Mitä tarkoittaa työehtosopimuksessa sanonta:
Arkipyhäviikon työajan lyhennys???
Arkipyhäviikon työajan lyhennys?
5
2017
Vastaukset
- Olkikuukkeli
... että viikolle sattuva arkipyhä, tässä tapauksessa pitkäperjantai ja ensi viikolla toinen pääsiäispäivä lyhentävät viikon työaikaa. Jos työviikkosi on 40-tuntinen, niin tällä viikolla teet 32 tuntia, mutta saat palkan 40 tunnilta, samoin ensi viikolla. Jos et saa tuota työajan lyhennystä eli teet täyden työviikon, sinun kuuluu saada arkipyhiltä kaksinkertainen palkka.
Jos joku on eri mieltä tai tämä kommentti kaipaa tarkennusta, niin tarkentakaa.- työehtosopimus
Entäs sitten kun meen maanantaina pääsiäisviikolla töihin, niin saanko siitä ensiksi norm palkan, ja sitten vielä kaksinkertasena palkan tehdystä työstä?
- pitkäperjantai ja II-pääsiä...
työehtosopimus kirjoitti:
Entäs sitten kun meen maanantaina pääsiäisviikolla töihin, niin saanko siitä ensiksi norm palkan, ja sitten vielä kaksinkertasena palkan tehdystä työstä?
Pitkäperjantai ja II-pääsiäispäivä ovat palkallisia vapaapäiviä. Niillä viikoilla saat vapaapäivän, kuten ns. normaaliviikkoinakin. Minulla esim. on pääsiäisviikon vapaa lauantaina ja pääsiäisen jälkeisen viikon vapaa torstaina.Sanoit meneväsi II-pääsiäispäivänä työhön. Saat siitä päivästä 100% korotetun palkan, eli kaksinkertaisen palkan. Kysymyksesi antaa ymmärtää, että saisit kolminkertaisen palkan, mutta näin ei tietääkseni ole. Tässä on epäkohta. Ts. saat palkan siltä päivältä vaikka et olisi työssä, mutta kun menet työhön saat vain sen lisäksi yksinkertaisen palkan. Vai olenko väärässä? Meillä eivät tavaratalot ole tuolloin auki, joten se ei ole ajankohtainen asia, mutta olisi hyvä tietää varmasti, miten asia on. Yritin katsella PAM:in sivuilta tietoa, mutta siellä ei ollut nimenomaan pääsiäisen ajan tietoja. Olisi hyvä jos PAM pystyisi antamaan sivuillaan ajankohtaista informaatiota. Mikäli teillä eivät palkanlaskijat tiedä asiaa, tai haluat varmistaa itsellesi tiedon, soita:
PAM Työsuhdeneuvonta
020 774 2020
klo 9-16
työsuhteen ehtoihin esim. palkkaan, työaikaan, lomiin ja irtisanomiseen liittyvät asiat
Terveisin: Akateeminen osa-aikakassa - työehtosopimus
pitkäperjantai ja II-pääsiä... kirjoitti:
Pitkäperjantai ja II-pääsiäispäivä ovat palkallisia vapaapäiviä. Niillä viikoilla saat vapaapäivän, kuten ns. normaaliviikkoinakin. Minulla esim. on pääsiäisviikon vapaa lauantaina ja pääsiäisen jälkeisen viikon vapaa torstaina.Sanoit meneväsi II-pääsiäispäivänä työhön. Saat siitä päivästä 100% korotetun palkan, eli kaksinkertaisen palkan. Kysymyksesi antaa ymmärtää, että saisit kolminkertaisen palkan, mutta näin ei tietääkseni ole. Tässä on epäkohta. Ts. saat palkan siltä päivältä vaikka et olisi työssä, mutta kun menet työhön saat vain sen lisäksi yksinkertaisen palkan. Vai olenko väärässä? Meillä eivät tavaratalot ole tuolloin auki, joten se ei ole ajankohtainen asia, mutta olisi hyvä tietää varmasti, miten asia on. Yritin katsella PAM:in sivuilta tietoa, mutta siellä ei ollut nimenomaan pääsiäisen ajan tietoja. Olisi hyvä jos PAM pystyisi antamaan sivuillaan ajankohtaista informaatiota. Mikäli teillä eivät palkanlaskijat tiedä asiaa, tai haluat varmistaa itsellesi tiedon, soita:
PAM Työsuhdeneuvonta
020 774 2020
klo 9-16
työsuhteen ehtoihin esim. palkkaan, työaikaan, lomiin ja irtisanomiseen liittyvät asiat
Terveisin: Akateeminen osa-aikakassaSoitan huomenna liittoon, kiitos antamastasi numerosta.
Meillä on sellanen palkanlaskija, joka laskee palkan sen mukaan mitä olet itse tuntilappuusi merkinnyt, siksi haluan olla varma asiasta, etten vain menetä mitään mikä kuuluu minulle.
Mutta ilmoitan huomenna miten palkka menee pääsiäisenä, jos jota kuta muutakin kiinnostaa... - työehtosopimus
työehtosopimus kirjoitti:
Soitan huomenna liittoon, kiitos antamastasi numerosta.
Meillä on sellanen palkanlaskija, joka laskee palkan sen mukaan mitä olet itse tuntilappuusi merkinnyt, siksi haluan olla varma asiasta, etten vain menetä mitään mikä kuuluu minulle.
Mutta ilmoitan huomenna miten palkka menee pääsiäisenä, jos jota kuta muutakin kiinnostaa...No niin,,,
soitin juuri liittoon ja tässä vastaus
maanantai on palkallinen vapaa joten siitä tulee se palkka mikä normaalistikin sen lisäksi olin töissä 4 ja puoli tuntia jonka saan kaksinkertaisena eli siis 9 tunnin palkan.
Päivästä kertyy minulle siis 15 tunnin palkka kun normaali päiväni ovat kuusi tuntisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051099
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt611062Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144808- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103601Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89581- 78551
- 53547
- 39528