onko kenelläkään kokemuksia, tai muuten vaan tietoa vesikiertolämmityksestä varaavan takan kautta/avulla?
vesikierto varaavaan takkaan?
6
8825
Vastaukset
- kieroliero
Muurataan vain puukattilan ympärille tiilikuori. Noita puukattiloita saa parilla tonnilla. Siihen asialliset luukut ja kuoren tiilet tonnilla ja avot siinähän se hyvä ja halpa. Ideaa ei ole patentoitu ja saa käyttää vapaasti.
Minäkin mietiskelin tuota vesitakkaa, mutta tulin sellaiseen lopputulokseen että en taida jaksaa poltella. Kun talon tarvittava lämpöteho on pakkasella noin 150kWh eli melkoinen kasa puuta(n. 40kg) niin riittää siinä polteltavaa. Hyvä että jaksan takassa 50kWh edestä poltella puuta per päivä senkin polttaminen kestää ihan tarpeeksi kauan. Olenkin tyytynyt siihen että käyttövesi lämpenee sähköllä ja tulisijasta tulee vain lisälämpöä. Onhan noita puita tänätalvena kuitenkin tullut poltettua 4m3 mikä ei ole sekään ihan vähän.
Suuremmissa kattiloissa poltetaan kottikärryllinen kerralla joten niissä homma hieman helpottuu. Lisäksi tehot ovat aivan eri luokkaa kuin jossakin tulisijassa. Kerran päivässä poltetaan isompi kasa saadaan varaaja lämpimäksi.- saivare
kilowattituntejahan se teho on. Tai sitten edelleenkin kilowatteja.
- kieroliero
saivare kirjoitti:
kilowattituntejahan se teho on. Tai sitten edelleenkin kilowatteja.
Näköjään lipsahti ja unohtui mainita että lämmöntarve per vuorokausi olisi 150kWh.
- jjj
Pitäisi hallita mahdollinen ylilämpeneminen ja kieuhuminen. Mitä hyötyä siitä muuten olisi, kun takan lämpöhän on muutenkin tulossa lämmityskäyttöön?
panin juuri sellaisen pörisemään. toimii kuin hirvi. tarkistin lähtevän ja tulevan veden lämpötilan ero on n.18C vaikka polttelen hakkuujätettä jossa ei ole paljon lämpöarvoa.Suurin hyöty tulee kun se ottaa viimeisen lämmön talteen yläpalotilasta polton aikana jolloin sitä karkaa hormiin, levittää lämmön koko talon alueelle ja voi polttaa suurempia puumääriä ja taajempaan. haittana näkisin että takka kylmenee nopeammin jolloin ruuan paistamisen ajankohta täytyy olla tarkempi. lisää aiheesta hakusanalla vesitakka
- U-allas
-onko sinulla takan tulipesääsä oleva
-lämmövaihdin? ja mistä materiaalista se on
tehty?
-ja mistä olet ostanut sen ?
kysyn ,kun minulla on ruostumattomasta putkesta tehty lämmönvaihdin takan tulipesääsä joka on lämmittänyt uimaltaan veden jo 14 vuotta mutta nyt se on syöpynyt puhki ja tarvitsisin uuden. kiitoksia jo etukäteen vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä782287Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1361464- 1331452
- 1521169
- 1081003
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten372921Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683