Miksi koira syliin?

serop1

Miksi ihmeessä hyvät ihmiset nostatte niitä koirianne syliin. Etenkin peiniä koiria ja pentukoira? Omalle koiralle se aiheuttaa aina konfliktin, jos joku nostaa koiransa syliin.

Nähtiin äskön lenkillä aiivan ihana pentukoira. Pentu oli reipas ja elikkisä. Oma koirani vain katseli koiraa ja antoi pennun olla ja oli paikallaan. Omistaja otti sitetn ihan yhtäkkiä pennun syliin kesken toisen juoksemista. Omani tietenkin älähtää heti.. ALkoi näyttää jopa hampaita ja oma koirani leimattiin vihaiseksi... Kotin kyllä selittää koiranpennun omistajlle, että se teki virheen ottaessa pennun syliinsä, mutta selittelyt meni kuuroille korville. Vaara tilannetta ei ollut missään nimessä...Omistaja vaan päätti ottaa koiransa syliin.

Kertokaapa minulle, miksi te otatte korian syliin?

55

5047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottamista

minäkin ihmettelen usein,meillä myös koira älähtää kun toinen tempaistaan syliin,se ei ymmärrä sitä ollenkaan.Sama koskee pienten lasten syliin nostamista,tai yleensäkkin elollisen olennon.En tiedä mistä johtuu mutta aina metelin nostaa,etenkin jos ei ole ehtinyt tutkia pentua,laste omasta mielestä tarpeeksi,koirani ei ole ikinä vahingoittanut mitään elollista oliota.Siinä vaan todellakin voi sattua vahinkoja kun niin tehdään.Paras jos ei halua kontaktia,menisi jo aikaisemmin toiseen suuntaan.

• Nalas

Tottahan omistaja saa koiransa syliin ottaa jos siltä tuntuu. Minulla itsellä on chihuahuan pentu ja nostan sen kyllä syliin, tosin vain silloin kun se itse osoittaa pelkäävänsä tai tahtovansa syliin. Mielelläni annan sen kuitenkin tutustua muihin koiriin, jos koirat vaikuttavat kilteiltä. Toisaalta monet pienten koirien omistajat voivat kokea helpommaksi nostaa koiran jo pennusta asti syliin kun antaa sen tottua vieraisiin koiriin.

• sun kikares;)

DAA´A??? SAA KAI SITÄ NYT OTTAA OMAN KOIRANSA SYLIIN,JOS NIIN TYKKÄÄ. mun koiria ei ainakaan haittaa,vaikka jonkun piskuli niiden nenän eestä syliin otettaiskin..
      sou hellou,eiks se nyt oo vähän niin,että kukin tyylillään.

• Täysin samaamieltä.

• serop1

Siinnä vaan tekee omalle koiralle paljon hallaa, kun se syliin ottaa. Oli koira minkä kokoinen tahnsa sen pitäisi antaa käyttäytyä niin kuin koiran eikä niin kuin hemmoteltua kakaraa. Koira on Koira. Ei ihmekään, kun täällä sitten paljon ihmetetllään, miksi oma koriani ei tule muiden kanssa toimeen ja miski koirani tekee näin??? Korian pitää oppia kjäyttäytymään niin kuin koira. Eikä se sitä sylissä opi. Ehkä kannattaisi pitää vaan kotonansa sylissä, ei silloin kun tullaan nokan eteen pennun kanssa tutustuun...

• serop1 kirjoitti:

Siinnä vaan tekee omalle koiralle paljon hallaa, kun se syliin ottaa. Oli koira minkä kokoinen tahnsa sen pitäisi antaa käyttäytyä niin kuin koiran eikä niin kuin hemmoteltua kakaraa. Koira on Koira. Ei ihmekään, kun täällä sitten paljon ihmetetllään, miksi oma koriani ei tule muiden kanssa toimeen ja miski koirani tekee näin??? Korian pitää oppia kjäyttäytymään niin kuin koira. Eikä se sitä sylissä opi. Ehkä kannattaisi pitää vaan kotonansa sylissä, ei silloin kun tullaan nokan eteen pennun kanssa tutustuun...

Minä nyt en kyllä anna koirieni, oli sitte isoja tai pieniä mukana, niin haistella kaikkia vastaantulijoita, minun koirat kyllä on oppineet käyttäytymään ilman näitä vastaantulijoiden kanssa haistelujakin, ihan muissa paikoissa.

• Joodå
        Sikra kirjoitti:

Minä nyt en kyllä anna koirieni, oli sitte isoja tai pieniä mukana, niin haistella kaikkia vastaantulijoita, minun koirat kyllä on oppineet käyttäytymään ilman näitä vastaantulijoiden kanssa haistelujakin, ihan muissa paikoissa.

Joo, ei pidäkään antaa kaikkia koiria nuuskia ja haistella, mutta muutoin olen samaa mieltä aloittajan kanssa siitä, että jos on antanut koiransa tulla haistelemaan ja tutustumaan, niin ei pitäisi sitä tilannetta keskeyttää syliin koppaamisella, vaan normaalisti jatkamalla matkaa ja sanomalla vaikka heippa. Ottaa koiran syliin sitten, kun tilanne on ohi, jos siltä tuntuu. Tämä siksi, että toinen koira voi tulkita sen syliin koppaamisen jotenkin väärin ja voi reagoida arvaamattomasti.

• Joodå kirjoitti:

Joo, ei pidäkään antaa kaikkia koiria nuuskia ja haistella, mutta muutoin olen samaa mieltä aloittajan kanssa siitä, että jos on antanut koiransa tulla haistelemaan ja tutustumaan, niin ei pitäisi sitä tilannetta keskeyttää syliin koppaamisella, vaan normaalisti jatkamalla matkaa ja sanomalla vaikka heippa. Ottaa koiran syliin sitten, kun tilanne on ohi, jos siltä tuntuu. Tämä siksi, että toinen koira voi tulkita sen syliin koppaamisen jotenkin väärin ja voi reagoida arvaamattomasti.

Sitämieltäkö olet että sen isonkoiran käytös on sitte oikein tuossakin tilanteessa, sekö voi/saa reagoida miten vaan ? Jos näin on tuli taas yksi syy lisää kiertää kaukaa arvaamattomat vieraat koirat.

• serop1
        Sikra kirjoitti:

Niin..jos ei halua että tutustutaan, ei kannattaisi tuoda pentua näytille toiselle koiralle. Kyllä oma koirani mielellään tutustuu toisiin koiriin, kunhan tutustuminen tapahtuu koirien käyttäytymisellä. Se on niistä säännöistä tarkka!

• serop1 kirjoitti:

Niin..jos ei halua että tutustutaan, ei kannattaisi tuoda pentua näytille toiselle koiralle. Kyllä oma koirani mielellään tutustuu toisiin koiriin, kunhan tutustuminen tapahtuu koirien käyttäytymisellä. Se on niistä säännöistä tarkka!

Sinäkö olet sitä mieltä,että muidenkoirien on käyttäydyttävä sinun koiran säännöillä...

• serop1
        Sikra kirjoitti:

Sinäkö olet sitä mieltä,että muidenkoirien on käyttäydyttävä sinun koiran säännöillä...

Missä niin olen sanonut. Oma koirani ymmärtää koirankieltä. Se on ihan eri asia kuin se, että pitäisi mennä sen säännöillä... Oma korani käyttäytyy minun säännöillä.Sitä ei ole opetettu olemaan "ihminen" vaan koira, joten se osaa tulkita koiria. Meillä on säännöt ja se myös tottelee niitä sääntöjä.

• sylkkyilijä

Noita rötkäleitä ei paljon sylissä roikotella kuin alta 10 viikkoisena, mutta ei meidän haukuilla kyllä ole mitään sanomista, jos joku nappaa hauvan niiden edestä syliin. Pitäisin kyllä itsekin moisesta ärisevää koiraa aggressiivisena. Mitä siihen tulee, pitääkö /kannattaako / onko järkee vai / voiko ottaa syliin, en ota kantaa, kun en ole koskaan moista kokenut tarpeelliseksi.

• Just näin
        Sikra kirjoitti:

Sitämieltäkö olet että sen isonkoiran käytös on sitte oikein tuossakin tilanteessa, sekö voi/saa reagoida miten vaan ? Jos näin on tuli taas yksi syy lisää kiertää kaukaa arvaamattomat vieraat koirat.

Allekirjoittanut ei pysty tajuamaan, miten jonkun mielestä minkään kokoisen minkäänlainen aggressiivinen tai muuten ns. yllätyksellinen käytös on sallittua. Koira pitää totuttaa niin hyvin erilaisiin tilanteisiin, että siihen voi luottaa.

• Joodå
        Sikra kirjoitti:

En sanonut, että sen ison koiran käytös olisi oikein, mutta kuitenkin koiramaista. Ja tosiaan, arvaamattomat vieraat koirat on parempi jättää nuuskimatta. Pointtini olikin lähinnä se, että jos pitää koiransa tuoda nuuskimaan vieraita isompia koiria, niin ei pitäisi itse sitten aiheuttaa koirille hämminkiä millään kesken kaiken syliin koppaamisilla, vaan jos ei osaa itse käyttäytyä koirien kanssa, niin on parempi, ettei tuo niitä koiriaan haistelemaankaan.

• Bravó
        Joodå kirjoitti:

En sanonut, että sen ison koiran käytös olisi oikein, mutta kuitenkin koiramaista. Ja tosiaan, arvaamattomat vieraat koirat on parempi jättää nuuskimatta. Pointtini olikin lähinnä se, että jos pitää koiransa tuoda nuuskimaan vieraita isompia koiria, niin ei pitäisi itse sitten aiheuttaa koirille hämminkiä millään kesken kaiken syliin koppaamisilla, vaan jos ei osaa itse käyttäytyä koirien kanssa, niin on parempi, ettei tuo niitä koiriaan haistelemaankaan.

Enpähän olisi paremmin itse sanonut.

• 7+39
        serop1 kirjoitti:

Missä niin olen sanonut. Oma koirani ymmärtää koirankieltä. Se on ihan eri asia kuin se, että pitäisi mennä sen säännöillä... Oma korani käyttäytyy minun säännöillä.Sitä ei ole opetettu olemaan "ihminen" vaan koira, joten se osaa tulkita koiria. Meillä on säännöt ja se myös tottelee niitä sääntöjä.

-- Oma korani käyttäytyy minun säännöillä.Sitä ei ole opetettu olemaan "ihminen" vaan koira, joten se osaa tulkita koiria. --

Aikas mielenkiintoinen viesti, oletko sinä sitte koira ?

• koiran syliin sen pyytäessä. Varsinkin pikkupennun. Jos pentu haluaa syliini kun toinen koira tulee luokse niin otan. Mieti vähän miten isolta joku rotikan kokoinen näyttää pienen kääpiöpennun silmissä.

Tutustua annan aikanaan ja aina silloin vain ja kun pentu haluaa. Meillä on niitä koiria jo sen verran kotona ja ystävillä että ne riittää kontakteiksi kyllä meille.

Sitten en itse kovinkaan paljon pidä siitä jos olen pennun kanssa isoon maailmaan tutustumassa, ja siihen tulee joku aivan vieraan ison koiran kanssa.
      Meillä luodaan valtaosa kontakteista muihin koiriin koulutuskentällä näyttelykoulutuksessa.

• umaumauma

"Meillä luodaan valtaosa kontakteista muihin koiriin koulutuskentällä näyttelykoulutuksessa"

hyvin tyypillistä umaa. Uma ja uman geelikoirat. Oi suuri mahtava uma. Perustetaan sulle oma uskonlahto.

• ässät

Kun meillä on ollut isoja koiria, ne eivät ole välittäneet, vaikka kuka nostelisi miten omia koiriaan nokkamme edessä syliin.

Nykyisen juniorimme olen kyllä tietyissä tilanteissa syliini ottanut, vaikka ei olisikaan ollut ehkä kaikkein fiksuin veto joidenkin mielestä. Jos iso koira ei ymmärrä pienen alistumis eleitä, niin menen kyllä väliin, enkä jätä koiraani kenenkään rökitettäväksi.

Tässä nyt en tarkoita sinua, mutta en ole ikinä ymmärtänyt asennetta, että isolla koiralla on "lupa ja oikeus" käydä pienemmän päälle, jos pienempi nostetaan syliin. Kyllä koira pitäisi olla hallinnassa, vaikka ympärillä tapahtuisi mitä.

• nostaa koiransa

syliin ei minun koirani silti hampaita näytä...eli ei minua ja koiraani se haittaa.

• Eihän se koulutetulle koiralle haittaakkaan. Mulla on isoja ja pieniä koiria ja isot ei kyllä reagoi mitenkään jos joku koiransa syliin kaappaa.

• Syntynyt
        Sikra kirjoitti:

Eihän se koulutetulle koiralle haittaakkaan. Mulla on isoja ja pieniä koiria ja isot ei kyllä reagoi mitenkään jos joku koiransa syliin kaappaa.

Minun koirat on koulutettuja, muttei ne sentään syntyneet valmiiksi koulutettuina. Vai onko sulla semmoisia montakin ollut?

• viivus

en oo koskaan ottanu entistä kääpiökokosta koiraa syliin edes uhkaavassa tilanteessa kun toinen koira juoksi vapaana kohti.
      Meidän naapurissa on kanssa sellanen pariskunta jotka ottaa sakemannin pentunsa syliin ainakun näkevät meidät koiran kanssa liikkeellä.

• koiraani uhkaavassa

tilanteessa kuin ennemmin katsoisin kun toinen syö pään poikki. Ja miksiköhän naapurit noin tekee??

• viivus
        koiraani uhkaavassa kirjoitti:

tilanteessa kuin ennemmin katsoisin kun toinen syö pään poikki. Ja miksiköhän naapurit noin tekee??

en ymmärtänyt vihjailuasi.
        Meidän koiralla alkaa häntäheilua kun näkee toisia koiria, 5kk vaaraton juntti joka ei ole kovin isokaan (polvenkorkuinen).
        Että en todellakaan tiedä.

• ei mikään pienikoira

... ja varsinkin silloin jos vastaan tulee todellakin pieni koira, voi hitsi jos olisi joku chihu vastassa ja antaisi meidän vesselin tehdä tuttavuutta sen kanssa, olen ihan varma että siltä pieneltä lähtis henki :( joten ihan sen toisen turvallisuuden takia otan meidän koiran syliin ja se kuitenkin painaa yli 20 kiloo

• vain kävele

koirasi kanssa pienen koiran ohi? Kai remmin/valjaiden kanssa lenkität?
        Ei sitä tarvitse jokaiseen vastaantulijaan tutustua vaikka koira niin haluaisikin. Sinähän sen päätät että ketä moikataan ja ketä ei.
        Ilmeisesti kyse on nyt isosta pennusta? (ymmärsinkö väärin) mutta on se sitten aika hassun näköistä kun aikuista koiraa kanniskellaan aina jos pieni tulee vastaan. Mahdollisesti omasi voi ymmärtää tilanteet pientenkoirien kanssa väärin, että hänen kuuluu jotenkin suojella.

• serop1

Tämä pentu, mikä oli kyseessä ei ollut edes arka. Oli oikein reipas ja iloinen akveri, mikä me kieretään tästä lähin kaukaa, vaikka olsi tulossa kuinka tutustuun. Oman koiran puolustukseksi voin sanoa, että se tulee hyvin kääpiökoirien kanssa toimeen. KAverillakin on pari kääpiötä, joita ei ole hemmotelutu sylissä pitämisellä. Heidän kanssa koirani tulee toimeen erinomaisesti. Se, mitä haukullinen kirjoitti viereen kyykistymisellä, olisi se oikea tapa. Ei syliin ottaminen. Mitä siitä tulis, kun itelle tulee vastaan vasikankokoisia koira, jos alkaisin repii omaa koiraani syliin? Olis kyllä huvittava näky ja sillä saisin todennäköisesti ne koirat kimppuuni entistä uteliampana, että minkä nostin syliin, miksi onko jotain hyvää...Tai toisin päin. Sattuu oele se vasikankokoinen koira älyttömän pelokas...Nostetaanpa se syliin, kun näkyy muita koiria...

Oma koirani on hallinassa. No myönettäköön, että toi tapahtu niin nopeesti että koira säikähti tilannetta. Kun toinen veti niin nopeesti koiran omani lähettyviltä pois... Ei pitäisi syyttää toisen koiraa, kun ite eka raahaa sen nokan eteen.

• FAU

teki justiin noin, että nosti ison sakemanniuroksen syliin.
        Heillä tuli usein lenkillä vastaan joku rouvashenkilö jonkun pikkukoiran kanssa ja mamma nappasi koiransa syliin joka ikinen kerta ja vaihtoi toiselle puolen katua jos kerkisi.
        Kaverin urosta ei olis paljon vähempää voinu koko pikkukoira kiinnostaa, eikä kiinnostanu kyllä toinen koira sitä pientäkään.
        Kerran sitten kaverini, joka ei ihan pienikokoinen itsekään ole nappas heti mamman nähtyään sen reippaasti yli 40 kiloisen sakemanninsa syliin.
        Siinä sitten ohittivat toisensa molemmilla koirat sylissä :)

• serop1
        FAU kirjoitti:

Heillä tuli usein lenkillä vastaan joku rouvashenkilö jonkun pikkukoiran kanssa ja mamma nappasi koiransa syliin joka ikinen kerta ja vaihtoi toiselle puolen katua jos kerkisi.
        Kaverin urosta ei olis paljon vähempää voinu koko pikkukoira kiinnostaa, eikä kiinnostanu kyllä toinen koira sitä pientäkään.
        Kerran sitten kaverini, joka ei ihan pienikokoinen itsekään ole nappas heti mamman nähtyään sen reippaasti yli 40 kiloisen sakemanninsa syliin.

Olisi ollut varmaan huvittva näky näähdä toi :) Aamu menee hymyilessä tuon ajatuksen jälkeen, kun kotian kuvitella tilannetta :D

• hatam
        FAU kirjoitti:

kerran.
        Täti-ihminen unohti sillä hetkellä vallan oman, räksöttävän pikkukoiransa ja alkoi moittia mua täysin hulluksi.
        Mutta seuraavan kerran kohdatessamme, täti ei enää koiraansa syliin ottanut ja jäi jopa juttelemaan kanssani.

• FAU
        hatam kirjoitti:

kerran.
        Täti-ihminen unohti sillä hetkellä vallan oman, räksöttävän pikkukoiransa ja alkoi moittia mua täysin hulluksi.
        Mutta seuraavan kerran kohdatessamme, täti ei enää koiraansa syliin ottanut ja jäi jopa juttelemaan kanssani.

Täällä on näköjään porukalla tapana kanniskella sakemannejaan enemmänkin :)

• hatam kirjoitti:

kerran.

sinun kanssasi olisi rattoisaa lenkkeillä. Vastaan kun tulisi joku koira sinä kantaist sakemannia ja minä Jussia. Olisi se hauskaa. Jussi oli entisessä elämässä KIRKKOPUISTON KAUHU, mutta nykyään se tyytyy vain pullistelemaan ja rakastaa sylissä matkaamista.

• hatam
        umalehtinen kirjoitti:

sinun kanssasi olisi rattoisaa lenkkeillä. Vastaan kun tulisi joku koira sinä kantaist sakemannia ja minä Jussia. Olisi se hauskaa. Jussi oli entisessä elämässä KIRKKOPUISTON KAUHU, mutta nykyään se tyytyy vain pullistelemaan ja rakastaa sylissä matkaamista.

rajoittuu nykyään pariin askeleeseen.
        Neiti on nimittäin lihonut sitten kohdunpoiston ja joutunut nyt tosin dieetille.

• 155 cm ilman sulkaa
        FAU kirjoitti:

Toi on hauskaa! Hymyilyttää väkisin itseänikin, sillä olen kahdesti ottanut yhden omistani (leonberginarttu) reppuselkään vastaavassa tilanteessa..Molemmat saman vanhemman vastapuolen kanssa, joka ulkoiluttaa tiibetinspanielia ja nostaa koiransa aina syliin suurien koirien kohdalla. Naurussa siinä vaan on pitelemistä, kun pokerikasvoilla yrittää päästä ohi jättikoira selässä..

Tämä reppari on koiralle opetettu ihan käytännön syistä, se kun ei koskaan oppinut kulkemaan kerrostalon rappusissa. Minä kun en koiriani pakota, jos ne kuollakseen pelkäävät, niin ratkaistiin tilanne näin. Naisihmisenä en normaalisti sylissä jaksa 50 kiloa kantaa, mutta repparissa se menee mukavasti pari kerrosta, kun on siihen hiljaksiin opeteltu! =)

• Wo«Ì§
        umalehtinen kirjoitti:

Ai sää lenkille, niinno ilma koiraaha sää lenkkeilet vain.

• Byähhähhhääää
        umalehtinen kirjoitti:

Sinäkö lenkille, tuo taitaa olla hauskin vitsi jonka olen aikoihin lukenut,
        sinä lenkillä:-DDDDDDDDDDDDDDDDD

umalehtinen12.4.2006 11:26

Koska lähdetään lenkille yhdessä

• :=)))))))))

''Ei pitäisi syyttää toisen koiraa, kun ite eka raahaa sen nokan eteen. ''
        Voe voe
        ''Oma koirani on hallinassa.'' :=)))))))))))))))))))))

• ihmettelen kyllä

ihan samaa asiaa, miksi ihmeessä se koira pitää kesken kaiken ottaa syliin jos ei ole mitään vaaraa...???
      Kerran kokeilimme itse tätä tapaa kun vastaan tulija nosti koiransa syliin ennen ohitusta niin nostimme mekin omamme (sakemanni uros), oli siinä vastaan tulijalla ihmettelemistä ja selitimme vaan että täällä tuntuu olevan tapana nostaa aina koira syliin kun toinen tulee vastaan. Mahtoi olla sivullisilla hauskaa katsella kun sitten kahdestaan kannettiin sakemanniurosta pikku fifin ohi :)

• koirani hyväksymään

että ihmiset nostavat koiriaan ja lapsiaan syliin, että minä ja muutkin voi mennä sen kipolle ilman että koira puolustautuu ja minä voin silittää muidenkin koiria ilman omani rähinää. Ja että koirapuistossakin käyttäydytään hyvin ilman rähinöitä eli komenna koiraani tarvittaessa.

En ymmärrä varsinkaan sitä että koiralle aiheutetaan mustasukkaisuutta että ai kun on kiva nalle ja sitten naureskellaan koiran reaktiota siihen kun se kiukustuu. Tai että omistajat kokevat olevansa niin tykättyjä kun koira ei päästä muita omistajansa lähelle..meni nyt vähän kauemmas aiheesta.

• S&A

' Omalle koiralle se aiheuttaa aina konfliktin, jos joku nostaa koiransa syliin. '

Sinun koirallas on käytöshäiriö, älä syytä toisia, vie koira kouluhun oppimaan. Koira on hallitthava jokatilantheessa.

• seropi1

Sinne joutais siinnä tapauksessa aika moni muukin koira... Jos koiralla on yks vika niin heti sanotaan suoraan että sulla on hullu rakki. pitää viedä piikille... Oma koirahan totteli heti, kun kielsin..Eli se oli hallinnassa

• koirakouluun jos
        seropi1 kirjoitti:

Sinne joutais siinnä tapauksessa aika moni muukin koira... Jos koiralla on yks vika niin heti sanotaan suoraan että sulla on hullu rakki. pitää viedä piikille... Oma koirahan totteli heti, kun kielsin..Eli se oli hallinnassa

eivät tottele eli olen samaa mieltä edellisen kanssa koiransa on hallittava tilanteessa kuin tilanteessa!!!

• tuo aloittaja
        koirakouluun jos kirjoitti:

eivät tottele eli olen samaa mieltä edellisen kanssa koiransa on hallittava tilanteessa kuin tilanteessa!!!

sanoikin että oli hallinnassa, jos koira on hallinnassa ja tottelee niin se ei tarkoita sitä ettei se saisi minkään näköisiä koirallisia eleitä/käyttäytymistä harrastaa; haukkumista, murisemista yms...
        Vasta sitten koiran on toteltava kun omistaja käskee ja tuossa tilanteessahan koira totteli, eli tottelevainen oli!

• jos koira
        tuo aloittaja kirjoitti:

sanoikin että oli hallinnassa, jos koira on hallinnassa ja tottelee niin se ei tarkoita sitä ettei se saisi minkään näköisiä koirallisia eleitä/käyttäytymistä harrastaa; haukkumista, murisemista yms...
        Vasta sitten koiran on toteltava kun omistaja käskee ja tuossa tilanteessahan koira totteli, eli tottelevainen oli!

saa konfliktin näyttää hampaita ja omistaja hepulin ettei muka muut saa koiraansa syliin nostaa. Oma koirani ei ole moksiskaan jos muut nostaa koiransa syliin.
        Ele sekin on kai susta jos toiselta pää lähtee ;)) vitsi vitsi

• se on
        jos koira kirjoitti:

saa konfliktin näyttää hampaita ja omistaja hepulin ettei muka muut saa koiraansa syliin nostaa. Oma koirani ei ole moksiskaan jos muut nostaa koiransa syliin.
        Ele sekin on kai susta jos toiselta pää lähtee ;)) vitsi vitsi

hallinnassa jos lopetti irvistelyn ym. johtajan käskettyä.
        Puhuin koiran, en omistajan käytöksestä.
        Et viitsisi pelleillä koiran kuolemalla. Minusta ei ainakaan hauskaa.
        Huumorintajua löytyy mutta ei tuollaiselle.

• sitä sitten
        se on kirjoitti:

tosikko..kun ei mustaa tai valkoistakaan huumoria ymmärrä. ;))

• ei.
        se on kirjoitti:

mutta, onko oikeaa koiran käyttäytymistä, kun koira irvistelee ja hermostuu tuollaisessa tilanteessa. Minusta ei.

• ovat koiria
        ei. kirjoitti:

mutta, onko oikeaa koiran käyttäytymistä, kun koira irvistelee ja hermostuu tuollaisessa tilanteessa. Minusta ei.

ja tuskin kukaan niiden mielenliikkeitä pystyy ennustamaan.
        Jos olet koirallinen niin olet varmasti huomannut että koirat tekevät joskus mitä omituisimpia asioita. : )

• 155 cm ilman sulkaa

..pahemmin syliin nostella, tosin se johtunee siitä, että koirat ovat 50-80 kilon kokoisia jörriköitä ;) Mutta aiheesta..Omasta puolestani kukin nostelkoon omiaan niinkuin tykkää ja tarpeelliseksi näkee, ei nämä ainakaan siitä hätkähdä, tuijottelevat vaan, että kuinka toi pikkukaveri tuonne joutui. Joissain tilanteissa sylittely voi kuitenkin olla pahakin juttu..

Muistan ikäni yhden tapauksen, kun nuorimmaiseni, nyt 50 kiloa, oli n. 13-15 vkon ikäinen pikkuvauva ja leikki naapurin koiran kanssa omalla pihallaan. Kaikki meni ok, vastapuoli oli normaali, 15-kiloinen ja tervepäinen keksikokoinen poikakoira. Paikalle pelmahti myös tämän poikakoiran kaverikoira, pienenpieni terrieri, josta omani piti erityisen kovasti. Taisi olla eka kerta, kun niin pientä näki. Huvikseen keskikokoisen pojan emäntä nappasi omansa syliin ja alkoi silitellä sitä jutellessaan samalla toiselle naapurillemme. Omani pentuni ja terrieri jatkoivat hyväntahtoista leikkiään. Ilmiesesti ko. koira tuli mustasukkaiseksi/luuli, että pentuni vahingoittaa terrierikaveriaan ja alkoi murista sylistä. Emäntä ei laskenut koiraa alas, vaan torui (yllätysyllätys) pehmeällä äänelle, ettei moppe saa murista ja jatkoi silittelyä ja paijausta. Ennenkuin ehdin kissaa sanoa, tämä koira pomppas sylistä alas äristen suoraan pentuni kimppuun.

Kova työ oli totuttaa pentu uudestaan suhtautumaan normaalisti tuon "hyökkääjän" näköisiin koiriin, mutta onnistuttiin sentään. Tämä vain yhtenä esimerkkinä siitä, että sylittelystä voi joskus olla hallaakin. Joskin tässä suurin virhe lieni se, että hyökkääjän emäntä vahvisti koiransa murinoita juttelemalla sille leppoisasti ja silittelemällä..

• majorica1961

kaduttaa tänäpäivänäkin kun en ottanut koiraani syliin, olis ollut elossa tänäpäivänä!!!!!

• meidän koiraa

pentuna syliin koska useimmat vastaan tulevat koirat kieppuivat flexin nokassa eikä niiden omistajat välittäneet vaikka sanoin ettei meidän pentua oltu vielä rokotettu. Eli otin syliin jotteivat päässeet nuuskimaan (silloisella asuinalueellani asui todella paljon juoppoja jotka tuskin huolehtivat koiriensa rokotuksista ja koirat olivat muutenkin epämääräisen epäsiistejä) meidän pentua. Rokotusten jälkeen koira saa kyllä tutustua joihinkin vastaan tuleviin koiriin mutta kaikkia ei morjestella eikä pentua enää syliin nosteta, ei nostettaisi vaikka jaksaisin nostaa.

• on...

minä otan pentuni syliin jos sillä on kylmä, jos se ei jaksa kävellä enää(todella pieni rotu joka ei tykkää pitkistä lenkeistä), ja jos sitä pelottaa tai katson toisen koiran käytöksen liian agresiiviseksi tai rajuksi ym. koira on koira, mutta ei se siitä ihmistä tee jos se joskus on sylissä?!?! eihän koiria pitäisi sitten päästää sisälle kun ihmiset ovat siellä tai miksi ne syövät kupeista jotka muistuttavat ihmisten lautasia, eikös tämä ole ihmismäistä. koulutuksesta se johtuu, ei siitä että tykkäät koirastasi niin paljon että sinua ei haittaa vaikka sen karvoja olisikin sylissäsi. mielestäni koira ei sasi edes murista jos joku ottaa lapsen tai koiran syliin sen edestä, sillä eikös tämä tarkoita sitä että koira ei halua luopua "omasta". esim. jos otat sen lelun kun se pureskelee sitä muriseeko se?

• serop1

Minun koiraltanai saa viedä, vaikka pikkulapsi suusta kupista tai muualta ruuat eikä tämä korviaansa lotkauta. Kerran jopa yks taapero pesi itseään koiran ruualla eikä koira välittänyt tuon taivaallista. Vähän katteli mua vaan ja ilme oli, missä minun rukani on? Koirani kyllä luopuu ei tavaroista. Viimeksi eilen otin siltä naudan rustoluun pois keksken syömisen eikä ollut milleskään... Että diagnoosi meni ihan väärin...

• piski-lilli

En ole hysteriään taipuvainen. Omia koiriani en noin vaan syliin nostele,sen verran kookkaita uroksia ovat molemmat. En myöskään kannata muutenkaan syliin kaappaus-metodia. Koirat kyllä välinsä keskenään selvittelevät, jos ns. tervepäisiä ovat.

Kerran kuitenkin olen mennyt ja tempaissut toisen näistä jätkistä ihan syliinkin asti. Se oli silloin vauva, noin kolme kuukautta vanha. Oltiin pellolla ja omat pojat irti. Pellon toisesta laidasta lähti tulla jytistelemään amstaffi meitä kohti. Siinä iski primitiiviset vaistot. Tempaisin sen kolmekuisen syliini ja käskin aikuisen mennä minkä tassuista lähtee. Enkä ikinä elämässäni ole niin paljoa pelännyt kuin silloin, kun se amstaffi pörräs meidän ympärillä sylissä olevaa pentua nuuhkien.

Hysteriaahan se oli. Myöhemmin kävi ilmi, että kyseinen amstaffi oli oikein kiva ja tervepäinen narttu, joka sittemmin tämän pennun kanssakin on leikkinyt oikein sopuisasti. Jotenkin vaan se tilanne kohti tulevasta amstaffista säikäytti kunnolla.

Tiesin toki siinäkin vaiheessa, että pennun syliin otto ei ole kovin fiksu ratkaisu. Mutta keinot oli aika vähissä... Ja paniikissa ihminen ei kovin selkeästi ajattele. Mulla on amstaffeista muutenkin karvaita kokemuksia. Sitä paitsi, eihän ne kai kauheesti kato onko siinä pentu vai ei, jos ovat päälle tullakseen....

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      38
      5157
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3666
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      42
      3085
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      3005
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2966
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2373
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1848
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1790
    9. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      145
      1768
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1731
    Aihe