minun päänahkani kutisee aivan mielettömästi. olen käynyt terveyskeskuksessa pari kertaa ja saanut päänahkaan vahvoja lääkkeitä, mutta kutina ei ole poistunut kuin hetkeksi. kävin myös yksityisellä hiustenlähtöön paneutuneella spesialistillä joka sanoi päänahkani olevan täysin kunnossa ja kertoi, että kaljuuntuminen saattaa aiheuttaa joillain ihmisillä päänahan kutiamista, eikä sitä voi estää. eikö todella ole mitään keinoa estää kutinaa? tämä tekee minut hulluksi. päänahka kutisee niiltä alueilta joilta hiuksia lähtee, eli oikeistaan koko päälaelta. olen syönyt nyt kolme kuukautta gefinaa, eikä se ole ainakaan vielä pysäyttänyt hiustenlähtöä, eikä lopettanut kutinaa. hiuksia lähtee mielettömästi ja tuntuu kuin muurahaiset tekisivät kekoaan päähäni.
mikä avuksi? apua tarvitsen tai hulluksi tulen.
kutina ja hiustenlähtö
12
6833
Vastaukset
- Mikko_
Kutina on miestyypin hiustenlähtö -nimisen sairauden oire. Finasteridi voi auttaa tähän, ja toinen mitä voit kokeilla on Nizoral-shampoo. Jos muu ei auta, niin ainahan voit kokeilla antihistamiini-lääkkeitäkin (allergialääkkeet).
Jos päänahka on kovin ärtynyt, niin Rogainen käyttöä kannattaa välttää.- todellakin
usein auttaa, siis Propecia/Gefina/Proscar. Itselläni se saatanallinen kutina helpotti jo alle viikon jälkeen lääkkeen aloittamisesta. Sen jälkeen ei ole kutinasta tarvinnut kärsiä vaikkei hiustenlähtö ole täysin pysähtynytkään. Ketokonazol sampookin voi tosiaan auttaa.
- Pakkohoito
todellakin kirjoitti:
usein auttaa, siis Propecia/Gefina/Proscar. Itselläni se saatanallinen kutina helpotti jo alle viikon jälkeen lääkkeen aloittamisesta. Sen jälkeen ei ole kutinasta tarvinnut kärsiä vaikkei hiustenlähtö ole täysin pysähtynytkään. Ketokonazol sampookin voi tosiaan auttaa.
Onx pakko aina työntää päänahkaan kemikaaleja ja lääkeaineita? Ei välttämättä ole hyvä kasvattaa jo rasittunutta ihon rasitusta lisäaineilla.
- Mikko_
Pakkohoito kirjoitti:
Onx pakko aina työntää päänahkaan kemikaaleja ja lääkeaineita? Ei välttämättä ole hyvä kasvattaa jo rasittunutta ihon rasitusta lisäaineilla.
Eli eihän sairauksia lääkkeillä paranneta, koska lääkkeet vaan lisäävät rasitusta..? Mielenkiintoinen logiikka.
- Pakkohoito
Mikko_ kirjoitti:
Eli eihän sairauksia lääkkeillä paranneta, koska lääkkeet vaan lisäävät rasitusta..? Mielenkiintoinen logiikka.
Sillä nyt et hoida ongelman aiheuttajaa vaan oiretta ;).
- Kutittaja2
Luulin että kutinalla on enempikin tekemistä hiuspohjan tulehduksen tai sen ns. normaalin hiustenlähtöjakson kanssa kuin miestyyppisen kaljuuntumisen?
Itsekkin kärsin nimittäin perinnöllisestä miestyypin kaljuuntumisesta ja itsellänikin kutiaa päänahka välillä mutta en ole huomannut mitään syy-yhteyttä kutinan ja varsinaisen kaljuuntumisen välillä.
Totta on että kutinan yhteydessä lähtee kyllä enemmän hiuksia mutta parin kuukauden kuluttua tilanne aina palaa entiselleen. Lienee normaalia kaikilla ihmisillä sillä hiustenlähtöhän toimii sykleissä myös heillä jotka eivät kärsi perinnöllisestä kaljuuntumiseta.
- kookosrasvaa
kokeile. ei maksa juuri mitään!
- Hertta
Hei kutinasta päänahasta kärsivä!
Sama ongelma vaivasi minua vuosikaudet, siis noin 15 vuotta. Hiukseni rupesivat harventumaan kahden synnytyksen jälkeen, kun olin 27 vuotias. Hiukset ohenivat päälaelta ja niitä piti pestä joka päivä, jotta kaljuuntuminen ei olisi näkynyt niin pahasti. Päivittäinen kutina oli myös tosi piinaavaa.
Söin B-vitamiinia, koska kuvittelin sen olevan hyväksi hiusten kasvulle. Huomasin, että B-vitamiini sai hiuspohjani punoittamaan ja kutisemaan. Siis vältä B-vitamiinia. Västä myös hiivapohjaisia tuotteita: siis pullaa ja valkoisesta viljasta hiivalla nostatettuja leipiä.
En varmuudella tiedä, mikä oli lopullinen sysäys siihen, että hiuspohjani ei enää kutise eikä punoita. Käytän kampaajalta saatavaa SP sensitive shampoota, jonka olen havainnut hyväksi.
Tyhmyyttäni kävin myös kalliit laser-hoidot lävitse kampaajalla. Liki 40 hoitokertaa. Ne eivät kuitenkaan tuoneet hiuksiani takaisin. Tosin kutina loppui hoitojen jälkeen, jos oiken muistan.
Nordstömin hiustensiirtoleikkaus on ollut minun pelastukseni. Tosin vieläkään en ole täysin tyytyväinen lopputuloseen. Yksi siirtoleikkaus pitäisi vielä ainakin tehdä.
Kaljuuntimeen olen kokeillut myös kaikki mahdolliset luontaistuotevalmisteet, mutta tuloksetta. Eivät tuo jo menettettyjä hiuksia takaisin. Samoin Rogainea käytin kuukausikaupalla, tuloksetta.(oli silloin vielä reseptivalmiste)
Jos haluat halpaa hiuslääkettä, niin syö aamuporon sekaan sekoitteja vehnänalkioita ja vehnäleseitä. Pitävät myös vatsan hyvässä kunnossa. B-vitamiinia saa oluthiivapuristeista. Myös Lysi-kalaöljykapselit kosteuttavat ihoa. Kokeile auttavatko kutinaan.- aks.
Alussa sanot, että välttää B-vitamiinia ja lopussa taas
annat vinkin, että "tarvittavaa" B-vitamiinia saa oluthiivapuristeista.. ?
- halvat konstit
käyttöön ja ei maksa paljoa. Itsellä kutina lähti, kun pesin hiukset pari kertaa Tolulla. Aivan. Yleispuhdistusaineella. Miksei mäntysuopakin käy ja ei niistä ole haittaakaan. Ennen vanhaan ei ollut mitään shampoita vaan hiukset pestiin mäntysaippualla.
Etikkaa voi myös kokeilla laimennettuna. Etikka tappaa varmaan erilaisia sieniitiöitä, joita päänahassa elää... Ja noista ei hiukset lähde. Ikivanha konsti ollut naisille ennen vanhaan saada hiuksiin hieno kiilto ja huuhdelleet hiukset etikkavedellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897