Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Minä ja työni

Väsynyt

Kerron sinulle jolla on myös vaikeuksia työssäsi.
Olen töissä jossa on monta henkilöä samassa huoneessa.. hajut ovat vaivanneet pahasti.
OLen monesti joutunut lähtemään kotiin kun en ole voinut olla. On kova päänsärky, oksettava olo ja keuhkoihin koskenut.. Työnantaja ei ymmärrä lainkaan.. ja siitä tulee itselle syyllinen olo koska on ihan kuin rikollinen.
Esimiehen kova ja tympeä sanominen tuntuu tosi pahalle.. mieliala on ihan maassa..
Ymmärrän toki että pitäisi olla terve ja luotetttava työntekijä mutta näissä olosuhteissa se ei ole 100 % . Pärjään työssä vain jos on oma huone. Elämä näyttää aika synkälle.. en tiedä mitä tekisin..
Itku ei auta ...
Hajusteallergikko on aika yksin. Harva ymmärtää todella mitä se on. Mietinkin että oisko tästä terävästä hajun tunnistamisesta hyötyä jossain ammatissa..hmm ;)
olen alle 50 v ja haluaisin tehdä töitä normaalisti..
kertokaa minulle mitä voisin tehdä työkseni..

5

906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivät

      ymmärrä miten hankalasta asiasta on kysymys, koska heillä ei ole siitä omaa kokemusta.
      Tietänevätkö he sitäkään,
      että esim. kalan haistamisessa eri ihmisillä
      ero on 400 kertainen.
      Kysypä.
      Oma rankka kokemukseni on se, että hädin tuskin pystyn aamulla bussissa matkustamaan, kun paha olo tulee partavesistä.

      • miksi muut

        eivät haista näitä dödöjä ollenkaan ja minä meinaan laatata aina joka paikassa?Minulle määrättiin nukkumisvaikeuksiin seroguel nimistä tuotetta,ja yllätys!!kestän huomattavasti paremmin noita löyhkiä.Mutta on kyllä todella ikävää jos noin kovia mömmöjä terveet ihmiset joutuisivat naamaansa vetelemään.


      • selostiko
        miksi muut kirjoitti:

        eivät haista näitä dödöjä ollenkaan ja minä meinaan laatata aina joka paikassa?Minulle määrättiin nukkumisvaikeuksiin seroguel nimistä tuotetta,ja yllätys!!kestän huomattavasti paremmin noita löyhkiä.Mutta on kyllä todella ikävää jos noin kovia mömmöjä terveet ihmiset joutuisivat naamaansa vetelemään.

        lääkärisi sinulle mitä tuo Seroguel oikein on ja jos ei niin katso vaikka google-haulla netistä.


      • tiedän kyllä
        selostiko kirjoitti:

        lääkärisi sinulle mitä tuo Seroguel oikein on ja jos ei niin katso vaikka google-haulla netistä.

        mitä teen.


    • Hajusteintolerantti

      Tässä alempana on lisää tietoa Ruotsista ruotsiksi.
      Tässä viimeisin lukemani uutinen:

      http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,796674,00.html

      Publicerad: 2006-03-21

      Efter rökförbudet - doftförbudet
      Nytt förslag: Parfymförbud för kommunanställda

      Starka parfymer kan framkalla astmaanfall och allergiska reaktioner hos känsliga personer.
      Nu föreslår Astma- och Allergiföreningen i Uppsala och Knivsta att de kommunanställda ska sluta använda parfymerade produkter.
      ....
      Många besvärade av starka dofter
      I en nationell enkätundersökning som genomfördes 1999 uppgav 16 procent av kvinnorna och 7 procent av männen att de upplevde besvär av dofter från parfym, rengöringsmedel eller trycksvärta.
      I en nationell undersökning bland barn som gjordes 2003 svarade 26 procent av de som hade astma att de fick hosta eller astmatiska besvär av starka parfymer.

      Källa: Astma- och Allergiförbundet
      ...............

      Valitettavaa, että työpaikallasi ei tätä ongelmaa ymmärretä. Kyse ei ole hajuista tai tuoksuista, vaan kemikaaleista, jotka sen hajun tai tuoksun aikaansaavat. Näitä kyseisiä hajustekemikaaleja ei ole edes testattu terveysvaikutusten osalta hengitysteihin tai keskushermostoon (hengitettynä). Hajustekemikaalit kuuluvat Kosmetiikkadirektiivin alaisuuteen, kosmetiikan pääasiallisin reitti ihmiseen on määritelty olevan iho. Raaka-aineet testataan (tulee testata) vain ihovaikutusten osalta. Testejä ei luonnollisesti tehdä kuin terveillä, nuorilla miehillä, kun ja jos ihmisillä testataan.

      Oman itsesi takia olisi tärkeää päästä pois hajusteympäristöstä - sen tiedät itsekin.
      Dosentti, apulaisprofessori Eva Millqvist, Ruotsista, on tutkinut hajusteista astma-tyyppisiä reaktioita saavia henkilöitä ja todennut, että astmalääkitys ei auta, vain välttäminen auttaa.
      Hajuaistilla on vain varoittava tehtävä, reaktio syntyy kolmoishermon välityksellä.
      Hajusteet nauttivat kauppasalaisuusasemasta, niitä ei tarvitse ilmoittaa tuoteselosteessa (paitsi 26 eniten ihoherkistymistä aiheuttavaa/direktiivimuutos, tuli voimaan 03/2005). N. 85 % hajusteraaka-ainesta on synteettisesti valmistettuja (ei vastinetta luonnossa), loput n. 15 % luonnonaineita.
      Joukossa tunnettuja herkistäjiä, ärsyttäviä aineita; aineita, joilla on narkoottisia ominaisuuksia; aineita, jotka kuuluvat ns. ongelmajätteisiin - teollisuuskemikaaleja.

      FPIN-sivustolla on paljon tietoa englanniksi:
      www.fpinva.org

      Itse en pysty käymään töissä kodin ulkopuolella.
      Etätyö on monelle se ainut vaihtoehto, mutta mistä sellaisen saa, se on eri asia.

      Meillä on Suomessa yhdistys, voit lukea lisää sivulta:
      http://www.hajusteyliherkkyys.com/yhdistys.htm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe