nostaako efexor painoa vai ei?

heips!onko kellään kokemuksia samasta.olen käyttänyt efexor depotia-75mg,kaikkiaan 1/2002 asti.parannuin masennuksesta hyvin,ja nyt käytän estolääkkeenä,yksi per pvä.olen liikunnallinen,muuten terve,syön mielestäni ihan ok,mutta olen vähän pyöreähkö.haluaisin saada vähän painoa pois,mutta ei laske niin ei.tuntuu usein kuin olis vähän turvoksissa,vaikka lenkkeilen päivittäin.tämä ei tosiaankaan johdu siitä että lääkkeen takia,syö enemmän,mutta missä vika?onko kellään kokemusta,vai onko tämä meillä naisilla nyt sitä ikälihaa..olen 42-vuotias?
7749
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Paino-indeksi kyllä nousi Remeronilla.
Vettä kannattais juoda ainakin 2 ltr/pv.
Luin tuossa yhtä kirjaa jossa kerrottiin
just miten elimistö kerää nestettä jos
ei juo tarpeeksi.Siis lievä nestevajaus
turvottaa.Kirjassa kerrotaan juuri laihduttamisesta.
Aivan hurjalla vauhdilla ihmiset oli
saanu painonsa alas.Jos kiinnostaa
niin voin antaa kirjan nimen.

Äänestä
  • mikä sen kirjan nimi on?vettä juon paljon jo nyt,yölläkin on vettä varattuna

    Äänestä

kyllähän kaikki (ainakin omani)=) lääkkeet nostaa painoa, en nyt tiedä, mutta itse olen syönyt useita lääkkeitä ,minä olen lihonut jokaisesta, vuodessa 40 kiloa, :(

Äänestä

Outoa, että ihmiset kuvittelevat masennuslääkkeitä olevan vain yhdenlaisia. Näin ei suinakan ole. Efexor on snri-lääke, eikä sillä ole minkäänlaista histamiinireseptori tms. vaikutusta. Sem sijaan mianseriini, mirtatsapiini ym. saattavat lihottaa, mutta ssri- ja ssri ennemminkin pudottavat painoa, koska alussa voi olla pahoinvoitia, ripulia tms. Suosittelen perehtymään asioihin ennen kuin alkaa huutelemaan omia näkemyksiä lääkkeiden sivuvaikutuksista ja säikyttelemään oikeasti lääkityksiä tarvitsevia.

Äänestä
  • Samaa toivoisin minäkin.

    Mutu-tietona voisin sanoa, että 225 mg annos venlafaksiinia pikemminkin vähensi ruokahalua tai nälän tunnetta. Joten en ymmärrä, miten se olisi voinut edes teoriassa lihottaa.

    Äänestä

Efexoria on käytetty laihdutuslääkkeenä Yhdysvalloissa toisella nimellä. Päinvastoin siis. Itsellänikin laski paino n.3 kg.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


utelias kirjoitti:

heips!onko kellään kokemuksia samasta.olen käyttänyt efexor depotia-75mg,kaikkiaan 1/2002 asti.parannuin masennuksesta hyvin,ja nyt käytän estolääkkeenä,yksi per pvä.olen liikunnallinen,muuten terve,syön mielestäni ihan ok,mutta olen vähän pyöreähkö.haluaisin saada vähän painoa pois,mutta ei laske niin ei.tuntuu usein kuin olis vähän turvoksissa,vaikka lenkkeilen päivittäin.tämä ei tosiaankaan johdu siitä että lääkkeen takia,syö enemmän,mutta missä vika?onko kellään kokemusta,vai onko tämä meillä naisilla nyt sitä ikälihaa..olen 42-vuotias?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu