Miten esim. Italiassa kannattaa tilata kahvia, jos haluaa saad mahd. suomalaisen oloista? Yleensä kun tilaat ulkomailla kahvia, niin saat espressoa tms. Vai onko meidän tapamme keittää kahvia niin erikoista, ettei sitä juuri muualla saa?
Kahvia ulkomailla
18
5524
Vastaukset
- Marvin
Danish Cofee.
Vaikka ei ne ulkopmaan pellet ossaa ees kahvia keittää, saatikka hernekeittoa. Mie siuna ottasin mukkaa paketin pari Saludua ja nokipannun, ainakin purkin Kotisaaren hernekeitoa per matkapäivä, Sikanautaa muutaman purkin, näkkileipää ja loopantin mustikkakeittoa.
Ei niihin ulkomaan ruokiin oo luottamista. Ei varmaan kaikki oo ees ihmisravinnoksi tarkotettu. Saattavat vaikka jotain jyrsiää syöttää kanan sijasta näin lintuinvuflensan aikana.
Ja maitoo mie ottasin myös mukkaa, ettei tarttis niitä happamii viininlitkuja juuva.- vaihtoehto
Joka puolella lähinn suomalaista vastaava
on deutsch/german coffee.
- tilata
ihan suomalaista kahvia. Kyllä ne turistikuppiloiden kyypparit osaa sulle jonkinlaisen kahvinsukuisen juoman pöytään kantaa.
- vaikkapa näin:
May I have a coffee, please.
- Nicola
Ihan turha vittuilla, koska kahvi ulkomailla on useasti ihan hirveetä kuraa. Kannattaa yritä tilata filter coffee jos ei tosta pressosta niin välitä. Usein vaihtoehdot on lähinnä presso ja presso kuuma vesi= kahvi. Tai sit sulle tarjoillaan neskahvia.
- Marvin
Eihän täällä kukaan vittuile. Mistä sinä sellaisen käsityksen olet saanut.
- Kafe con leche
Marvin kirjoitti:
Eihän täällä kukaan vittuile. Mistä sinä sellaisen käsityksen olet saanut.
Joo ei tuo mitään pottuilua ole. On sellaisia matkailijoita osunut kohdalle ,jotka jo jos ne menee Tallinnan risteilylle alkavat satamasta lähdettyä holottamaan kotimaani ompi Suomi.Samoin kuin viikko etelässä pois tullessa aletaan hokemaan kun pääsen kotia laitan saunan lämpiämään ja paistan makkaraa ja otan ruisleipää. Jos ei tuo muiden maiden kahvimaku tyydytä niin ei ne varmaan väärässä ole kun eivätvalmista samalaista paahtoa kuin Suomessa.Monet ihmiset asuvat koko talven Espanjassa tai muualla ja juovat sitä kahvia. Tai paljon on Suomalaisiakin muuttanut kokonaan muualle eikä joka hetki ole juhlamokkaa nokan alla.
- jenkki
olisi pyytää CAFE AMERICANO. Se toimii ainakin Espanjassa, joten oletettavasti myöskin Italiassa.
- AnnaT
Cafe Americano on yleensä se mitä käytetään keski-Euroopassa filtterikahvista, Ranska, Belgia, Italia... jne. Itse espresson ystävänä vältän tätä litkua kuin myrkkyä. Makunsa kullakin.
- kille
AnnaT kirjoitti:
Cafe Americano on yleensä se mitä käytetään keski-Euroopassa filtterikahvista, Ranska, Belgia, Italia... jne. Itse espresson ystävänä vältän tätä litkua kuin myrkkyä. Makunsa kullakin.
Cafe Latte = maitokahvi. Kokeilepa sitä.
- workinghousewife
kille kirjoitti:
Cafe Latte = maitokahvi. Kokeilepa sitä.
eipä ole vieras tuo lattekaan, mutta yleensä maistuu espresso tuplana, kiitooss...*hörppää halvasta nescafesta*
- Jack
Americano tai american coffee toimi myös meksikossa. Tuskin se ihan juhla mokkaa oli mutta ainakin sinne päin.
- marikki
Jack kirjoitti:
Americano tai american coffee toimi myös meksikossa. Tuskin se ihan juhla mokkaa oli mutta ainakin sinne päin.
Ainakin Kreikassa saa niin aivan hyvää kahvia:)
- Italiassa
Kyllä. Cafe amerigano esimerkiksi Roomassa vastaa kaikkein lähimmin suomalaista suodatinsumppia. Sillä nimikkeellä olen itse tilannut ja saanut sekoitusta joka maistuu kahville. Kermalla ja sokerilla voi höystää, vahvaahan se on. Ylihuomenna lähdetään avokkaan kanssa taas Roomaan ja ameriganoon on tyytyminen. Mutta maistuu.
- korjailija
Italiassa kirjoitti:
Kyllä. Cafe amerigano esimerkiksi Roomassa vastaa kaikkein lähimmin suomalaista suodatinsumppia. Sillä nimikkeellä olen itse tilannut ja saanut sekoitusta joka maistuu kahville. Kermalla ja sokerilla voi höystää, vahvaahan se on. Ylihuomenna lähdetään avokkaan kanssa taas Roomaan ja ameriganoon on tyytyminen. Mutta maistuu.
se on AMERICANO... café americano.
- Geellä
korjailija kirjoitti:
se on AMERICANO... café americano.
Gringomaisesti ameriggalaisittain geellä ei ceellä. Olihan Hurriganesigin suomalais-amerikkalainen ja se toinen oli Johny Hurricanes ja on myös Hurricane -myrsky. Tilaan aina gahvini geellä. Kiitos muutoin korjailusta.
- Anonyymi
lakimies lähetä minun passini oikein väkivalta lisää ei saa oplla minä en ole väkivaltainen muille enkä tapa. ulkomailla vihan passi jako poliisin verkko. kengän ostajat kun jää yksin pois ryhmästä passinluku pitää olla oikein
- Anonyymi
Seuraavaksi kysytään että mikä kahvi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579