Jeesus ja Karma

Golgata

Jeesus opetti Karman lakia ja jälleensyntymää. Katolinen kirkko poisti nämä kohdat Raamatusta Konstantinopolin kirkolliskokouksessa 553 jkr. Yksi kristillisen teologian suurimmista virheistä on oppi siitä, että Jeesus olisi sovittanut kaikki meidän syntimme. Jeesus vain kantoi vapaaehtoisesti ja tilapäisesti ihmiskunnan suureksi kasvanutta karmaa. Miten Jeesus on voinut etukäteen sovittaa vaikka murhan, joka tehdään 2000-luvulla? Eikö Jeesus itse sanonut: "Sitä niität mitä kylvät"? Vastuu karman tasapainottamisesta on ihmisellä itsellään. Käyttämällä vapaata tahtoaan, ihminen voi tehdä hyviä ja rakentavia tekoja. Jeesus näytti meille esimerkillään, miten ylösnousemus saavutetaan. Meidän elämämme tarkoitus on tasapainottaa karmavelkamme, ja tehdä ylösnousemus, kuten Jeesuskin teki. Seuraamalla hänen esimerkkiään voi saavuttaa ylösnousemuksen.Vuonna 325 jkr. pidetyssä Nikean kirkolliskokouksessa Jeesus sai JUMALAN AINOAN POJAN statuksen. Tämä on katolisten kirkkoisien luomaa harhaoppia. Todellisuudessa me kaikki olemme Jumalan poikia ja tyttäriä. Näin Jeesusta alettiin pitämään kaukaisena ja saavuttamattomana hahmona. Todellisuudessa hän oli täysin meidän kaltainen. Hän vain onnistui tasapainottamaan karmansa lukuisten jällensyntymien kautta.

59

1120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alias

      kerrankin joku puhuu jotain järkevää liittyen jeesukseen.

    • Tietoniekka

      Okkultisti, steinerilainen vai muuten vaan todellisuudentajusi kadottanut?

      Tiedän, että Suomessa Kristiyhteisö saarnaa esittämäsi kaltaisia oppeja. Sattuneesta syystä antroposofeista varoitetaan myös uskontojen uhrien tuen sivuilla.

      • Tietoniekka

        Olla Golgata ja alias samoja henkilöitä... ;)


    • Uskova--

      Moi.
      Mielenkiintoinen näkemys, tosin vähän pielessä.

      Jeesus kantoi kaikki syntimme. Tämä siis kun Hän kuoli synnittömänä(syntyi neitsyestä ja eli synnittömästi) ja kuoli. Synnin palkka on kuolema joten kuolemalla ei ollut Jeesukseen valtaa vaan Hänet herätettiin kuolleista ja Hän nousi ylös taivaisiin. Nyt siis kun meidät kastetaan Jeesuksen yhteyteen ja uskomme Jeesukseen olemme me ristiinnaulinneet vanhan minämme ja syntyneet uudesti taivaasta. Näin siis vältämme viimeisen tuomion jossa kaikki paha ja synti hävitetään. Tällätavoin Hän kantoi myös 2000-luvulla tehdyn murhamiehen synnin. Murhamies vain täytyy kastaa Jeesuksen yhteyteen ja Hänen tulee uskoa Häneen, ottaa Hänet Herrakseen niin Hän pelastuu.

      Siunausta sinulle, ja Iloista tutustumista Herraamme Jeesukseen Kristukseen

    • Qadesha

      Mitäs tähän lisäämään.

    • ylösnousemuksesta

      Nykyään ylösnousemus on tarkoitus suorittaa fyysisessä kehossa ollessaan. Kristus on tuotava omaan fyysiseen kehoon. Tässä en tarkoita Jeesus Nasaretilaista, vaan Kosmista Kristusta, joka oli myös Jeesuksessa.

      Ennen muinoin Egyptissä papit saattoivat kokea Mystistä Kristusta ilmeisesti vain ylifyysisillä tasoilla, nykyään Kosmista Kristusta on mahdollista kokea tavallisessa arkipäiväisessä elämässä. Koko keho on muutettava Kosmisen Kristuksen temppeliksi.

      Jeesus Kristus toi meille anteeksiantamisen, -saamisen ja -pyytämisen, jolla voi paljon tasoittaa karmavelkaa. Tämä oli Jeesuksen erittäin merkittävä uudistus aikaisempaan ylösnousemusjärjestelmään verrattuna. Nykyään kaikkea ei tarvitse kokea kovimman kautta, kun voi pyytää ja saada anteeksi. Karman neutraloiminen on tullut helpommaksi.

      Myös voi tehdä POSITIIVISTA karmaa, joka auttaa negatiivisen karman neutraloimisessa.

      • Medi-Hellu

        Voi rakas Jumala,
        Anna minun nyt tämän kerran
        sanoa tuolle onnettomalle
        'sinä hullu' ilman että sitä
        minulle synniksi lukisit.

        Anna edes koivuhalko, jolla opettaa.
        Ei viisauden sanoja tuo onneton voi tavoittaa.

        No, autuaita ovat hengellisesti köyhät sillä heidän on taivasten valtakunta.


    • tarvitsemme opastusta, viel...

      Juuri näinhän ne asiat ovat, mutta se on liian kova pala monelle uskovaiselle. Älä välitä negatiivisista kommenteista! Kirkot joutuvat lähivuosina myöntämään omat virheensä ja valheensa ja se on jo alkanutkin: Katolisen kirkon paavi Johannes Paavali II myönsi puheessaan mm. helvetin olemassaolon ihmisten mielikuvituksen tuotteeksi, siis helvettiä ei ole olemassa!

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18169013/maailman-vedic-perinne
        Arjalainen sivilisaatio oli maailmanlaajuinen sivilisaatio. Kaikissa maissa, joissa on säilynyt todisteita muinaisesta menneisyydestä, on säilynyt jälkiä vedalaisesta kulttuurista. Myös niissä, joita nykyiset tutkijat eivät luokittele indoeurooppalaisiksi.

        Amerikka

        Esimerkiksi maya-intiaanien kulttuurissa on monia piirteitä Shivan tantrisesta palvonnasta. Tämä on käärmeiden kultti (joissakin myyteissä, jotka on esitetty muinaisten mayojen uskonnollisten tekstien kokoelmassa Chilam-Balaman kirjassa, kerrotaan, että Jukatanin ensimmäiset asukkaat olivat käärmekansaa)...On myös mielenkiintoista, että Vanhan testamentin perinteessä Raamatun käärmeen kiusaaja on nimeltään "Nahash" ...hepreaksi, sanskritiksi käärme kuulostaa "naga", ja joissakin Intian murteissa (Achuar ja Auahun): "napi" ja "...". Intiassa täysikuuta kutsutaan hindiksi "purnima" (sanskritin sanasta "purna" - "täysi"), ja kichwassa on verbi "purana", joka tarkoittaa "tulla täyteen, pyöreäksi" ja jota voidaan soveltaa vain kuuhun, sekä ilmaisu "kilya puraschka" - täysikuu.


    • Anonyymi

      Ei alkuteksteissä ole mitään tuollaista.

      • Anonyymi

        Nämä asiaa jatkuvasti toistelevat new age-henkilöt eivät paljoa taida vaivata päätään sen enempää alku- kuin käännösteksteilläkään. Tuskin valtaosa heistä edes tietää, että kristittyjen Raamattu koostuu Uuden testamentin lisäksi myös juutalaisista kirjoituksista, joiden "peukalointiin" minkään vallan kirkkoisillä ei ole ollut mitään mahdollisuuksia.


      • Anonyymi

        Jeesuksella ei ole karmaa. Ihmiskunnan opettajat kärsivät vapaaehtoisesti ihmiskunnan vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä asiaa jatkuvasti toistelevat new age-henkilöt eivät paljoa taida vaivata päätään sen enempää alku- kuin käännösteksteilläkään. Tuskin valtaosa heistä edes tietää, että kristittyjen Raamattu koostuu Uuden testamentin lisäksi myös juutalaisista kirjoituksista, joiden "peukalointiin" minkään vallan kirkkoisillä ei ole ollut mitään mahdollisuuksia.

        New age ei ole Raamatun mukaista. Eksytys. Tehkää parannus.


    • Jeesus opetti evankeljumia miten ihminen voi pelastu tästä elämästä ijankaikkiseen elämään.

      • Anonyymi

        Kuka hölmö haluaa elää ikuisesti?


      • Anonyymi

        Jopa ilman Raamattua sielulla on ikuinen elämä, pidit siitä tai et.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jopa ilman Raamattua sielulla on ikuinen elämä, pidit siitä tai et.

        Vain Jeesuksen kautta on ikuinen elämä, iman häntä ei ole elämää, Raamatussa on sana jonka kautta on ohjeet jeesusen yhteyteen.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Vain Jeesuksen kautta on ikuinen elämä, iman häntä ei ole elämää, Raamatussa on sana jonka kautta on ohjeet jeesusen yhteyteen.

        Jos luet tätä Hindun palstaa yhtään kauemmin, saat vaarallisen tartunnan ja eksyt 'oikealta tieltä'. TARTUNTAVAARA. POISTU HINDUJEN VIESTIPALSTOILTA IHMISIÄ AHDISTELEMASTA.


      • Anonyymi

        Kristinusko, tai se, mitä siitä on jäljellä, vaikuttaa Tukholman syndroomalta.

        Ehkä tällä ikuisella helvettiopilla on jotain tekemistä sen kanssa, vaikkakin huonommassa muodossa. Kristittyjen on pakko rakastaa sitä, joka lähettää ihmisiä ikuiseen kidutukseen. Koska jos ei rakasta, se on syy joutua ikuiseen kidutukseen. Mutta entä jos hän jonain päivänä lähettää myös "pelastuneet" ikuiseen kidutukseen? Koska miten voitte luottaa sellaisen sanaan, joka käyttäytyy niin? Kristityn elämä on siis jatkuvaa pelkoa, jopa "taivaassa".


      • Anonyymi

        Oman uskontosi tyrkyttämisen vuoksi jopa monet potentiaaliset kristinuskoon käännynnäiset ovat kääntymässä pois kristinuskosta. Olet tehnyt siitä heille vastenmielisen tunkeilevalla asenteellasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman uskontosi tyrkyttämisen vuoksi jopa monet potentiaaliset kristinuskoon käännynnäiset ovat kääntymässä pois kristinuskosta. Olet tehnyt siitä heille vastenmielisen tunkeilevalla asenteellasi.

        "Viimeisellä tuomiolla" olet vastuussa siitä, että kristinuskosta on tullut ihmisille vastenmielistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Viimeisellä tuomiolla" olet vastuussa siitä, että kristinuskosta on tullut ihmisille vastenmielistä.

        Jeesus ei käyttänyt pakkokeinoja, mutta nykyajan kristityt käyttävät.


      • Anonyymi

        Monet ihmiset suhtautuvat nykyään uskoon lahkolaisena, ikään kuin Jumala kuuluisi vain heidän valitsemalleen ryhmälle tai uskonnolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ihmiset suhtautuvat nykyään uskoon lahkolaisena, ikään kuin Jumala kuuluisi vain heidän valitsemalleen ryhmälle tai uskonnolle.

        Jokaisesta traditiosta voi oppia jotakin, mutta älä yritä syventyä niihin kaikkiin yhtä aikaa, sillä silloin et pysty tunkeutumaan mihinkään niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisesta traditiosta voi oppia jotakin, mutta älä yritä syventyä niihin kaikkiin yhtä aikaa, sillä silloin et pysty tunkeutumaan mihinkään niistä.

        Sillä totuus on yksi kaikille, vaikka perinteitä onkin monia.

        Mutta teidän on kiinnitettävä huomiota paitsi perinteiden välisiin yhtäläisyyksiin, myös niiden eroihin. Sillä jokaisella perinteellä on oma ainutlaatuinen tuoksunsa, jokaisella on oma ainutlaatuinen melodiansa, jokainen esittää totuuden valon omassa ainutlaatuisessa väriloistossaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä totuus on yksi kaikille, vaikka perinteitä onkin monia.

        Mutta teidän on kiinnitettävä huomiota paitsi perinteiden välisiin yhtäläisyyksiin, myös niiden eroihin. Sillä jokaisella perinteellä on oma ainutlaatuinen tuoksunsa, jokaisella on oma ainutlaatuinen melodiansa, jokainen esittää totuuden valon omassa ainutlaatuisessa väriloistossaan.

        Niin kauan kuin olet itse vielä polulla, et voi tuomita muiden polkua. Jos kyseenalaistat toisten totuuden, menetät oman totuutesi, ja jos kyseenalaistat toisten oikeuden totuuteen, menetät oman oikeutesi totuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan kuin olet itse vielä polulla, et voi tuomita muiden polkua. Jos kyseenalaistat toisten totuuden, menetät oman totuutesi, ja jos kyseenalaistat toisten oikeuden totuuteen, menetät oman oikeutesi totuuteen.

