Trimmi levyt

buster

Olen ostamassa isoa pulpetti venettä, ja työmaalla on virinnyt keskustelu trimmi-levejen & -.Itse ajattelin asennutta levyt buster xxl. kysynkin käyttökokemuksia ja mielipiteitä. onko muuta hyötyä kuin veneen vakautus tuulessa ja erillaisissa kuormaustilanteissa? Kun osa venelijöistä on sitä mieltä, että kaikki mitä perässä on ulkonevaa syö tehoja? Itselle tulee kyllä riittävästi HP. Olisi kiva kuulla mielipiteitä puolesta & vastaan. Onko nopeuteen vaikutusta, kun koneella trimmataan.

16

16009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuso

Trimmilevyillä saa korjattua veneen kallistusta ja saa veneen aikaisemmin plaaniin. Joissain tilanteessa vähentää pa-kulutusta.

• nopeuteen

alentavasti, koska vastus lisääntyy. Mutta toisaalta tuo ajomukavuutta lisää ja pehmentää menoa aallokossa, koska saat paatin parempaan asentoon jne.

• Trimmataan

Nimen omaan koneen trimmillä haetaan maksimaalinen nopeus ja polttoaineen säästö.
      Muu varustaminen on sitten maku asia tai vene on valittu väärin. Huomauttaisin että jos trimmit olisi välttämättömyys ne olisi vakiona kaikissa veneissä.

• trimaaja

Et ole näköjään koskaan ajanut veneellä jossa on trimmit?

Säädettävät trimmilevyt eivät ole välttämättömyys, mutta todella käyttökelpoiset. Saat veneen hyppäämään plaaniin nopeammin, voit roikottaa venettä plaanissa alle liukunopeuden, kelissä ajaessa venettä voi kallistaa suojanpuolelle, jolloin pärskeet eivät lyö sisään, puhumattakaan kulkuasennon trimmauksesta erillaisissa kuormitustilanteissa.

Se joka väittää säädettäviä sivutrimmejä liukuvassa veneessä turhiksi, ei todellakaan tiedä mistä puhuu.

• Oka

Mielestäni trimmit sopivat hyvin XXL:ään.
      Tekisi mieleni väittää, että sen minkä bensataloudessa/ euroissa menetät, sen ajomukavuudessa voitat. Kuinkakohan paljon trimmeillä säätäminen vie euroja kukkarosta koko kauden aikana? Veikkaisin, että maksimissaan 20 euron verran.
      Trimmien tarve riippuu tietysti myös veneen käyttötarkoituksesta. Selvää on, että kyseessä ei ole välttämättömyys varuste, siis ilmankin pärjää. Mielestäni kyse ei olekaan siitä, vaan puhtaasti veneilynautinnosta! Ota vaan ne levyt kaupan yhteydessä, saat varmastikin ne vielä hyvään hintaan.

• turhat

Olen ajanut paljon XXL:ää ja se on mielestäni sen kaltainen vene joka ei trimmilevyjä tarvitse. Moottoritrimmi säätää asentoa pitkittäin ihan riittävästi ja jos tehoa on, niin kyllä se on pinnassa paljon ennen kuin säätelee jotain tasoja. Sivuttais-suunnassa taas nopeus ja kuormaaminen vaikuttaa riittävästi. Jos ajonautinnosta puhutaan niin se saadaan Busterilla ihan muusta kuin trimmikytkimien hiplailusta. Enemmän rohkeutta ja asennetta ajoon vaan. Buster menee ihan hienosti kelissäkin ilman trimmejä. Kuskista riippuu enemmän. Suuremmat katetut venet ovat asia erikseen. Niissä trimmit ovat tarpeen koska niitä ajetaan ihan eri tavalla.

• sähkömekaaninen

sarja pois...

• Make
        sähkömekaaninen kirjoitti:

sarja pois...

Hei!

Mikä trimmisarja on sinulla myynnissÄ?

Itse olen katsellut tuota Bilteman sähköhydraulista sarjaa

Rosteritrimmitasot a 65 € (250 x 285 mm)

Säätöyksikkö 350 €

• sarja
        Make kirjoitti:

Hei!

Mikä trimmisarja on sinulla myynnissÄ?

Itse olen katsellut tuota Bilteman sähköhydraulista sarjaa

Rosteritrimmitasot a 65 € (250 x 285 mm)

Säätöyksikkö 350 €

olisi ylimääräisenä.

• Make
        sarja kirjoitti:

olisi ylimääräisenä.

Niin, laitappas hieman lisätietoa.

Parin viikon päästä alkaa veneen kunnostus ja jos ei muuta löydy niin Bilteman trimmilevyt on tällöin hankinnassa.

• on merkki ja
        Make kirjoitti:

Niin, laitappas hieman lisätietoa.

Parin viikon päästä alkaa veneen kunnostus ja jos ei muuta löydy niin Bilteman trimmilevyt on tällöin hankinnassa.

sähkömekaaninen laatutuote, aivan toista verrattuna bilteman virityksiin. Kaksi vuotta olleet veneen perässä ja täysin uutta vastaavat. Hintaa 400e.

• vaan kokemuksesta

osta ql: trimmit , yksinkertaisesti parhaat.

• varusteista

Terve, jokainen tekee tietysti tavallaan, mutta minusta trimmilevyt ovat tämän kokoluokan veneissä turhia.

Minulla on vanhan mallinen magnum ja koneena 130 enkä ole koskaan kaivannut levyjä. Paatti on plaanissa saman tien kun painan kaasukahvan eteen enkä ehtisi säätään yhtään nappia mihinkään suuntaan nopeuttaakseni plaania.

Enkä tajua oikein tuota aallokkoajonkaan helpotusta. Jos on keskikokoista aaltoa niin noustaan aaltojen päälle lisäämällä sopivasti kaasua ja jos taas on isoa aaltoa niin kevennetään menoa vähentämällä kaasua ja valitsemalla ajolinjat sopiviksi. Ei minusta aina ole tarkoituksenmukaista ajaa samalla saati täydellä kaasulla.

Ehkä en tunne trimmien tarkoitusta, mutta en ainakaan itse kaipaa veneeseen ainuttakaan turhaa värkkiä aiheuttamaan sähköpulmia ja huoltokuluja. Seuraavaksi suunnittelen itse reistaavan sähköpilssin poistamista ja kunnon käsipumpun asentamista tilalle.

• tavallaan
        varusteista kirjoitti:

Terve, jokainen tekee tietysti tavallaan, mutta minusta trimmilevyt ovat tämän kokoluokan veneissä turhia.

Minulla on vanhan mallinen magnum ja koneena 130 enkä ole koskaan kaivannut levyjä. Paatti on plaanissa saman tien kun painan kaasukahvan eteen enkä ehtisi säätään yhtään nappia mihinkään suuntaan nopeuttaakseni plaania.

Enkä tajua oikein tuota aallokkoajonkaan helpotusta. Jos on keskikokoista aaltoa niin noustaan aaltojen päälle lisäämällä sopivasti kaasua ja jos taas on isoa aaltoa niin kevennetään menoa vähentämällä kaasua ja valitsemalla ajolinjat sopiviksi. Ei minusta aina ole tarkoituksenmukaista ajaa samalla saati täydellä kaasulla.

Ehkä en tunne trimmien tarkoitusta, mutta en ainakaan itse kaipaa veneeseen ainuttakaan turhaa värkkiä aiheuttamaan sähköpulmia ja huoltokuluja. Seuraavaksi suunnittelen itse reistaavan sähköpilssin poistamista ja kunnon käsipumpun asentamista tilalle.

mulla on 6 m ht, trimmien ansiosta pysyy plaanissa
        pintakaasulla (vene pitää aina lastata oikein )

• keulapystyssä

Hei, mistä Buster L :ään trimmilevyt Hki alueelta?

• Trimmit

Lenco trapit veneliikkeestä. Se pienin malli on riittävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5578
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3111
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2694
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2062
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2055
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1869
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      99
      1839
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1772
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1478
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1248
    Aihe