Heips!
Olen jonkin verran työni kautta tutustunut islamiin uskontona, mutta en tiedä siitä kovinkaan paljoa. Nyt tässä näin pääsiäisen alla mieleeni on herännyt kysymys, että mitä muslimi tekee näinä juhlapyhinä? Tarkoitan tällä kysymyksellä niitä ihmisiä, jotka asuvat esimerkiksi täällä Suomessa.Eli vaikuttaako meidän vallitseva kulttuuri jotenkin heidän uskontonsa harjoittamiseen täällä Suomessa? Tiedän sen ettei pääsiäinen kuuluu islamin juhlapyhiin.
Tapahtuuko siis jonkinlaista kulttuurien sekoittumista vai kunnioittaako muslimi omaa uskontoaan ja Koraania niin lujasti ettei anna muiden uskontojen ja uskomusten päästä lähelleen?
Miten sitten lapset jotka käyvät normaalia koulua, miten heidät yleensäkin kotona opetetaan huomioimaan juhlia jotka eivät kuulu heidän omaan uskontoonsa? Lapsethan helposti omaksuvat ympäristönsä normit ja juhlat, joten syntyykö tästä ristiriitaa perheessä?
En nyt tiedä osasinko muotoilla tätä asiaa ihan niin kuin päässäni sitä ajattelen, mutta toivoisin jonkinlaista vastausta "ongelmaan" :) Kyselyt meni kyllä hieman laajemmalle kuin pelkästään pääsiäiseen, mutta yrittäkää pysyä ideassa mukana. Lopuksi vielä toivon että saisin asiallisia vastauksia.
Islamilaisuus ja lähestyvä pääsiäinen
9
6675
Vastaukset
- vastaa....
kunnioittaako muslimi omaa uskontoaan ja Koraania niin lujasti ettei anna muiden uskontojen ja uskomusten päästä lähelleen?
KYLLÄ vaikka ei fanaattinen olisikaan.Ei vain ole maallistunut.Eli nämä säännöt koskevat jokaista perus-muslimia.Islamissa on vain 2 juhlaa kaksi eid-juhlaa.
Se kuuluu islamin sääntöihin vaikka emme halveksu niitä jotka muita juhlia viettävät me emme vain usko niihin emmekä koraanin mukaan saa niitä juhlia.
Jotkut maallistuneet nimimuslimit kyllä juhlivat jouluja ym. mutta pääasia on että me emme matki epäuskovien asioita emmekä muutoinkaan sekoita kulttuurillisia tapoja tai traditioita islamiin joka on uskonto joka tulee säilyttää puhtaana maallisista innovaatioista ja ihmisten keksinnöistä.Pitäydymme siinä mikä on jumalan sanaa.- Pato_Donaldo
sanoit:
"mutta pääasia on että me emme matki epäuskovien asioita"
eikö toi ollutkin aika rankkaa tekstiä ?
Toivottavasti lapsesi syövät mämmiä ja nauttivat pääsiäismunista ;) - Anonyymi
Islam on pedofili Muhamedin oma keksintö.
Vain Jeesus pelastaa.
- Anonyymi
Ei me pidetä sitä mitenkään erityisenä päivänä, se on vaan toinen normi päivä meille. Me kyl syödään suklaata, mut ei me juhlita sitä sen kummemmin.
- Anonyymi
Mitä normaalia täsä aatoksessa on, mikä viha muita kultuureja kohtaan näissä sikee
- olisi nyt viimeistaan syytä hilitä helvetten leviämistä
- Anonyymi
Naapurissani asuu muslimi ja no hänellä on joka yö jonkinsortin juhlat menossa. Tässä poliisit soittanut hiljentämään viimeiset 8kk ja aina vastaus "meillä juhlat" ja ei silti hiljenny, kuin 1-2h ja alkaa taas. Muut meistä pääsee nukkumaan, kun he sallivat sen 3-5 aikaan aamusta. Vuokra-firmaa ei kiinosta puuttua asiaan mitenkään. Mutta onneksi pääsiäsen jälkeen on heidän juhlansa. Meillä on naapureiden kesken diili ja pidämme huolen ettei he saa unta oman uskon juhlansa aikana. Sitä saa mitä tilaa.
- Anonyymi
Onhan näillä oikeudet, muttei mitään velvollisuuksia ja näitten jäletkin sen jo kertovat.
- Anonyymi
Kaikista maailmassa olevista kulttuurien kaatopaikoista Lontoo taitaa olla kaikkein pahin, siis pisimmälle kehittynyt kulttuurien kaatopaikka, josta kaikki kynnelle kykenevät normaalit ihmiset yrittävät päästä pois!
Puolalaisetkin ovat jättämässä sadointuhansin joukoin brittisaaren ja palaavat kotimaataan rakentamaan rauhallisuuksin.
- Anonyymi
Meillä käynyt Turkkilaisia virpomassa, ihan niin kuin muitakin lapsia. Jokainen haluaa, ja saa kai kuulua tavallaan yhteiskuntaan. 🤷♀️
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569