millaisiin loisiin stronghold tarkkaan ottaen vaikuttaa? axilurin tehohan on aika hyvä (suolistoloiset, toukat ja keuhkomadot), mutta miten stronghold? voiko strongholdin laittaa itse ja tarvitseeko käsittelyä toistaa? mites injektiomuotoiset loishäädöt, voiko saada vain reseptin apteekkiin ja pistää itse? miten paljon ihmisen pistäminen eroaa kissasta? (olen sairaanhoitaja) kiitos jos joku viitsii vastata.
stronghold
5
3816
Vastaukset
- Nimetön
Muistaakseni strongholdilla häädetään kaikkea, niin ulko- kuin sisäloisiakin. Jos loisongelma on paha niin tapana on uusia häätö jonkun viikon kuluttua, sillä tuolla valmisteella oli muistaakseni 3viikon vaikutusaika.
Tuon lääkkeen voi laittaa itse, mutta käy ensin lääkärillä, että voidaan arvioida yleiskunto. Stronghold on näppärä rasvamainen aine, jota laitetaan niskaan pieneen jakaukseen, iholle siis suoraan.
Injektiomuotoinenlääke on vain ell. käytössä ja sitä ei saa itse tökkiä. _Veikkaanpa ettei sitä saa edes ostettua ilman sitä lääkäritunnusta. Luulen, että kissojen kohdalla sen laittaminenkin on erilaista kuin ihmisillä. Suuret suonet ym. kulkee varmaan erilailla. Nahkakin on varmaan erilaista, paksumpaa? En muista laittavatko injektion niskaan vai lihakseen.
Sitä paitsi tuskin pääset sen halvemmalla jos laitat itse kun sen reseptin saamiseksi tarvitse kuitenkin lääkäriä ja ne vietävät ottaa yleensä sen toimistomaksunsa noistakin.
Jos menet lääkärille niin injektio on varmaan tehokkaampi, sillä sitä käytetään yleensä villeihinkin ulkona olleisiin kissoihin.
Strongholdia yleensä loisiin sisäkissoihin. Stronghold on kyllä varmaan "ystävällisempi".
Mietipä ja pirauta lekurille, kyllä ne siellä neuvoo.
Apteekista tuskin kannattaa kysellä, kokemuksen perusteella eivät ole kovin perehtyneitä eläinlääkkeisiin. (anteeksi vaan kaikki apteekkarit)
Sitten vielä, meillä on kissat kokeilleet molempia. Kun toisella oli pentuna paljon matoja sai stronholdia ja kun toinen aikuisena vietiin lääkäriin madotusta varten (ei saada ite madotettua) niin sai kaksi injektiota.- Maikki
Stronghold kaikissa muodoissaan on reseptilääke, myös niskaan laitettava. Et siis saa sitä apteekista suoraan. Tutulta eläinlääkäriasemalta itse olen kyllä saanut sitä kaikille kissoilleni, kun olen yhden vienyt esim. korvapunkkien vuoksi lääkäriin. Varsinaisena matolääkkeenä se ei ole paras mahdollinen, mutta häätää kyllä myös sisäloiset. Lääke tehoaa kuukauden ajan lääkitsemisestä, joten tappaa kaikki eri kehitysasteilla olevat loiset. Mutta jos kissalla on paljon matoja, ei Strongholdia kannata antaa ensimmäisenä lääkkeenä, koska varsinkin pienen kissan suolisto voi mennä tukkoon, kun madot kuolevat samanaikaisesti. Ensin kannattaa antaa jokin muu kuuri, jolla suurin osa madoista voidaan hoitaa.
- --------------
Maikki kirjoitti:
Stronghold kaikissa muodoissaan on reseptilääke, myös niskaan laitettava. Et siis saa sitä apteekista suoraan. Tutulta eläinlääkäriasemalta itse olen kyllä saanut sitä kaikille kissoilleni, kun olen yhden vienyt esim. korvapunkkien vuoksi lääkäriin. Varsinaisena matolääkkeenä se ei ole paras mahdollinen, mutta häätää kyllä myös sisäloiset. Lääke tehoaa kuukauden ajan lääkitsemisestä, joten tappaa kaikki eri kehitysasteilla olevat loiset. Mutta jos kissalla on paljon matoja, ei Strongholdia kannata antaa ensimmäisenä lääkkeenä, koska varsinkin pienen kissan suolisto voi mennä tukkoon, kun madot kuolevat samanaikaisesti. Ensin kannattaa antaa jokin muu kuuri, jolla suurin osa madoista voidaan hoitaa.
Justiinsa samaa väitin kaverille, mutta hän sanoi heilläpäin olevan ilman reseptiä myynnissä. Ehkä se on eri eri paikkakunnilla.
- ---------------------------...
Injektiota tuskin saat puhelinreseptinä. Tosin, moni lekuri ei enää sitä tyypillistä injektiolääkettä edes käytä (ivomeciä), sen on todettu olevan osalle kissoista ja koirista vaarallista.
Stronghold on ihan ok, tehoaa useimpiin loisiin korvapunkkeja myöten. Vaihtoehtona myös Frontline. Molemmat voi laittaa itse, on sellainen kapseli, joka rikotaan karvojen sekaan niskaan. Ei siis syötetä!!! Ohjeet toki on pakkauksissa. - tehoaa
sisäloisiinkin melko laajasti, mutta ei kuitenkaan jyrsijästä saataviin heisimatoihin ja nehän ovat yleisimpiä juuri ulkona liikkuvalla kissalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743