Harakat pois

harmittaa

Kuka tietää keinon millä saisin häädettyä harakat pois pihasta? Todella inhottavia!
Aamulla ne herättävät naurullaan heti kun vähän valkenee. Rakentavat pesää pihakuuseen. Sotkevat jätöksillään. Ja uskomatonta mutta totta, kesällä syövät marjat pensaista. Mitkään normaalit häätökeinot eivät auta.
Ovat niin viisaita ja varovaisia lintuja, että ei niitä edes pääse ampumaan. Mitä tehdä?

7

1626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timo

      tuhoa niiden pesä. ja laita jonnekin muutama haukan tai huuhkajan kuva tai muu vastaava juttu. suojaa marjat verkolla yms... pitäis tepsii.

      • harmittaa

        harakoihin ei "haukka" tehoa. Viime kesänä haukka piti tehokkaasti rastaat pois tontilta, mutta harakat juhlivat marjapensaissa - ei mitään vaikutusta. Verkkoja pidän äärimmäisen hankalina käyttää kun pensaita on niin paljon.
        Tiedän että paras tapa olisi tuhota pesä, mutta miten sen teet kun puut (kaksi isoa kuusta) ovat niin tiheitä ja korkeita, eikä löydy ketteryyttä eikä uskallusta kiivetä puuhun. Silloin kun lapset(pojat) olivat pieniä, asia vielä hoitui tehokkaasti. Silloin kyllä olivat harmina vain rastaat. Harakat ovat tulleet vasta viime vuosina.


      • timo
        harmittaa kirjoitti:

        harakoihin ei "haukka" tehoa. Viime kesänä haukka piti tehokkaasti rastaat pois tontilta, mutta harakat juhlivat marjapensaissa - ei mitään vaikutusta. Verkkoja pidän äärimmäisen hankalina käyttää kun pensaita on niin paljon.
        Tiedän että paras tapa olisi tuhota pesä, mutta miten sen teet kun puut (kaksi isoa kuusta) ovat niin tiheitä ja korkeita, eikä löydy ketteryyttä eikä uskallusta kiivetä puuhun. Silloin kun lapset(pojat) olivat pieniä, asia vielä hoitui tehokkaasti. Silloin kyllä olivat harmina vain rastaat. Harakat ovat tulleet vasta viime vuosina.

        ei sulla varmaan ole kun 2 vaihtoehtoa!!!!
        kaada kuuset pois tai kärsi harakoista... oikeasti en keksi muuta kun yrittää tuhita pesä


    • -------------------------

      Minä tökin pitkällä rimalla pesään reikiä. Alkoivat seuraavana päivänä korjauksen. Huidoin uudestaan, niin että pesästä ei jäänyt juuri mitään. Laitoin pesään myös vanhan puutarhahansikkaan. Olen kuullut että ihmisenhaju saa ne hylkäämään pesän. Nyt ollaan molemmat kyttäysasemissa.

    • haulikkoampuja

      Meillä ei ole harakoita, naapurissa on. Ammu niitä päin (ei kohti laki kieltää) vaikka ilmakivärillä esim maahan sen viereen tai puun runkoon pään yläpuolelle. ne joutuu kauhun valtaan ja lähtevät pois. (ammu verhon raosta niin ettei pyssyn piippu mene ikkunanraosta ulos)

      • erilaisia muovikuulapyssyjä

        Siis niitä samoja millä pojat leikkii kaupunkisotaa naamarit päässään.

        Ei tarvii aseenkantolupaa ja on kuitenkin lintuun tehoava.


    • kikkoja lisää

      Saisiko painepesurilla (en omista) niin ylös (pesään yltävän) suihkun ja jos saa niin moneen kertaan vrk:ssa ja niin kauan, kun lähtevät. Ei luulisi, että olisi kivaa niiden mielestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe