924

wanderer

tuosta 924 porschesta aattelin kysellä vähä et kuinka kestävä on?onko ostamisen arvonen auto?täs vaan yllätyin noista hinnoista keltasta pörssiä kattellessa ku on auton vaihto ajankohtanen asia...kuinkas noi sisätilat?etenki takapenkin(jos on?)ois kiva tietää...onko tääki 2 2hlö:n auto vai kunnon 4hlö?omani (nissan sunny coupe) on 2 2...entäs sitte varaosat?taitaa olla kalliit...tiän kyl mitä sanotte: "on niin hyvä auto et ei siihen mitää varaosii tarvi miettii"...

20

3114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ej

..924 on luotettava auto jos se on kunnossa. 924:jän tekniikka on lainattu täysin audi 100 mallista, joten ei ne varaosat oo kalliita.
      Sisätilat ovat niin pienet kuin vain voi kuvitella
      takapenkille mahtuu kaksi pientä lasta(2 2 paikkainen). Kyllä itsellä on ainaki ihan kivat muistot autosta, "hauska ajaa".

• wanderer

siis täysin sama kuin audi 100?kaikki osat käy?korin osia lukuunottamatta...hmm...mielenkiintosta...jossain osottees luki et 924 porsche on tehty yhteistyös vw:n kans, joten ihmettelen et tekniikat audista...no tuskin ne takapenkin tilat voi olla ainakaa pienemmät ku coupe sunnyssä...tai fiat 600:ssa...heh...sellanenki on täl hetkel tuol pihalla...mut joo...mut se on tosin hyvä juttu jos noi osat ei oo kalliita!vois harkita ostookin nyt...mut entä sit toi bensan kulutus?ja kumpaa kannattaa käyttää, 95 vai 98?kaikki sivut anto tulokset gallonissa...heh...entä kannattaako ostaa vaan suomesta vai kuinka on verotuksen laita jos saksasta hakis?hinnat tuntu olevan noin 3000euroo pienemmät...ja saatavilla oli uudempiaki malleja ku nää suomen 77-84 mitä vaan oon tarjolla nähny olevan...ja neki oli halvempia...

• TC
        wanderer kirjoitti:

siis täysin sama kuin audi 100?kaikki osat käy?korin osia lukuunottamatta...hmm...mielenkiintosta...jossain osottees luki et 924 porsche on tehty yhteistyös vw:n kans, joten ihmettelen et tekniikat audista...no tuskin ne takapenkin tilat voi olla ainakaa pienemmät ku coupe sunnyssä...tai fiat 600:ssa...heh...sellanenki on täl hetkel tuol pihalla...mut joo...mut se on tosin hyvä juttu jos noi osat ei oo kalliita!vois harkita ostookin nyt...mut entä sit toi bensan kulutus?ja kumpaa kannattaa käyttää, 95 vai 98?kaikki sivut anto tulokset gallonissa...heh...entä kannattaako ostaa vaan suomesta vai kuinka on verotuksen laita jos saksasta hakis?hinnat tuntu olevan noin 3000euroo pienemmät...ja saatavilla oli uudempiaki malleja ku nää suomen 77-84 mitä vaan oon tarjolla nähny olevan...ja neki oli halvempia...

eiköhän se audi ole luettu jo pitemmän aikaa volkkariin kuuluvaksi, silloinhan se on tehty vw:n kanssa yht työssä....

• t
        wanderer kirjoitti:

Bensana ainakin itse olen käyttänyt 98:ia, 95:n ei oikein tuon ikäiseen peliin käy.

Ja kaikista paras tulos on tietysti 99:llä, mutta sitä ei enää kovin ole saatavilla...varsinkaan vuoden vaihteen jälkeen.

Tietysti saksasta saa näitä halvalla, mutta kun ynnäät siihen kaikki verot tuontikustannukset, ei siinä lopen kovin paljoa säästä. Ja kyllä sielläkin varmasti kunnossaoleva pirssi maksaa 1000-2000 ekeä...Romuja saa halvalla kyllä.

Iteki myyn omaani 4000 eurolla, joka ei paljoa ole tuollaisesta autosta.

• Ej
        wanderer kirjoitti:

..ei ole matka-ajossa hirveä n. 7L, mutta kaupunki ajossa se syö aika paljon.
        Saksasta 924:sia saa tosi halvalla, kannattaa hankkia sellainen 82-vm eteenpäin koska niissä on parannettu äänieristystä, ja ne on 5-vaihteisia.
        Jos ostat suomesta maksa korkeintaan 4000e.
        98 ainaki ite tankkasin 924:een.

• omistaja

Siis lohko on Audi 100:sta mutta kansi on Porschen omaa tekoa. Lohko on porattu 1,8:sta 2:n litraan, joten siinä moottorissa ei mikään osa ole vaihtokelpoinen Audin osiin lukuunottamatta suodattimia hihnoja ym. Vaihteisto on Audilta mutta sekään ei mene suoraan paikalleen. Joitkin kojelaudan nippelit on VAG:n osia ihan niinkuin
        Joissain Aston Marttiineissa on Mondeosta.

Itselläni on ollut 924 kohta vuoden ja hyvin on kestänyt. Kesällä kävi kone välillä kaupunkiajossa kuumana mutta ei siitäkään mitään ongelmia tullut. Kerran kuuntelin solenoidirokkia mutta akkukengät putsaamalla siitä selvisin.
        924 ei ole todellakaan mikään tykki peli ja kun omassani synkronointi on vähän hidas niin se vielä lisää tunnelmaa. Mutta kone vääntää alhaalta asti eikä turhaa kepinhämmentämistä tarvita.

Omasta mielestäni 924 on kauniimpi kuin 944 joka on varmasti kaikissa muissa suhteissa parempi Porsche.

• wanderer
        omistaja kirjoitti:

Siis lohko on Audi 100:sta mutta kansi on Porschen omaa tekoa. Lohko on porattu 1,8:sta 2:n litraan, joten siinä moottorissa ei mikään osa ole vaihtokelpoinen Audin osiin lukuunottamatta suodattimia hihnoja ym. Vaihteisto on Audilta mutta sekään ei mene suoraan paikalleen. Joitkin kojelaudan nippelit on VAG:n osia ihan niinkuin
        Joissain Aston Marttiineissa on Mondeosta.

Itselläni on ollut 924 kohta vuoden ja hyvin on kestänyt. Kesällä kävi kone välillä kaupunkiajossa kuumana mutta ei siitäkään mitään ongelmia tullut. Kerran kuuntelin solenoidirokkia mutta akkukengät putsaamalla siitä selvisin.
        924 ei ole todellakaan mikään tykki peli ja kun omassani synkronointi on vähän hidas niin se vielä lisää tunnelmaa. Mutta kone vääntää alhaalta asti eikä turhaa kepinhämmentämistä tarvita.

Omasta mielestäni 924 on kauniimpi kuin 944 joka on varmasti kaikissa muissa suhteissa parempi Porsche.

jaa...siis kaikki yleinen pikku osa menee?hmm... kalliiksi kohta tulee...käykö esimerkiks sit vaikka termostaatti audista?tai vaikka joku tuulilasinpyyhkijän moottori esimerkkinä?jotain just tollasta pientä...

• t
        wanderer kirjoitti:

jaa...siis kaikki yleinen pikku osa menee?hmm... kalliiksi kohta tulee...käykö esimerkiks sit vaikka termostaatti audista?tai vaikka joku tuulilasinpyyhkijän moottori esimerkkinä?jotain just tollasta pientä...

Jotkut osat löytyy kyllä tarvikkeina. Mutta niissä kannattaa olla tarkkana, sillä vaikka kirja sanoo että se passaa niin ei silti välttämättä sovi...Eli alkuperäinen osa mukana ostoksille.

Itse vaihdoin juuri mainitsemasi termostaatin, ja ihan tarvikeliikkeestä se löytyi.

