Mitä kani maksaa?

Kroisos Pennonen

No, siinähän se kysymykseni jo tulikin. Elikä mikä on kanin hinta mikäli sen hankkii suoraan kasvattajalta? Utelen ihan vaan siksi etten noviisina tule jymäytetyksi. Isommat rodut olis mulla kyseessä, kertokaas kaikkien hintoja.

32

11779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suski87

      Tavallisesti rotukanit maksavat kasvattajilla 40-60€, jotkut myyvät lemmikkitasoiset halvemmalla kuin näyttelytasoiset, osalla hinta on kaikilla sama. Omat hermeliinini ovat kummatkin kasvattajilta ja maksoivat vain 25€ ja 30€, ovat kyllä lemmikkitasoisia ja toinen oli meille tullessaan vuoden vanha. Jotkut pyytävät sitten ylikin tuon 60€, kalleimmat taitavat olla n. 80€ mitä olen kuullut.

      Kasvattajan omasta hinnoittelusta saa parhaiten tietoa kysymällä sitä sitten jos joltain itseä kiinnostavia poikasia löytyy.

      • ..pliis

        oon aikeissa ostaa kanin oon miettiny sitä jo aika kauan mut mietityttää se koko hinta siis tarvikkeet ja muut niinku häkki ja ne kynsisakset ja kaikki...et joku jolla on kääpiölippa(koska otan sellasen)kertokoot hiukan sitä koko hintaa


      • Trolface1

        Ok


    • lrkoroff

      mun piti ostaa kanini kasvattajalta, (mutta jostain syystä kävikin niin että ei kasvattaja pitänytkään kania varattuna ja joku muu osti sen) siellä kääpiöluppakorva olisi maksanut 50€. Mutta lopulta ostin kanini eläinkaupasta jossa se maksoi 45€.
      Yleensä kuulemani mukaan kasvattajilta saa halvemmalla. En tiedä onko eri rodut eri hintaisia :]

    • kanin omistaja

      Moi! Mä hankin kanini kasvattajalta. Hinta oli 2kpl 90e. Yks kani siis 45e. Rotu oli kääpiöluppakorva,että meinaan isompi maksaa varmasti enemmän. Meinaisitko jotakin Belgianjättikania vai jotakin Tankani mikä on semmoinen keskikokoinen. Sieltä mistä hankin kanini on paljon rotuja valikoinnissa. Ne oli Pyhtäältä sieltä lintuhoitolasta. Kun toinen kasvattaa kaneja niin niitä on paljon!!!!!
      Tietysti eri paikassa on eri hinta...

      • Jeah

        Minä sain 2 sekarotuista kania ilmasiksi.. jaksoin vain etsiä ja sit sisko vaa kerto et sen kaveri vois
        antaa 2 sekarotuista ilmasiks.. ne on kääpiöleijonaharjan ja luppakorvan sekotuksia.. ne on tosi söpöjä.. ja isoja.. se ei tainnukkaa olla kääipöleijonaharjas xD.. Ja mun kaveri sai juuri kääpiöleijonaharjakanin 20€.. minun kanini ovat riistan (harmaa,ruskea sekoitus)ja toffeen väriset :D.. niiden nimet ovat Otto ja Sulo.. en jaksa kirjottaa pitempii nimejä mitä ollaan niille annettu.. no kyl voin Sulon kertoo.. Sulo Stallone xD


      • elm
        Jeah kirjoitti:

        Minä sain 2 sekarotuista kania ilmasiksi.. jaksoin vain etsiä ja sit sisko vaa kerto et sen kaveri vois
        antaa 2 sekarotuista ilmasiks.. ne on kääpiöleijonaharjan ja luppakorvan sekotuksia.. ne on tosi söpöjä.. ja isoja.. se ei tainnukkaa olla kääipöleijonaharjas xD.. Ja mun kaveri sai juuri kääpiöleijonaharjakanin 20€.. minun kanini ovat riistan (harmaa,ruskea sekoitus)ja toffeen väriset :D.. niiden nimet ovat Otto ja Sulo.. en jaksa kirjottaa pitempii nimejä mitä ollaan niille annettu.. no kyl voin Sulon kertoo.. Sulo Stallone xD

        Sanotaanpa vaikka, että tämä on arvostuksen osoitus lemmikkiä kohtaan. Hinta on eläimelle tietynlainen henkivakuutus. Ja kani on sitäpaitsi elävä otus, ei niitä saisi noin vain jaella ilmaiseksi!
        Lisäksi: 1. kanisi eivät ole sekarotuisia, ne ovat risteytyksiä 2. kääpiöleijonanharjoja ei ole olemassakaan....


