Harakat pois

harmittaa

Kuka tietää keinon millä saisin häädettyä harakat pois pihasta? Todella inhottavia!
Aamulla ne herättävät naurullaan heti kun vähän valkenee. Rakentavat pesää pihakuuseen. Sotkevat jätöksillään. Ja uskomatonta mutta totta, kesällä syövät marjat pensaista. Mitkään normaalit häätökeinot eivät auta.
Ovat niin viisaita ja varovaisia lintuja, että ei niitä edes pääse ampumaan. Mitä tehdä?

7

1666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timo

tuhoa niiden pesä. ja laita jonnekin muutama haukan tai huuhkajan kuva tai muu vastaava juttu. suojaa marjat verkolla yms... pitäis tepsii.

• harmittaa

harakoihin ei "haukka" tehoa. Viime kesänä haukka piti tehokkaasti rastaat pois tontilta, mutta harakat juhlivat marjapensaissa - ei mitään vaikutusta. Verkkoja pidän äärimmäisen hankalina käyttää kun pensaita on niin paljon.
        Tiedän että paras tapa olisi tuhota pesä, mutta miten sen teet kun puut (kaksi isoa kuusta) ovat niin tiheitä ja korkeita, eikä löydy ketteryyttä eikä uskallusta kiivetä puuhun. Silloin kun lapset(pojat) olivat pieniä, asia vielä hoitui tehokkaasti. Silloin kyllä olivat harmina vain rastaat. Harakat ovat tulleet vasta viime vuosina.

• timo
        harmittaa kirjoitti:

harakoihin ei "haukka" tehoa. Viime kesänä haukka piti tehokkaasti rastaat pois tontilta, mutta harakat juhlivat marjapensaissa - ei mitään vaikutusta. Verkkoja pidän äärimmäisen hankalina käyttää kun pensaita on niin paljon.
        Tiedän että paras tapa olisi tuhota pesä, mutta miten sen teet kun puut (kaksi isoa kuusta) ovat niin tiheitä ja korkeita, eikä löydy ketteryyttä eikä uskallusta kiivetä puuhun. Silloin kun lapset(pojat) olivat pieniä, asia vielä hoitui tehokkaasti. Silloin kyllä olivat harmina vain rastaat. Harakat ovat tulleet vasta viime vuosina.

ei sulla varmaan ole kun 2 vaihtoehtoa!!!!
        kaada kuuset pois tai kärsi harakoista... oikeasti en keksi muuta kun yrittää tuhita pesä

• -------------------------

Minä tökin pitkällä rimalla pesään reikiä. Alkoivat seuraavana päivänä korjauksen. Huidoin uudestaan, niin että pesästä ei jäänyt juuri mitään. Laitoin pesään myös vanhan puutarhahansikkaan. Olen kuullut että ihmisenhaju saa ne hylkäämään pesän. Nyt ollaan molemmat kyttäysasemissa.

• haulikkoampuja

Meillä ei ole harakoita, naapurissa on. Ammu niitä päin (ei kohti laki kieltää) vaikka ilmakivärillä esim maahan sen viereen tai puun runkoon pään yläpuolelle. ne joutuu kauhun valtaan ja lähtevät pois. (ammu verhon raosta niin ettei pyssyn piippu mene ikkunanraosta ulos)

• erilaisia muovikuulapyssyjä

Siis niitä samoja millä pojat leikkii kaupunkisotaa naamarit päässään.

Ei tarvii aseenkantolupaa ja on kuitenkin lintuun tehoava.

• kikkoja lisää

Saisiko painepesurilla (en omista) niin ylös (pesään yltävän) suihkun ja jos saa niin moneen kertaan vrk:ssa ja niin kauan, kun lähtevät. Ei luulisi, että olisi kivaa niiden mielestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe