Kertoisitteko kotikonsteja levottomien jalkojen hoitoon! Mulla on ollu pari vuotta Sifrol- lääkitys ja se auttaa kyllä öisin tosi hyvin. Ongelmani on kävelylenkillä totaalinen hyytyminen, sekä pitkän sesomisen/kävelyn jälkeen iskevä kova kipu, kun rasituksen jälkeen istahdan. Juoksulenkillä hyytyminen ei ole yhtä totaalista, mutta kävely muuttuu usein "humalaisen" kävelyksi, eli on vaikea käskyttää jalkoja toimimaan tehokkaasti.Lymfasta ja venyttelystä on ollut hetkittäistä apua, mutta mikä muu auttaisi etenkin kotioloissa?
Apua levottomiin jalkoihin!
6
6416
Vastaukset
- .........
Otatko Sifrolia vain yöksi? Auttaisikohan jos otat myös päivällä? Onko levottomatjalat sinun ainot todettu diagnoosi?
Sifrol on myös Parkinsonin tauti lääke.
Kuvaamasi kävely ja juoksulenkkien oireet sopivat myös Parkinsonin tautiin joskin ensi oireiksi ei kovin tyypillisiä. Parkinsoneilla esiintyy myös muuta väestöä enempi levottomatjalat oireyhtymää.
Ystävättäreni suihkuttelee vuoroin kylmällä ja kuumalla jalkojaan vaivan esiintyessä, helpottaa kuulema jonkinverran.
Puhu kuitenkin ongelmastasi neurologlle.- Minä
Ehdottomasti neurologille!!!
Minä ärsin siitä kauan ja se tuli lisäksi,että käsikin oli levoton.Ei pystynyt nukkumaan.
Löytyi MS_tauti!!!!
- mä kans
Levottomiin jalkoihin ei kuulu "humalaisen" kävely. Sen ei pitäisi vaikuttaa kävelyyn ollenkaan. Kävely nimenomaan helpottaa levottomia jalkoja!!!
No, jos nyt joku kuitenkin levottomista jaloista kärsii niin tässä pari vinkkiä: Vedon välttäminen (villasukat), kylmä siinä vaiheessa kun on jo levottamat jalat (esim. suihkuttelu kylmä/kuuma), LENTOTUKIPOLVISUKAT, näitä saa Instrusta ja apu tulee heti kun sukat on vetäissy jalkaan. Mutta niillä ei kannata lähteä ulos, tulee tosi helposti suonenvetoja!!!!!! - Neurologi
kirjoitti tuota lääkettä noihin jalkaoireisiin...ei näköjään tiennyt muuta diaknoosia,niin luokitteli levottomiksi jaloiksi.Minulla tuo Sifrol ei kyllä auttanut yhtään ja lopetinkin sen käytön.Kittuutan kipuineni kun ei muukaan auta...:(
- Jennie
Tässä vielä jatkan samasta aiheesta.
Diagnoosin sain yksityiseltä neurologilta. Lisäksi reumalääkäri on todennut yliliikkuvat nivelet ja fibromyalgian. Nämä kolme sairautta/ominaisuutta on diagnosoitu myös muilla suvun naisilla, joten uskon, että diagnoosi on oikea. Onko kukaan kokeillut avantouintia hoitomuotona? Tuntuu karmivalta ajatukselta, mut kai siihenkin tottuu...Lentosukkia käytän silloin tällöin, mut ei ne ainakaan kesäkelillä oo kovinkaan kivat pitää. Entä onko kenelläkään ehdottaa hyviä urheilulajeja? Pyöräilyn ja soutulaitteen oon kokenu parhaimmaksi. Uintikin käy, kunhan vesi on siedettävän lämpöistä. - kramppeja
Jennie kirjoitti jalkojen oireista, jotka voivat hyydyttää jalkoja ja jotka vivat tulla esimerkiksi lenkin jälkeen. Joskus jalat eivät toimi kunnolla. Minulla oli samanlaisia. Skogbyn uniklinikassa Rinnekodissa sain kuulla, että tällaiset oireet eivät ole tyypillisiä levottomien jalkojen oireille. Lääkäri tutki minut hyvin koputellen ym ja otatti verikokeita. Kyseessä olivat lähinnä lihaskrampit ja olen saanut niihin hyvän avun magnesiumilla ja riittävällä juomisella ja suolan käytöllä. Joskus iltaisin minulla on levossa esiinityvää jalkojen liikuttamisen tarvetta ja omituisia tuntumuksia. Ne ovat ymmärtääkseni varsinaisia levottomat jalat oireita ja niihin sain lääkereseptin, jota käytän tarvittaessa. Minulla on siis kaksi eri vaivaa ja nyt molempiin apu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422988Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872886SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602802Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012095Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä141954- 1111949
Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501569Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371544Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3681407- 871051