Onko Uumajasta tai muualta Ruotsin itärannikolta lauttayhteyksiä Suomeen? Katselin netistä, että RGLine tulisi Uumajasta Vaasaan mutta on tosi hintava (2 henkilöä ja auto 150 euroa). Onko muita mahdollisuuksia, anybody knows?
Uumaja-Vaasa
Polle
1230064
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Mahdatko ymmärtääEttä olet samassa korissa kaikkein rakkaimpien kanssa. Öitä.
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
Vastaukset 12
Vanhimmat
Botnialink kulki ainakin ennen, mutta en ole varma kulkeeko enään ja näkyi ainakin tällähetkellä olevan kotisivu mykkä. Olihan se RGLine hintava, kun käväistiin toissa kesänä Norjassa, niin meno-paluu 2hlö auto 300e, mutta eipä huvittanut lähteä Tornion kautta kiertämäänkään...
www.botnialink.se
Botnialink meni jo ajat sitten konkkaan.
Ja RGn hinnat on kyllä todella edullisia
yhteiskunnan tukemia hintoja.
Suomalaiset vain on tottuneet että matkan
saa ruotsinlaivalle muutamalla kympillä kun
laivat kynii tulonsa muilla tavoilla.
RGline on kuljetusyhtiö ja saa tulonsa
matkustajilta ja osin valtiolta/kunnilta.
Tiedän kyllä, merenkurkun laivaliikenne sai kovan iskun, kun taxfree myynti lopetettiin ja tiedän, että liikennöintiä tuetaan yhteisillä varoilla, mutta en minä silti matkustamista kovin edulliseksi sanoisi. Jos ei ole kiire niin samaan hintaan kiertää rantoja ja yöpyy hotellissa.
Aivan. Ellei ole kiire niin kierretään vaikka
Kuolan kautta ja jos on kiire niin mennään laivalla suoraan.
Oma valinta.
ei kerkeä laivavuoroon, niin nopeampi on kiertää...
Juuri piti varata matka kesäkuulle Vaasasta Uumajaan, 2 henkilöä ja auto 165e!!! Jäi varaamatta. Haaparannan kautta hinnaksi tulee n. puolet tuosta. Tai sitten mennään Seawindillä Ruotsin puolelle, maksaa 35e sama porukka...
On kuule kulut vähnä eri luokaa kun ajetaan
isolla laivalla meren poikki tai sun vanhalla
Saabilla maitse.
se laiva ei kuitenkaan kulje yhden Suabin takia...
Ja luuletko, että mr. Rabbe Grönblom vai mikä lie ihan hyvää hyvyttään sitä kippoansa uittaa rantojen välillä, tuskimpa. Ehkä siihen purkkiin tulisi enemmän porukkaa kyytillekkin, jos hinnat ei olisi noin suolaiset, varsinkin kun itse laivalla ei ole yhtään mitään, ei edes hyttiä. Kotipizzaa saa mopopojan tuomana kotiakkin...
Saabillani mennä, vaan diesel-pakulla, joka kulutttaa 6L/100km. Vaikka miten laskisi, niin kyllä on järjettömän kallista RG:n laivalla ylittää. 100e voisin maksaa tosta 2h auto satsista, en 165e. Hinnat alemmas ja laiva täyteen!!!!
2h autolla Helsinki-Tornio-Narvik/Helsinki-Vaasa-Uumaja-Narvik
Helsinki-Tornio-Narvik
Autolla Helsinki-Tornio-Narvik: 1356,2 km, 16:53 h:min (79 km/h), 141,05 eur (8 l/100km, 1,3 eur/l)
Ajomatka yht 1356,2 km
Matka-aika yht 16:53 h:min
Matkakulut yht 141,05 eur
Helsinki-Vaasa-Uumaja-Narvik
Autolla Helsinki-Vaasa: 431,6 km, 05:01 h:min (82 km/h), 44,89 eur (8 l/100km, 1,3 eur/l)
RG-line Vaasa-Uumaja: 03:00 h:min, 2xaikuinen (50 eur) auto (50 eur) 3xympäristövero (5 eur)
Autolla Uumaja-Narvik: 828,0km, 10:19 h:min (79 km/h), 86,11 eur (8 l/100km, 1,3 eur/l)
Ajomatka yht 1259,6 km
Matka-aika yht 18:20 h:min
Matkakulut yht 296,00 eur
sitä nyt kannata laivalla yli mennäkkään, jos Narvikiin tai muualle pohjois-Norjaan aikoo ajella... Kyllä laivalla aikaa säästää, jos aikoo mennä Uumajan korkeudelle Ruotsiin tai Norjaan. RGLinella muuten menee 4h tuohon Vaasa-Uumaja välille...
Kyseinen reissu tulee autolla varmaan halvemmaksi, mutta jos laskee autoilun "hinnaksi" ainoastaan vain polttoaineet niin siinä kusee itseään silmään.