kuinka joissakin maissa kehdataan syödä marsu!

marsu´!

ku olin kerran googlessa ja kirjotin kuva hakuun guine pigs ja sit kattelin kuvii yhtä äkkiä huomasin et yhessä tai oikeestaa 4 kuvassa oli paistettuja marsu ja kauheeta!!!! miten ne kehtaa laitta sellasii kuvii sinne mä en ainakaa laittas se joka laitto ón tosi seko ihminen

17

903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mira__

      Kyllähän meilläki syödään lehmiä,jotka ovat Intiassa pyhiä.Voisivat hekin kauhistua nähdessään lehmän lihaa.Samallalailla jossain syödään marsuja....so what?!
      Itsellänikin on marsuja ja rakastan niitä ylikaiken,enkä voisi ikinä tehdä niille mitään pahaa.
      Joissakin maissa vain on totuttua syömään marsuja ja se siitä.

      • ....

        MARSUT EI OLE TARKOITETTU SYÖTÄVÄKSI!!! "so what?!" Et taida olla oikein eläinrakas.


      • lihaa?
        .... kirjoitti:

        MARSUT EI OLE TARKOITETTU SYÖTÄVÄKSI!!! "so what?!" Et taida olla oikein eläinrakas.

        Oletko itse sitten vegaani?

        Jos et, et taida olla oikein eläinrakas :P

        No mutta kuitenkin...

        ...Maailmalla syödään koiriakin, lähes kaikkia lajeja eläimistä syödään jossain päin maailmaa... Jossakin päin syödään vielä ihmisiäkin... :P


    • tassutin

      Tuo on aivan normaalia jossain päin maapalloa, muistan joskus nähneeni ohjelman jossa Andeilla (siis se vuoristo etelä-amerikassa) kasvatetaan marsuja ruuaksi..
      Me syödään täällä lehmää, mikä on jossain maassa jopa pyhä eläin. Ja jossain maassa syödään koiria.. näin se vaan on.

      Eihän tuo marsujen syöminen kivaa minunkaan mielestä ole....

    • SilverFox

      ..yhdyn edellisiin, minkäs teet tosiaan, jossain syödään koiria, kissoja, marsuja.. jne. Itse en kyllä söisi marsua, vaan kun jossain maailman kolkassa sitä syömistä on harjoitettu jo vuosikaudet.
      Kuten edellisetkin mainitsi, että täällä me popsimme tyytyväisinä intialaisille niin rakkaat ja pyhät lehmät.

    • Sunnikka

      Lähinnä kierin tässä naurusta..

      Ja varsinkin tuo ...:n kirjoittama: "et taida olla kauhean eläinrakas" voi pyhä sylvi.

      Kuules, oletkos koskaan syönyt kanaa? Tai sikaa? Tai nautaa? Tai kalaa? Tietääkseni nuo ovat myös eläimiä mutta tuskin sinua tai suurinta osaa kansasta hetkauttaa yhtään, jos huitaiset naamaan parit kanankoivet ja tokaiset "Olipas se hyvää!" (Imho: ihan hiukan vain tekopyhää...)

      Samalla lailla Etelä-Amerikassakin ja kaikkialla muualla syödään eläimiä. Ja jos et tiennyt, niin marsuja on sekä syöty että pidetty myös uhrieläiminä ties kuinka monta sataa vuotta, ellei jopa tuhatkin vuotta.

      Ikävää rikkoa kukkaistuoksuinen maailmankuvasi, mutta maailmalla tapahtuu paljon hirveämpiäkin asioita kuin että marsu pistetään lautaselle ja nautitaan salaatin kera.

      • .Z.a.C.u.

        Aiheesta on jo kerran puhuttu..
        Onhan se kauheeta,mutta nyt olen muuttanut hieman mielipidettäni... (Aivan niin,-------!)
        Olen samaa mieltä tällä kertaa Sunnikan kanssa.
        Maapallolla on hyvin paljon maita,ja jokaisella maalla kulttuuri. Jotkut marsut vain päätyvät nälkäisen ihmisen suuhun ja sillä selvä! :(


    • minttux

      Kyllähän mekin Suomessa syömme lehmää ja sikaa, jotka ovat joissain muissa maissa pyhiä eläimiä. Koita ymmärtää, että kulttuurit eri maissa ovat erilaisia.

      • ...

        Toi on ihan narmaalia,olen minäkin nähnyt semmoisen ravintolan jossa syödään rottia.Joillakin päin mailmaa on tuollaisia "ruokavalioita" ja mitä ihmeelist siinä mukamas on?Kyllä minustakin on tosi kamalaa nähdä marsu ruokalautasella nautittavana,mutta tuo on joidenkin ihmisten tapa elää ja se vaan on niin ja ei täällä foorumilla uikuttaminen asiaa miksikään muuta mutta asia on vain niin.En mäkään voisi nyt tässä intian presidentille mennä siasta valittamaan sillä ei me asialle mittän mahdeta ja asia on nyt niin ja voi voi jos suo se niin nyt kauhutaa että joillakin ihmisillä on ernlainen ruokvalio kuin meillä suomalaisilla.Marsuja ei täälä suomessa syödä ja nyt asia on niinkin hyvin että me suomalaiset ei syödä marsuja.


    • ....

      mehän syödään..eikös ollut hindujen pyhää elikkoa, lehmää.. ne varmasti pyörtyilevät meidän tavasta.. sitä se on..joissakin maissa marsuja varmasti löytää paremmin kuin muuta syötävää, onhan heidänkin elettävä..en kyllä itse marsua söisi..

    • todellinen marsufani

      Noi kommentoijat ei taida ymmärtää! Olen laittanut googlen kuvahakuun guinea pig ja mitä kauheata, melkein ekana oli paistettu marsu! Olen samaa mieltä
      kanssasi enkä muitten kommentoijien! Teidän kannattaisi ottaa marsunne syliinne ja miettiä eri tavalla kuin ennen( so what? PYH! ) EN ajattele että syödäänhän koiriakin ja lehmiä jne. Älkää ajatelko että so what! Ette ole marsurakkaita jos ajattelette so what!

      • Mira__

        Tää on kyllä jo nii hauskaa.... :)
        Kukaan ei voi sanoa ettenkö olisi eläinrakas.Meillä on koko elämäni ajan ollut jos jonkinlaisia eläimiä ja rakastan niitä sydämeni pohjasta.Rakastan myös marsujani erittäin paljon ja niin kuin sanoin jo aikaisemmin en koskaan voisi tehdä niille mitään pahaa.
        Jos pyrin olemaan avarakatseinen muitakin kulttuureja kohtaan se ei mielestäni tee minusta ei-eläinrakasta!


    • elisa.k

      Samaa mikeltä.ne ei tajuu mitääääää!!!!!

    • marsu'!

      kiitti kaikille vastanneille

      • kotilo-kaktusfani

        Kiitos.Oli hauskaa lukea kun pikkukakarat haukkuivat toisiansa ei eläinrakkaiksi!


    • hamsu123

      Ajattele tällä tavalla: Perussa on syöty marsuja tuhansia vuosia. Ja ellei marsuja syötäisi, ne söisivät kaikki pellot eikä Perun kansalla olisi ruokaa. Ja meilläkin on marsuja, ja olen hyvin eläinrakas. Mutta on ajateltava muitakin.

      • Zedä

        Ööö, ei. Marsu on kesyeläin joka ei pärjää luonnossa. Kaikkien eläinten määrää rajoittaa ympäristötekijät, mm. pedot, jotka pitää kyllä huolen että mikään eläin ei lisäänny liikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2439
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2174
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      190
      2113
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1712
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1242
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1212
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1108
    Aihe