        Vapaan tahtonsa mukaan jokainen voi valita perinteen, joka sopii hänen tämänhetkisen ymmärryksensä tasolle.
        KETÄÄN EI SAISI PAKOTTAA OMAAN USKONTOONSA, SE ON DEMONINEN OMINAISPIIRRE, JOPA NIIN SANOTUISSA USKONNOLLISISSA IHMISISSÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaan tahtonsa mukaan jokainen voi valita perinteen, joka sopii hänen tämänhetkisen ymmärryksensä tasolle.
        KETÄÄN EI SAISI PAKOTTAA OMAAN USKONTOONSA, SE ON DEMONINEN OMINAISPIIRRE, JOPA NIIN SANOTUISSA USKONNOLLISISSA IHMISISSÄ.

        Jos todella vakavasti etsitte totuutta, löydätte sen kaikkialta; jos todella haluatte, että se ohjaa teitä, se antaa teille hyvän valonsa kaikkialle; ja jos olette jo täysin täynnä sitä, myös säteilette sen valoa kaikkialle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos todella vakavasti etsitte totuutta, löydätte sen kaikkialta; jos todella haluatte, että se ohjaa teitä, se antaa teille hyvän valonsa kaikkialle; ja jos olette jo täysin täynnä sitä, myös säteilette sen valoa kaikkialle.

        Rajaton totuus ilmenee eri aikoina, eri paikoissa tässä maailmassa. Sillä se on kaikkien perinteiden lähde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajaton totuus ilmenee eri aikoina, eri paikoissa tässä maailmassa. Sillä se on kaikkien perinteiden lähde.

        Mitä enemmän syvennyt johonkin traditioon etsiessäsi totuutta, sitä enemmän huomaat, että sama totuus on muiden traditioiden ytimessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä enemmän syvennyt johonkin traditioon etsiessäsi totuutta, sitä enemmän huomaat, että sama totuus on muiden traditioiden ytimessä.

        Jos kuitenkin kiistelet toisten kanssa totuudesta ja luulet, että vain sinulla yksin on hallussasi ainoa totuus, se tarkoittaa, että sitä ei ole vielä löydetty.

        Niin kauan kuin olet itse vielä polulla, et voi tuomita muiden polkua. Jos kyseenalaistat toisten totuuden, menetät oman totuutesi, ja jos kyseenalaistat toisten oikeuden totuuteen, menetät oman oikeutesi totuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuitenkin kiistelet toisten kanssa totuudesta ja luulet, että vain sinulla yksin on hallussasi ainoa totuus, se tarkoittaa, että sitä ei ole vielä löydetty.

        Niin kauan kuin olet itse vielä polulla, et voi tuomita muiden polkua. Jos kyseenalaistat toisten totuuden, menetät oman totuutesi, ja jos kyseenalaistat toisten oikeuden totuuteen, menetät oman oikeutesi totuuteen.

        Pseudo-uskonnollisuuden ja eripuraisuuden kannattajien vääristynyt käsitys uskonnosta ei edistä ihmiskunnan kehitystä ja henkistä kehitystä riippumatta siitä, onko ilmiöt puettu nationalismin, rasismin, sovinismin tai uskonnollisen suvaitsemattomuuden vaatteisiin. Loppujen lopuksi on vain yksi Jumala ja yksi uskonto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuitenkin kiistelet toisten kanssa totuudesta ja luulet, että vain sinulla yksin on hallussasi ainoa totuus, se tarkoittaa, että sitä ei ole vielä löydetty.

        Niin kauan kuin olet itse vielä polulla, et voi tuomita muiden polkua. Jos kyseenalaistat toisten totuuden, menetät oman totuutesi, ja jos kyseenalaistat toisten oikeuden totuuteen, menetät oman oikeutesi totuuteen.

        Jeesus sanoon minä olen tie totuus ja elämä, on löytynyt Jeesuskssa totuus ei muualta sitä edes löyty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rajaton totuus ilmenee eri aikoina, eri paikoissa tässä maailmassa. Sillä se on kaikkien perinteiden lähde.

        Totuus on aina sama ei muutu miksikään, maaimaan kaikeudessa, totuus on sanassa joka on kirjoitettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos todella vakavasti etsitte totuutta, löydätte sen kaikkialta; jos todella haluatte, että se ohjaa teitä, se antaa teille hyvän valonsa kaikkialle; ja jos olette jo täysin täynnä sitä, myös säteilette sen valoa kaikkialle.

        Jeesus sanoo minä o len maaiman valkeus, sen ulko puolella on vain pimeyttä.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Jeesus sanoon minä olen tie totuus ja elämä, on löytynyt Jeesuskssa totuus ei muualta sitä edes löyty.

        Pakanallisilla jumalilla oli maagisia syntymiä, ja jotkut syntyivät neitsyelle. Jumalat hedelmöittivät usein nuoria ihmisneitoja.

        Pakanallisilla jumalilla oli usein nimityksiä, kuten "maailman valo", "tie", "hyvä paimen" jne. Näitä nimiä on käytetty Jeesuksesta Kristuksesta.

        Pakanalliset jumalat viettivät joskus "viimeisen ehtoollisen" seuraajiensa kanssa ennen kuolemaansa.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Jeesus sanoon minä olen tie totuus ja elämä, on löytynyt Jeesuskssa totuus ei muualta sitä edes löyty.

        Pakanalliset jumalat herätettiin usein henkiin kuoleman jälkeen.

        Kaste oli yleinen rituaali mysteerikulttien seuraajien keskuudessa. Johannes Kastaja saattoi jäljitellä tätä rituaalia ja tuoda sen juutalaisuuteen.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Jeesus sanoon minä olen tie totuus ja elämä, on löytynyt Jeesuskssa totuus ei muualta sitä edes löyty.

        Perinne nauttia leipää ja viiniä jumalan symbolisena (tai todellisena) verenä ja lihana oli osa mysteeriuskontoja. Tämä vastaa Jeesuksen sanoja: "Joka syö minun lihaani ja juo minun vertani, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä" (Joh. 6:54).

        Varhaiskristillinen kirkko tunnusti nämä yhtäläisyydet. Kristityt apologeetat Justinus Marttyyri (100-165 jKr.) ja Tertullianus (160-220 jKr.) kommentoivat kristillisten uskomusten, riittien ja rituaalien yhtäläisyyksiä mysteeriuskontoihin.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Jeesus sanoon minä olen tie totuus ja elämä, on löytynyt Jeesuskssa totuus ei muualta sitä edes löyty.

        Fundamentalistinen pelastususkonto jakaa maailman kahteen leiriin - paholaisen ohjaamiin uskottomiin ja oikeauskoisiin kristittyihin.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Jeesus sanoon minä olen tie totuus ja elämä, on löytynyt Jeesuskssa totuus ei muualta sitä edes löyty.

        Kun vastapuolen oppeja DEMONISOIDAAN, on välirauha vaikea tehdä. Useimilla fundamentalistisilla uskonsuunnilla on muut pois sulkeva uskonoppi. Tarvitaan monta taivasta, että kaikki oikeauskoiset niihin sopisivat.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Jeesus sanoon minä olen tie totuus ja elämä, on löytynyt Jeesuskssa totuus ei muualta sitä edes löyty.

        Muinaisen Egyptin papit olivat suurimman tiedon ja vallan kantajia, mutta tämä tieto hajosi yhä enemmän sirpaleiksi, kun maapallo koki katastrofin toisensa jälkeen ja kun korruptio ja poliittiset juonittelut saastuttivat papiston instituution. Tämä tieto on vähitellen hajonnut ja rappeutunut nykyään lukuisiksi uskonnollisiksi perinteiksi ekumeenisine neuvostoineen ja maallisine etuineen. Uskonnollisten liikkeiden johtajat muuttavat vähitellen opetuksia, kunnes alkuperäistä perinnettä ei enää tunnista.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Totuus on aina sama ei muutu miksikään, maaimaan kaikeudessa, totuus on sanassa joka on kirjoitettu.

        Kristillinen kirkko oli pitkään kieltänyt antiikin kulttuurin, koska se piti kreikkalaisten filosofiaa uhkana maailmankuvalleen. Piilottamalla kreikkalaisten tekstit luostareihin kirkko ei kuitenkaan voinut pitää niitä salassa munkeilta, jotka kopioivat ja säilyttivät käsikirjoituksia. Näin antiikin ajatus vaikutti kristilliseen maailmankuvaan, sillä jokainen maailmankatsomus tarvitsee vankan perustan.


      • kirkko on vain tie jonka kautta voi evankeljumia viedä eteen päin kirkko ei pelasta ketään. Evankeljumin kautta sana on joka tuo pelastuksen,on Jumalan sana.


      • Muslimit ovat ihmisenä kuin yksi meistä, uskonto vaan on pakanallinen, ei todista Jeeuksesa mitään.


      • Anonyymi

        kamalaa.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe