Kauanko kestää rakennusluvan saaminen Espoossa?

hätähousu

Onko kolme kuukautta realistinen aika?

8

2876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saada

alle kuukaudessa.

• Jimbo

Jos lupahakemus on kunnossa = kaikki liitteet mukana ja piirustukset ok,
      ei normaalisti pitäisi mennä niinkään kauan.

Jos talosi on jotenkin kummallinen, se voi kierrellä kaupunkikuva- ym lausunnoilla.
      Se voi vaikuttaa aikatauluun.

• riittää hyvin

Pitäisi riittää. Tosin pääkaupunkiseudusta en osaa sanoa. Muista kuitenkin, että heinäkuussa ei tapahdu missään mitään, joten kannattaa laittaa lupa hakuseen piakkoin keväällä. Parhaimman tiedon saat soittamalla kunnan/kaupungin valvojalle.

• hohhoijakkaa

ole. Jos naapuri ei tykkää, niin saattaa kestää kuukausia tai vuosia.

• virkamies

Espoosta en faktaa tiedä, mutta vaikeana pidetyssä Turussa luvataan kuudessa viikossa jos ei suurempia ongelmia ole. Meillä lupa tuli yhdeksässä viikossa, kun piti tehdä muutamia täsmennyksiä, mutta lupa oli käsitteyssä jo kuuden viikon aikana.

Pääsuunnittelijan kanssa laitettiin paperit kuntoon ja rakennusvalvonnan kanssa oli kuitenkin yksityiskohdat sovittu jo etukäteen, rakennusten sijoittelut yms.

• vant

Hei,

Meillä meni luvan saamisessa Vantaalla 6 viikkoa ja 6 päivää ( 14 vrk valitusaika). Virkamiehellä oli paljon poissaoloja ja paperit seisoivat osa-aikaeläkeläisen pöydällä kauan. Lisäksi olivat aluksi ilmoittaneet liian kovan äänieristysvaatimuksen ja siinäkin meni turhaa aikaa.

Netissä mainostavat kolmeakin viikkoa selkeille pientaloluville.

Naapurillakin kesti 2 kuukautta (samaisen virkamiehen poissaolojen takia mm. viivästyi).

Että näin

• meni

Pienessä maalaiskaupungissa meni neljä päivää.
      Tosin kävin skitsin kanssa ensin rakennustarkastajan kanssa läpi kohteen ja hän ilmoitti aikataulun, milloin piti varsinaiset kuvat olla heillä.
      Piirtäjä piirsi kuvat viikossa, tosin senkin olin sopinut etukäteen, että tulee sellainen jobi.

Ei nämä niin vaikeita välttämättä ole.
      Joillakin kestää, mutta kyse lienee erikoisista ratkaisuista.

Ainut kiistan kohde tuli lisärakennukseni rakennekatselmuksen yhteydessä ikkunan koosta, koska se ei täytä paloviranomaisia mittoja (hätäpoistumistie) yläkerrassa.
      Mutta kun talo on suojelualueella, eikä alkuperäisistä ikkunan malleista saa poiketa, niin ikkunat ovat sen kokoiset, mitä liki sata vuotta sitten taloihin on tehty.

Johan nyt olisi ollut piru, että talon yhdestätoista ikkunasta kaksi olisi pitänyt tehdä A-mallilla, vaikka muut ovat T-mallilla, eikä irtoristikoita saa käyttää.
      Palotarkastaja antoi periksi.....

• Hra Espoosta

Kirjoittelin tuossa aikaisemmin samalla nimimerkillä aiheesta.

Lupa siis jätetty kesäkuussa ja vielä byrokratian hampaissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe