Onko kellään ollut jo oireita?

Dude

niin, kertokaapa!

Meillä äiti toi vaasiin koivun oksia ja nehän alkoi sit heti kukoistaan ja kyllä muuten alkoi jo tuntumaan silmissä. Oikeanpuoleinen silmä on aina ollut pahin ja se olikin ainut joka reagoi näihin koivunoksiin.. Rähmää on myös aamuisin tullut alaripsiin, taitaa kohta olla aika jolloin pitää kaivaa Zyrtecit esiin.. Voih.. :(

68

17811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crisse

      Aloitin allergialääkkeiden syömisen jo kuukausi sitten.Pelottaa,kuinka kova allergia-kevät on vielä edessä.Hyviä vointeja sinulle ja muille allergigoille.

      • Haittaa vain hengittäessä

        Kyllä siitepölyallergia on helppo sairaus:
        haittaa vain hengittäessä.

        Mulla on ollut allegioita koko ikäni,
        siitepölyt vaivaa huhtikuusta elokuuhun.
        Helpostihan sitä on neljä kuukautta hengittämättä.

        Eräänä vuonna oireet alkoi helmikuussa vaikka oli vielä lumi maassa - tuulet toi siitepölyä Virosta.

        Viime vuosina olen vähentänyt allergialääkkeitä,
        sen jälkeen kun mulla todettiin astma...


      • TurkoosiPostia
        Haittaa vain hengittäessä kirjoitti:

        Kyllä siitepölyallergia on helppo sairaus:
        haittaa vain hengittäessä.

        Mulla on ollut allegioita koko ikäni,
        siitepölyt vaivaa huhtikuusta elokuuhun.
        Helpostihan sitä on neljä kuukautta hengittämättä.

        Eräänä vuonna oireet alkoi helmikuussa vaikka oli vielä lumi maassa - tuulet toi siitepölyä Virosta.

        Viime vuosina olen vähentänyt allergialääkkeitä,
        sen jälkeen kun mulla todettiin astma...

        Mulla ei ole varsinaisesti allergiaa, mutta nyt on alkanu olla taas vaikea hengittää ja nenä on tukossa. Inhottavaa.
        Eli kevät tarkoittanee tänä vuonna allergia lääkkeitä ja paljon Nasolinia. Kyllä se siitä...

        Koittakaa kestää allergikot!


      • "helpolla"
        Haittaa vain hengittäessä kirjoitti:

        Kyllä siitepölyallergia on helppo sairaus:
        haittaa vain hengittäessä.

        Mulla on ollut allegioita koko ikäni,
        siitepölyt vaivaa huhtikuusta elokuuhun.
        Helpostihan sitä on neljä kuukautta hengittämättä.

        Eräänä vuonna oireet alkoi helmikuussa vaikka oli vielä lumi maassa - tuulet toi siitepölyä Virosta.

        Viime vuosina olen vähentänyt allergialääkkeitä,
        sen jälkeen kun mulla todettiin astma...

        hei vain! kylläpä sinä pääset "helpolla", vaan 4 kk hengittämättä. meikäläinen on n. kuukauden verran ilman oireita ja allergialääkkeitä vuodessa.. tammikuun lopussa se alkaa ja jatkuu tonne marraskuuhun, johon asti ulkoilman homeet ovat valloillaan ennen maan jäätymistä ja lumen tuloa.. eli yleensä about joulukuun ajan voin hengittää normaalisti ja lisäksi olla ilman allergialääkitystä. heh, kyllä on "mukavaa".


    • leppäallergikko

      Leppä taitaa vähän kukkia...

    • köhis

      Maaliskuun alussa alkoi jo tänne etelärannikolle kantautua siitepölypilviä Suomenlahden yli eli allergialääkkeet käyttöön. Ja nythän jo pöllyttävät myös kotoiset lepät ja pähkinäpensaat. Astmalääkkeitä kuluu tuplamäärä ja siihen vielä allergialääkkeet päälle - kyllä tuntuu kukkarossakin.

    • yksi äiti

      Minä en kyllä äitinä toisi allergikon asuintiloihin koivun- enkä pajun- enkä lepän -enkä omenapuunoksia.

      • malla

        Enkä myöskään sisälle toisi kanervaa - siitä olen saanut tosi pahan analyfektisen sokin.


      • Allergikko
        malla kirjoitti:

        Enkä myöskään sisälle toisi kanervaa - siitä olen saanut tosi pahan analyfektisen sokin.

        Mä en toisi mitään puita sisätiloihin, mulle myös joulukuusi aiheuttaa oireita...


    • heinä nuhanen

      ei ole kun en ole allerginen koivulle mutta toisin kuin heinille. kesäsin on seitsemää eri lääkettä. jes:) muista syödä zyrteciä tai xysalia se parempi kuin zyrtec saman firman "paranneltu" versio. kannattaa kokeilla ja jos silmiä kirvelee ja kutiaa kannattaa pyytää lääkäriltä resepti silmätippoja varten. suosittelen.

    • Santsi

      Moikka ...
      Ajattelin kysästä että oireileeko kukaan samoin ku mä ku yleesä allergikot vuotaa räkää ja silmät punottaa jne...mut mulla kuivuu limakalvot! silmät napsuu ja nenänlimakalvot niin kuivat et verta tulee useasti.
      Onko muita samallaisia?????

      Paju antoi ensimmäiset oireet tulevasta keväästä tuntu et tukehtuu ja et kurkku paisuis!! *kamalaa*

      • astmaatikko

        Joo, mulla on joskus tollasta.Ku tuli ekankerran niin hyvä etten saanut sydänhalvausta:O Ja mul on kauhee astma!


      • tukkonenä

        Mulla on just samat oireet mut ei ole koskaan mitään allergiaa diagnisoitu. Virpojien tuomat pajun kissat ahdistivat henkeä ja nenä meni aivan tukkoon sekä vereslihalle. Lisäksi silmäoireita ollut.


      • Vipe

        Mulla allergiaa ympäri vuoden ja se tietää sitä et allergialääkkeitä,kortisonisumutteita ja silmätippoja joka ikinen päivä!!!Siitäpä seuraa taas et nenän ja silmien limakalvot aivan kun paperia...Kurkku myös kipeenä koko kevään ja syksyn!!Jee kyllä on kivaa kun kesä tulee, kipeenä koko hiton kesän jouluun asti!!!!Oon myös kaikille eläimille ja pölyille allerginen!Ei oo ihmisen elämä helppoo, nauttikaa elämästä ken voi!!!


      • kiusoittelia

        Turvonnut kurkku, tukehtumisen tunne on ihan kauhea yhdistelmä. Ainakin itse oireilen yllättävän rajusti,koskaan ennen ei ole tukehtumisen tuntua ollut,on siitepölyä enemminkin ilmassa varmaan.Kestämistä toivoo tämä rähmäsilmä.


      • uris

        Sisareni,jolla lapsesta asti ollut erittäin paha astma ja kaikenmaailman allergiat ei kähise,pihi-
        se,puhise eikä myöskään yski tai silmät vuoda, KOSKA hän on käyttänyt vuodesta 1983 luontaistuo-
        tetta.Aine on nimeltään Stark Pollen,on myös käyttänyt Voima Pollen (samaa tietysti kuin SP),mutta eri valmistajan.Lapsemme oli neljä vuotias kun alkoi oireilla siitepöly aikaan.An-
        noin hänelle BeePollen rakeita joita hän käyttää
        vieläkin.Sisareni ei voi käyttää antihistamiineja
        koska on asiakaspalvelussa työssä ja nämä hista-
        miinit väsyttävät häntä aivan mahdottomasti.Olen
        siis läheltä seurannut em. aineiden tehoa,ja ihmetellyt niiden vaikutusta.


      • malla
        uris kirjoitti:

        Sisareni,jolla lapsesta asti ollut erittäin paha astma ja kaikenmaailman allergiat ei kähise,pihi-
        se,puhise eikä myöskään yski tai silmät vuoda, KOSKA hän on käyttänyt vuodesta 1983 luontaistuo-
        tetta.Aine on nimeltään Stark Pollen,on myös käyttänyt Voima Pollen (samaa tietysti kuin SP),mutta eri valmistajan.Lapsemme oli neljä vuotias kun alkoi oireilla siitepöly aikaan.An-
        noin hänelle BeePollen rakeita joita hän käyttää
        vieläkin.Sisareni ei voi käyttää antihistamiineja
        koska on asiakaspalvelussa työssä ja nämä hista-
        miinit väsyttävät häntä aivan mahdottomasti.Olen
        siis läheltä seurannut em. aineiden tehoa,ja ihmetellyt niiden vaikutusta.

        antihistamiini ja histamiini on eri asia!!!!


      • Nimetön

        Minullakin limakalvot kuivaa ja on verillä, silmät kutiavat. Allergialääkkeistä ei tunnu olevan apua. Lisäksi olen valtavan väsynyt. ...lääkäri tarjosi mielialalääkettä, mutta en huolinut...


      • ................

        Mulla ainakin kuivuu limakalvot ja ei oikein uskalla niistää nenuakaan ja ku niistää ni aina on verta mukana,ei kiva ollenkaan,ei uskalla ees nenäsumutteita käyttää jos vaik ärsyyntyy nenä entisestään,ainut mikä on ollu hyvä ni a-vita tipat saa apteekista n.7e pullo


    • keskusneito

      Älkää surko niiskuttajat mulla hyvä apu nyt tiedossa.Ottakaa yhteyttä kerron auttaa ainakin mua.

      • ara

        mikä auttaa?


    • _-DQ-_

      mää oon allerginen heinälle ja silmathan sitä kevaisin rupee kutisee,rähmii ja nenäkii menee tukkoseks. :( kohta pitää kaivelee sumutteet ja tipat esiin

    • kaksonen

      minulla on ollut jo siitepölystä oireita paju kukkii nytten sitten leppä.koivu,heinä ja pujo viimeisenä.Toiset odottaa kesää minä kauhulla ulos kun menee silmät vuotaa nenäliina saa olla kädessä.Mutta nykyään on niin hyvät allergia lääkkeet että kunhan säännöllisesti ottaa allergia lääkkeitä se pysyy kurissa minä heti aamusta otan herättyäni zyrteksin ei se auta jos otat sen päivällä paria tuntia aikaisempaan kun menet ulos.saa nähdä minkälainen kesä tulee huh.huh.kevätterveisin kaksonen sanohan äidilles terveiset-------------------------------------------------------------------------------------

    • trenditön

      Pitkälti allergiat johtuu korvien välistä.On trendikästä olla allerginen.Mainokset muokkaa monien mieltä,jospa minäkin olisin allerginen ja on kahvipöydässä jotain höpötettävää.

      • oksan-varsi

        joo mulakin on allergia mut en yleensä höpötä siittä kahvi pöydässä! heheh! alotan yleensä syömään allergia lääkeitä kun ensinmäiset oireet ilmaantuvat!on kuulu et pitäs alotaa kaksi viikoo enne et ne vaikutaa!ja mutsini sanoo et mukamas mun pitäs syödä niitä jatkuvasti eli koko vuoden ajan!mut en nää sitä tarpeeliseksi!tos talven aikana oli joku aivastus kausi vähän aikaa ja tukala olo eli sillon söin en oo viitinyt syödä pieniin aivastus kohtauksiin!ja sit toisaalta oon kuullu et niitä ei kantsi syödä koko ajan tai ei sais!ja sit kun en tarkaan tiedä mille kaikille pölyille oon alerginen niin on hankala aijotaa allergia lääkeiden syömistä tietyille ajan jaksoille!


      • trendiä?

        kuka haluaisi olla trendiallergikko? allergia on tosi inhottava vaiva. mielelläni sen lahjottaisi pois. itse huomasin työharjoittelussa kun nenä valui ja silmät alko vaivata. kuitenkaan en muuten kiinnittänyt asiaan huomiota ennenkuin menin allergiatesteihin. tajusin että nenä vuotaa joka päivä. siihen ei enää vaan kiinnittänyt huomiota kun se oli niin "normaalia".
        no, testeissä ilmeni allergia kissoihin, koiriin, ym, heinät, koivu, leppä, pöly ja latopunkit ja mitä niitä nyt on. mutta...esim heinien ja puiden vaikutuksen huomasin vasta seuraavana kesänä todella ja kuulin jostain että testit saattas "aktivoida" nämä allergiat jos ne on olemassa..
        onko tietoa että se olisi mahdollista? koska vasta testien jälkeen tämän asian itse totesin ulkona..
        tämä allergia vaikeuttaa myös muulla tapaa elämistä koska silmät on kuivat(allergian vuoksi vai muutenkin?) ja jos käytän allergialääkettä niin ne kuivuu vielä lisää. se taas vaikuttaa piilareiden käyttöön, viime kesänä en sitten niitä käyttänyt ollenkaan kun en jaksa alkaa mihinkään silmätipparumbaan tmv..


      • heleskutti
        trendiä? kirjoitti:

        kuka haluaisi olla trendiallergikko? allergia on tosi inhottava vaiva. mielelläni sen lahjottaisi pois. itse huomasin työharjoittelussa kun nenä valui ja silmät alko vaivata. kuitenkaan en muuten kiinnittänyt asiaan huomiota ennenkuin menin allergiatesteihin. tajusin että nenä vuotaa joka päivä. siihen ei enää vaan kiinnittänyt huomiota kun se oli niin "normaalia".
        no, testeissä ilmeni allergia kissoihin, koiriin, ym, heinät, koivu, leppä, pöly ja latopunkit ja mitä niitä nyt on. mutta...esim heinien ja puiden vaikutuksen huomasin vasta seuraavana kesänä todella ja kuulin jostain että testit saattas "aktivoida" nämä allergiat jos ne on olemassa..
        onko tietoa että se olisi mahdollista? koska vasta testien jälkeen tämän asian itse totesin ulkona..
        tämä allergia vaikeuttaa myös muulla tapaa elämistä koska silmät on kuivat(allergian vuoksi vai muutenkin?) ja jos käytän allergialääkettä niin ne kuivuu vielä lisää. se taas vaikuttaa piilareiden käyttöön, viime kesänä en sitten niitä käyttänyt ollenkaan kun en jaksa alkaa mihinkään silmätipparumbaan tmv..

        Joo oiski joku konsti jolla sais lahjoa tän jollekki.Minäki kaks vuotta kärsin ennenku tajuttiin että oon kanelille allerginen(kivahan se käveleskellä ku jalat turpos ku pölkyt)ja sormet oli muuta ku nakkimakkarat.
        Mullaki alkaa oireet heti ku alkaa tiet sulamaan,niin tiän ajoissa alotta antihistamiinin oton.Ei sekään kivaa napsia pillereitä mutta jos niistä apua kerta nii miksei sitte.Sitähän varten lääkkeet vissiin on keksitty...helpotukseksi.
        Ei muuta ku jaksamisia tässä kesän odottelussa:)


      • -Evita-

        Hyvä, että tiedät noin paljon tästä asiasta?!
        Itse en koe, että olisin mitenkään trendikästä olla allerginen, astmaatikko, syömishäiriöinen tai masentunut.

        Ärsyttää tuollaiset tietämättömien kommentit; allergioiden kanssa eläminen on kuule aina välillä ihan älyttömän hankalaa. Allergiat rajoittavat paljon, itse en voi ikinä tehdä sitä työtä, mitä ihan mielettömästi haluaisin.

        Tosi trendikästä joo.


      • Minä
        heleskutti kirjoitti:

        Joo oiski joku konsti jolla sais lahjoa tän jollekki.Minäki kaks vuotta kärsin ennenku tajuttiin että oon kanelille allerginen(kivahan se käveleskellä ku jalat turpos ku pölkyt)ja sormet oli muuta ku nakkimakkarat.
        Mullaki alkaa oireet heti ku alkaa tiet sulamaan,niin tiän ajoissa alotta antihistamiinin oton.Ei sekään kivaa napsia pillereitä mutta jos niistä apua kerta nii miksei sitte.Sitähän varten lääkkeet vissiin on keksitty...helpotukseksi.
        Ei muuta ku jaksamisia tässä kesän odottelussa:)

        Siedätyshoito auttaa!!! Mut se kestää kolmisen vuotta. Ota selvää vaik ter. keskuksesta


      • arttukalevi
        trendiä? kirjoitti:

        kuka haluaisi olla trendiallergikko? allergia on tosi inhottava vaiva. mielelläni sen lahjottaisi pois. itse huomasin työharjoittelussa kun nenä valui ja silmät alko vaivata. kuitenkaan en muuten kiinnittänyt asiaan huomiota ennenkuin menin allergiatesteihin. tajusin että nenä vuotaa joka päivä. siihen ei enää vaan kiinnittänyt huomiota kun se oli niin "normaalia".
        no, testeissä ilmeni allergia kissoihin, koiriin, ym, heinät, koivu, leppä, pöly ja latopunkit ja mitä niitä nyt on. mutta...esim heinien ja puiden vaikutuksen huomasin vasta seuraavana kesänä todella ja kuulin jostain että testit saattas "aktivoida" nämä allergiat jos ne on olemassa..
        onko tietoa että se olisi mahdollista? koska vasta testien jälkeen tämän asian itse totesin ulkona..
        tämä allergia vaikeuttaa myös muulla tapaa elämistä koska silmät on kuivat(allergian vuoksi vai muutenkin?) ja jos käytän allergialääkettä niin ne kuivuu vielä lisää. se taas vaikuttaa piilareiden käyttöön, viime kesänä en sitten niitä käyttänyt ollenkaan kun en jaksa alkaa mihinkään silmätipparumbaan tmv..

