu vaurioita siellä metäs, nehän on aina vetokoukustaan kannon nokas nuo verkut tai sitte nokka erel suonsilmäs. ja se varkun ohjaus on aivan uskomattoman huono, en oo missään muussa merkissä tavannu yhtä surkeaa. polttoainetta ainaki meillä söi tuo 590 2 kertaa enempi mitä 702-s valmet vaikkei sillä tehty edes yhtä raskaita hommia. kytkin tuossa 590:ssä minun mielestä pahasti alimitotettu. hydrauliikka ja ulosoton kytkentä sen sijaan verkus oli parempi. ja eikös perusverkussaki loota 6 2.

        ...eikös perusverkussaki loota 6 2.....

        Kyllä , jos siinä multipoweri , muussa tapauksessa 8 2 , näin ainakin vanhoissa -80 luvun malleissa .


      • valitsisin
        se valmetti kirjoitti:

        502/602 tai 305/405 lähtee talvella käyntiin ja ei tuu vaurioita siellä metäs, nehän on aina vetokoukustaan kannon nokas nuo verkut tai sitte nokka erel suonsilmäs. ja se varkun ohjaus on aivan uskomattoman huono, en oo missään muussa merkissä tavannu yhtä surkeaa. polttoainetta ainaki meillä söi tuo 590 2 kertaa enempi mitä 702-s valmet vaikkei sillä tehty edes yhtä raskaita hommia. kytkin tuossa 590:ssä minun mielestä pahasti alimitotettu. hydrauliikka ja ulosoton kytkentä sen sijaan verkus oli parempi. ja eikös perusverkussaki loota 6 2.

        MF 265:n . Ei tarvitse leikkiä joutavia. Valmettia en ottaisi kirveelläkään.


      • ??????????
        se valmetti kirjoitti:

        502/602 tai 305/405 lähtee talvella käyntiin ja ei tuu vaurioita siellä metäs, nehän on aina vetokoukustaan kannon nokas nuo verkut tai sitte nokka erel suonsilmäs. ja se varkun ohjaus on aivan uskomattoman huono, en oo missään muussa merkissä tavannu yhtä surkeaa. polttoainetta ainaki meillä söi tuo 590 2 kertaa enempi mitä 702-s valmet vaikkei sillä tehty edes yhtä raskaita hommia. kytkin tuossa 590:ssä minun mielestä pahasti alimitotettu. hydrauliikka ja ulosoton kytkentä sen sijaan verkus oli parempi. ja eikös perusverkussaki loota 6 2.

        joo se 405 se on hyvä mettäs mut sais olla enempi tehoja jos ajattelee olla ammatikseen puun ajos sais olla valtra 900!


      • tosi riesa
        ?????????? kirjoitti:

        joo se 405 se on hyvä mettäs mut sais olla enempi tehoja jos ajattelee olla ammatikseen puun ajos sais olla valtra 900!

        Kyllä sitä multipoweria saapi pelätä.Niin kauan ku toimii niin hyvä , vaan kun särkyy niin vaivaloinen ja kallis korjata.


      • 1988
        valitsisin kirjoitti:

        MF 265:n . Ei tarvitse leikkiä joutavia. Valmettia en ottaisi kirveelläkään.

        mikä valmetis on vikana?


    • mfmies

      Jos tarvii ulkopuoleista hydrauliikkaa 265 on onneton vaikka olis lisätty ns. kolimitie venttili.
      En muista onko kaikissa 590:ssä ns hydrauliikan suurtehopumppu voit tarkistaa aiaa kodedata.net sivulta.
      MF265 saa sekä "8 2" että "12 4 multipower" vaihteistoilla. Multipoweri on sinänsä omanlaisensa ajella kun kilpikonna vaihteilla ei ole moottorijarrutusta ja toisaalta kun painaa kykimen alas multipoweripäällä ylämäessä traktori ei lähdekkään rullaan taaksepäin eli kannattaa tutustua multipoweriin perustellisesti jollei tunne sitä.

      Niin edellä kirjoitettu perustuu n 25v:n ajokokekmuksiin MF265 multipowerista.

      Niin MF265 sai ainakin kahdella erilaisella hytillä harmaissa on parempi raitisilmapuhallin.

      • Blue power

        Hassua, kaveri ettii raktoria, mutta täällä puhutaan massikoista ja vielä valmeteistakin. Ford 5000, niin et tarvii ikinä mitään muuta. Sillä urakoit vielä koko kylänkin työt, jos lama vie päivätyön. Mieti, voimanottokin ilman kytkintä vivulla, pikavaihde ja lyömätön FORD-kestävyys.

        Fordson farming kannattaa


      • Varma valmet
        Blue power kirjoitti:

        Hassua, kaveri ettii raktoria, mutta täällä puhutaan massikoista ja vielä valmeteistakin. Ford 5000, niin et tarvii ikinä mitään muuta. Sillä urakoit vielä koko kylänkin työt, jos lama vie päivätyön. Mieti, voimanottokin ilman kytkintä vivulla, pikavaihde ja lyömätön FORD-kestävyys.

        Fordson farming kannattaa

        Vaikka valmettia morkataan niin on paras suomeen .
        Näin pitkässä juoksussa työllistät itsesikin ,kun on kotimainen tuote.
        Ei niissä ole isoja eroja.
        Valmetti on monessa mielessä järkevä ratkaisu.
        Saat kunnon huollon,menee se mf ,kin rikki ja varaosia saat katella kissojen ja hiitien kanssa,kokemusta on.


      • mf...
        Varma valmet kirjoitti:

        Vaikka valmettia morkataan niin on paras suomeen .
        Näin pitkässä juoksussa työllistät itsesikin ,kun on kotimainen tuote.
        Ei niissä ole isoja eroja.
        Valmetti on monessa mielessä järkevä ratkaisu.
        Saat kunnon huollon,menee se mf ,kin rikki ja varaosia saat katella kissojen ja hiitien kanssa,kokemusta on.

        "Näin pitkässä juoksussa työllistät itsesikin ,kun on kotimainen tuote."

        Järkeä kehiin !!!

        Käytetyn koneen osta ei ketään suomalaista traktorin tekijää enää työllistä varaosatkin ovat käytettyjä.


    • LapistaM

      Tämä rattori on tarkoitettu kaikkeen tavalliseen työhön mitä talossa yleensä on. Paino on kevyempi kuin 590 mallissa, joka on tarkoitettu isompiin töihin kuten useampisiipisen auran vetoon. Fergusonin käyntiääni on "leppoisampi" 3-sylinterisiin rattoreihin verraten. Ohjaamossa on tasainen lattia kuten Valmet 502 rattorissa, joka on tehoiltaan huomattavasti vähäisempi. Käynnistys Fergussa on erinomainen. Siinä on nestejarrut, Tuon ikäisissä Valmeteissa on makaaniset jarrut. Nostolaitteen puolella hyvää on suuri nostovarsien liikerata, paljon suurempi kuin Valmetissa. Nostolaitteen nosto pei pysy ylhäällä, tulee säätää kolmitieventtiiliä. Sen vuoto pudottaa työkoneen alas.
      Palmu hyttä on ihan hyvä. Kun ostetaan tuon ikäisiä rattoreita, hintaluokka on 4000 - 6500e.

      • ValluMF

        Olen omistanut Valmet 502 ja nyt on MF590, vertailen siksi niitä keskenään. Kyllä 502 on ketterämpi ja ergonomisesti parempi, mutta heikkotehoisempi monessa suhteessa, nostilaite (590:ssä apusylinteri) ja hepat (49/75). MF590 on parempi vaihteisto vaikka kepit sijaitseekin jalkojen välissä, paremmin syncronointi, Vallussa ei niin hyvä syncronointi. Jostain syystä massikan nostolaitteesta arkikäytössä en ole tykännyt, Valmetin on yksinkertaisempi. Eri asia voisi olla jos rupeasi kyntöhommiin niin toimivalla massikan nostolaitteella voisi tulla parempi kynnös. Onhan MF rumempi kun se koppikin sijaitsee niin edessä, mutta ei se ajoa haittaa. Mutta eihän nämä traktorit olekkaan vertailukelpoisia keskenään, painivat eri luokissa, mutta massikassa saat samalla rahalla isomman pelin ja mahdollisesti jopa lujemman.


    • öä

      meillä on mf 265 ja 590 ja 165 raskaissa töissä suosittelen mf 590 mut se mf 590 kuluttaa ENEMMÄN kuin esim...mf 265 ja mf 265 on MEILLÄ!! paree kun muut sopii hyvin pieniin hommiin mut toi mf 590 on kömpelö! ja vikoja EHKÄ! vähän enemmän kun tos mf 265 mut osta se mf 265 sillä se KANNATTAA! tai sit 165 sekin on hyvä!

    • p*ska

      meil on leyland 702 ja mf 265 ja fiat 65-90 ja zetor (wanha en muista numeroa kopilla)(ei toimi) ja leyland 270 (ei toimi)ja ursus 385 (ei toimi) nuffield (ei toimi) 10ha rehua ja 10 lehmää!!

      • 8m

        moro moro!! mul itellä on 47-48ha peltoa yleensä kauraa ja\tai ohoraa ja rypsiä ja raktorit:valtra 8400 vihreä etukuormaajalla 140hv sit mul on valtra 900 sininen niilläpärjää!(melkeen) Äkeet:väärestaars 8m kronos 22 vihreä ja pyörivä äes 2m kylvö\istutuskoneet:tume hkl 3000 (jyräkompi) perunan istutuskone jyrät:2.5m punaane ruiskut:joku harti puimurit: sampo 500 ja massey harris (rikki) kärryt:velsa 5tn viljakärryt itte tehty 2 kpl kyntö aurat:kverland 4 siipiset överum 4 siipiset kääntö fältit! muut: lanat 2 kpl ja klapikone pieni hakkuri junkkari ja tuhti 120 täyttö vaunut! pitääs tästä mennä panemaan! kesantua ja sit vois panna jonkun verra kauraa


    • yleis huoltaja

      pojat ottakaa nyt selvää mistä kukin itte tykkää älkääkä väitelkö niinku kersat hommatkaa se kone joka itteä miellyttä käytön kannalta eri merkeissä on omat puolensa toinen tykkä valtrasta ja joku toinen masseystä(viisaammat) :) mulla molemmista paljon kokemusta mutta verku on ollu lujempi ja käyttö on melko julmaa mutta kone ja voimman siirto ongelmattomia vain etu aksilan kans vuoto/välys ongelmia mutta ostaja päättää mitä tarvii

    • yleis huoltaja

      jos verkuun päädyt ota 590 pidemmän päälle paree

    • 13 verkku

      itsellä mf 595 mkll ja en löydä hydrauliikan öljysuodatinta? missä sen kuuluisi olla? nokassa?

      ohjekirja väittää että olisi öljyn lauhduttimen lähellä, mutta seiltä ei löydy ellei joku ole ottanut sitä pois, mutta miksi olisi?

    • intikka674

      international 674 tai 574 ! mullon 674 ja kova veha ollu meillä -77 vuodest kova peli heinähommiin ja kyntääkin ja kärriä vetää ja kaikkea yleistyötä

    • massikkamies1

      ostahan poikkee mf 275.
      tyyppiviat:
      -raidetangon kierteiden mylvääntyminen,
      - sähköliittimiä saatat joutua uusimaan, tuppaa vanhetessaan jotenki löystymään
      - Perkins syö öljyä yleensä vanhetessaan, ei mitenkään hälyttävästi mutta kannattaa ne välillä tarkistaa
      - sisusta yleensä rispaantunut koska ruskea keinonahka on vähän sitä sun tätä laatua, tuppaa haurastumaan ja halkeilemaan.
      - jos on tehty kytkinremontti kannattaa tarkistaa meneekö ulosotto päälle helposti kytkimen kanssa, väärä säätö aiheuttaa että rutisee vain eikä mene päälle
      - kytkin saattaa luistaa muuten niinkuin kaikissa vanhoissa
      -vetovarret heikonlaisia tuppaa ratkeilemaan ja menemään poikki
      - vilkun kytkin epäergonomisesti kojetaulussa
      -12'' tuumainen kytkin on sinänsä heikko kohta mutta jos osaat hyödyntää vaihteiston eri nopeuksia niin ei rupea luistamaan.

      Plussia

      -nostolaitteessa suurtehopumppu, nostaa aika tarkasti ja pitääkin koneen jonkin aikaa ylhäällä
      - Perkins on luja moottori, harvemmin sitä remontoimaan joutuu ja jos joutuu niin kansipahvi korkeintaan.
      -jakajapumpulla -->polttoainetaloudellisuutta
      -perus hallintalaitteet, varmatoimiset
      - Luja vaihteisto 12 4 synchro power, osa vaihteista synkronoitu, kolmella kepillä
      - tehostettu ohjaus joka on tarkka eikä ole yli/aliohjautuva
      - Hevosia 68 HV ilman turboa, pärjää kevyemmissä hommissa
      - hytti on koht. tilava, mahtuu lapsekki kyytii
      -hytti on lämmin, katossa 6 tuuletusaukkoa
      - radio
      - Perus, varmatoiminen traktrori

    • markku405

      Tuosta 590 tiedän mäkin jotain.sellainen on vieläkin lähistöllä.ei ehkä ole ole ferkun paras malli.kymmenkunta ferkua on ollut eri malleja.Käyntiin lähtö kylmällä huono,niinkuin kaikki muutkin tuolla moottorilla olevat ferkut.hidas se on,ja vaihteisto aika sopimaton ilman multi poveria.ei hytti huono ole,mutta aika persoonallinen se on.

    • naske

      Suurin osa kommenteista kun luin oli semmoisia, että liekkö nuo nähneet edes hevosta ajettavan

    • Mielipiteeni

      Noissa töissä pärjää kyllä ferkusonnillakin, jos muuta puuhaa niin sitten pitää miettiä

    • Anonyymi

      Kyllä se juntit niin on ,et universal 640dt on paras traktori ikinä😁

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

      IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      440
      3788
    2. Mihin sinussa haluan koskea

      Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3016
    3. Kerro nyt jotain

      Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      130
      1903
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

      Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      121
      1657
    5. Toisen ihmisen sydämellä

      leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1440
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

      Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1407
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

      kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      161
      1339
    8. Mitä ajattelet kun

      Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      75
      1245
    9. Millaisena luonteena

      Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1244
    10. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

      Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      18
      1165
    Aihe