Onko etu-ylätukivarsi sama kuin multilink??
Kannattaako vaihtaa koko tuki vai pelkästään kumiset helat?
Onko jollain tietoa primeran vm.00,etupään räjäytys kuvista,löytyiskö jostain netistä..
etu-ylätukivarsi
13
10167
Vastaukset
- se on
Multilink. Itse vaihdoin muutama vuos siten kummallekkin puolelle koko systeemin, kun rupes kolisemaan nyt olen 100000km ajanu ei vielä ole kolinoita ilmenny, eli kannattaa vaihtaa koko systeemi.
- samppa
oliko helpot vaihtaa vaihtaa,muistatko paljon
maksoi.Pitikö tehä jotain niksejä,vai vaan avata pultit,rasvata tai muuta sellasta? - sss
Loppuiskohan munki primerasta kitinät ja kolina jos vaihtais noi multilinkit ja vakaajantangot molemmille puolille,rupee pikkuhiljaa noi kitinät ja kolinat sapettaa.
- kuu12les
sss kirjoitti:
Loppuiskohan munki primerasta kitinät ja kolina jos vaihtais noi multilinkit ja vakaajantangot molemmille puolille,rupee pikkuhiljaa noi kitinät ja kolinat sapettaa.
jos ei ole väljät puslat niin kannattaa ottaa irti ja pikku meisselillä raottaa tiiviste kumia ja tiputtaa öljyä pusliin ja kiristää samalla pultilla puslia, pyöritellä pulttia, että pyörivät kevyesti. Oikein helppo.
- se on aika helppo
Joo muistaakseni ne makso sellaset 90-100euroo kipale mut saattaa Motonetista saada halvemmalla kannattaa käydä katsomassa onko sillä myynissä noita . Kyllä ne aika helposti irti lähti ja eteenkin kun ottaa sen korin puoleisen kiinnitys laipan irti kokonaisuudesaan koska se pitkä pultti jolla multilink on laakeroitu siihen laippaan ei mahdu tulemaan sieltä pois. siis se laippa on 4pultilla korissa kiinni ja sitten asennuksessa joutuu vääntämään jonkun veran tota iskarin puolta, että saa osat menemään paikoileen.
- Tossa
Hinta. Motonet sivulla hinta on 59 euroa kappale.
- Aika halvat
www.motonet.fi
Sieltä löytyy ylätukivarsi alle 60e/kpl.
Jotkut ovat asentaneet itse rasvanipan linkkiin, mikä oletettavasti tekee linkistä ikuisen.
Ylätukivarsi on yhdellä pitkällä pultilla kiinni tolpassa. Korin puolelta jouduin irrottamaan tukivarren kiinnikkeen, joka kiinni 4 isolla pultilla.
Helppo homma oikeastaan. Ne korin 4 pulttia voivat olla lujassa, joten hyvät hylsyt, jatkovarret ja putkijatkot väntövarsiin saattavat olla tarpeen.
Aivan ensin kannattaisi irrotta eturengas ja tutkia vakaajatangon ja raidetangon pään välykset. Ovat halpoja ja helposti vaihdettavia samalla. Merkitys ajettavuuteen mielestäni paljon merkittävämpi kuin linkillä.
Itse en vaihtaisi kuin sen puolen linkin, mikä ääntä. Itse ajoin aikoinani 50tkm linkillä, joka satunnaisesti äänteli. Vaihdettaessakaan se sinällään ollut mitenkään "loppu", vähän löysä vain.kuka ostaa jostain motonetistä osii?siis oikeesti jos autoo pitää yli vuoden ni varmasti sama osa hajoo uurestansa.tai on ne parempii ku bilteeman mut silti.tai ohan motonetis tietysti hyvönki tarvikevalmistajan osia mut ei kaikki
- pashaa
janiandlin kirjoitti:
kuka ostaa jostain motonetistä osii?siis oikeesti jos autoo pitää yli vuoden ni varmasti sama osa hajoo uurestansa.tai on ne parempii ku bilteeman mut silti.tai ohan motonetis tietysti hyvönki tarvikevalmistajan osia mut ei kaikki
Motonetissä on tosiaan samaa kamaa kuin merkkimyymälässä - esim. SKF:n laakerit jne. Hinta on vain eri.....
pashaa kirjoitti:
Motonetissä on tosiaan samaa kamaa kuin merkkimyymälässä - esim. SKF:n laakerit jne. Hinta on vain eri.....
joo on siel laatuaki mut osa kyl o syvältä mitkä o motonetin ite jostan hankkimaa.töis ollahan muutamaan otteeseen esim bensakorkkeja otettu tankista pois ku ne hajoo käsiin
- vekku
janiandlin kirjoitti:
kuka ostaa jostain motonetistä osii?siis oikeesti jos autoo pitää yli vuoden ni varmasti sama osa hajoo uurestansa.tai on ne parempii ku bilteeman mut silti.tai ohan motonetis tietysti hyvönki tarvikevalmistajan osia mut ei kaikki
mulla oli parivuotta sitten Bemarin 318. josta laukesi vesipumppu, uuden pumpun hommasin motonetistä hinta muistaakseni parisenkymppiä. laitoin kiinni kaks päivää ja sama homma,vedet pihalle taas. motonetistä jälleen takuuseen uus pumppu, ja nyt iloa kesti neljä päivää:) jonka jälkeen viisastuin ja hain pumppuni muualta. toki en väitä sitä ettäkö ei siellä oisi myös laatu osaa, mutta tarkkana pitää olla mitä ostaa.
- aurinko
janiandlin kirjoitti:
Varaosakauppa yms: kävi minullekin tässä viime viikolla(=heinäk.06), että ostin varaosakaupasta uuden vesipumpun autooni. Kauppa oli Tampereen Motonet ja sielä olen suorittanut mitä erilaisempia hankintoja useita kymmeniä kertoja. Joten tuntumani ko. kauppaan on melko laaja. Ko. kaupasta olen saanut hyvää ja asiantuntevaa, sekä asiallista palvelua,toki palvelu-ym. taso näköjään vaihtelee eri myymälöissä.
Niin, kokemuksesta oppineena, vesipumpun ostettuani jo Motonetin pihalla heti avasin pahvipaketin ja totesin, että uudessa pumpussa oli komeasti "CONTROL"-tarra, mutta silti pumpussa oli valuvika, joten pumppu kädessä kuitteineni kassalle ja hakemaan uusi pumppu, jonka luonnollisesti taas kontrolloitsin itse heti siinä motonetin pihalla. No toinen pumppu näytti ehjältä ja paremmalta kuin eka, joten kotiin ja pumppu asentamaan, niin olen ajanut uudella pumpulla jo satoja vakaita kilometrejä.
Mielestäni tämä on sitä nykyaikaa, että tekevälle sattuu, kyllä kaikki asiat pitää myös itse tarkistaa ja varmistaa. Tämä viallinen pumppu ei ollut Motonetin itsensä valmistama, joten ei siitä senkummempia voi eläköidä. - asentaa
vekku kirjoitti:
mulla oli parivuotta sitten Bemarin 318. josta laukesi vesipumppu, uuden pumpun hommasin motonetistä hinta muistaakseni parisenkymppiä. laitoin kiinni kaks päivää ja sama homma,vedet pihalle taas. motonetistä jälleen takuuseen uus pumppu, ja nyt iloa kesti neljä päivää:) jonka jälkeen viisastuin ja hain pumppuni muualta. toki en väitä sitä ettäkö ei siellä oisi myös laatu osaa, mutta tarkkana pitää olla mitä ostaa.
siinähän se oikea selitys...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972