        ...oo muotia!


      • ottaa päähän

        Jaaha, kyllä minä mielummin kestäisen ne helvetin allergiat, jos ne olisit korvien välistä kiinni. Toivon, että itselläsi olisi todella pahat allergiat, koska keväät on yhtä helvettiä monelle ihmiselle,niin myös minullekin. En usko, että kukaan haluaa kärsiä erinäisitä oireista. Ottaa päähän tuollaiset nipottajat kuin sinä! Helvettiin trendit!


      • Dude

        mutta todellista tämä allergia on, ja niin valitettavaa.

        Jotenkin tuntuu, että allergiasta on tullut uusi kansantauti. Hirmu moni suomalainen kärsii meidän muiden tapaan siitepölyallergiasta..


      • ota selvää

        ennen, kun väität noin, OTA SELVÄÄ!!!! et varmaan ite kärsi allergioista? tutkituta pääsi ennen tuollaisia väitteitä! nimimerkillä: allergiaoireet alkavat tammikuun lopussa ja kestävät marraskuun loppuun, kiva olla "normaali" 1 kk vuodessa!!!


      • ja muista

        sitten olla ihan hiljaa ja puhumatta siitä mitään muille.


    • Oswald

      tässä noin 3 viikkoa sitten alkoi mulla ensimmäiset oireet. silmät vuoti vettä ja kutitti. siitepölyallergia on ehkäpä ärsyttävin asia mitä voi olla. kesä menee zyrtekkiä syödessä. henk.koht oireilu alkaa huhtikuussa ja loppuu heinäkuun lopussa.
      PS. koettakaa ihmiset jaksaa!!!

    • Nimetön

      Katupölystäkin on haittaa, se yskittää ja laittaa silmät kutiamaan terveelläkin. Itse tulen toimeen allergian kanssa ottamalla astma- ja nenäsuihkeet sekä allergiatabletin. Kantsii pitää koti melko puhtaana ja välttää hullua tuuletusta.

    • aidosti2"*

      Kuusen kärkiä neon keltaisia..ja koivun lehden hiiren Korvia syömällä n 4-5 kpl.. välttyy cyrtekiltä ja larityniltä.. Kevällä kerätään minirip. pussiin sokerin kanssa ja pakastaa seuraavaksi Vuodeksi...Terveyteen.. Koemuksella ..!!!!
      LUOMU ON PARASTA EI APTEKIN TUOTTEITA:: LUMU ON PARASTA::Ja Esim. 2 vuotiaat Siniset katajan Marjat.. syömällä luomua Aivastukset Pois...t Jorha tor...

    • heleskutti

      No hiiskatti...sehän se onki ku nokka tukossa ja silmät kutiaa...tosi keljua.Hain nimittäin itse pajunkissoja ja lapset on käyny virpomassa.En oo raatsinu heittää vielä oksia pois mutta huomenna kyllä lähtee.Saa sitä ihmetellä ku tukkonen olo jatkuvasti:)

      • nenä tukossa

        Joo mä siivosin tänään pois kaikki pajunkissat ja muut pääsiäiskukat. Mulla on ollut nenä tukossa ja tosi hankala hengittää. Varsinkin alussa, kun niitä "risuja" lapset kantoivat.


    • -Evita-

      Kyllähän niitä oireita on jo ollut..varsinkin nyt, kun katuja putsataan ja keskustassa varsinkin paljon katupölyä ilmassa. Tuntuu, että ei saa happea. Lääkärikin suosittelee välttämään ulkoilua tällä hetkellä. Jeij. Ja koivu ei ole edes vielä aloittanut kukkimista.

      Itse ainakin pahimpana siitepöly aikana käyn suihkussa viimeistään siinä vaiheessa, kun menen nukkumaan, että saan pölyn pois ihosta ja hiuksista. Kaikki ikkuna yms. mahdollisimman tiukasti kiinni ja tuuletusikkunoissa mielellään sellaiset "suodattimet", jotka keräävät pölyn. Pyykkiä en kuivata missään nimessä ulkona. Eihän nämäkään niiskutusta yms oireita estä, mutta ainakin vähän lieventää.

      Olen myös kuullut, että jotku ovat saaneet apua luonnotuotteista, siedätyshoidosta sekä akupunktiosta. Kannattaa kokeilla, jos tuntuu omalta vaihdoehdolta.

      Kärsiikö kukaan ristiallergioista? Itsellä ne hankaloittaa elämää ihan kiitettävästi.

      • kotihengetär

        Pojallani on paha koivun siitepölyallergia, mihin kuuluu myös ristikkäis allergia. Siitepölyaikana ei voi syödä raakaa omenaa, porkkana tai herneitä, kurkku turpoaa, ja meinaa henki loppua. Talvisin ei ole tätä ongelmaa silloin voi taas syödä kaikkea.


      • Hessu-kissa

        Jotenkin helpottavaa, etten ole outoine vaivoineni yksin. Tietenkään ristikkäisallergiat eivät ole kivoja, sitä en tarkoita... Minä huomasin muutama vuosi sitten, että keväällä nenä on aivan tukossa ja aivastuksista riittäisi "rakkauksia" muillekin ihmisille. Lääkäriltä olen parina vuotena saanut reseptin allergialääkkeeseen ja -suihkeeseen, ja niiden avulla elo sujuu melko vaivattomasti.

        Ristikkäisallergiana en voi kesäaikaan syödä raakaa omenaa tai raakoja herneitä (aivan niin kuin tuossa alempana lueteltiin!). Porkkanasta en onneksi saa oireita. Kun syön näitä rehuja kesällä, ikenet ja muut limakalvot alkavat kutista niin kovin, että tekisi mieli teräsharjalla hinkata. Hengitysongelmia ei kuitenkaan tule. Ei sen enempiä haittaa elämää, mutta omenoista pidän tosissani, ja syyskesällä kyllä pistää harmittamaan, kun ei omasta puusta voi kutisematta niitä mehukkaimpia poimia poskeensa.

        Tsemppiä sulle ja muille allergikoille! Kyllä se yksi kevät taas jaksetaan, sisulla ja sumutteella.


      • -Evita-
        Hessu-kissa kirjoitti:

        Jotenkin helpottavaa, etten ole outoine vaivoineni yksin. Tietenkään ristikkäisallergiat eivät ole kivoja, sitä en tarkoita... Minä huomasin muutama vuosi sitten, että keväällä nenä on aivan tukossa ja aivastuksista riittäisi "rakkauksia" muillekin ihmisille. Lääkäriltä olen parina vuotena saanut reseptin allergialääkkeeseen ja -suihkeeseen, ja niiden avulla elo sujuu melko vaivattomasti.

        Ristikkäisallergiana en voi kesäaikaan syödä raakaa omenaa tai raakoja herneitä (aivan niin kuin tuossa alempana lueteltiin!). Porkkanasta en onneksi saa oireita. Kun syön näitä rehuja kesällä, ikenet ja muut limakalvot alkavat kutista niin kovin, että tekisi mieli teräsharjalla hinkata. Hengitysongelmia ei kuitenkaan tule. Ei sen enempiä haittaa elämää, mutta omenoista pidän tosissani, ja syyskesällä kyllä pistää harmittamaan, kun ei omasta puusta voi kutisematta niitä mehukkaimpia poimia poskeensa.

        Tsemppiä sulle ja muille allergikoille! Kyllä se yksi kevät taas jaksetaan, sisulla ja sumutteella.

        Kiitos teille!

        Itselläni myös ristikkäisallergiaa; koivun kukinnan aikana en voi syödä raakoja mansikoita, porkkanaa, citrus-hedelmien ja kiiwin oireet pahempia kuin yleensä, pähkinät ärsyttävät.. Pitää vain taas muistaa olla tarkkana. Mulla aina kyllä varalta Epipen mukana, jos tulee paha allerginen reaktio sekä tietysti astmalääkkeet.


    • ollut aina

      Tässähän ei ole ongelmaa kun liikkuu ja aineenvaihdunnan hoitaa ulkoilmassa ja on siellä riittävän paljon säännöllisesti ei oireet ole sen kummpia kuin sopeutumisreaktioita elinympäristöön. Tätähän se on ollut aina ja iät ajat.
      Nyt vain tämä käsitys siitä että jokainen ihmisen normaalikin reaktio on diaknosoitava sairaudeksi ja se on pystyttävä kalliilla lääkkellä ns: hoitamaan ettei siihen ihmisen itse tarvitse tehdä mitään onkin tuottanut valtavan määrän ns: "luomusairauksia". Joilla rahastetaan ihmisiä ja yhteiskuntaa kovalla ja "pehmeällä lääketieteellä".

      Ulkona työskentelevä fyysisen työntekijä tietää kokemuksesta miten oikea sairaus eli hoitoa tarvitseva tilanne on käsillä. Myös sen silloin tuntee että on kysymyksessä oire vain kun on tavanomainen luonnollinen reagtia elinympäristön ja vuodenaikamuutoksen aiheuttamasta tuntemuksesta. Ei tarvitse mitään hoitoa vaan itse huoltoa ja harkintaa.

      Suurin osa on tästä elinympäristö oireistosta sitä lääketieteen itsensä tuottamaa ja lääketeollisuuden itsensä tuottamaa nimikkeistöä ja oireistoa joihin tulee muka reagoida ja alkaa lääkitsemmään ulkopäin.

      Aavioikaas kuinka monta tuote maihtoehtoa ja maksettua rahaa on ostettu ja kustannettu tälle pohjattomalle teollisuudelle ihan vain "ennaltaehkäisynä" ja pohajttomana toiveena että oireita voisi muka poistaa tai estää.

      Sairaus on sitten eri asia, joissa niisäkin yleensä hoidetaan oireita. Kirurgia on yleensä selvää hoitoa. Ellei sillä hoideta "hoidonaiheuttamia" sairauksia.

      Kun keväällä juoksen apteekin ohi ja hiihdän luontailääke kaupan ikkunan alitse ja tulen parin tunnin päästä pois olen aina tuntenut istuneeni heidän pöytäänsä..!!

    • Habahabatsuh

      Pitänee alkaa ottamaan viinaa tuossa toukokuun puolessa välissä rankemmalla kädella ja lopetella peruskuntokautta sitten siinä syyskuun alkupuolella niin eipähän vaivaa mitkään allergiaoireet! No, onhan tuo piinaavaa kun silmät kutisee irti päästä ja nokka on tukossa 24h/vrk, antihistamiinia olen vaivaan hakenut apteekista.

    • Sipru

      Meidän perheessä ei ole koskaan ollut ongelmia koivin tai muun kasvien oireista. Itselläni kuitenkin on allergiaa timoteille ja nurminatalle mutta ne tulevat niin vähäisinä että ei niitä edes huomaa.

    • *A*N*S*K*U*

      Niin... kyllä ainakin itellään on ollu jonkinlaista allergista oireilua, kuten itellään yleensä on tuo ihottuma, silmien kirvelyä ja rähmimistä.. ite ottanu jo viikon verran allergialäääkkeitä jotka kyllä helpottanu oloa:)
      Hami vaan et tuo astmakin todettiin niin voi tulla mukavia hengenahdistuksia tässä... Aikasemmin en kyllä tajunnu ahdistusta, mut nyt sekin selittyy :(

      • ~hannah~

        Onko sul astma ja allergiat yht aikaa. Mul on kans allergiaa, mut ei kyl astmaa. Voiko siitä allergiasta kehittyä astmakin, jos ei esim syö allergia lääkkeitä, tiedätkö?


      • *A*N*S*K*U*
        ~hannah~ kirjoitti:

        Onko sul astma ja allergiat yht aikaa. Mul on kans allergiaa, mut ei kyl astmaa. Voiko siitä allergiasta kehittyä astmakin, jos ei esim syö allergia lääkkeitä, tiedätkö?

        Joo kumpaakin yhtäaikaa...Miulla on rasitus astma, mikä meiaa sitä, että rasituksesta nimensä mukaisesti,mutta lekuri sanoi, että oireet voimistuvat. En tiiä voiko allergiasta kehittyä astmaa, muuta olen kuulut tapauksia.että lemikkilleen allerginen sairastui astmaan, mutta sitä kannattaa kysyä melkein asiantuntijoilta.


      • kehittyä
        *A*N*S*K*U* kirjoitti:

        Joo kumpaakin yhtäaikaa...Miulla on rasitus astma, mikä meiaa sitä, että rasituksesta nimensä mukaisesti,mutta lekuri sanoi, että oireet voimistuvat. En tiiä voiko allergiasta kehittyä astmaa, muuta olen kuulut tapauksia.että lemikkilleen allerginen sairastui astmaan, mutta sitä kannattaa kysyä melkein asiantuntijoilta.

        Kyllä allergiasta voi kehittyä astma, jos ei käytä lääkkeitä. Tämä on ihan asiantuntijalta saatua tietoa.


    • anita

      Hei, käy katsomassa www.allergia.com
      Sieltä löytyy apu!

      • ~hannah~

        Kiitos kun neuvoit allergia-osoitteen.


    • Olli Lind

      Minä olen käyttänyt nonia 7 vuoden ajan. Valmistaudun kevään koivukauteen lisäämällä nonin määrää 0,6 dl:sta 1,2 dl:aan päivässä ja jatkan sitä koivun kukinnan ajan.

      Se pitää oireet kurissa. Muut allergiaoireeni noni pitää kurissa pienemmälläkin annoksella eli niitä muita ovat heinäallegia, kissa-allegia sekä huonepölyallergia.

      Olli

    • ~hannah~

      Mulla ei ole viel ollu oireita..mä oon allerginen koivulle,lepälle ja heinälle. Entä muut, kertokaa mille olette allergisia ja minkälaisia oireita tulee. Mulla viime kesänä oli huomattavasti vähemmän oireita, tai oikeastaan ei lainkaan. Saattaa olla, että oireeni ovat hävinneet.en kyllä tiedä miten, mut hyvä niin. Katsotaan tämä kesä.

    • -Olut-

      Rupes tulemaan ihottumaa ohra peräisistä juomista ja itse viljaakin jos syö... Ei varmaan liity tähän kevään allergia aaltoon mut alleergia mikä leergia...

    • LInda:/

      Mä olen allerginen koivulle ja nyt kun kevät on kovasti tuloillaan kaupungin pöly tuntuu myös mukavasti sieraimissa. Sitten kun viereeni istuutuu bussissa naisihminen joka on kaatanut koko hajuvesipullon sisällön päälleen niin elämä hymyilee!!!!

      • Dude

        allergikkojen oloa pahentaa se, että kaupungit "lakaistaan" noista hiekoista mitä on koko talven sinne levitetty. Samalla ilmaan nousee valtavat määrät siitepölyä ja sit on mukava kierrellä kaupoissa kun nokka vuotaa ja silmiä kutittaa ja kuivaa.

        Itku meenaa tulla kun on niin hankalaa olla, pelottaa ihan tämä kevät, kun joka puolella on hehkutettu sitä että tulee hankala kevät.. Kunhan vaan pystyisi katsomaan jääkiekon MM-kisat, tuntuu vaan että tämän allergian vuoksi menee siitäkin se nautinto.. :(


      • Naama punaisena
        Dude kirjoitti:

        allergikkojen oloa pahentaa se, että kaupungit "lakaistaan" noista hiekoista mitä on koko talven sinne levitetty. Samalla ilmaan nousee valtavat määrät siitepölyä ja sit on mukava kierrellä kaupoissa kun nokka vuotaa ja silmiä kutittaa ja kuivaa.

        Itku meenaa tulla kun on niin hankalaa olla, pelottaa ihan tämä kevät, kun joka puolella on hehkutettu sitä että tulee hankala kevät.. Kunhan vaan pystyisi katsomaan jääkiekon MM-kisat, tuntuu vaan että tämän allergian vuoksi menee siitäkin se nautinto.. :(

        Mulla kans silmät kutisee ja vuotaa..ja nenä räkää täynnä mutta suurin ongelma on että naama,kaula ja niska on täynnä ihottumaa ja punasta läikää kun siitepöly tunkeutuu ihohuokosiin. Sitten kun peset useasti niin naama
        räjähtää samallalailla kuivuudesta ja kun rasvaat niit taas on läiskiä ja ongelmia!!!Ainainen oravanpyörä...sit jos käytät lääkerasvaa niin ohentaa ihoa ja tulee finnejä!!!
        Mene siinä sitten kaupoille ku naama on kun "haulikolla ammuttu" ja nauti elämästä keväällä ja kesällä!!!
        Olen vuosia hävennyt tätä asiaa ja jopa joskus naamaani raapiessa peilin edessä suunnitellut jo itsemurhaa,niin on hävettänyt!!!Kerrankin joku tuli kauppajonossa kysymään että "mikä sun naamassa on kun on täynnä punaisia läiskiä"!!!
        Meinasin tappaa sen ihmisen mutta en viitsi linnassa istua kymmentä vuotta,tosin siellä ois ainakin kopissa poissa yleisiltä paikoilta.
        Että siinäpä pohdittavaa onko ihottumasta yms..riesaa??!!Hyvää kevättä,koittakaa kestää ;D


      • Dude
        Naama punaisena kirjoitti:

        Mulla kans silmät kutisee ja vuotaa..ja nenä räkää täynnä mutta suurin ongelma on että naama,kaula ja niska on täynnä ihottumaa ja punasta läikää kun siitepöly tunkeutuu ihohuokosiin. Sitten kun peset useasti niin naama
        räjähtää samallalailla kuivuudesta ja kun rasvaat niit taas on läiskiä ja ongelmia!!!Ainainen oravanpyörä...sit jos käytät lääkerasvaa niin ohentaa ihoa ja tulee finnejä!!!
        Mene siinä sitten kaupoille ku naama on kun "haulikolla ammuttu" ja nauti elämästä keväällä ja kesällä!!!
        Olen vuosia hävennyt tätä asiaa ja jopa joskus naamaani raapiessa peilin edessä suunnitellut jo itsemurhaa,niin on hävettänyt!!!Kerrankin joku tuli kauppajonossa kysymään että "mikä sun naamassa on kun on täynnä punaisia läiskiä"!!!
        Meinasin tappaa sen ihmisen mutta en viitsi linnassa istua kymmentä vuotta,tosin siellä ois ainakin kopissa poissa yleisiltä paikoilta.
        Että siinäpä pohdittavaa onko ihottumasta yms..riesaa??!!Hyvää kevättä,koittakaa kestää ;D

        miten usein aina keväällä poskiontelon tulehduksia, kun nenä on täynnä räkää?

        Mulla aina joka kevät on poskiontelontulehdus ja silmäkalvon tulehdus, yleensä vielä hengitysteidentulehdus (poskiontelot nielutulehdus). Kiva vetää jotain antibioottikuuria samaan aikaan allergialääkkeiden ja silmätippojen kanssa..

        Ja sit multa aina koulussa kysytään että "itketkö sä?!" kun silmät vuotaa vettä ja on turvoksissa. Samoin kauppareissuilla saan mukavia katseita ja muuta kummastusta. Kaikkein paras oli kun yks ei niin tuttu henkilö kysyi että oonko laittanut vaan yhteen silmään luomiväriä.. Vähän aikaan olin silleen että just just, yhteen silmäänhän mie sitä aina laitan..!!


    • Pxjing

      Joo.. Samanlaiset ongelmat tuuppaa oleen.. Testeissä ku käytiin niin koivu allergia ja muutki siitepöly allergiat oli pahimmat mahdolliset eli kesät tuuppaa oleen tosi kamalia.. Zyrtekkiä sitä pitää tosiaan syyä :/

    • jamboree..

      ettei vaan olis silmätulehdus...??

    • äiti.

      mulla silmät turvoksissa joka aamu,kutisee niin vitävästi.Ollut jo kuukauden. POjallani myös silmät aivan turvoksissa,ei auta lääkärin määräämät lääkkeet. Ei kivaa! Aaamul kun herätään kumpikaan ei meinaa saada silmiä auki säryltä.

    • Pappa-Smurffi

      Onko kellään ollut jo oireita?
      Kirjoittanut: Dude 12.4.2006 klo 13.45

      niin, kertokaapa!

      1.Meillä äiti toi vaasiin koivun oksia ja nehän alkoi sit heti kukoistaan ja kyllä muuten alkoi jo tuntumaan silmissä. Oikeanpuoleinen silmä on aina ollut pahin ja se olikin ainut joka reagoi näihin koivunoksiin.. Rähmää on myös aamuisin tullut alaripsiin, taitaa kohta olla aika jolloin pitää kaivaa Zyrtecit esiin.. Voih.. :(

      Moi!
      1.Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että alkuperäinen allergiaoireiden aiheuttaja ei olisikaan siitepöly? Nimittäin jos olet altistunut jo pitemmän ajan kosteusvauriomikrobeille (kosteusvauriohomeille) töissä, kotona, jne, niin laukaiseva tekijä voi olla jo yksistään luonnonhomeitiöt, joita kulkeutuu sisälle mm. koivun-oksien, kukkien, perunoiden, jne. jne. mukana ja oireita aiheuttaa sulanmaan aikana kaikki luonnonhomeet.

      Nyt varmaan on selvityksen paikka: Nimittäin home, jolla tarkoitetaan luonnonhometta, aiheuttaa eri sairaudet oireineen, kuin kosteusvauriohome (kosteusvauriomikrobit), vaikka molemmat homelajit polveutuvat samoista homeista! Tätä asiaa ei tiedostettu vielä vuosi sitten, mutta nyt tiedostetaan! Mikäli sinut on testattu/tutkittu homeiden suhteen ja on todettu, että et ole homeille allerginen, niin valitettavasti se kertoo vain sen, että et ole luonnonhomeille allerginen, mutta voit olla allerginen kosteusvauriohomeelle kosteusvauriomikrobeille). Ja se taas on todella helppo testata, oletko altistunut kosteusvauriohomeelle. Mene allaolevan linkin sivuille. Aloitussivun alussa on erillislinkki "Kosteusvauriohome-Miten toimin" josta löydät lyhyen tietopaketin selkokielellä luonnonhomeista ja kosteusvauriohomeista ja testilistan ohjeineen koskien kosteusvauriohome -oireita. Tuolla testillä voit itse testata oletko altistunut kosteusvauriohomeille.

      Linkki:
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/

      Ja lopuksi tarvitsen tiedon: Oletko vasenkätinen?
      Kiitos! Hyvää kesän alkua!

      • Pappa-Smurffi

        vasenkätinen? Kuullosti varmaan tyhmälle, mutta tieto tuosta on tärkeää tutkimusmielessä!
        Kiitti!


      • Dude
        Pappa-Smurffi kirjoitti:

        vasenkätinen? Kuullosti varmaan tyhmälle, mutta tieto tuosta on tärkeää tutkimusmielessä!
        Kiitti!

        Ja ihan vissiin oon vaan allerginen koivulle ja lepälle.. Joskus pienenä kävin allergiatesteissä ja enpä muista mitä lääkäri sano kun siitä on nyt yli 10 vuotta aikaa.. :) Mutta siihen tulokseen lääkäri tuli että koivuallergia olisi.

        Mutta sitä vaan ihmettelen, miks mulla ei vielä ole muiden tapaan ollut kovin pahoja oireita.. Ei nimittäin silmiä kutita kovin pahasti, jos nyt kutittaa lainkaan ja pihalla oon myörinyt haravan kanssa.. En ymmärrä. Lääkkeet kävin lauantaina ostamassa varalle, jos niitä nyt tarvitseekin yht'äkkiä käyttää..


      • Pappa-Smurffi
        Dude kirjoitti:

        Ja ihan vissiin oon vaan allerginen koivulle ja lepälle.. Joskus pienenä kävin allergiatesteissä ja enpä muista mitä lääkäri sano kun siitä on nyt yli 10 vuotta aikaa.. :) Mutta siihen tulokseen lääkäri tuli että koivuallergia olisi.

        Mutta sitä vaan ihmettelen, miks mulla ei vielä ole muiden tapaan ollut kovin pahoja oireita.. Ei nimittäin silmiä kutita kovin pahasti, jos nyt kutittaa lainkaan ja pihalla oon myörinyt haravan kanssa.. En ymmärrä. Lääkkeet kävin lauantaina ostamassa varalle, jos niitä nyt tarvitseekin yht'äkkiä käyttää..

        "Mutta sitä vaan ihmettelen, miks mulla ei vielä ole muiden tapaan ollut kovin pahoja oireita.. Ei nimittäin silmiä kutita kovin pahasti, jos nyt kutittaa lainkaan ja pihalla oon myörinyt haravan kanssa.. En ymmärrä. Lääkkeet kävin lauantaina ostamassa varalle, jos niitä nyt tarvitseekin yht'äkkiä käyttää.."

        Yksistään noiden perusteella voin päätellä, että et altistu tällä hetkellä kosteusvauriohomeelle, mutta oletko muuttanut lähiaikoina, jos olet, niin milloin?

        Montako ruksia sait oiretestissä? Kerrotko, oli sitten nolla, tai kaksi! En usko että neljää enempää löydät!

        Aurinkoista kesän alkua!


      • Dude
        Pappa-Smurffi kirjoitti:

        "Mutta sitä vaan ihmettelen, miks mulla ei vielä ole muiden tapaan ollut kovin pahoja oireita.. Ei nimittäin silmiä kutita kovin pahasti, jos nyt kutittaa lainkaan ja pihalla oon myörinyt haravan kanssa.. En ymmärrä. Lääkkeet kävin lauantaina ostamassa varalle, jos niitä nyt tarvitseekin yht'äkkiä käyttää.."

        Yksistään noiden perusteella voin päätellä, että et altistu tällä hetkellä kosteusvauriohomeelle, mutta oletko muuttanut lähiaikoina, jos olet, niin milloin?

        Montako ruksia sait oiretestissä? Kerrotko, oli sitten nolla, tai kaksi! En usko että neljää enempää löydät!

        Aurinkoista kesän alkua!

        asuttiin eri talossa kun sain tään siitepölyallergia. Olin 2. luokalla kun sain tään allergian ja kun olin 5. luokalla muutettiin pois talosta tilanpuutteen takia ja ollaan asuttu "uudessa" talossa nyt kohta yli 7 vuotta.

        en muista siitä testistä mitään valitettavasti.. :)


      • Pappa-Smurffi
        Dude kirjoitti:

        asuttiin eri talossa kun sain tään siitepölyallergia. Olin 2. luokalla kun sain tään allergian ja kun olin 5. luokalla muutettiin pois talosta tilanpuutteen takia ja ollaan asuttu "uudessa" talossa nyt kohta yli 7 vuotta.

        en muista siitä testistä mitään valitettavasti.. :)

        omaa testilistaa, josta linkki alla. Sory, taisin ilmaista asian huonosti. Ja vielä: Osaatko kertoa aiemman asumispaikan suhteen, kärsitkö tuon testilistan mukaan noista oireista enemmän silloin*), muistatko?
        *)Suunnilleen! Elä ota tästä stressiä!

        "....se taas on todella helppo testata, oletko altistunut kosteusvauriohomeelle. Mene allaolevan linkin sivuille. Aloitussivun alussa on erillislinkki "Kosteusvauriohome-Miten toimin" josta löydät lyhyen tietopaketin selkokielellä luonnonhomeista ja kosteusvauriohomeista ja testilistan ohjeineen koskien kosteusvauriohome -oireita. Tuolla testillä voit itse testata oletko altistunut kosteusvauriohomeille."

        Linkki:
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe