Kirjoitin tänne aiemmin siitä IC:n diagnosoinnista. No, mulla nyt sitten todettiin se. On huojentavaa saada oireille nimi, mutta muuten olen aika allapäin. Paljon kysymyksiä olisi ollut esittää lääkärille, mutta tapaaminen meni niin nopeesti ohi, etten ehtinyt kysyä ensimmäistäkään. Jos joku vastaavassa tilanteessa oleva haluaa sanoa jotain (kenties helpottavaa), niin olisin siitä hyvin kiitollinen.
IC:
23
12204
Vastaukset
- N30.1
Minullakin vastikään todettiin IC. Oireet ovat kovat ja hyvin on kyllä hoitunut poliklinikalta erilaisia yrityksiä oireita helpottamaan, vielä ei tosin sopivaa ole löytynyt. Lohdutuksena on mulle ainakin ollut se tieto, että ei tässä yksin olla tämän pirullisen taudin kanssa, vaikkakaan ei nyt ihan lähipiirissä olekaan ketään, jolla sama olisi. Mukava edes näin netin välityksellä päästä purkamaan ja vaihtamaan ajatuksia ja kokemuksia. Minulla kyllä asianmukaisesti lääkäri otti kantaa ja selvitti tilannetta kun ahkerasti kyselin ja nyt hyvällä mielellä sen osalta olenkin, että jotain oikeasti yritetään tehdä, jotta olo helpottuisi. Mieli on maassa, ajatuksia liikaakin päässä ja koko ajan vaan masentaa pelkkä ajatuskin, mutta kyllä kai tämän kanssa pärjää, aikaa vaan tarvitaan.
Tsemppiä!- minä vain
Mullekin nyt kokeillaan yhtä lääkettä, että josko se auttaisi. Kuukauden päästä on uusi aika lääkärille, jolloin sitten mietitään jotain muuta, jos ei nämä auta. Ensi tapaamisella aion kyllä vaikka väkisin kysyä lääkäriltä mieltäni askarruttavia asioita. Ei nyt liian kiire saa olla potilasta hoitaessa.
Mulla oireet ovat onneksi tällä hetkellä ihan kohtalaisia. pärjään normaalielämässä, kun ei tarvitse pitkiä aikoja istua, reissata yms.
Minä niin haluaisin tietää, että mitä kaikkea muuta tähän sairauteen(?) liittyy (gyn. vaivoja..?), kun nämä pissa-asiat. Ja että millä kaikin tavoin tätä voi helpottaa. Auttaako niiden tiettyjen ruoka-aineiden (sitrushedelmät, tomaatti, karpalo- ja puolukkamehu yms.) poisjättö oikeasti vai pitääkö vain kokeilla?
Mut voin vaikka mailailla jonkun kanssa, jos halukkaita löytyy. En meinaan tunne/tiedä ketään muuta kellä tämä vaiva olisi. - N30.1
minä vain kirjoitti:
Mullekin nyt kokeillaan yhtä lääkettä, että josko se auttaisi. Kuukauden päästä on uusi aika lääkärille, jolloin sitten mietitään jotain muuta, jos ei nämä auta. Ensi tapaamisella aion kyllä vaikka väkisin kysyä lääkäriltä mieltäni askarruttavia asioita. Ei nyt liian kiire saa olla potilasta hoitaessa.
Mulla oireet ovat onneksi tällä hetkellä ihan kohtalaisia. pärjään normaalielämässä, kun ei tarvitse pitkiä aikoja istua, reissata yms.
Minä niin haluaisin tietää, että mitä kaikkea muuta tähän sairauteen(?) liittyy (gyn. vaivoja..?), kun nämä pissa-asiat. Ja että millä kaikin tavoin tätä voi helpottaa. Auttaako niiden tiettyjen ruoka-aineiden (sitrushedelmät, tomaatti, karpalo- ja puolukkamehu yms.) poisjättö oikeasti vai pitääkö vain kokeilla?
Mut voin vaikka mailailla jonkun kanssa, jos halukkaita löytyy. En meinaan tunne/tiedä ketään muuta kellä tämä vaiva olisi.Mulla on kans lääkitys päällä, mistä on kyllä vähän apua ollutkin. Lisäksi kokeiltiin virtsarakon ja virtsaputken dilatointia. Nyt on menossa rakkohuuhtelut ja kipuihin on kaksi eri lääkettä. Tiettyjen ruoka-aineiden välttämisestä en lääkäriltä ohjeita ole saanut, mutta hoitaja sanoi, että tietenkin kannattaa kokeilla, mikä ärsyttää enemmän ja sen mukaan sitten välttää ei sopivia aineita. Gynen puolen vaivaa on minulla ainakin siinä määrin, että yhdyntäkivut on 100 % invalidisoivat. Ihan toivotonta koko touhu. Sen takia kai mulla on nyt kiirehdittykin kaikkia kokeiluja, että joskus pääsis elämäään normaalia elämään edes sillä saralla. Lähetteen fysioterapiaan laittoivat kanssa, sieltä ei kutsua ole vielä tullut.
- minä vain
N30.1 kirjoitti:
Mulla on kans lääkitys päällä, mistä on kyllä vähän apua ollutkin. Lisäksi kokeiltiin virtsarakon ja virtsaputken dilatointia. Nyt on menossa rakkohuuhtelut ja kipuihin on kaksi eri lääkettä. Tiettyjen ruoka-aineiden välttämisestä en lääkäriltä ohjeita ole saanut, mutta hoitaja sanoi, että tietenkin kannattaa kokeilla, mikä ärsyttää enemmän ja sen mukaan sitten välttää ei sopivia aineita. Gynen puolen vaivaa on minulla ainakin siinä määrin, että yhdyntäkivut on 100 % invalidisoivat. Ihan toivotonta koko touhu. Sen takia kai mulla on nyt kiirehdittykin kaikkia kokeiluja, että joskus pääsis elämäään normaalia elämään edes sillä saralla. Lähetteen fysioterapiaan laittoivat kanssa, sieltä ei kutsua ole vielä tullut.
Mulla kans vaivaa noi yhdyntäkivut. Joskus sattuu todella paljon, niin ettei hommasta tule mitään, mutta joskus taas ei tunnu yhtään. Sikäli tosi ärsyttävää, et kun kuitenkin haluais, muttei vaan oikeesti pysty. Onneks on ymmärtäväinen kumppani. Tuntuu, et paikat jotenkin muutenkin on usein ärtyneet tuolta alhaalta.. Onkohan mitään yhteyttä..?
Muuten olenkin onnekkaassa asemassa noiden kipujen suhteen. Niitä ei ole pahasti, eivät rajoita elämää. Miltei kokoajan on sellainen polte tuolla alhaalla ja välillä tulee sellaisia pistoksia, mutta niiden kanssa pärjää. Vessassa käynnin jälkeen tuntuu joskus ikävälle, muttei aina. Tuntuu ikään kuin pissauslihaksisto olis jatkuvassa jännityksessä tai kouristuksessa. Ei missään vaiheessa ole tavallaan rentona. Se välillä sattuu.
Mutta kai aika lievä on tämä minun versioni.. - eturauhanen
N30.1 kirjoitti:
Mulla on kans lääkitys päällä, mistä on kyllä vähän apua ollutkin. Lisäksi kokeiltiin virtsarakon ja virtsaputken dilatointia. Nyt on menossa rakkohuuhtelut ja kipuihin on kaksi eri lääkettä. Tiettyjen ruoka-aineiden välttämisestä en lääkäriltä ohjeita ole saanut, mutta hoitaja sanoi, että tietenkin kannattaa kokeilla, mikä ärsyttää enemmän ja sen mukaan sitten välttää ei sopivia aineita. Gynen puolen vaivaa on minulla ainakin siinä määrin, että yhdyntäkivut on 100 % invalidisoivat. Ihan toivotonta koko touhu. Sen takia kai mulla on nyt kiirehdittykin kaikkia kokeiluja, että joskus pääsis elämäään normaalia elämään edes sillä saralla. Lähetteen fysioterapiaan laittoivat kanssa, sieltä ei kutsua ole vielä tullut.
tyyppisiä kipusi ovat ja mitä lääkkeitä käytät?onko lääkityksestä ollut apua?
- N30.1
eturauhanen kirjoitti:
tyyppisiä kipusi ovat ja mitä lääkkeitä käytät?onko lääkityksestä ollut apua?
on polttavaa ja kiristävää, tuntuu koko lantion alueella. Välillä vihloo yhtäkkiä niin, että tekis mieli huutaa varsinkin rakon ollessa täynnä. Virtsaputkessa on koko ajan outo ja epämiellyttävä tunne, ei varsinaista kirvelyä, mutta inhottavaa tykyttävää tunnetta. Kipulääkkeinä käytössä Burana ja Tramal.