      • -97
        elm kirjoitti:

        Sanotaanpa vaikka, että tämä on arvostuksen osoitus lemmikkiä kohtaan. Hinta on eläimelle tietynlainen henkivakuutus. Ja kani on sitäpaitsi elävä otus, ei niitä saisi noin vain jaella ilmaiseksi!
        Lisäksi: 1. kanisi eivät ole sekarotuisia, ne ovat risteytyksiä 2. kääpiöleijonanharjoja ei ole olemassakaan....

        mun kaneille tulos pentuja ja jos kaikki menee hyvin ja pennut selvii hengis niin mä annan niitä ilmatteeks, koska haluun että ne kaikki saa hyvän kodin :) kaikki kyllä menee kaveriporukkaan, mutta en mä niistä mitään peris. Mun mielestä kanin saa antaa ilmatteeks hyvään kotiin !


      • Herppihei
        -97 kirjoitti:

        mun kaneille tulos pentuja ja jos kaikki menee hyvin ja pennut selvii hengis niin mä annan niitä ilmatteeks, koska haluun että ne kaikki saa hyvän kodin :) kaikki kyllä menee kaveriporukkaan, mutta en mä niistä mitään peris. Mun mielestä kanin saa antaa ilmatteeks hyvään kotiin !

        Yleensä ilmaiseksi harvemmin muuten lähtee hyvään kotiin btw. Ihan näin kanin omistajana sekä herppiharrastajana voin sanoa, että mm. suurien herppien (kuten anakonda) omistajat käyttävät hyväkseen juuri ilmaisia kaneja/rottia/hiiriä ja kotioloissa sitten tappavat kaasulla (laillinen tapa, kivuton ja nopea kuolema) ja pakastavat lemmikille ruuaksi. Yksi pakasterotta voi helposti maksaa 5-20€ ja kani jopa 30€, joten ilmaiseksi saatavat on aina parempaa.

        Ja tämä ei ole trolli vaan raakaa todellisuutta.


      • että näin
        Herppihei kirjoitti:

        Yleensä ilmaiseksi harvemmin muuten lähtee hyvään kotiin btw. Ihan näin kanin omistajana sekä herppiharrastajana voin sanoa, että mm. suurien herppien (kuten anakonda) omistajat käyttävät hyväkseen juuri ilmaisia kaneja/rottia/hiiriä ja kotioloissa sitten tappavat kaasulla (laillinen tapa, kivuton ja nopea kuolema) ja pakastavat lemmikille ruuaksi. Yksi pakasterotta voi helposti maksaa 5-20€ ja kani jopa 30€, joten ilmaiseksi saatavat on aina parempaa.

        Ja tämä ei ole trolli vaan raakaa todellisuutta.

        Hei,

        Olen saanut molemmat kanini ilmaisiksi, koska muuten olisivat joutuneet piikille.
        Ja olen varma siitä, että minun luonani niillä on paljon parempi olla kuin sieltä mistä ne hain. Niillä oli liian pieni häkki ottaen huomioon, että kahdestaan siellä olivat. Osaamattomat hoitajat (koska olivat uudelleen sijoitettuina). Liian vähän ruokaa ja vettä saatavilla. Ei mahdollisuutta jaloitella häkistä vapaana.

        Nyt niillä on omat isot häkit. Saavat ruokaa ja vettä tarpeeksi. Virikkeitä riittävästi. Oma huone, missä voivat juosta vapaina ja aina joku hoitamassa. Ovat tottuneet jo ihmisiin, ääniin ja käsittelyyn ylipäänsä. Aluksi olivat tottakai todella arkoja, koska ei juurikaan kukaan ollut koskenutkaan niihin.


    • Kani rakas

      Haluaisin kanin vaikka ihan faunattaresta :) Mulla ei oo hinta tietoo ?? Paljonkohan maksais `?

      • rexit

        99€ maksaa yleensä kys. liikkeessä kanit


    • Tupu Pupuna

      Faunattaressa kanit maksavat 89 euroa, ja ne voivat olla peräisin mistä tahansa, esim. 4-5 kk ikäisen kaninpoikasen synnyttämiä.

    • Tähti-Tupsukka

      Öhöm.....
      Minäkin olen kanini ilmaiseksi hankkinut mutta ne tosin ovat pikkuserkultani kun sinne tuli poikasii. Tupsun kasvua seurasin ihan sen syntymästä asti ja kävin melkein joka päivä sitä katsomassa kunnes se tuli meille. Tähteäkin kävin katsomassa n.1-2 kertaa viikossa kunnes sekin tuli meille. ELI SAA HYVIÄ KANEJA JA TERVEINÄ ILMAISEKSIKIN!!!

    • Tupu Pupuna

      Niin, kannattaa hankkia kanit mieuiten tutulta kasvattajalta, niin tietää, että ovat terveitä ja hyvin pidettyjä

    • JUupasjaeipäs

      Faunattaresta meille on tullut todella ihana kani. Oli sellainen heti sylissä viihtyvä ja reipas poika. Maksoi sillon jonkun 70euroo

    • Kanifani

      Mikä on papereitettu kani?

    • 8572luppis8572

      Ystäväni sai kanin 7kk sitten.
      Suloinen luppakorva naaras maksoi 85€

    • söpö:))

      Jos otat kanin kantsii etsii ensiks hyvä kasvattaja,mut ei kantsi ottaa eläinkaupasta.Eli ne maksaa sellase 50-80€Mutta jos ne ovat monirotuisia ne ovat yleensä halvampia kun rotukanit,kannattaa kysyä kasvattajilta ja eläinkaupoista.

    • Kaninomistaja

      Kokemuksesta kerron, ettei kanin - tai minkään eläimen - kohdalla kannata miettiä sitä hintaa ensisijaisena asiana. Etsi mieluummin luotettavan oloinen kasvattaja, ota selvää, mikä kani sinua miellyttäisi ja hanki sellainen. Kyseessä on kuitenkin rakas, monivuotinen ystävä.

      Raha ei muutenkaan saisi olla este, sillä lemmikinomistajan vastuulla on esimerkiksi lemmikin vienti tarvittaessa eläinlääkäriin. Kani voi elää kymmenenkin vuotta, joten siinä ajassa saattaa hyvinkin käydä jotain, mikä vaatii eläinlääkärin tarkastusta. Uuden kaninostajan pitäisi aina olla valmis huolehtimaan lemmikistään - raha ei saisi olla huolenpidon esteenä.

      Itselläni on kaksi kania. Eläinlääkärikuluja niistä on koitunut 360 euroa - osa kastraatio- ja sterilisaatio toimenpiteistä, osa kanien tarkistuttamisesta, kun ovat loukanneet itsensä. Kanini ovat noin kaksivuotiaita. Yhtäkään eläinlääkärikäyntiä en olisi kuitenkaan jättänyt väliin, sillä nyt ne voivat elää yhdessä tasapainoista kaninelämää.

    • bunnylover4ever

      Tiedän että vanha keskustelu - mutta meidän puhdasrotuinen kääpiöluppavauvvamme maksoi 50e. :)

    • tull1

      Onko olemmassa ei alergisoinia kaneja?

      • Kaikki kanit allergisoivat jonkin verran. Niistä kaikista lähtee eläinpölyä.


    • puppeli18

      me saadaan ranskanluppa eli jattikani kasvattajalta ja se maksaa kaiketi jotain 80 tai 60e eli riippuu hirveen paljon kasvattajasta.

    • Mun kaneista toinen oli 60 € ja toinen 70€.

    • kanijee

      kuinka kauan kani elää?

      • Kanielää

        Yleensä kani elää 5-9 vuotta, mutta voi elää kymmenen, tai voi elää kaksi. Ei voi tietää että miten kauan kani tulee elämään sinulla.


    • kriivi

      MUN KANIT MAKSOIVAT 60 JA 50e TON 60 e MAKSAVAN OSTIN ELÄINKAUPASTA JA TON 50 e MMAKSAVAN KASVATTAJALTA.

    • riippuupaikastayms

      Kaksi kaniani sain ilmaiseksi(omistaja kyllästyi ja sen sijaan että myi antoi ne pois).
      Kasvattajalta ostettu kanini oli 70
      Sekarotuinen kanini maksoi 40

    • Hezecc

      Hyvä.

    • ranskis96

      Nykypäivänä rodusta ja väristäväristä riippuen 40-90€ pelkkä kani(rotukani jolla on skyn:paperit)
      Tehdashäkki 69€-200€ Halvempaa ostaa kompparia
      Wcastia 5€-50€
      Ruoka 35€-50€/kk
      Kuivike 2-6€
      rokotukset,leikkaukset ja muut lääkärikulut.

    • Anonyymi

      Olin tänää sunnuntai 2.elokuuta eläin paikas sain silittää aasei,possui,lampait,kanoi, ja pupui ja rakastuin siihe pupuun niiin paljo haluun pupumn aijon ettii pupun hoito kirjoi jq mits ne syö ja kaikkee ja saan ehk tulevan kesän 5.7 eli mun dynttäri viides päivä seitsemäs kuukausi ja mutta isa ja äiti allerginen heinälle🥺mut ihsm ja juu lol lmao

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe