FC5 asennusongelma

fc5

Fedora Core 5:n asennus keskeytyy heti alkuvaiheeseen kun painaa enteriä. Sitten ruudulla näkyy ne rivit (kerneli), mutta kone reboottaa. Prossa on AMD K6 ja näytönohjain GeForce 2. CD-asema tavallinen ide-väyläinen, samoin kaksi kiintolevyä. Ubuntu 5.10, Kubuntu 5.10 ja Mandrake 10.1 ovat asentuneet täydellisesti ilman ongelmia. Mandraken graafinen asennusohjelmakin toimi. Mutta FC töppää alkuunsa ja reboottaa. Osaisiko joku vastata?

10

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syitä

      1) cd-levyvika. CD:n kirjoitus ei onnistunut täysin, ehkä liian nopea vauhti?

      2) kokeile kernel-optioita, erityisesti:
      acpi=off

      3) joku muu

      • fc5

        Olen polttanut levyt 8 kertaisella nopeudella. Onko se liian suuri?


      • fc5!

        Optio acpi=off toimi. Mitä se muuten tekee?


      • fc5! kirjoitti:

        Optio acpi=off toimi. Mitä se muuten tekee?

        jättää lataamatta käyttiksen tasolla virransäästö ominaisuudet... Saman voi tehdä BIOS:sta asettamalla ne pois päältä!


      • Fedora-käyttäjä
        fc5! kirjoitti:

        Optio acpi=off toimi. Mitä se muuten tekee?

        acpi=off karsii käytöstä virransäästöominaisuuksia. Asennuksen jälkeen voit mahdollisesti sallia nuo virransäästöominaisuudet uudelleen. Esim. acpi=ht kernel-parametri /boot/grub/menu.lst tiedostossa toimii minulla erinomaisesti (FC5). Mutta tämä lienee pitkälti emolevykohtaista.
        Googlella asia olisi selvinnyt.
        http://en.wikipedia.org/wiki/ACPI


      • fc5?

        Ei voi olla totta! Tänään "acpi=off" toimi aamulla, mutta nyt ei! Miten tämä voi olla mahdollista? Ainut lisäämäni asia on verkko. Voisiko se olla ongelma?


    • Fedora-käyttäjä

      "Fedora Core 5:n asennus keskeytyy heti alkuvaiheeseen kun painaa enteriä."

      Ohoh... Olen asentanut ja päivittänyt FC5:n useaan koneeseen ilman vähäisimpiäkään ongelmia.

      "Mutta FC töppää alkuunsa ja reboottaa."

      Olethan tarkistanut SHA1-summan?

      • fc5

        Olen tarkistanut kaikkien levyjen sha1-summat.


    • fc5!

      Kiitos kaikille vastanneille!

      • fc5

        Miten voi olla? Myt "acpi=off" ei toimikaan. Aamulla se vielä toimi! Miten se voi nyt olla toimimatta? Eli nyt en taas pääse jostakin syystä asennukseen, edes tekstitilaan. Kokeilun myös bios-asetuksista ACPI:n ottamista pois päältä. Ei mitään vaikutusta. Miten FC5:n saa asennettua? Tämä on todella ihmeellistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe