Kahvia ulkomailla

miten tilaan

Miten esim. Italiassa kannattaa tilata kahvia, jos haluaa saad mahd. suomalaisen oloista? Yleensä kun tilaat ulkomailla kahvia, niin saat espressoa tms. Vai onko meidän tapamme keittää kahvia niin erikoista, ettei sitä juuri muualla saa?

18

5016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marvin

      Danish Cofee.
      Vaikka ei ne ulkopmaan pellet ossaa ees kahvia keittää, saatikka hernekeittoa. Mie siuna ottasin mukkaa paketin pari Saludua ja nokipannun, ainakin purkin Kotisaaren hernekeitoa per matkapäivä, Sikanautaa muutaman purkin, näkkileipää ja loopantin mustikkakeittoa.

      Ei niihin ulkomaan ruokiin oo luottamista. Ei varmaan kaikki oo ees ihmisravinnoksi tarkotettu. Saattavat vaikka jotain jyrsiää syöttää kanan sijasta näin lintuinvuflensan aikana.
      Ja maitoo mie ottasin myös mukkaa, ettei tarttis niitä happamii viininlitkuja juuva.

      • vaihtoehto

        Joka puolella lähinn suomalaista vastaava
        on deutsch/german coffee.


    • tilata

      ihan suomalaista kahvia. Kyllä ne turistikuppiloiden kyypparit osaa sulle jonkinlaisen kahvinsukuisen juoman pöytään kantaa.

      • vaikkapa näin:

        May I have a coffee, please.


    • Nicola

      Ihan turha vittuilla, koska kahvi ulkomailla on useasti ihan hirveetä kuraa. Kannattaa yritä tilata filter coffee jos ei tosta pressosta niin välitä. Usein vaihtoehdot on lähinnä presso ja presso kuuma vesi= kahvi. Tai sit sulle tarjoillaan neskahvia.

      • Marvin

        Eihän täällä kukaan vittuile. Mistä sinä sellaisen käsityksen olet saanut.


      • Kafe con leche
        Marvin kirjoitti:

        Eihän täällä kukaan vittuile. Mistä sinä sellaisen käsityksen olet saanut.

        Joo ei tuo mitään pottuilua ole. On sellaisia matkailijoita osunut kohdalle ,jotka jo jos ne menee Tallinnan risteilylle alkavat satamasta lähdettyä holottamaan kotimaani ompi Suomi.Samoin kuin viikko etelässä pois tullessa aletaan hokemaan kun pääsen kotia laitan saunan lämpiämään ja paistan makkaraa ja otan ruisleipää. Jos ei tuo muiden maiden kahvimaku tyydytä niin ei ne varmaan väärässä ole kun eivätvalmista samalaista paahtoa kuin Suomessa.Monet ihmiset asuvat koko talven Espanjassa tai muualla ja juovat sitä kahvia. Tai paljon on Suomalaisiakin muuttanut kokonaan muualle eikä joka hetki ole juhlamokkaa nokan alla.


    • jenkki

      olisi pyytää CAFE AMERICANO. Se toimii ainakin Espanjassa, joten oletettavasti myöskin Italiassa.

      • AnnaT

        Cafe Americano on yleensä se mitä käytetään keski-Euroopassa filtterikahvista, Ranska, Belgia, Italia... jne. Itse espresson ystävänä vältän tätä litkua kuin myrkkyä. Makunsa kullakin.


      • kille
        AnnaT kirjoitti:

        Cafe Americano on yleensä se mitä käytetään keski-Euroopassa filtterikahvista, Ranska, Belgia, Italia... jne. Itse espresson ystävänä vältän tätä litkua kuin myrkkyä. Makunsa kullakin.

        Cafe Latte = maitokahvi. Kokeilepa sitä.


      • workinghousewife
        kille kirjoitti:

        Cafe Latte = maitokahvi. Kokeilepa sitä.

        eipä ole vieras tuo lattekaan, mutta yleensä maistuu espresso tuplana, kiitooss...*hörppää halvasta nescafesta*


      • Jack

        Americano tai american coffee toimi myös meksikossa. Tuskin se ihan juhla mokkaa oli mutta ainakin sinne päin.


      • marikki
        Jack kirjoitti:

        Americano tai american coffee toimi myös meksikossa. Tuskin se ihan juhla mokkaa oli mutta ainakin sinne päin.

        Ainakin Kreikassa saa niin aivan hyvää kahvia:)


      • Italiassa

        Kyllä. Cafe amerigano esimerkiksi Roomassa vastaa kaikkein lähimmin suomalaista suodatinsumppia. Sillä nimikkeellä olen itse tilannut ja saanut sekoitusta joka maistuu kahville. Kermalla ja sokerilla voi höystää, vahvaahan se on. Ylihuomenna lähdetään avokkaan kanssa taas Roomaan ja ameriganoon on tyytyminen. Mutta maistuu.


      • korjailija
        Italiassa kirjoitti:

        Kyllä. Cafe amerigano esimerkiksi Roomassa vastaa kaikkein lähimmin suomalaista suodatinsumppia. Sillä nimikkeellä olen itse tilannut ja saanut sekoitusta joka maistuu kahville. Kermalla ja sokerilla voi höystää, vahvaahan se on. Ylihuomenna lähdetään avokkaan kanssa taas Roomaan ja ameriganoon on tyytyminen. Mutta maistuu.

        se on AMERICANO... café americano.


      • Geellä
        korjailija kirjoitti:

        se on AMERICANO... café americano.

        Gringomaisesti ameriggalaisittain geellä ei ceellä. Olihan Hurriganesigin suomalais-amerikkalainen ja se toinen oli Johny Hurricanes ja on myös Hurricane -myrsky. Tilaan aina gahvini geellä. Kiitos muutoin korjailusta.


    • Anonyymi

      lakimies lähetä minun passini oikein väkivalta lisää ei saa oplla minä en ole väkivaltainen muille enkä tapa. ulkomailla vihan passi jako poliisin verkko. kengän ostajat kun jää yksin pois ryhmästä passinluku pitää olla oikein

    • Anonyymi

      Seuraavaksi kysytään että mikä kahvi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe