Missäkähän päin konehuonetta sijaitsee paikka johon lämpömittari kytketään ja onnistuuko kierroslukumittarin asennus?
lämpömittari
5
1193
Vastaukset
- stiilosti
Autossasi on ilmeisesti vain merkkivalo joka ilmaisee vain sen koska kone on kiehumispisteessä tai sen lähellää. Mitä ilmeisimmin lämpömittarin anturi sopii samaan paikkaan kuin se merkkivalon anturi. Ko anturin paikka vaihtelee koneen mukaan, eli 1 litraisessa se on eri paikassa kuin 1,2 litarisessa, katsasta termostaatin lähistöltä tai kannen etureunan tienoilta. Toivottavsti joku punto-mies/nainen antaa tarkempaa tietoa.
- Taneli
Moikka.
Luulen että se on autossa. Outoa.. mutta pää kutisee.. :O - Pyyhis
Huollossa sanoivat ettei alkuperäistä anturia kannata välttämättä vaihtaa tai poistaa, koska varoitusvalo palaa muuten koko ajan. Lämpömittarin asennus on melko helppo juttu. Itse ostin Autogauge-merkkisen mittarin (pakettiin kuuluu myös anturi) ja holkin joka laitetaan ylävesiletkuun, holkissa on paikka anturille. Sähköt mittarille otin tupankansytyttimen johdosta rosvoliittimellä. Mittari ja tarvittavat osat maksoivat vajaa 60e ja pari tuntia meni asennukseen.
- haara
onnisttukohan anturin laitto t-haaralla alkuperäiseen paikkan,silloinhan ei tarvitsisi sitä holkkia ylävesiletkuun?
- Pyyhis
haara kirjoitti:
onnisttukohan anturin laitto t-haaralla alkuperäiseen paikkan,silloinhan ei tarvitsisi sitä holkkia ylävesiletkuun?
Varmasti onnistuu, jos löydät sopivat soviteosat jostain. Autogaugen mukana tuli anturin lisäksi kaksi erilaisilla kierteillä olevaa messinkitulppaa joihin anturi sopii, niitä voi ehkä jotenkin hyödyntää. Muuten en tiedä onko saatavilla haarottimia joihin voi laittaa kaksi anturia. Se alkuperäinen varoitusvalosysteemi kannattaa mielestäni jättää rauhaan ja tehdä kokonaan erillinen piiri mittarille. Varoitusvalo toimii tietokonepoksin kautta ja se saattaa tykätä kyttyrää jos siihen yrittää liittää ylimääräisiä vimpaimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632634
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 291131