Savipuoli

lääkekuuri?

Ollut tuo savipuoli kohta kolmatta kuukautta, eikä vaan lähde pois. Pikemminkin uusia plänttejä vaan ilmestyy. Ajattelin mennä nyt lääkärille ja ottaa sen lääkekuurin. Millaisia kokemuksia teillä siitä on? Kuulemma aika raju? Miten pian sen jälkeen oireet helpottivat? Kiitos vastauksista jo etukäteen.

11

15429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piste..

Itselläni on todella sitkeä ihottuma. tuohon on hetkellisesti auttamut nizoral tabletit. Otan niitä kaksi kerrallaan ja siinä se koko kuuri onkin. ihottuma katoaa parissa viikossa riippuen kuinka paljon sitä on ja kuinka isoja läikät ovat. joudun uusimaan kuurin kerran 2-4kk. eli kaksi tablettia kerralla. nizoral tabut on resepti lääke.

Voit käyttää myös nizoral pesunestettä/saippuaa jota saa apteekista ilman reseptiä ja käytät sitä 2-3 kertaa viikossa kunnes ihottuma on kadonnut. sen jälkeen pidät läikät loitolla pesemällä ihon kerran kuukaudessa nizoralilla.

Kaikilla ei läikät uusiudu kovin herkästi mutta itselläni se on todellinen ongelma.

jos meinaat mennä näyttämään itseäsi lääkärille niin ÄLÄ MENE TERVEYSKESKUKSEEN ottamaan neuvoja vaan suoraan ihotauti lääkärille jolla on tietoa kyseisestä taudista. terkkarilta kannattaa vain hakea tuo nizoral resepti (ja sitäkin etsivät siellä kissojen ja koirien kanssa) jos tuo shamppoo ei tunnu vaikuttavan.

Kaikilla ihmisillä taitaa olla tuon ihottuman aiheuttava bakteeri mutta vain joillakin iho ärtyy läikille asti. itse taudista ei pääse eroon.

• Piste..

Niin siis suosittelin ihotautilääkäriä sen takia että tämä lääkäri on perehtynyt tämän kaltaisiin juttuihin paremmin ja saattaa tietää paremmat keinot noiden poistamiseen etteivät uusiutuisi ihan samantien. toki terkkariltakin saattaa saada hyviäkin neuvoja..

• selsunia

oletko kokeillu selsunia samppoota,sitä kuin levittää ihottuma alueelle antaa olla seuraavaan päivään vähenee ihottuma,pesee sit pois ohje et pesee heti sen pois ei yleensä tehoa.

• ....

Olen pessyt viikkotolkulla itseäni Nitzoralilla, siis sillä hilseshampoolla, mutta tuntuu, että kun toisaalla läikät "paranee" - muuttuu vaaleammiksi - niin toisaalle ilmestyy uusia. Mikä on tuo selsunia shampoo? Mistä sitä saa?

• selsunia
        .... kirjoitti:

Olen pessyt viikkotolkulla itseäni Nitzoralilla, siis sillä hilseshampoolla, mutta tuntuu, että kun toisaalla läikät "paranee" - muuttuu vaaleammiksi - niin toisaalle ilmestyy uusia. Mikä on tuo selsunia shampoo? Mistä sitä saa?

selsun nimellä myydään apteekeissa,tuollaisella alaotsikolla pullossa nimi SELEN.DISULFID.paketissa sit on laajemmat aine määritykset.savipuolisen hoitoon aine on tehty, viikonkin kuin käyttää levittää aamulla ihottumaalueelle, seuraavana aamuna tai illalla pois pesee, antaa sit olla esim 1 vrk ilman ainetta jne. haju vaan ei ole kovin miellyttävä et "alusvaatekerta Yö" lakanat ym menee vaihtoon suht usein.

• kiitos
        selsunia kirjoitti:

selsun nimellä myydään apteekeissa,tuollaisella alaotsikolla pullossa nimi SELEN.DISULFID.paketissa sit on laajemmat aine määritykset.savipuolisen hoitoon aine on tehty, viikonkin kuin käyttää levittää aamulla ihottumaalueelle, seuraavana aamuna tai illalla pois pesee, antaa sit olla esim 1 vrk ilman ainetta jne. haju vaan ei ole kovin miellyttävä et "alusvaatekerta Yö" lakanat ym menee vaihtoon suht usein.

Kiitos vihjeestä, pitää vielä tuota kokeilla, sitten jos ei auta, niin haen lääkekuurin.

• ajatelleet

kokeilla homeopatiaa? Lääketiedehän ei ihottumia pysty parantamaan vaan, kuten itsekin huomaatte, ihottuma tunkeaa ulos uudelleen ja uudelleen. Ihan sama kun kortisonia käyttäville tulee iho-oireet aina uudelleen ja uudelleen vähän ajan kuluttua.

En tiedä tuosta teidän ihottumasairaudesta mitään, mutta esim. atopiaa ja psoria pystytään parantamaan homeopatialla- jopa ihan kokonaan. Kannattaisikohan kysäistä homeopatia-palstalta, että onko joku homeopaatti parantanut sitä savipuolta? Ei ainakaan kysyminen mitään maksa.

harmillisen oloinen kiusa, joten toivon kovasti, että saatte avun toisaalta.

• ....

Kyllä tässä niiden kolmen kuukauden aikana on ehtinyt miettiä yhtä sun toista, jolla pääsisi eroon tästä tosi epäesteettisestä bakteeritaudista. Homeopatiaa mietin myös, mutta en ole saanut mennyksi homeopaatin puheille. Itselläni savipuoli puhkesi ihan selkeästi kovan henkisen stressin seurauksena. Todennäköisesti, seuraavan kerran kun stressiä taas on pidemmän aikaa, savipuoli uusii. Eli olen miettinyt myös tätä stressaantumistaipumusta, ja sitä, voisinko tai voisiko kukaan esim. homeopaatti, auttaa stressinsietokyvyn kanssa. Toisaalta kyllä tämä ärhäkkä ihoreaktio vähän jo sai miettimään, mikä hinta sitä oikein kannattaa maksaa ylisuorittamisesta? Ei ainakaan tätä. Eli elämää löysemmin rantein vaan!

• käsittää ihmisen
        .... kirjoitti:

Kyllä tässä niiden kolmen kuukauden aikana on ehtinyt miettiä yhtä sun toista, jolla pääsisi eroon tästä tosi epäesteettisestä bakteeritaudista. Homeopatiaa mietin myös, mutta en ole saanut mennyksi homeopaatin puheille. Itselläni savipuoli puhkesi ihan selkeästi kovan henkisen stressin seurauksena. Todennäköisesti, seuraavan kerran kun stressiä taas on pidemmän aikaa, savipuoli uusii. Eli olen miettinyt myös tätä stressaantumistaipumusta, ja sitä, voisinko tai voisiko kukaan esim. homeopaatti, auttaa stressinsietokyvyn kanssa. Toisaalta kyllä tämä ärhäkkä ihoreaktio vähän jo sai miettimään, mikä hinta sitä oikein kannattaa maksaa ylisuorittamisesta? Ei ainakaan tätä. Eli elämää löysemmin rantein vaan!

sairauden lähteeksi aina jonkun psyyken ongelman. Stressi, traumaattinen kokemus; pelko, hylätyksin tulemisen tunne ym...

Itse olen atoopikko ja vielä hoito kesken. Homeopaattini on myös OLLUT atoopikko, jota siis ei lääketiede pysty parantamaan mitenkään päin. Ainoastaan pahentamaan, mutta tietenkin tukahduttavista lääkkeistä on helpotusta.

Poikani oli pahasti allerginen, raapi jalkansa aina verille iltaisin, lopulta määrättiin epi-pen (adrenaliinipiikki) mukana kuljetettavaksi vilja-allergioiden vuoksi. Nyt, reilun vuoden hoidon jälkeen hän syö viljoja, iho on aivan ehjä, silmät kirkkaat ja mieli virkeä ja iloinen. Hänen syntymä oli stressaava ja traumaattinen ja kärsi kolmen kuukauden ikäisestä 13:een ikävuoteen em. ongelmista. Nyt voi siis oleilla myös kissojen kanssa, joista ennen tuli voimakas reaktio. Tätä voisi jo pitää ihmeenä, muttei ole ollenkaan ainoa tapaus laatuaan.

Uskon, että ihminen löytää oikean avun silloin kun hän sen ansaitsee. Toiset ovat jyrkästi vaihtoehtoisia hoitoja vastaan ja vain rappeutuvat jatkaessaan lääkkeiden voimakasta käyttöä. Itsekin löysin tämän merkillisen tehokkaan hoitomuodon vasta reilusti aikuisiässä, kaikenmaailman systeemejä kokeiltuani ja hätäpäiten aina oireita tukahduttaen. Sitten kun aloin saada reumasärkyjä ja olin megayliherkkä, aloitin hoidot, jotka ovat todellakin tehneet tulosta. Olen ihan hoidon loppuvaiheilla ja innoissani uudesta elämästä, jonka tähänastisen helvetin jälkeen aukeaa.

Paranemista Sinulle!

• jasu

itselläni oli savipuoli josta en tienyt niin pienillä alueilla yläselässä ja hartioilla ja ajattelin jo että olen allerginen kullalle kun pidän aina koruja kaulassa ja sitten laitoin niihin jotain sienirasvaa ja ne niinku välillä katosivat kunnes menin töihin ja siellä oli kosten lämmintä ja yks kaks koko selkä oli kuin kartta täynnä toispuoleiseti läikkiä auringon oton jälkeen ensin ajattelin silloinkin että se on aurinko ihottumaa, mutta tilasin ajan ihotauti lääkärille ja hän sanoi heti että se on savipuoli ja määräsi sporanox kuurin ja ei olen vielä ainakaan uusiutunut vaikka helteitä ollutkin ollut poissa jo muutamia kuukausia onneksi.

• -linnea-

Hei
        mulla auttoi joku sienivoide hetkellisesti. mutta nyt laikut ovat tulleet takaisin selkään ja rintaan. TÄytynee hakea sporanox kuuri. auttoiko hyvin?
        Mistä tämä tulee? Voiko mennä ohi itsekseen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4636
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3095
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      205
      2597
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1529
    Aihe