Pyöristyykö 7.35 yleiskeskiarvo 7.4?
keskiarvon pyöristämisestä
7
4417
Vastaukset
- abi i
yleensä keskiarvo pyydetään kahden desimaalin tarkkudella, joten pyöristää ei tarvitse. Mutta teoriassa se noin pyöristyy.
- mat.ope
Normaalit pyöristyssäännöt (jotka on opetettu jo varhain):
- jos ensimmäinen poisjäävä desimaali on korkeintaan 4, niin ei pyöristetä,
- jos ensimmäinen poisjäävä desimaali on vähintään 5, pyöristetään ylöspäin seuraavaan
Esim. 7,34678... arvoon 7,35 ja 7,34456... arvoon 7,34 kahden desimaalin tarkkuudella. Pyöristettyä lukua ei pyöristetä uudelleen, vaan pyöristys tapahtuu aina alkuperäisestä. Kumpikin luku on 7,3 yhden desimaalin tarkkuudella. - abi...
tarkoitin siis lukion päättöarvosanaa ja käsittääkseni ilmoitetaan yhden desimaalin tarkkuudella. ja kyllä mä noi pyoristyssäännöt osaan, mut mietin vaan että pyöristetäänkö myös lukion päättöarvosana.!
- abi...
päättökeskiarvo* tjs.
- meikä vaan
opettajat voivat vaikuttaa päättöarvosanaan. itselläni englannin kurssien keskiarvo on 9,375 mutta opettaja sanoi laittavansa kympin päättötodistukseen. asiaan vaikutti mm. se, että arvosanani nousivat loppua kohden.
- meikä vaan
luinpa nyt koko ketjun ja olin siinä käsityksessä, että päättöarvosana annetaan numeron tarkuudella. opettajani kuitenkin sanoi nostavansa kymppiin, joten en sitten olekaan ihan varma.
- mat.ope
meikä vaan kirjoitti:
luinpa nyt koko ketjun ja olin siinä käsityksessä, että päättöarvosana annetaan numeron tarkuudella. opettajani kuitenkin sanoi nostavansa kymppiin, joten en sitten olekaan ihan varma.
Ketjun aloituskysymys koski kaiketi päästötodistuksen keskiarvoa, joka yleensä annetaan kahden desimaalin tarkkuudella.
Päästötodistusarvosanat ovat kokonaislukuja (kurssiarvosanojen keskiarvo pyöristettynä; tosin opettaja voi sitä muuttaa harkintansa mukaan), joista päästötodistuksen keskiarvo lasketaan. Keskiarvoa ei todistuksessa ilmoiteta nykyään, vaan se pitää itse laske hakupapereihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743710Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1732898Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612162- 1601860
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342