syylät

---

miten saisin syylät pois jaloistani? jotakin apteekin tuotetta kokeilin, auttoi hieman, mutta ei hävittänyt syyliä. kannattaako nyt hakeutua lääkäriin? jos kannattaa, niin ihan terveyskeskukseen omalle lääkärille????

8

2932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä syylä

syylät ovat virusten aiheuttamia ja ovat sen aikaa minkä ovat ja häviävät yhtä äkkiä kuten tulivatkin. lääkärille on syylän takia turha mennä jollei se nyt sitte ole niin hankalassa paikassa tai todella suuri ja haittaa vaikkapa kävelyä.
      joku on kuulemma saanut avaun ilmastointiteipistä eli laittaa teipin siihen päällä ja antaa sen olla niin kauan kuin kestää ja taas uusi tilalle. en tiedä en ole moista konstia kokeillut.

• kokemusta on

Pojallani oli 9 vuotiaana pahat syylät. Kokeiltiin
        veruxiinia, ja apteekista ostettua kylmäjäädytys hoitoa.Mutta yksi lääkäri kertoi mulle ilmastointi teipistä.Oli vaikeaa saada lapsi pitämään teippiä sormissa ja varpaissa.Koulussa hän viimeistään irroitti ne.Mutta sitkeänä äitinä laitoin aina uutta.Meni kaksi , melkein kolme viikkoa ja syylät pienenivät ja hävisivät.Ne siis tukehtuivat pois.Nyt nuoremmalla pojallani on sama ongelma ja hän on saman ikäinen, tuntuu vain niin vaikeelta saada häntä pitämään teipit kun koulussa ihmetellään mitä on.Mun työkaveri sai kanssa syylät pois ilmastointiteipillä. Kokeilemisen arvoista.

• vocca-syylänestettä

Ainakin itse sain poikani jalkapohjissa olevat syylät pois Vocca-syylänesteellä. Joka ilta ennen nukkumaanmenoa pyyhin syylänesteeseen kostutetulla lapulla syylät ja annoin aineen kuivua niihin. Lähtivät muutamassa viikossa. Luin jostain että joku oli saanut samalla tavalla omanaviinietikalla pyyhkimällä syylät pois. Syyläneste ainakin on kivuton ja lapsi antoi hyvin pyyhkiä sillä.

• essi

itselläni oli muutama syylä jalassa,eivätkä ne lähteneet apteekin aineilla.Ne kipeytyivät tosi pahoiksi ja menin lääkäriin..siellä ne jäädytti ne pois sellasella aineella.Sen jälkeen ei niitä ole näkynyt :) se ei käy kipeää,oikeastaan aika hauskan tuntuinen toimenpide. Vähän saattaa nipistää.
      Mutta mene ihmeessä jäädyttämään,niin ei tarvitse enää kärsiä niistä ja odotella jospa apteekin lääkkeet tehoaisi.

• jalkapohjaan

Jalkapohjassa oleviin kraaterimaisiin kävellessä aristaviin syyliin on minulla ja muillakin, jotka ovat kokeilleet auttanut seuraava keino: syylään laitetaan värillistä kynsilakkaa niin usein että reikä on koko ajan lakan peittämä. Kun lakka kuluu osittainkin pois niin uusi kerros esimerkiksi kerran pari viikossa. Syylä tukehtuu ja häviää muutamassa viikossa/kuukaudessa eikä arista kävellessä.

• Voccan

Joo, mullakin tuli talvella keskimmäiseen varpaaseen tosi iso syylä. Oli melkeen koko varmaan pohjan kokoinen, tosi paksu ja kipeä. En oikeen tiennyt mikä siihen auttaisi, kun luin näitä kirjituksia, mutta sitten ajattelin kokeilla Voccan syyläpoiso liuosta. Syylä katosi kahdessa viikossa, vaikka syylä oli paksu ja iso.
      Ja kaikkein parasta tässä hoidossa oli se että se ei sattunut yhtään. Päin vastoin syylä oli kipeämpi ennen hoitoa kuin hoidon aikana.

Tämä Voccan liuos on emäksistä liuosta ja jotenkin poisti ensimmäisen viikon sitä syylämassaa. Toisen viikolla syylän kohtaan tuli kova kerros ihoa, joka kai tukehdutti sen syylän.
      Kyl oon nyt tosi iloinen kun paha syylä lähti, ja on kiva kävellä tervein jaloin. Ei oo enää minkäänlaista jälkeä jalassa.

Kysykää ihmeessä tietoa multa. Autan mielelläni, kun tiedän miltä tuntuu olla syylä jalassa.

• syylätvoittanut

Isälläni on ollut jonkinnäköinen krooninen syyläongelma, joka siirtyi sitten itsellenikin. Lopullisesti pääsin syylistä eroon vasta muutettuani omaan kotiin. Pahimmillaan syyliä oli n. 15 jalkapohjissa. Yhdessä rykelmässä niitä oli n.6 ja tämä alue peitti ison osan päkiää. Häpesin käydä taekwondossa, jossa oltiin paljain jaloin ja katselin aina kateellisena toisten täydellisiä jalkapohjia.

Yritin päästä syylistä eroon n. vuosi sitten ilmastointiteipillä, mutta sain sen avulla pois vain isovarpaan kolme syylää. Ilmastointiteippi rullautui vain tavallisesti pois jättäen sukan liimaiseksi. Tämän yhteydessä yritin hioa syyliä pois. Tällä tavalla sain ison rykelmän syyliä lähes katoamaan, mutta koska lopetin liian ajoissa, ne palasivat.

Syylät olivat aina olleet jalkapohjissa, joten yhden ilmaantuminen käteeni sai minut täysin masentumaan. Se kasvoi päivä päivältä ja oli näkyvällä paikalla peukalon syrjällä. Kirjoittaessani tekstejä tunsin että ihmiset tuijottivat sitä. Päätin, että nyt oli aika käydä taisteluun. Hioin päivittäin syylän veresnahalle ja lisäsin päälle salisyylihappoa. Kirvely oli lähes sietämäntöntä, mutta sen kesti kun keskittyi tavoitteeseen. Pidin verestävän syylän päällä laastaria ja lopulta eräänä päivänä revin koko syylän juurineen. Helpommalla toki olisi päässyt jos olisi käynyt jäähdyttämässä tms. mutta pääsin kuin pääsinkin syylästä lopulta eroon.

Muutettuani omaan kotiin olen huomannut että syylät ovat ensimmäistä kertaa ruvenneet katoamaan itsekseen. Lopetin taistelun jalkapohjan syyliä vastaan jo ajat sitten, mutta keho tekee sen nähtävästi vihdoin puolestani. Kunhan ne ovat poissa kokonaan, aloitan taas taekwondon :)

• 50µg

Lapsilla noi ovat yleisä, mutta häviävät ajan kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe