palkkaus FInnair

ja Blue 1

Kyselen tässä lentoemäntien palkkauksesta ja eduista, että onko suuria eroja Finskillä ja Blue 1:llä? Eikös ne ole kuitenkin parhaat palkanmaksajat Suomessa toimivista lentoyhtiöistä? Että muita ei vissiin kannata edes harkita. Kiitti asiallisista vastauksista :-)

72

22398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ...

      huomattavasti paremmat palkat mitä Blue1:llä. Samoin tuntimäärät ovat pienempiä. Palkka on erittäin hyvä aloittelevalla käteen jopa 2000 e / kk. Kannattaa ehdottomasti hakea. Työ on rankkaa vuorotyötä, mutta ilmapiiri on todella mukava.

      • Tietoa

        Näyttää siltä että yhtä paljon on erilaista tietoa kuin on tiedottajaakin. Minun tietojeni mukaan Blue1:in palkat eivät jää Finnairin palkkojen jalkoihin, palkkarakenne on erilainen. Joka tapauksessa kuuden viikon koulutuksen jälkeen pääsee melko hyviin ansioihin, ainakin kun mietin että oma koulutukseni yliopistossa kesti viitisen vuotta. Aikaerolentoja ei Blue1:lla myöskään ole, nehän ovat kuulemma aika rankkoja lentoja.


      • ...kuullut...
        Tietoa kirjoitti:

        Näyttää siltä että yhtä paljon on erilaista tietoa kuin on tiedottajaakin. Minun tietojeni mukaan Blue1:in palkat eivät jää Finnairin palkkojen jalkoihin, palkkarakenne on erilainen. Joka tapauksessa kuuden viikon koulutuksen jälkeen pääsee melko hyviin ansioihin, ainakin kun mietin että oma koulutukseni yliopistossa kesti viitisen vuotta. Aikaerolentoja ei Blue1:lla myöskään ole, nehän ovat kuulemma aika rankkoja lentoja.

        ...ihan samaa. Blue1 olisi ainoa yhtio suomessa joka jo nyt noudattaisi matkustamohlokunnan kansallista tyoehtosopimusta...? Tai jtn sinne...? Korjatkoon joku jos olen hakoteilla..


      • noudattaa
        ...kuullut... kirjoitti:

        ...ihan samaa. Blue1 olisi ainoa yhtio suomessa joka jo nyt noudattaisi matkustamohlokunnan kansallista tyoehtosopimusta...? Tai jtn sinne...? Korjatkoon joku jos olen hakoteilla..

        myös, ja vähimmäis palkat ovat korkeammat mitä Blue1:lla. Samoin työmäärä mistä maksetaan erilaisia lisiä on finnairilla tuntimäärältään huomattavasi alempia. Aikaero lennot tuovat päivärahoja huomattavasti enemmän mitä euroopan ja skandinaavian sekä kotimaan lennot. Siksi palkat ovat kyllä korkeampia.


      • abcde

        "Palkka on erittäin hyvä aloittelevalla käteen jopa 2000 e / kk."

        Ihan vaan tiedoksi, Suomessa 2000e/kk nettotuloihin vaaditaan ~3000e/kk bruttopalkka. Tämä 3000e/kk sattuu olemaan esim. vastavalmistuneen diplomi-insinöörin alkupalkkasuositus yksityisellä sektorilla (toisin sanoen suurin osa vastavalmistuneista diplomi-insinööreistä saa vähemmän kuin 2000e/kk nettona).

        On ihan turha väittää, että aloitteleva lentoemäntä saisi saman verran palkkaa. Hyvä jos bruttopalkka menee tuon 2000e/kk:n yli.


      • tietäjinä..
        abcde kirjoitti:

        "Palkka on erittäin hyvä aloittelevalla käteen jopa 2000 e / kk."

        Ihan vaan tiedoksi, Suomessa 2000e/kk nettotuloihin vaaditaan ~3000e/kk bruttopalkka. Tämä 3000e/kk sattuu olemaan esim. vastavalmistuneen diplomi-insinöörin alkupalkkasuositus yksityisellä sektorilla (toisin sanoen suurin osa vastavalmistuneista diplomi-insinööreistä saa vähemmän kuin 2000e/kk nettona).

        On ihan turha väittää, että aloitteleva lentoemäntä saisi saman verran palkkaa. Hyvä jos bruttopalkka menee tuon 2000e/kk:n yli.

        Onko dip.ins. tärkeämpi kuin lentoemäntä. Eikös, sitä sanota, että jos heittää kiven väkijoukkoon, se osuu dip.insinööriin. Kuulemman mukaan ihan hyvä palkka heillä on. Tuttuja kun sattuu olemaan ystäväpiirissä. Paremmin tienestit kuin ingenjööreillä..


      • alkulähteellä.
        abcde kirjoitti:

        "Palkka on erittäin hyvä aloittelevalla käteen jopa 2000 e / kk."

        Ihan vaan tiedoksi, Suomessa 2000e/kk nettotuloihin vaaditaan ~3000e/kk bruttopalkka. Tämä 3000e/kk sattuu olemaan esim. vastavalmistuneen diplomi-insinöörin alkupalkkasuositus yksityisellä sektorilla (toisin sanoen suurin osa vastavalmistuneista diplomi-insinööreistä saa vähemmän kuin 2000e/kk nettona).

        On ihan turha väittää, että aloitteleva lentoemäntä saisi saman verran palkkaa. Hyvä jos bruttopalkka menee tuon 2000e/kk:n yli.

        "On ihan turha väittää, että aloitteleva lentoemäntä saisi saman verran palkkaa"

        Ai miksikö, harmittaako, kun onneton insinööri tekee 200h viikossa, ja saa vaivaiset 2000 egee handuun. Ammatinvalintakysymys.
        Lääkärit tienaa 5000egee, emännät 3000 egee, lentäjät 10000egee, ja insinöörit vajaa 3000.Sellasta se vaan on!


      • ---
        alkulähteellä. kirjoitti:

        "On ihan turha väittää, että aloitteleva lentoemäntä saisi saman verran palkkaa"

        Ai miksikö, harmittaako, kun onneton insinööri tekee 200h viikossa, ja saa vaivaiset 2000 egee handuun. Ammatinvalintakysymys.
        Lääkärit tienaa 5000egee, emännät 3000 egee, lentäjät 10000egee, ja insinöörit vajaa 3000.Sellasta se vaan on!

        "Lääkärit tienaa 5000egee"

        Lääkärit tienaavat noin 2000e valmistumisen jälkeen. 5000euron palkkaan (ilman ylitöitä) vaaditaan jo erikoislääkärin titteli korkea asema paljon työkokemusta.


        "emännät 3000 egee"

        Niin missäköhän firmassa aloittavat emännät saavat 3000e/kk?


      • netto.
        --- kirjoitti:

        "Lääkärit tienaa 5000egee"

        Lääkärit tienaavat noin 2000e valmistumisen jälkeen. 5000euron palkkaan (ilman ylitöitä) vaaditaan jo erikoislääkärin titteli korkea asema paljon työkokemusta.


        "emännät 3000 egee"

        Niin missäköhän firmassa aloittavat emännät saavat 3000e/kk?

        Kun olet kasvanut isoksi, ja pääset työelämään, huomaat että palkka on ensin brutto, josta vähennetään tv-kulut, vero jne jolloin jää netto. Netto on pienempi kuin brutto. Kokonaispalkka ilmoitetaan yleensä bruttona.


      • ---
        netto. kirjoitti:

        Kun olet kasvanut isoksi, ja pääset työelämään, huomaat että palkka on ensin brutto, josta vähennetään tv-kulut, vero jne jolloin jää netto. Netto on pienempi kuin brutto. Kokonaispalkka ilmoitetaan yleensä bruttona.

        Miten tämä liittyy edelliseen viestiini? Siinähän puhuin bruttopalkoista.


      • Mitä?
        Tietoa kirjoitti:

        Näyttää siltä että yhtä paljon on erilaista tietoa kuin on tiedottajaakin. Minun tietojeni mukaan Blue1:in palkat eivät jää Finnairin palkkojen jalkoihin, palkkarakenne on erilainen. Joka tapauksessa kuuden viikon koulutuksen jälkeen pääsee melko hyviin ansioihin, ainakin kun mietin että oma koulutukseni yliopistossa kesti viitisen vuotta. Aikaerolentoja ei Blue1:lla myöskään ole, nehän ovat kuulemma aika rankkoja lentoja.

        Mitä tarkotiatte aikaerolennoilla, siis kuinka paljon pitää olla lähtö- ja saapumispaikan välillä aikaeroa, että on kyse aikaerolennosta?

        Onhan Suomen ja muun Euroopan välillä 1-2 tunnin aikaeroja... =)


      • aikaero...
        Mitä? kirjoitti:

        Mitä tarkotiatte aikaerolennoilla, siis kuinka paljon pitää olla lähtö- ja saapumispaikan välillä aikaeroa, että on kyse aikaerolennosta?

        Onhan Suomen ja muun Euroopan välillä 1-2 tunnin aikaeroja... =)

        on yli 4 tuntia... esim. lennettäessä aasiaan päin tai USA:han... näitä kutsutaan aikaerolennoiksi


      • AY****
        abcde kirjoitti:

        "Palkka on erittäin hyvä aloittelevalla käteen jopa 2000 e / kk."

        Ihan vaan tiedoksi, Suomessa 2000e/kk nettotuloihin vaaditaan ~3000e/kk bruttopalkka. Tämä 3000e/kk sattuu olemaan esim. vastavalmistuneen diplomi-insinöörin alkupalkkasuositus yksityisellä sektorilla (toisin sanoen suurin osa vastavalmistuneista diplomi-insinööreistä saa vähemmän kuin 2000e/kk nettona).

        On ihan turha väittää, että aloitteleva lentoemäntä saisi saman verran palkkaa. Hyvä jos bruttopalkka menee tuon 2000e/kk:n yli.

        Turha kai tässä olisi kateutta lietsoa, mutta itse tiedän että palkka voi aloittelevalla emosella kansallisessa lentoyhtiössämme olla KÄTEEN 3000e/kk. Peruspalkka on tietysti tuosta bruttona puolet, mutta siihen kun lätkäistään päälle verottomat päivärahat ja provikat pyhä- ja yötyölisät, niin summa kyllä on tuo. Arvatkaas mistä tiedän...


      • kommenttia
        AY**** kirjoitti:

        Turha kai tässä olisi kateutta lietsoa, mutta itse tiedän että palkka voi aloittelevalla emosella kansallisessa lentoyhtiössämme olla KÄTEEN 3000e/kk. Peruspalkka on tietysti tuosta bruttona puolet, mutta siihen kun lätkäistään päälle verottomat päivärahat ja provikat pyhä- ja yötyölisät, niin summa kyllä on tuo. Arvatkaas mistä tiedän...

        Oletetaan, että emot tienaavat tuon kolme tonnia käteen. Sehän on huomattavasti enemmän kuin keskiluokkaisella palkansaajalla.

        Miksi sitten tuntemani emot valittavat jatkuvasti, että palkka on surkea, eikä se riitä mihinkään. Siis KOLME TONNIA ei riitä mihinkään??? Itselläni vastaava summa (en tiedä, paljonko omat päivärahani tekevät päälle, koska ne eivät näy tilinauhassa, enkä viitsi tutkia pankkitiliotteitani) riitti kohtuulliseen leveään elämään, sijoituksiin, omaan uuteen keskustakolmioon, autoon, huvituksiin, naisten vaatemenoihin ja reilusti vielä pariin ulkomaan matkaan vuodessa. Sen päälle säästyi vielä helposti keskimäärin kymmpitonni euroja vuodessa. Enkä todellakaan ole mikään pihi ihminen.

        Hyvinhän emännät siis tienaavat, ei pitäisi olla valittamista palkoissa. Tuolla tulotasolla pitäisi pystyä mainitsemiini asioihin.


      • Lääketieteen Lisensiaatti
        --- kirjoitti:

        "Lääkärit tienaa 5000egee"

        Lääkärit tienaavat noin 2000e valmistumisen jälkeen. 5000euron palkkaan (ilman ylitöitä) vaaditaan jo erikoislääkärin titteli korkea asema paljon työkokemusta.


        "emännät 3000 egee"

        Niin missäköhän firmassa aloittavat emännät saavat 3000e/kk?

        Mistähän sangen joutavaa informaatiota 2000e valmistumisen jälkeen on noudettu?

        Opintojen -neljäntenä vuonna- jotka kestävät yhteensä (6v erikoistuminen 5v), pääsee jo sairaalaan / terveyskeskukseen töihin valvonnan alaisena, jolloinka saat jo yli 3000euroa /kk 3500euroa /kk (vaihtelee). Taas kun olet jo valmistunut lääkäriksi palkkasi on 4000-5000euroa yleispalkka, erikoistuneet saavat reilut 6000-7000e/kk.


      • Eihän
        tietäjinä.. kirjoitti:

        Onko dip.ins. tärkeämpi kuin lentoemäntä. Eikös, sitä sanota, että jos heittää kiven väkijoukkoon, se osuu dip.insinööriin. Kuulemman mukaan ihan hyvä palkka heillä on. Tuttuja kun sattuu olemaan ystäväpiirissä. Paremmin tienestit kuin ingenjööreillä..

        dipl.inssejä,professoreja,tutkijoita,tarkkailijoita,tarvita mihinkään. Niitä on pilvin pimein,mitä he osaavat ?. Myös ministereitä on tietysti täydellä palkalla loisimassa.

        Haluaisin nähdä ensimmäisen somalitaustaisen naispuolisen lentäjän.


    • lempi

      PALJON exoottisempi kuin Blue1:llä. Siitä seuraa myös enemmän päivärahoja ja muita lisiä.

      • KÄDET YLÖS

        Hyvä juttu, että raskaasta työstä maksetaan kuten kuuluu!


      • Olet
        KÄDET YLÖS kirjoitti:

        Hyvä juttu, että raskaasta työstä maksetaan kuten kuuluu!

        ensimmäinen tällä palstalla, joka on tätä mieltä. Löytyy täältä ihmisiä, jotka ymmärtävät ettei matkustamossa työskentely ole sama asia kuin toimisto työ. :)


      • KÄDET YLÖS
        Olet kirjoitti:

        ensimmäinen tällä palstalla, joka on tätä mieltä. Löytyy täältä ihmisiä, jotka ymmärtävät ettei matkustamossa työskentely ole sama asia kuin toimisto työ. :)

        Joku varasti nimimerkkini ja sen jälkeen vastasi tähän kirjoittamaansa viestiin yhdyssanavirheineen.


      • Kauppat. yo./yrittäjä
        Olet kirjoitti:

        ensimmäinen tällä palstalla, joka on tätä mieltä. Löytyy täältä ihmisiä, jotka ymmärtävät ettei matkustamossa työskentely ole sama asia kuin toimisto työ. :)

        Itse olen kaupallisella alalla ja jonkin verran tulee matkustettua. Kyllä täysi kunnioitus on itselläni lentohenkilökuntaa kohtaan. Moni meistä matkustajista menettäisi hermonsa hankalien asiakkaiden kanssa ja te vain klaaraatte kaikki tilanteet. Joku kutsuu teitä tarjoilijoiksi. No, ei siinäkään ammatissa mitään häpeämistä ole, mutta kyllä lentohenkilökunta osaa aika paljon muutakin, esimerkkinä turva- ja ensiapujutut. Niitä tarvitsee harvemmin, mutta silloin onkin jo kyse hengestä ja terveydestä. Ei pieniä juttuja siis.


      • KÄDET_YLÖS
        Kauppat. yo./yrittäjä kirjoitti:

        Itse olen kaupallisella alalla ja jonkin verran tulee matkustettua. Kyllä täysi kunnioitus on itselläni lentohenkilökuntaa kohtaan. Moni meistä matkustajista menettäisi hermonsa hankalien asiakkaiden kanssa ja te vain klaaraatte kaikki tilanteet. Joku kutsuu teitä tarjoilijoiksi. No, ei siinäkään ammatissa mitään häpeämistä ole, mutta kyllä lentohenkilökunta osaa aika paljon muutakin, esimerkkinä turva- ja ensiapujutut. Niitä tarvitsee harvemmin, mutta silloin onkin jo kyse hengestä ja terveydestä. Ei pieniä juttuja siis.

        Kun koneessa joku saa sairauskohtauksen, ensiksi ovat kaikki emot paniikissa. Aletaan kuuluttamaan matkustajien joukosta jotakin lääkäriä, joka ottaisi vastuun tilanteesta. Mahdollisesti tehdään välilasku ja heitetään sairas ulos ja noustaan uudestaan ylös. Siellä siis ei juuri mitään apua saa kohtauksen saanut. Lue enemmän Hesaria, tästä on juuri keväällä kirjoitettu.


      • Trolleydolly
        KÄDET_YLÖS kirjoitti:

        Kun koneessa joku saa sairauskohtauksen, ensiksi ovat kaikki emot paniikissa. Aletaan kuuluttamaan matkustajien joukosta jotakin lääkäriä, joka ottaisi vastuun tilanteesta. Mahdollisesti tehdään välilasku ja heitetään sairas ulos ja noustaan uudestaan ylös. Siellä siis ei juuri mitään apua saa kohtauksen saanut. Lue enemmän Hesaria, tästä on juuri keväällä kirjoitettu.

        ...lentokoneessa sairaskohtauksen, niin varmasti soisit, että sen lisäksi että itse aloittaisin tilanteen vaatiman ensiavun, kuuluttaisin paikalle lääkäriä tai sairaanhoitajaa. Lentoemännän ensiaputaidot ovat monipuoliset, mutta lääkäri ja sairaanhoitaja ovat ammattilaisia. Lisäksi lääkärillä on huomattavasti enemmän valtuuksia esimerkiksi lääkityksen suhteen kuin lentoemännällä. Ja, onneksi, usein sattuu matkustajien joukossa olemaan joko lääkäri tai sairaanhoitaja, joskus jopa useampia. Sairaskohtauksissa pyritään aina parhaaseen mahdolliseen hoitoon, joka siinä tilanteessa on mahdollista. Lääkärin kuuluttaminen ei todellakaan tarkoita vastuun pakoilua vaan potilaan parhaan ajattelemista!

        Välilaskua ei todellakaan tehdä kevein perustein. Jos laskuun mennään sairaskohtauksen takia, on kyse jo todella vakavasta asiasta, joka vaatii välitöntä sairaalahoitoa.

        Hyviä lentoja sinulle, toivottavasti saat seuraavalla lennollasi hieman positiivisemman kuvan meistä!


      • KÄDET_YLÖS
        Trolleydolly kirjoitti:

        ...lentokoneessa sairaskohtauksen, niin varmasti soisit, että sen lisäksi että itse aloittaisin tilanteen vaatiman ensiavun, kuuluttaisin paikalle lääkäriä tai sairaanhoitajaa. Lentoemännän ensiaputaidot ovat monipuoliset, mutta lääkäri ja sairaanhoitaja ovat ammattilaisia. Lisäksi lääkärillä on huomattavasti enemmän valtuuksia esimerkiksi lääkityksen suhteen kuin lentoemännällä. Ja, onneksi, usein sattuu matkustajien joukossa olemaan joko lääkäri tai sairaanhoitaja, joskus jopa useampia. Sairaskohtauksissa pyritään aina parhaaseen mahdolliseen hoitoon, joka siinä tilanteessa on mahdollista. Lääkärin kuuluttaminen ei todellakaan tarkoita vastuun pakoilua vaan potilaan parhaan ajattelemista!

        Välilaskua ei todellakaan tehdä kevein perustein. Jos laskuun mennään sairaskohtauksen takia, on kyse jo todella vakavasta asiasta, joka vaatii välitöntä sairaalahoitoa.

        Hyviä lentoja sinulle, toivottavasti saat seuraavalla lennollasi hieman positiivisemman kuvan meistä!

        Lääkäriä kuulutetaan. Hesarin mukaan lääkärit eivät mielellään ilmoittaudu hoitovastuupelossa. Jos menet (lääkärinä) puuttumaan peliin, olet vastuussa (jonkin maan) oikeudessa teoistasi. Eli lentoemännät lähinnä suoristaa jalat ja repii kielen ulos suusta, jos rohkenevat sitäkään, kun rumalta mieheltä voi tulla kuolaa kauniille rakennekynsille.


    • vauhdissa...

      On se huvittavaa, että kysymykseesi vastaa selvästi sellaiset ihmiset, jotka eivät edes työskentele lentoemäntäna/stuerttina..."olen kuullut sitä" ja toinen sanoo, että "olen kuullut tätä"...

      Tässä faktaa: Finnairin ja Blue1n palkat eivät ole kovinkaan kaukana toisistaan (ellei tietysti verrata 20 vuotta Finnairilla ollutta ja 1 vuoden Blue1lla lentänyttä...)

      On ihan paskapuhetta, että aloittava emäntä Finnairilla tienaisi 2000e/kk. Finnairilla taloon tuleva emäntä (ei aikaisemmin lentänyt) tienaa peruspalkkaa muutaman euron yli 1000e ja Blue1lla muutaman euron alle tonnin. Lisät ovat sitten se mistä palkka kostuu, molemmissa firmoissa. Molemmissa firmoissa maksetaan pyhäkorvaukset, ylityölisät, yötyölisät ja Blue1illa näiden lisäksi myös lauantailisät ja sektorikorvaukset.
      Ei myöskään pidä paikkaansa, että Finnairin "eksoottisista" kaukolennoista tienaisi enemmän päivärahojen takia. Stopit ovat useasti lyhyitä, max. pari päivää joten ei niistä kerry kuin pari päivärahaa. Sen jälkeen on useampi päivä vapaata aikaerolennon takia, mahdollisesti jopa viikko. Eli eiköhän se tienaa enemmän päivärahoja, joka suhaa Eurooppaa edes takaisin =) Ja toisekseen, jos MD-11 ryhmän emännät tienaisivat muita enemmän niin emännät olisivat toistensa kimpussa eikä työnteosta tulisi mitää jos toiset ansaitsisivat enemmän kuin toiset. Jos Finnairille meinaa mennä rahan takia, niin eniten siellä rikastuu kaiketi lomalentoryhmässä, koska työpäivät ovat oikeasti pitkiä (12h ) ja yöpyvät ovat pidempiä mitä MD-11.

      • et...

        taida työskennellä lentoemäntänä/stuerttina... jos olisit niin tietäisit miten pieni osa peruspalkka on lopullista palkkaa. ja kyllä niistä M11 lennoista saa ihan mukavasti päivärahoja. lisäksi on huomioitava että euroopan/skandinaavian lennoilla saa usein pelkästään kotimaan puolikkaan päivärahan, jos työpäivän pituus ei ole koneen laskeutumiseen mennessä ollut yli 9 tuntia. samoin jos lentoyhdistelmä käsittää välillä jonkun kotimaan lennon tulee kotimaan päiväraha, tällöikin kokonainen vasta jos päivä on yli 9 h


      • edellinen
        et... kirjoitti:

        taida työskennellä lentoemäntänä/stuerttina... jos olisit niin tietäisit miten pieni osa peruspalkka on lopullista palkkaa. ja kyllä niistä M11 lennoista saa ihan mukavasti päivärahoja. lisäksi on huomioitava että euroopan/skandinaavian lennoilla saa usein pelkästään kotimaan puolikkaan päivärahan, jos työpäivän pituus ei ole koneen laskeutumiseen mennessä ollut yli 9 tuntia. samoin jos lentoyhdistelmä käsittää välillä jonkun kotimaan lennon tulee kotimaan päiväraha, tällöikin kokonainen vasta jos päivä on yli 9 h

        No itseasiassa työskentelen toisessa näistä firmoista, ja toisessa on kavereita, että olen aika ajantasalla molempien firmojen palkkauksesta.
        En ole missään vaiheessä väittänyt, että M11ssa tienaisi huonosti päivärahoja, mutta on ehkä hieman vääristeltyä sanoa tai kuvitella, että kaukolennoista tienaisia kaikkein parhaiten päivärahoja.
        Se joka saa 3 Thaimaan päivärahaa/vkossa tienaa vähemmän kuin se joka tienaa 3 Ruotsin/Norjan/englannin/Ranskan jne. jne. päivärahaa/vkossa.

        Ja Btw, työpäivän pitää ylittää 10h, jotta kokonainen päiväraha maksetaan...ei siis 9h.

        Ehkä tässä on myös yksi asia joka tasoittaa ko.yhtiöiden palkkoja vertailussa (ainakin päivärahan suhteen), sillä Blue1lla useimmat päivistä on sen pituisia, että niistä tulee kokonainen päiväraha. Toki joskus varmaan myös kotimaan päivärahakin, sehän määriytyy sen mukaan missä on viimeksi käyty.


      • asiaa_
        edellinen kirjoitti:

        No itseasiassa työskentelen toisessa näistä firmoista, ja toisessa on kavereita, että olen aika ajantasalla molempien firmojen palkkauksesta.
        En ole missään vaiheessä väittänyt, että M11ssa tienaisi huonosti päivärahoja, mutta on ehkä hieman vääristeltyä sanoa tai kuvitella, että kaukolennoista tienaisia kaikkein parhaiten päivärahoja.
        Se joka saa 3 Thaimaan päivärahaa/vkossa tienaa vähemmän kuin se joka tienaa 3 Ruotsin/Norjan/englannin/Ranskan jne. jne. päivärahaa/vkossa.

        Ja Btw, työpäivän pitää ylittää 10h, jotta kokonainen päiväraha maksetaan...ei siis 9h.

        Ehkä tässä on myös yksi asia joka tasoittaa ko.yhtiöiden palkkoja vertailussa (ainakin päivärahan suhteen), sillä Blue1lla useimmat päivistä on sen pituisia, että niistä tulee kokonainen päiväraha. Toki joskus varmaan myös kotimaan päivärahakin, sehän määriytyy sen mukaan missä on viimeksi käyty.

        Puhut totta ja asiaa. Mielestäni nämä palkan suurentelu johtuu ihan siitä, että nuoremmat lentoemännät (tai oikeastaan huonomman itsetunnon omaavat) haluavat nostaa ammattinsa arvostusta korkeammalle esittelemällä palkkansa mahdollisimman suureksi. Peruspalkka on hyvin harvoin kuultu, koska palkkaan halutaan mielellään laskea ne lisät päälle, ettei kuulostettaisi niin rupusakilta.


      • aasiantuntija

        Mitä vit... sillä on merkitystä kumpi firma maksaa enemmän palkkaa. Kyse on kuitenkin tarjoillijan ammatista ja ravintolassa tienaa enemmän


      • tietämäntön
        edellinen kirjoitti:

        No itseasiassa työskentelen toisessa näistä firmoista, ja toisessa on kavereita, että olen aika ajantasalla molempien firmojen palkkauksesta.
        En ole missään vaiheessä väittänyt, että M11ssa tienaisi huonosti päivärahoja, mutta on ehkä hieman vääristeltyä sanoa tai kuvitella, että kaukolennoista tienaisia kaikkein parhaiten päivärahoja.
        Se joka saa 3 Thaimaan päivärahaa/vkossa tienaa vähemmän kuin se joka tienaa 3 Ruotsin/Norjan/englannin/Ranskan jne. jne. päivärahaa/vkossa.

        Ja Btw, työpäivän pitää ylittää 10h, jotta kokonainen päiväraha maksetaan...ei siis 9h.

        Ehkä tässä on myös yksi asia joka tasoittaa ko.yhtiöiden palkkoja vertailussa (ainakin päivärahan suhteen), sillä Blue1lla useimmat päivistä on sen pituisia, että niistä tulee kokonainen päiväraha. Toki joskus varmaan myös kotimaan päivärahakin, sehän määriytyy sen mukaan missä on viimeksi käyty.

        "Ja Btw, työpäivän pitää ylittää 10h, jotta kokonainen päiväraha maksetaan...ei siis 9h."

        juu päiväraha sääntö menee että 10 tuntia, mutta käytännössä se on yhdeksän katsos työaika lasketaan tunti ennen lennon lähtöä ja jos aika on 9 tuntia siihen kun kone laskeutuu (katsotaan työajan jatkuvan vielä tunnin) niin saa koko päivärahan. en sitten tiedä onko Blue1:lla näin.


      • ei ....
        aasiantuntija kirjoitti:

        Mitä vit... sillä on merkitystä kumpi firma maksaa enemmän palkkaa. Kyse on kuitenkin tarjoillijan ammatista ja ravintolassa tienaa enemmän

        kyllä todellakaan tienaa...


      • LUUSERI LUKEMAAN
        edellinen kirjoitti:

        No itseasiassa työskentelen toisessa näistä firmoista, ja toisessa on kavereita, että olen aika ajantasalla molempien firmojen palkkauksesta.
        En ole missään vaiheessä väittänyt, että M11ssa tienaisi huonosti päivärahoja, mutta on ehkä hieman vääristeltyä sanoa tai kuvitella, että kaukolennoista tienaisia kaikkein parhaiten päivärahoja.
        Se joka saa 3 Thaimaan päivärahaa/vkossa tienaa vähemmän kuin se joka tienaa 3 Ruotsin/Norjan/englannin/Ranskan jne. jne. päivärahaa/vkossa.

        Ja Btw, työpäivän pitää ylittää 10h, jotta kokonainen päiväraha maksetaan...ei siis 9h.

        Ehkä tässä on myös yksi asia joka tasoittaa ko.yhtiöiden palkkoja vertailussa (ainakin päivärahan suhteen), sillä Blue1lla useimmat päivistä on sen pituisia, että niistä tulee kokonainen päiväraha. Toki joskus varmaan myös kotimaan päivärahakin, sehän määriytyy sen mukaan missä on viimeksi käyty.

        kyse oli koneen laskeutumiseen on kulunut 9 tuntia, ei työpäivän päättymiseen.


      • sanoo asiantuntija!

        Jep jep, sähän sen tiedät!


      • alitusta...
        aasiantuntija kirjoitti:

        Mitä vit... sillä on merkitystä kumpi firma maksaa enemmän palkkaa. Kyse on kuitenkin tarjoillijan ammatista ja ravintolassa tienaa enemmän

        Voi voi,kun on niin katee että...


      • edellinen
        tietämäntön kirjoitti:

        "Ja Btw, työpäivän pitää ylittää 10h, jotta kokonainen päiväraha maksetaan...ei siis 9h."

        juu päiväraha sääntö menee että 10 tuntia, mutta käytännössä se on yhdeksän katsos työaika lasketaan tunti ennen lennon lähtöä ja jos aika on 9 tuntia siihen kun kone laskeutuu (katsotaan työajan jatkuvan vielä tunnin) niin saa koko päivärahan. en sitten tiedä onko Blue1:lla näin.

        No olen lentänyt vasta 5 vuotta eli varmastikin aika tietämätön. Mutta minulle riittää, kunhan 10 h tulee täyteen, en jaksa eritellä mitään työaikoja/matka-aikoja. Mutta jos se on sinulle tärkeää...

        Ja jos nyt tarkkoja ollaan, niin kyllä käsittääkseni kaikissa kotimaisissa firmoissa työaika loppuu 30min blokkiajan jälkeen, matka-aika on sitten eri asia (jota tulee 30 min lisää ennen ja jälkeen työaikaa/ajan).


      • ihmettelevä emo

        Eikö Finskillä tosiaan saa lauantai lisiä eikä sektorilisiä? Aika kummallista.


      • monta eri versiota
        edellinen kirjoitti:

        No itseasiassa työskentelen toisessa näistä firmoista, ja toisessa on kavereita, että olen aika ajantasalla molempien firmojen palkkauksesta.
        En ole missään vaiheessä väittänyt, että M11ssa tienaisi huonosti päivärahoja, mutta on ehkä hieman vääristeltyä sanoa tai kuvitella, että kaukolennoista tienaisia kaikkein parhaiten päivärahoja.
        Se joka saa 3 Thaimaan päivärahaa/vkossa tienaa vähemmän kuin se joka tienaa 3 Ruotsin/Norjan/englannin/Ranskan jne. jne. päivärahaa/vkossa.

        Ja Btw, työpäivän pitää ylittää 10h, jotta kokonainen päiväraha maksetaan...ei siis 9h.

        Ehkä tässä on myös yksi asia joka tasoittaa ko.yhtiöiden palkkoja vertailussa (ainakin päivärahan suhteen), sillä Blue1lla useimmat päivistä on sen pituisia, että niistä tulee kokonainen päiväraha. Toki joskus varmaan myös kotimaan päivärahakin, sehän määriytyy sen mukaan missä on viimeksi käyty.

        mikä siis totuus päivärahoista.Jos vaikka päivässä reitteinä hki-ams ja hki-osl, toisten mukaan tulee kotimaan päiväraha, koska välillä käydään kotimaassa ja toiset sanoo, että tulee norjan päviäraha, kun viimeisin paikka ollut norja. toiset sanoo, että pisimmän reitin mukaan päiväraha eli hollanti. Mikähän siis on se lopullinen totuus...?


      • ammattikunta!
        ihmettelevä emo kirjoitti:

        Eikö Finskillä tosiaan saa lauantai lisiä eikä sektorilisiä? Aika kummallista.

        Viduilevista viesteistänne todella paistaa ammattiylpeys, yleensä saman alan ihmisillä on solidaarisuutta "ammattisisaria" kohtaan.. vai kesustelekohan tässä räkänokkateinit vastakkain, melkein toivoisi niin..?


      • www.vero.fi
        monta eri versiota kirjoitti:

        mikä siis totuus päivärahoista.Jos vaikka päivässä reitteinä hki-ams ja hki-osl, toisten mukaan tulee kotimaan päiväraha, koska välillä käydään kotimaassa ja toiset sanoo, että tulee norjan päviäraha, kun viimeisin paikka ollut norja. toiset sanoo, että pisimmän reitin mukaan päiväraha eli hollanti. Mikähän siis on se lopullinen totuus...?

        Tässä vastaus suoraan Verohallinon sivuilta niin ei tarvitse enää kenenkään ihmetellä miten päivärahat maksetaan matkustamohenkilökunnalle:

        "Päivärahan enimmäismäärä määräytyy sen maan tai alueen mukaan, missä matkavuorokausi ulkomailla päättyy. Jos matkavuorokausi päättyy laivalla tai lentokoneessa, määräytyy päiväraha sen maan tai alueen mukaan, josta laiva tai lentokone on viimeksi lähtenyt tai jonne se Suomesta lähdettäessä ensiksi saapuu.

        Suomeen palattaessa palkansaajalla on oikeus puoleen viimeksi päättyneeltä matkavuorokaudelta maksetusta ulkomaanpäivärahasta, jos työmatkaan käytetty aika ylittää viimeisen ulkomaan alueella tai sieltä lähteneessä laivassa tai lentokoneessa päättyneen täyden matkavuorokauden yli kahdella tunnilla.

        Jos työmatkaan käytetty aika ylittää viimeisen ulkomaan alueella tai sieltä lähteneessä laivassa tai lentokoneessa päättyneen täyden matkavuorokauden yli kymmenellä tunnilla, palkansaajalla on oikeus viimeksi päättyneeltä matkavuorokaudelta maksettuun ulkomaanpäivärahaan. Kotimaahan paluun jälkeen alkaneelta matkavuorokaudelta tai sen osalta maksettavan päivärahan enimmäismäärä määräytyy 12 §:n mukaan.

        Palkansaajalla on oikeus kysymyksessä olevaa maata varten vahvistettuun päivärahaan, jos ulkomaille tehty työmatka on kestänyt vähintään 10 tuntia. Mikäli työmatkaan käytetty kokonaisaika jää alle 10 tunnin, suoritetaan päiväraha kotimaan matkojen säännösten ja määrien mukaisesti."

        Eli sieltä mistä on viimeksi lähdetty, esimerkistäsi tulisi Norjan päiväraha.


      • väliä?
        ihmettelevä emo kirjoitti:

        Eikö Finskillä tosiaan saa lauantai lisiä eikä sektorilisiä? Aika kummallista.

        Onko sillä jotain suurta merkitystä jos toisessa yhtiössä ei makseta sektorilisiä?

        Finnairilla maksetaan lauantailisiä, mutta vähän eri perustein kuin Blue1lla. Esim. Blue1lla ne maksetaan 00-24 väliseltä ajalta, kun taas Finnairilla klo 12 ->, myös korvausrakenne on erilainen.

        Ja ei, Finnairilla ei makseta sektorilisiä...


      • ihmettelevä emo
        väliä? kirjoitti:

        Onko sillä jotain suurta merkitystä jos toisessa yhtiössä ei makseta sektorilisiä?

        Finnairilla maksetaan lauantailisiä, mutta vähän eri perustein kuin Blue1lla. Esim. Blue1lla ne maksetaan 00-24 väliseltä ajalta, kun taas Finnairilla klo 12 ->, myös korvausrakenne on erilainen.

        Ja ei, Finnairilla ei makseta sektorilisiä...

        Ei kai sillä muuten mitään väliä, paitsi lentoemon/stuertin kannalta, joka väliä lentää. Kyllähän sektorilisistä kuitenkin jotain palkkaa kertyy ja mun mielestä oikeutettu, koska jos monta lentoa päivässä esim. 6 kpl, niin raskas työpäivä verrattuna että olisi vaan menopaluu, vaikka tuntimäärä olisikin sama.


      • lisäystä
        ihmettelevä emo kirjoitti:

        Ei kai sillä muuten mitään väliä, paitsi lentoemon/stuertin kannalta, joka väliä lentää. Kyllähän sektorilisistä kuitenkin jotain palkkaa kertyy ja mun mielestä oikeutettu, koska jos monta lentoa päivässä esim. 6 kpl, niin raskas työpäivä verrattuna että olisi vaan menopaluu, vaikka tuntimäärä olisikin sama.

        No kyllä se kuulee on muissa lisissä/palkassa korvattu Finnairilla. Että ei siellä olla yhtään huonommassa asemassa vaikka ns. "sektorilisää" ei makseta.
        Ja harvoin Finnairilla on 6 sektorin päiviä.


      • Kauppat. yo./yrittäjä
        asiaa_ kirjoitti:

        Puhut totta ja asiaa. Mielestäni nämä palkan suurentelu johtuu ihan siitä, että nuoremmat lentoemännät (tai oikeastaan huonomman itsetunnon omaavat) haluavat nostaa ammattinsa arvostusta korkeammalle esittelemällä palkkansa mahdollisimman suureksi. Peruspalkka on hyvin harvoin kuultu, koska palkkaan halutaan mielellään laskea ne lisät päälle, ettei kuulostettaisi niin rupusakilta.

        Eihän korkea tai matala palkka tee kenestäkään parempaa porukkaa tai "rupusakkia".


      • tulee...
        monta eri versiota kirjoitti:

        mikä siis totuus päivärahoista.Jos vaikka päivässä reitteinä hki-ams ja hki-osl, toisten mukaan tulee kotimaan päiväraha, koska välillä käydään kotimaassa ja toiset sanoo, että tulee norjan päviäraha, kun viimeisin paikka ollut norja. toiset sanoo, että pisimmän reitin mukaan päiväraha eli hollanti. Mikähän siis on se lopullinen totuus...?

        ams päiväraha, mutta jos välillä on kotimaan lento niin sillin tulisi kotimaan päiväraha!


      • asioista, perustele
        tulee... kirjoitti:

        ams päiväraha, mutta jos välillä on kotimaan lento niin sillin tulisi kotimaan päiväraha!

        No voisitko samalla myös perustella miksi ihmeessä tulisi AMS päiväraha?? Jos työvuoro siis menee näin HEL-AMS-HEL-OSL-HEL...
        Ei nimittäin ole olemassakaan mitään "pisimmän sektorin" päivärahoja...


      • tulee...
        asioista, perustele kirjoitti:

        No voisitko samalla myös perustella miksi ihmeessä tulisi AMS päiväraha?? Jos työvuoro siis menee näin HEL-AMS-HEL-OSL-HEL...
        Ei nimittäin ole olemassakaan mitään "pisimmän sektorin" päivärahoja...

        pidemmän legin mukaan.... amsteri on pidempi kuin oslo...


      • verottaja
        tulee... kirjoitti:

        pidemmän legin mukaan.... amsteri on pidempi kuin oslo...

        Tuo ei ole perustelu, että pidemmän legin mukaan! Miksi pidemmän legin mukaan? Tuossa yhdessä aikaisemmassa viestissä on kopio verohallinnon sivuilta, ja siinä on selitetty miten päiväraha muodostuu, siksi kiinnostaisi tietää mikä oikeuttaa pidemän legin johonkin tiettyyn päivärahaan?
        Ja mikä yhtiö näin maksaa? Finnair? Oletko ihan varma, että et ole lentänyt esim. kotimaa Amsteri? Ylipäätänsä aika epätodennäköistä, että mikään lentoyhtiö tekisi tuollaista päivää, sen verran pitkä päivä kokonaisuudessaan. Ja eiköhän Finnairilla pääsääntöisesti yksi miehistö lennä Amsteriin ja takaisin, ja lähtee kotiin ja tienaa 14e siitä lystistä?


    • ......

      hyvä ystäväni on emäntänä AFI:lla, ja heillä on hänen mukaansa paras peruspalkka kotimaisista yhtiöistä(ainakin aloitus-) ja päivärahoja kertyy varsinkin talvella melkein samanverran kuin palkkaa kun stoppeja on niin paljon. Kuka mistäkin sitten tykkää.

      • ..mutta..

        Air Finlandilla ei sitten taas tietääkseni makseta kaikkia lisiä, ei ole mitään sektorikorvauksia ym. Korjatkaa jos olen väärässä. Varmaan siis aika samoihin menee palkkaus kaikissa yhtiöissä ja uskon, että kukaan ei tätä hommaa tee rahan takia, vaan siksi että työ on kivaa, vaihtelevaa ja palkitsevaa.. ja saa matkustella.. :)


    • tienestit.

      BA, AirFrance ja muutamat muut ovat ihan omissa palkkaluokissaan kotimaisiin, lähinnä Finnairiin verrattuna. Finnair lienee eurooppalaisittain vain hyvää keskitasoa. Ansiot kuukaudessa lienevät 4000-5000 huitavilla.

      • firmat..

        Lahjakkaat menee esim. Emiratesille tai muihin oikeasti laatuyhtiöihin joissa edut muutenkin kohdallaan.


      • ...etuja...
        firmat.. kirjoitti:

        Lahjakkaat menee esim. Emiratesille tai muihin oikeasti laatuyhtiöihin joissa edut muutenkin kohdallaan.

        ...Emiratesilla on? Eikos Emiratesilta ole karannut pilotteja RyanAirille duuniin,kun maksavat niin surkeesti? Tunnustan kuitenkin et huhupohjalta kirjoitan...? Mut millasia etuja ko. firma tarjoaa?


      • ...
        ...etuja... kirjoitti:

        ...Emiratesilla on? Eikos Emiratesilta ole karannut pilotteja RyanAirille duuniin,kun maksavat niin surkeesti? Tunnustan kuitenkin et huhupohjalta kirjoitan...? Mut millasia etuja ko. firma tarjoaa?

        Että ainakin 0%:n verotuksen :)

        Esim. Suomessa 5000e:n palkasta jää käteen noin 3000e.


    • KOKO KESKUSTELULLE

      CABIN CREW, SHUT THE FUCK UP RIGHT NOW AND PREPARE FOR APPROACH!

      • tirsk

        Edellinen viesti taisi sitten tulla ohjaamosta :DDD


      • tuli tai ilmestyi
        tirsk kirjoitti:

        Edellinen viesti taisi sitten tulla ohjaamosta :DDD

        mutta asiaa se sisälsi. Kahdessa päivässä aivan älytön määrä tekstiä aiheesta, joka ei tälle palstalle mitenkään kuulu.

        Tytöt, tytöt, vaikka pikkarit kastuukin ajatuksesta päästä lentoemännäksi jne. muistakaa kirjoitella siellä missä ammatinvalinta-asioista puhutaan!

        Pallontallaajilla on tätä matkailu>lentäminen -palstaa muistuttava keskusteluosio. Sen otsikkona on lentomatkailu. Sellainen tämänkin pitäisi olla!


      • MUUALLE
        tuli tai ilmestyi kirjoitti:

        mutta asiaa se sisälsi. Kahdessa päivässä aivan älytön määrä tekstiä aiheesta, joka ei tälle palstalle mitenkään kuulu.

        Tytöt, tytöt, vaikka pikkarit kastuukin ajatuksesta päästä lentoemännäksi jne. muistakaa kirjoitella siellä missä ammatinvalinta-asioista puhutaan!

        Pallontallaajilla on tätä matkailu>lentäminen -palstaa muistuttava keskusteluosio. Sen otsikkona on lentomatkailu. Sellainen tämänkin pitäisi olla!

        RUIKUTTAMAAN! TÄLLE PALSTALLE KUULUU KAIKKI LENTÄMISEEN LIITTYVÄ, KOSKA OTSIKKO ON LENTÄMINEN!

        LUUSERI!


      • ...
        MUUALLE kirjoitti:

        RUIKUTTAMAAN! TÄLLE PALSTALLE KUULUU KAIKKI LENTÄMISEEN LIITTYVÄ, KOSKA OTSIKKO ON LENTÄMINEN!

        LUUSERI!

        Tämän palstan otsikko on Matkailu/Lentäminen. Eli kaikki joka liittyy suoraan sekä matkailuun että lentämiseen.

        Tänne ei todellekaan kuulu keskustelut lentokenttäbussin kuskien tai lentoemäntien palkoista.


      • LUE
        ... kirjoitti:

        Tämän palstan otsikko on Matkailu/Lentäminen. Eli kaikki joka liittyy suoraan sekä matkailuun että lentämiseen.

        Tänne ei todellekaan kuulu keskustelut lentokenttäbussin kuskien tai lentoemäntien palkoista.

        JUTTUJA JOTKA EI SUA KIINNOSTA JOS NE NIIN PALJON HÄIRITSEE!!!


      • olla jäänyt
        MUUALLE kirjoitti:

        RUIKUTTAMAAN! TÄLLE PALSTALLE KUULUU KAIKKI LENTÄMISEEN LIITTYVÄ, KOSKA OTSIKKO ON LENTÄMINEN!

        LUUSERI!

        caps lock päälle!

        Sydämesi on avara ja haluaisit kaiken mahdollisen lentämiseen liittyvän otettavaksi keskusteluun. Niin avara se ei kuitenkaan ole, että SUURELLA KIRJOITETTUA näkemystäsi saisi epäillä? Et ole ymmärtänyt annettua aihetta.

        Ei voi kuin valittaa ja laittaa tähän lopuksi ehdotuksia uusiksi avauksiksi:

        Mitä mieltä olette Wagnerin oopperasta "Lentävä hollantilainen"?

        Mistä löytäisin nuotit kappaleeseen "Lennä mun lempeni laulu"?

        Haluaisin, että koulujen kevätjuhlissa laulettaisiin "Miksi leivo lennät Suomenhen"!


      • jotka mua
        LUE kirjoitti:

        JUTTUJA JOTKA EI SUA KIINNOSTA JOS NE NIIN PALJON HÄIRITSEE!!!

        ei kiinnosta. Siksi en käykään keskustelupalstoilla, joissa pikkutytöt haaveilevat lentoemännän urasta.

        Nyt vaan nämä murkut ovat tunkeneet TÄNNE KIRJOITTAMAAN ISOILLA KIRJAIMILLA moitteita niille, joita heidän luetun ymmärtämisen heikkous piinaa!


      • et sitten enäänmitään keksinyt
        jotka mua kirjoitti:

        ei kiinnosta. Siksi en käykään keskustelupalstoilla, joissa pikkutytöt haaveilevat lentoemännän urasta.

        Nyt vaan nämä murkut ovat tunkeneet TÄNNE KIRJOITTAMAAN ISOILLA KIRJAIMILLA moitteita niille, joita heidän luetun ymmärtämisen heikkous piinaa!

        voi voivoivoivoivoivoiv....


      • enään
        et sitten enäänmitään keksinyt kirjoitti:

        voi voivoivoivoivoivoiv....

        en enään keksi, en enään!
        en enään keksi, en enään!
        en enään keksi, en enään!
        en enään keksi, en enään!
        en enään keksi, en enään!
        en enään keksi, en enään!
        en enään keksi, en enään!
        en enään keksi, en enään!
        enää ei kannata, kun sinä et osaa suomea!


      • VÄLIÄ
        enään kirjoitti:

        en enään keksi, en enään!
        en enään keksi, en enään!
        en enään keksi, en enään!
        en enään keksi, en enään!
        en enään keksi, en enään!
        en enään keksi, en enään!
        en enään keksi, en enään!
        en enään keksi, en enään!
        enää ei kannata, kun sinä et osaa suomea!

        kirjoittaako tänne oikein suomea näytät kuitenkin ymmärtävän ihan hyvin pointin, joka oli ÄLÄ RUIKUTA!


      • kuin näitä
        VÄLIÄ kirjoitti:

        kirjoittaako tänne oikein suomea näytät kuitenkin ymmärtävän ihan hyvin pointin, joka oli ÄLÄ RUIKUTA!

        palkkausasioita käsitellään lentomatkustusta käsittelevällä palstalla. Ja niin kauan kuin haluan!


      • KÄSITELLÄÄN
        kuin näitä kirjoitti:

        palkkausasioita käsitellään lentomatkustusta käsittelevällä palstalla. Ja niin kauan kuin haluan!

        KAIKKEA LENTÄMISEEN LIITTYVÄÄ MYÖS PALKKA-ASIOITA. Älä lue sanalla palkka alkavia keskustelua, jos se aiheuttaa noin paljon tuskaa. Luulisi sinun fiksuna kaverina ja suomenkielen taitajana osaavan poimia juuri sinua koskettavat aiheet ja jättää nämä sanan palkka sisältävät keskustelut lukematta.


      • siis että täällä
        KÄSITELLÄÄN kirjoitti:

        KAIKKEA LENTÄMISEEN LIITTYVÄÄ MYÖS PALKKA-ASIOITA. Älä lue sanalla palkka alkavia keskustelua, jos se aiheuttaa noin paljon tuskaa. Luulisi sinun fiksuna kaverina ja suomenkielen taitajana osaavan poimia juuri sinua koskettavat aiheet ja jättää nämä sanan palkka sisältävät keskustelut lukematta.

        käsitellään kaikkea lentämiseen liittyvää, niin miksi sitten Suomi24 -sivuilta löytyy myös otsikko tiede>fysiikka, jonne käsittääkseni kuuluvat lentämisen fysikaalisiin lainalaisuuksiin liittyvät keskustelut?

        Jos taas olet tulkintoinesi oikeassa, niin tässä esimakua tulevasta:

        "Muuttolinnut LENTÄVÄT keväällä Suomeen, kerro havaintojasi"

        "Aatos LENTÄÄ, nyt puhutaan hassuista pakkoajatuksista!"


      • pitää sisällään
        siis että täällä kirjoitti:

        käsitellään kaikkea lentämiseen liittyvää, niin miksi sitten Suomi24 -sivuilta löytyy myös otsikko tiede>fysiikka, jonne käsittääkseni kuuluvat lentämisen fysikaalisiin lainalaisuuksiin liittyvät keskustelut?

        Jos taas olet tulkintoinesi oikeassa, niin tässä esimakua tulevasta:

        "Muuttolinnut LENTÄVÄT keväällä Suomeen, kerro havaintojasi"

        "Aatos LENTÄÄ, nyt puhutaan hassuista pakkoajatuksista!"

        kaiken lentämiseen liittyvän. piste.

        ja mitä ihmettä sä horiset jostain aatoksesta tällä palstalla? ei se kuulu tän otsikon alle! skarppaa!


      • ...
        pitää sisällään kirjoitti:

        kaiken lentämiseen liittyvän. piste.

        ja mitä ihmettä sä horiset jostain aatoksesta tällä palstalla? ei se kuulu tän otsikon alle! skarppaa!

        MATKAILU/LENTÄMINEN ei pidä sisällään kaikkea lentämiseen liittyvää.


      • tietenkin pitää...
        ... kirjoitti:

        MATKAILU/LENTÄMINEN ei pidä sisällään kaikkea lentämiseen liittyvää.

        oletkos sinä aivan hassu... matkailu -> lentäminen... lentäminen on matkailua ja jos ammattina on matkailu ja työskentelet lentokoneessa niin keskustelut kuuluu tänne! ja täällä ne tulee aina olemaan! koita saada unta nyt vaikka täällä keskustellaankin lentohenkilökunnasta täällä LENTÄMINEN palstalla... VOIT HYPÄTÄ YLI AIHEET JOTKA SINUA EIVÄT KIINNOSTA! yksinkertaisesti et vain lue niitä. ;) HELPPOA! ja pieni pääsi säästyy turhalta vaivalta.

        ja näin ollen kaikki lentämiseen liittyminen kuuluu tänne... jos haluat keskustella halvoista lentolipuista muiden interflyereiden kanssa onnistuu sekin täällä! ja rinkat selkään ja matkaan ryanilla kohti hostellia!


      • jo silloin kun
        tietenkin pitää... kirjoitti:

        oletkos sinä aivan hassu... matkailu -> lentäminen... lentäminen on matkailua ja jos ammattina on matkailu ja työskentelet lentokoneessa niin keskustelut kuuluu tänne! ja täällä ne tulee aina olemaan! koita saada unta nyt vaikka täällä keskustellaankin lentohenkilökunnasta täällä LENTÄMINEN palstalla... VOIT HYPÄTÄ YLI AIHEET JOTKA SINUA EIVÄT KIINNOSTA! yksinkertaisesti et vain lue niitä. ;) HELPPOA! ja pieni pääsi säästyy turhalta vaivalta.

        ja näin ollen kaikki lentämiseen liittyminen kuuluu tänne... jos haluat keskustella halvoista lentolipuista muiden interflyereiden kanssa onnistuu sekin täällä! ja rinkat selkään ja matkaan ryanilla kohti hostellia!

        sinä olit vasta pilke isäsi silmäkulmassa! Turha sinulle on kirjoittaa, mutta sanonpa muille, etten ole huomannut tämän matkailu-aiheen muiden alakohtien osalla tällaista uppiniskaisuutta kuin täällä; haaveet lentämisestä ammattina ohittavat kaiken maalaisjärjen.

        Jos samalaista yksisilmäisyyttä esiintyisi vaikka matkailu/junat ja Interrail osiossa, niin siellä jotkut veturinkuljettajan urasta haaveilevat pikkupojat kyselisivät konduktöörin pillinnarujen ostopaikkaa tai Pendolinon huippunopeuksia!

        JA IHAN TIEDOKSI: MURKKUJEN HAAVEKUVIEN TORPEDOINTI ON KIVAA!


      • millä ne
        jo silloin kun kirjoitti:

        sinä olit vasta pilke isäsi silmäkulmassa! Turha sinulle on kirjoittaa, mutta sanonpa muille, etten ole huomannut tämän matkailu-aiheen muiden alakohtien osalla tällaista uppiniskaisuutta kuin täällä; haaveet lentämisestä ammattina ohittavat kaiken maalaisjärjen.

        Jos samalaista yksisilmäisyyttä esiintyisi vaikka matkailu/junat ja Interrail osiossa, niin siellä jotkut veturinkuljettajan urasta haaveilevat pikkupojat kyselisivät konduktöörin pillinnarujen ostopaikkaa tai Pendolinon huippunopeuksia!

        JA IHAN TIEDOKSI: MURKKUJEN HAAVEKUVIEN TORPEDOINTI ON KIVAA!

        ne tavarat kätevämmin kulkee siellä ryanin ruumassa kohti hostelleja kuin rinkassa? vai etkö olekaan näitä interflyereitä? käytätkö vielä junaa?

        tiedoksi vaan: ei sun höpinäs kenenkää unelmia murskaa päin vastoin. taidat olla itse hylätty ilmailualalta joskus kun noin katkera olet... tosin siellä on psykologiset soveltuvuuskokeet niin ei mikään ihme, että jäit rannalle. sulla kyllä todella on jotain nyt jäänyt hampaan koloon...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      58
      4628
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      158
      4229
    3. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      67
      3862
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      125
      3820
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      47
      3648
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      79
      3478
    7. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      98
      3031
    8. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2885
    9. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2706
    10. Korjaamo suositus

      Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      15
      2420
    Aihe