Hei!
Aloitin n. viikko sitten Efexor depot 75mg kerran päivässä. Minulla on muutenkin migreeniä aika usein, mutta nyt on ollut päivittäin päänsärkyä mikä sitten yltyy migreeniksi. Minulla on kyllä migreenilääkkeitä, mutta ne on sellaisia mitä ei saa päivittäin ottaa. Kuuluisiko tämän päänsäryn jäädä pois jo pian? Minulla on ennenkin tullut hyvin lievää särkyä masennuslääkkeistä alussa, mutta ei koskaan näin kamalaa. Koitan nyt efexoria, koska tästä ei pitäisi lihota.
Kiitos vastauksista!
Aloitin n. viikko sitten Efexor depot 75mg kerran päivässä. Minulla on muutenkin migreeniä aika usein, mutta nyt on ollut päivittäin päänsärkyä mikä sitten yltyy migreeniksi. Minulla on kyllä migreenilääkkeitä, mutta ne on sellaisia mitä ei saa päivittäin ottaa. Kuuluisiko tämän päänsäryn jäädä pois jo pian? Minulla on ennenkin tullut hyvin lievää särkyä masennuslääkkeistä alussa, mutta ei koskaan näin kamalaa. Koitan nyt efexoria, koska tästä ei pitäisi lihota.
Kiitos vastauksista!
Vastaukset 4
Vanhimmat
Käytin samaista lääkettä kolme viikkoa enkä ole hirveämpää kokenut, heti alkoi kova päänsärky, mustuaiset laajenivat eivätkä reagoineet valoon mitenkään ja olin vesiripulilla, pakko oli lopettaa
Kuolemaksi tuo tuskin on. Ota kuitenkin yhteys lääkärisetään tai -tätiin. Muitakin ei-turvottavia mielialalääkkeitä varmasti löytyy. Kokeile itsellesi sopivaa.
Wyethin Efexor-sivujen (in English) mukaan päänsärky (myös ripuli) voi olla sivuoireena vasta jos Efexor-hoito lopetetaan yhtäkkisesti.
(Viikon kestäneen hoidon voinee lopettaa ilman "liukumista". Venlafaksiini (Efexor) poistuu kropasta suht nopeasti.)
Pupillien laajeneminen kuuluu tietääkseni asiaan. Jopa niin että toinen pupilli on suurempi kuin toinen :) Menee ohi.
olen käyttänyt efexor depotia-75mg,vuodesta 2002.minäkin kärsin kovasta päänsärystä,ja tuntui että verenpaine nousi vaan.efexor oli kuitenkin minulle hyvä lääke,ainut joka kai tepsi,siispä kyllästyin melkein jokapäiväiseen pääkipuun,tai ainakin oli jäykkä niska.rupesin käyttämään vitamar kalaöljy kapseleita,ja noin kuukauden kuluttua,usko pois meinasi.pää on ollut kevyt joka aamu,ja otan vitamaria 2 pvässä,ja efexorin kerran syödessä.minulle auttoi migreeni lääkkeitä ei minulle määrätty,oliskohan ollut ettei ne sopineet efexorin kanssa tms.tämä oli minun neuvoni,molemmat hyviä.
7-8v. Kaikki on hyvin.
Ei päänsärkyä sen useammin kuin muulloinkaan.
Remeronin kanssa painoni nousi tyyliin 10kg/vuosi