- minä vain
N30.1 kirjoitti:
on polttavaa ja kiristävää, tuntuu koko lantion alueella. Välillä vihloo yhtäkkiä niin, että tekis mieli huutaa varsinkin rakon ollessa täynnä. Virtsaputkessa on koko ajan outo ja epämiellyttävä tunne, ei varsinaista kirvelyä, mutta inhottavaa tykyttävää tunnetta. Kipulääkkeinä käytössä Burana ja Tramal.
Mullon kans virtsaputkessa kokoajan sellanen ikävä tunne. Ei varsinaisesti kipua, mut sellasta poltetta ikäänkuin. Hankala kuvata. Ei ole mua noi perus-särkylääkkeet pahemmin auttaneet. Ja noita pistoksia ja vihlaisuja tulee kans joskus, varsinkin sillon kun pidättää. En ole vielä saanut mitään varsinaista lääkitystä siihen. Vaan sellaista rakkoa rauhoittavaa.
- eturauhanen
minä vain kirjoitti:
Mullon kans virtsaputkessa kokoajan sellanen ikävä tunne. Ei varsinaisesti kipua, mut sellasta poltetta ikäänkuin. Hankala kuvata. Ei ole mua noi perus-särkylääkkeet pahemmin auttaneet. Ja noita pistoksia ja vihlaisuja tulee kans joskus, varsinkin sillon kun pidättää. En ole vielä saanut mitään varsinaista lääkitystä siihen. Vaan sellaista rakkoa rauhoittavaa.
...vaan siksi kysyin,koska virtsaputkesta mulla löydettiin tähystyksessä divertikkeli,seillainen sivuhaara.virtsaputkessa ja alapäässä polttaa lähes koko ajan. virtsaamisen jälkeen polte pahenee helvetilliseksi. tuohon virtsaputken kipuun ei kuulemma ole täsmälääkitystä. nyt mobic ,trimopan, ..sinkki, c-vitamiini, karpalo strong. antibioottikuuri ja mobic kestänyt 1.5 kuukautta ja kestää vielä ainakin 2,5 kuukautta.eipä oo juurikaan auttaneet, mutta mistä sitä tietää oisko tilanne vielä pahempi.nämä divertikkelit on kuulemma aika harvinaisia ,mutta mulla niitä on 90-luvulla leikattu kaksikin kappaletta.siiloin samat oireet kesti 4 vuotta. nyt hain sairaslomaa ja en kyllä aivan mielelläni lähe timperin hommiin näiden tuskien kans. on nää melko uskomattomia nää alapään vaivat, eikä näitä voi tietää kuin se joka niistä kärsii.bakteereja ei löydy mistään. yksityinen urologi tuumas että oot saanu melko mielenkiintoisen vaivan.
- minä vain
eturauhanen kirjoitti:
...vaan siksi kysyin,koska virtsaputkesta mulla löydettiin tähystyksessä divertikkeli,seillainen sivuhaara.virtsaputkessa ja alapäässä polttaa lähes koko ajan. virtsaamisen jälkeen polte pahenee helvetilliseksi. tuohon virtsaputken kipuun ei kuulemma ole täsmälääkitystä. nyt mobic ,trimopan, ..sinkki, c-vitamiini, karpalo strong. antibioottikuuri ja mobic kestänyt 1.5 kuukautta ja kestää vielä ainakin 2,5 kuukautta.eipä oo juurikaan auttaneet, mutta mistä sitä tietää oisko tilanne vielä pahempi.nämä divertikkelit on kuulemma aika harvinaisia ,mutta mulla niitä on 90-luvulla leikattu kaksikin kappaletta.siiloin samat oireet kesti 4 vuotta. nyt hain sairaslomaa ja en kyllä aivan mielelläni lähe timperin hommiin näiden tuskien kans. on nää melko uskomattomia nää alapään vaivat, eikä näitä voi tietää kuin se joka niistä kärsii.bakteereja ei löydy mistään. yksityinen urologi tuumas että oot saanu melko mielenkiintoisen vaivan.
Kuulostaapa todella ikävältä vaivalta todellakin. Mulla ei nyt sentään ihan noin pahaa ole se polte.
- Hilppi
minä vain kirjoitti:
Mut voin vaikka mailailla jonkun kanssa, jos halukkaita löytyy. En meinaan tunne/tiedä ketään muuta kellä tämä vaiva olisi.Itse olen kokeillut pahimpien ruoka-aineiden poisjättöä vime kesästä lähtien (esim. kahvi,tee,sitrushedelmät,suklaa,kaakao,tomaatti, puolukka- ja karpalomehut tai ylipäätään kaikki keinotekoiset mehut ja muut happamat hedelmät/marjat sekä ruoat,tuliset mausteet jne.) ja olen huomannut helpotusta olevan jonkin verran. Jos palaan käyttämään kyseisiä ruoka-aineita, oireet palaavat todella ärhäkkänä, joten ne poisjättämällä olo on edes hivenen siedettävämpi. Toki tässäkään asiassa ei voi mennä liiallisuuksiin, ettei tule muita ongelmia.
- Hilppi
N30.1 kirjoitti:
Yhdyntäkivut rajoittavat seksuaalista kanssa käymistä myös minulla tai ovat harventaneet sitä huomattavasti, mutta liukastevoide on antanut pientä helpotusta itse yhdynnässä, mutta kivut sen jäljiltä ovat tulleetkin vasta jälkikäteen... Onneksi kumppani on ymmärtäväinen!
- Hilppi
Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja,koska olemme jokainen yksilöitä, kuten olet varmaan tältä palstalta huomannut. Ruokavalinnoilla on jonkin verran helpottavaa vaikutusta. Toisilla auttaa kipulääkkeet.
Itselläni on ollut nyt n. 3 kuukautta todella kovia kipuja, ja lääkkeet eivät ole auttaneet. Yöllisten heräämisten vuoksi väsymystila on voimakas. Lähdin hakemaan apua fysioterapiasta lähetteen kera (kannattaa valita sellainen fysioterapeutti, joka on perehtynyt ilmeisesti inkontinenssi vaivoihin jne.) Nyt olen käynyt pari kertaa ja hoitoina on lantionpohjalihasten rentoutusta(Bio Feed Back- hoitoja) ja sähköhoitoa sisäisesti rentouttamaan rakkoa, koska IC:ssä rakko on kaiken aikaa tulehtuneessa tilassa ja sitä kautta siis myös "kireä". Hoidoilla siis pyritään vähentämään kipua. Sain myös kotisähkölaitteen, jolla hoidan itseäni kaksi kertaa päivässä. Ensimmäinen viikko menossa, ja vielä en osaa sanoa tuloksista mitään, mutta palaan asiaan myöhemmin....Tämä fysioterapeutti kertoi monen saaneen jonkinlaista helpottavaa apua tästä, ja on olemassa muitakin hoitoja joita voi kokeilla (akupunktio jne). ONKO MUILLA KOKEMUSTA ASIASTA? Häneltä sain myös käsityksen, ettei tämä IC välttämättä niin harvinaista olisikaan... mene ja tiedä sitten.
Kesäkuussa menen myös DMSO-huuhteluun ihka eka kertaa, ja onko apua siitä,sen tiedän myöhemmin... Mutta kaikki keinot peliin on kova halu ottaa, koska en halua päästää oireiden vaikuttamaan liikaa henkiseen mielentilaan, johon on varmasti vaara. Tämä IC vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti ihmiseen. Ja se todellakin helpottaa kun voi täällä vaihtaa ajatuksia. - vaikka oireiden kanssa onki...
Tsemppiä teille, jotka olette juuri kuulleet sairastavanne tätä tautia; itselläni se on diagnosoitu jo 20 vuotta sitten. Onneksi nykyään tiedetään, mistä taudista on kyse (kansanomaisesti puhutaan jopa ns. virtsarakon reumasta); tilanne ei ollut vielä näin hyvä tuolloin 80-luvulla.
Suosittelen, että kokeilette dieettiä, jossa jätätte joitakin ruoka-aineita pois joksikin aikaa ja testaatte sen jälkeen, mitä niiden lisääminen ruokavalioon vaikuttaa. Lääkärini kertoi niinkin "harmittoman" ruoka-aineen kuin tomaatin olevan monille IC-potilaille erittäin pahoja oireita aiheuttava. Itse jätin happamat marjat (eli karpalomehun), sitrukset ja C-vitamiinin kokonaan pois, sillä minulle on kerrottu, että IC-potilaan ruokavalion pitäisi olla ns. päinvastainen kuin virtsatieinfektiopotilaan (jonka virtsaa happamoidaan, jotta bakteerikasvu ei lisääntyisi, mutta IC-potilaillahan ei ole kyse bakteeritulehduksesta). Ainakin minun kohdallani oireet helpottuivat kyseisen dieetin avulla.
Itselläni ei perussärkylääkkeistä ole ollut apua, mutta nykyisellä neuropaattisen kivun hoitoon tarkoitetulla lääkkeellä olen saanut sen ilkeä poltteen tunnun pois. Tosin tälläkin lääkkeellä on haittavaikutuksensa (alussa mm. heitehuimaus ja väsymys). Lisäksi olin käyttänyt tukena noita yliaktiivisen rakon hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä (mm. Detrusitol).
Rakkovenytyksistä ei ole ollut apua, mutta rakkohuuhteluista kylläkin. Tosin tuolloin kyseessä eivät olleet nämä DMSO-huuhtelut, eli niitä en ole kokeillut.
Ainakin itselläni nykyinen kipulääkitys puree. Sen lisäksi vältän alapään kylmettymistä viimeiseen asti (ei siis istumista terassilla kevätsäällä tai edes uimista järvessä kesällä). Näillä keinoilla olen pärjännyt, sillä onneksi taudissa on välillä oireettomiakin jaksoja!
Tsemppiä kohtalotovereille! - tavat
helpottavat, muita hoitoja ei oikein ole siihen.
- Tähänkö on tultu
Luin näitä juttuja ja mun oireet on lähinnä ic, yksi lääkäri oli sitä mieltä tähystyksen jälkeen ja toinen ei. Nyt viimeksi mulle määrättiin mitra... jotain masennukseen, vaikka ainoa asia, mikä masentaa on tää kipu ja jatkuva kova pissahädän tunne. Kun on käynyt niin paljon lääkäreillä ja ns. mitään hiivaa tai tulehdusta vakavampaa ei löydy niin kai ne mua hulluna pitää.
En mä vaan ite tajuu, mikä vois niin stressata, lomilla, saunassa, mukavassa seurassa jopa humalassa, joilloin periaateessa stressiä vähemmän oireet samat.
Olis kiva tietää, et mitkä kipulääkkeet vois auttaa´!!!!!!!!! Mulla nyt jokin Tradolan kolmio lääke ja voi aiheuttaa riippuvuutta jees
olis kiva keskustella oireista lisää - kamomilla40
Tähänkö on tultu kirjoitti:
Luin näitä juttuja ja mun oireet on lähinnä ic, yksi lääkäri oli sitä mieltä tähystyksen jälkeen ja toinen ei. Nyt viimeksi mulle määrättiin mitra... jotain masennukseen, vaikka ainoa asia, mikä masentaa on tää kipu ja jatkuva kova pissahädän tunne. Kun on käynyt niin paljon lääkäreillä ja ns. mitään hiivaa tai tulehdusta vakavampaa ei löydy niin kai ne mua hulluna pitää.
En mä vaan ite tajuu, mikä vois niin stressata, lomilla, saunassa, mukavassa seurassa jopa humalassa, joilloin periaateessa stressiä vähemmän oireet samat.
Olis kiva tietää, et mitkä kipulääkkeet vois auttaa´!!!!!!!!! Mulla nyt jokin Tradolan kolmio lääke ja voi aiheuttaa riippuvuutta jees
olis kiva keskustella oireista lisääHei!
Itse syön nyt 5 mg Cipralexia. Oikeesti tämä määrättiin ahdistukseen, mutta lääkärini totesi, että lääkkeellä voi olla hyvinkin hyvä vaikutus myös ic:hen ja olen sitä mieltä itsekin, että siihenkin sillä on ollut positiivinen vaikutus ja on oloa helpottanut. - minä vain
kamomilla40 kirjoitti:
Hei!
Itse syön nyt 5 mg Cipralexia. Oikeesti tämä määrättiin ahdistukseen, mutta lääkärini totesi, että lääkkeellä voi olla hyvinkin hyvä vaikutus myös ic:hen ja olen sitä mieltä itsekin, että siihenkin sillä on ollut positiivinen vaikutus ja on oloa helpottanut.Mä olen kokeillut nyt kahtia eri lääkkeitä hillitsemään tuota pissahädäntunnetta, eli rakkoa rauhoittamaan. Mulla ei noista kipuun vaikuttavista lääkkeistä ole kokemusta, kun ei niitä niin hirveästi ole. Paitsi kova polte, varsinkin aamuisin. Ens lääkärikäynnillä vois sit kyllä pyytää siihenkin jotain helpotusta, mikäli sellaista vaan on olemassa. Onko teillä muilla tällaista poltetta vaivana? Mulla ei kipua niinkään rakon kohdalla, ennemmin virtsaputken seutuvilla..
- ati
Pahentaako yhdyntä oireita? Omaa diagnoosia olen oireistani tehnyt, mutta lisäksi yhdyntäkivut ja yhdynnän aiheuttama virtsatievaivojen paheneminen. Ja pissatulehdusta ei siis ole, kuten ymmärtänette.
- minä vain
ati kirjoitti:
Pahentaako yhdyntä oireita? Omaa diagnoosia olen oireistani tehnyt, mutta lisäksi yhdyntäkivut ja yhdynnän aiheuttama virtsatievaivojen paheneminen. Ja pissatulehdusta ei siis ole, kuten ymmärtänette.
Kyllä pahentaa. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Joskus se helpottaa taas nopesti, joskus se kestää koko päivän(tai yön). Tämän takia pitääkin aina noita harrastusajankohtia vähän miettiä..
- ati
minä vain kirjoitti:
Kyllä pahentaa. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Joskus se helpottaa taas nopesti, joskus se kestää koko päivän(tai yön). Tämän takia pitääkin aina noita harrastusajankohtia vähän miettiä..
Tästä on varmaan ollu paljonkin juttua, mutta kuinka epämiellyttäviin tutkimuksiin joutuu jos IC:tä epäillään? Onko tähystys kivulias, tehdäänkö puudutuksessa, saako rauhoittavia tms? Pelkään kaikkia sisätutkimuksia :(
- kokemus_
ati kirjoitti:
Tästä on varmaan ollu paljonkin juttua, mutta kuinka epämiellyttäviin tutkimuksiin joutuu jos IC:tä epäillään? Onko tähystys kivulias, tehdäänkö puudutuksessa, saako rauhoittavia tms? Pelkään kaikkia sisätutkimuksia :(
Tähystys on ainoo epämielyttävä/ kivulias, sitten on vaan virtaustutkimus ja ehkä joku ultraääni. Riippuu tosi paljon henkilöstä sattuuko tähystys vai ei. Jotkut sanoo, että ei tunnu yhtään, mutta mulle tehtiin vaan paikallispuudutuksella ja koski ihan mielettömästi. Enää ikinä en suostuis! Mutta jos virtsateissä ei ole kipuja yleensä, niin voi olla kivutonkin. Saa varmasti rauhottavia jos pyytää. Itse vaadin seuraavalla kerralla nukutuksen tai selkäydinpuudutuksen, jos joskus pitää vielä mennä.
- kärsivä
Mulla todettiin ic. Haluasin tietää sitten, että mistä tietää, koska virtsarakon tulehdus. Olen kärsinyt nyt kovasta pissahädästä, rakon kohdalla outoa painetta, kipuakin en tiedä, johtuuko se ruuasta tms. Pissaaminen vaikeaa aamuisin, aivan kuin olisi kalvo virtsaaukon kohdalla ja painetta pitää kerätä, että pissa tulee. Olin dilataatiossa jo toista kertaa ja sen jälkeen oireita ollut. Testeissä sukupuolitautia ei, mutta bakteeriarvot koholla. Söin virtsatietulehdukseen antibioottikuurin ja vielä hiivakapselinkin, mutta vieläkin oireita, tosin kirvely virtsatessa hävinnyt. Opiskelen ja tää tauti haittaa arkielämää todella paljon. Detrusitolista ei apua ollut, kun talvella sitä söin. Lääkäreitä ei kiinnosta tai eivät osaa neuvoa. Kuulemma ic:hen vain dilataatio olemassa, onko näin? Psyykekin kärsii.
- N30.1
Kyllä on muitakin vaihtoehtoja kuin dilataatio. Mulle kokeiltiin ensin Detrusitolia, josta ei apua. Aloitettiin tilalle uusi lääkelaastari, josta selvä apu, mutta kipujen takia tehtiin vielä rakon ja virtsaputken dilataatio. Dilataatiosta ei ollut mitään apua, päinvastoin vaiva vaan ärtyi pahemmaksi. Sitten aloitettiin rakkohuuhtelut, joissa käyn nyt säännöllisesti, lisäksi lähete fysioterapiaan ja nyt alkaa elämä taas hymyillä. Ei vaivoja juurikaan ollenkaan. Toivottavasti sinullekin löytyy sopiva hoitovaihtoehto. Toivottavasti löydät hyvän lääkärin, kysele lääkäriltä aktiivisesti eri vaihtoehtoja, niitä kyllä on ! Tsemppiä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa583453Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.202302Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1381949Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus131468Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631197- 551092
Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501042- 59873
- 73814
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.33803