Mutta kun kansiremontti tehtiin, siihen saikin osia etsiä kissojen ja koirien kanssa...

• horn

Mielestäni tämä auto ei ole Porche kun ajattelee
        suorituskykyä!! Tsekkaappa kyseisen auton
        arvot ja vertaa minun pappamallin S80T6:seen
        6,8s 0-100km/h ja huiput 250km/h rajoitettu
        niin veikkaisin että tulee kova pala kun pappa
        Volvo jättää sen aika reippaasti,eli minä en pidä
        sitä muuta kun bulevardi Porchena,osta ennemmin
        vaikka 911 vaikkakin käytettynä!!!!!!!!!!

• wanderer
        horn kirjoitti:

joo ja se kone on niin kivan kokonenki et syö bensaa ilmesesti about 12litraa/100km...hintaki on sit sen mukanen...kaikki on niin kallista...en mä eti mitään miehistely autoo...tääl on oikeesti autolle käyttöö muuhunki ku pelkkään miestelyyn...kas kun auton tarkoitus on liikkua paikasta a paikkaan b...

• p
        horn kirjoitti:

oisko niin että se sun etuvetonen traktoris on jotain 25 vuotta nuorempi keksintö.

• PS

Kävin ottaa tyypit kerran. Ei mikään tykki, ei mennyt edes täysiä. Ostin Alfan ja sekin on lunarissa. 944 ei enää pahan hintanen kattele niitä. Pari tonnia voisin kyllä itse maksaa 924:sta, vaikka ei se mitään perus-Gtitä kummempi pulkka ole. Tai tuo saksasta 924 turbo. Niitä ei paljoo Suomessa ole ja alkaa mennäkin jo lähes täysiä.

• Porschas

Ehkä kannattaisi harkita 944:sen ostoa, auto on todellakin paljon parempi - mm. varustettu ihan aidolla Porschen koneella. Suorituskyky on huomattavasti parempi, perusmallissa 2,5 l. koneella on 163 hp vrt. 125 hp (924). Kolmilitrainen 944 S2 tai 944 Turbo (2,5 l.)ovatkin sitten jo todella ripeitä kulkijoita. 944:seen on kulutusosia saatavissa useammaltakin valmistajalta kohtuullisella hinnalla, alkuperäiset Porsche-osat kyllä valitettavasti varsin kalliita. Vanhimmissa 944-malleissa ei ole ohjaustehostinta vakiona - tekee autosta huomattavasti mukavamman ajettavan taajamaliikenteessä.

• Porschas

Sori. Ohjaustehostin, ei sen puuttuminen!, tekee uudemmasta 944:sesta huomattavasti mukavamman kaupunkiauton.

• wanderer

joo ja mistä rahat sellaseen?944 on niinku about 2-4kertaa niin kallis ku 924, tehokkaampi tietysti, mutta mistä rahat siihen ylettömään bensansyöntiin revitään?ja sit viel se et mä asun vähä syrjemmäs, joten sitä matkaa kertyykin sitte enemmän...en tarvi tosiaankaan mitään revitys autoo joka kulkee niinku eniten lujaa ja on sitte ojassa ekoilla liukkailla...mulle riittää tollanen kohtuu kokonen kone...2litraaki on mulle jo ihan liikaa....heh...

• t

Kyllä 924:n kone/tekniikka kestää. Etten sanoisi jopa paremmin kuin 944:n vastaava. No en voi verrata koska en omista 944:sta...

Mutta varaosat ainakin huomattavasti halvempia, tosin jotkut osat ovat aika kiven alla...
      Matka-ajossa ei syö edes pahasti bensaa.

• wanderer

tuli täs mieleen et mitä eroo eri vuosimallien välillä on?mitä eroa on esimerkiks vuoden -82 924:llä ja vuoden -84 924:llä?ohjaustehostinta löytyykö?mitähän muuta viittis kysyä...minkä ikäsiä suomes yleensä on myytävänä?noi mitä oon nähny on enimmäkseen just -82, mut onko esim. näitä 86vm:n autoja tuotu suomeen ollenkaa?ainaki valmistettu on...

• omistaja

-82:een verrattuna -83:ssa on vakiona takaspoileri, pakissa synkronointi, äänieristystä parannettu.
        -83:een verrattuna -84:ssa on sähköinen takaluukun vapauttaja, kattoluukku sähköllä(lisävaruste).
        Omani -83:n ja ohjaustehostimen puute on pelkästään positiivista. Ompahan yksi murhe vähemmän ohjaus on paljon tunnokkaampi. Ohjauksen raskauteen vaikuttaa paljon rengastus. Tarviiko siihen autoon laittaa aina ne leveimmät läskit.
        924:n alkuperäinen rengaskoko on 165 R14. Myohemmin 185/70 R14 ja vielä myöhemmin 205/60 R15. niillä 205:lla se epilemättä olisikin raskas ja saattaapa turhaan rasittaa ohjausvaihdetta. Nyt kesäkumit on 195 ja talvi 185 14 tuuman vanteilla ja kun ei yritä auton paikallaan ollessa käännellä niin hyvin pärjää.
        Mun lähteitteni mukaan 1986 ei enää olisi tehty 924:sta vaan 924S:ä joka on 924 944:n koneella jota on tuunattu tehottomammaksi (150 hv myöhemmin 160 hv)
        Nuo jälkipään 924:t on varmaan aika kiven alla kun niitten tuotantoluvut on ollu aika pieniä:
        1981 14183
        1982 5995 (944 tuli myyntiin)
        1983 5887
        1984 3170
        1985 2319

• wanderer
        omistaja kirjoitti:

-82:een verrattuna -83:ssa on vakiona takaspoileri, pakissa synkronointi, äänieristystä parannettu.
        -83:een verrattuna -84:ssa on sähköinen takaluukun vapauttaja, kattoluukku sähköllä(lisävaruste).
        Omani -83:n ja ohjaustehostimen puute on pelkästään positiivista. Ompahan yksi murhe vähemmän ohjaus on paljon tunnokkaampi. Ohjauksen raskauteen vaikuttaa paljon rengastus. Tarviiko siihen autoon laittaa aina ne leveimmät läskit.
        924:n alkuperäinen rengaskoko on 165 R14. Myohemmin 185/70 R14 ja vielä myöhemmin 205/60 R15. niillä 205:lla se epilemättä olisikin raskas ja saattaapa turhaan rasittaa ohjausvaihdetta. Nyt kesäkumit on 195 ja talvi 185 14 tuuman vanteilla ja kun ei yritä auton paikallaan ollessa käännellä niin hyvin pärjää.
        Mun lähteitteni mukaan 1986 ei enää olisi tehty 924:sta vaan 924S:ä joka on 924 944:n koneella jota on tuunattu tehottomammaksi (150 hv myöhemmin 160 hv)
        Nuo jälkipään 924:t on varmaan aika kiven alla kun niitten tuotantoluvut on ollu aika pieniä:
        1981 14183
        1983 5887
        1984 3170
        1985 2319

vai että puuttuu ohjaustehostin kokonaan...ja sitä ei tietysti saa lisättyykää mitenkään...damn it...ei se nyt mitään näin maantie ajossa eikä sinänsä taajamissakaan haittaa, mut sit nämä surullisen kuuluisat ostareiden parkkipaikat...asun täs ton "suomen suurimman kyläkaupan" lähellä, ja sielä tulee käytyy aika usein...sen paikan parkkipaikka suunnittelu on kyllä niin surkee ja ahdas, et sielä tota paikallaan pyörittelyy tarvii ja paljon...kylhän se tietty onnistuu,mut helpompi ois tietty tehostajalla...

• 924S
        omistaja kirjoitti:

1981 14183
        1983 5887
        1984 3170
        1985 2319

924S on lähinnä 2.5l

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      60
      14748
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      24
      2489
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      265
      2341
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      123
      1669
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1433
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      341
      1344
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1183
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1055
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      906
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      99
      823
    Aihe