Onko kolme kuukautta realistinen aika?
Kauanko kestää rakennusluvan saaminen Espoossa?
8
2876
Vastaukset
- saada
alle kuukaudessa.
- Jimbo
Jos lupahakemus on kunnossa = kaikki liitteet mukana ja piirustukset ok,
ei normaalisti pitäisi mennä niinkään kauan.
Jos talosi on jotenkin kummallinen, se voi kierrellä kaupunkikuva- ym lausunnoilla.
Se voi vaikuttaa aikatauluun. - riittää hyvin
Pitäisi riittää. Tosin pääkaupunkiseudusta en osaa sanoa. Muista kuitenkin, että heinäkuussa ei tapahdu missään mitään, joten kannattaa laittaa lupa hakuseen piakkoin keväällä. Parhaimman tiedon saat soittamalla kunnan/kaupungin valvojalle.
- hohhoijakkaa
ole. Jos naapuri ei tykkää, niin saattaa kestää kuukausia tai vuosia.
- virkamies
Espoosta en faktaa tiedä, mutta vaikeana pidetyssä Turussa luvataan kuudessa viikossa jos ei suurempia ongelmia ole. Meillä lupa tuli yhdeksässä viikossa, kun piti tehdä muutamia täsmennyksiä, mutta lupa oli käsitteyssä jo kuuden viikon aikana.
Pääsuunnittelijan kanssa laitettiin paperit kuntoon ja rakennusvalvonnan kanssa oli kuitenkin yksityiskohdat sovittu jo etukäteen, rakennusten sijoittelut yms.- vant
Hei,
Meillä meni luvan saamisessa Vantaalla 6 viikkoa ja 6 päivää ( 14 vrk valitusaika). Virkamiehellä oli paljon poissaoloja ja paperit seisoivat osa-aikaeläkeläisen pöydällä kauan. Lisäksi olivat aluksi ilmoittaneet liian kovan äänieristysvaatimuksen ja siinäkin meni turhaa aikaa.
Netissä mainostavat kolmeakin viikkoa selkeille pientaloluville.
Naapurillakin kesti 2 kuukautta (samaisen virkamiehen poissaolojen takia mm. viivästyi).
Että näin
- meni
Pienessä maalaiskaupungissa meni neljä päivää.
Tosin kävin skitsin kanssa ensin rakennustarkastajan kanssa läpi kohteen ja hän ilmoitti aikataulun, milloin piti varsinaiset kuvat olla heillä.
Piirtäjä piirsi kuvat viikossa, tosin senkin olin sopinut etukäteen, että tulee sellainen jobi.
Ei nämä niin vaikeita välttämättä ole.
Joillakin kestää, mutta kyse lienee erikoisista ratkaisuista.
Ainut kiistan kohde tuli lisärakennukseni rakennekatselmuksen yhteydessä ikkunan koosta, koska se ei täytä paloviranomaisia mittoja (hätäpoistumistie) yläkerrassa.
Mutta kun talo on suojelualueella, eikä alkuperäisistä ikkunan malleista saa poiketa, niin ikkunat ovat sen kokoiset, mitä liki sata vuotta sitten taloihin on tehty.
Johan nyt olisi ollut piru, että talon yhdestätoista ikkunasta kaksi olisi pitänyt tehdä A-mallilla, vaikka muut ovat T-mallilla, eikä irtoristikoita saa käyttää.
Palotarkastaja antoi periksi..... - Hra Espoosta
Kirjoittelin tuossa aikaisemmin samalla nimimerkillä aiheesta.
Lupa siis jätetty kesäkuussa ja vielä byrokratian hampaissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181