Onko 60 v isä

Liian vanha?

Mielestäni on. Sivusta seuranneena 60 v isä ei jaksa olla isänä pienelle lapselle. Ei osaa leikkiä lapsen kanssa, ei osaa puhua lapselle. Pelkää lapsen itkua. Syyttää äitiä vaikka äiti yksin huolehtii kaikesta. Isä ei osallistu koti töihin lainkaan. Sen ikäluokan miehet eivät ole koskaan osallistuneet kotitöihin. Poikkeuksiakin tietysti on.
Lapsi syntynyt vahingossa...

Kertokaa mitä mieltä olette liian vanhoista isistä.

28

2961

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitee +4

samanlaisia on nuoremmissakin isissä ei se ikään katso! Moni vanhempi isä oikeastaan vasta osaakin olla isä ja todella elää sille lapselleen toisin kuin nuoremmat jotka pelkäävät osallistua lapsen hoitoon ollenkaan..

• YKS JOKA TIETÄÄ

että kymmenen vuoden kuluttua vanha isä ei jaksa tehdä mitään kotitöitä enää.
        Siinä vaiheessa se nuori on ne oppinut

• enough
        YKS JOKA TIETÄÄ kirjoitti:

pitkälle ymmärrä ajatella

• äitee +4
        YKS JOKA TIETÄÄ kirjoitti:

kaikki miehet eivät ole jalka haudassa eläkkeelle jäädessään jolloin esim kuusikymppinen isä on joka päivä laittamassa lasta kouluun ja ottamassa vastaan.. Oma isäni jo kasikymppinen käy ja kukkuu loistavasti ja on edelleen jopa tavallaan työelämässäkin mukana. Mitään vikaa tai vaivaa ei ole unettomuuden lisäksi ja kotityötkin sujuu ihan yhtä hyvin kuin silloin kun olin vauva ja hän jo aika kypsässä iässä..

Tuttavani isä oli 63 kun hän syntyi ja kokee eläneensä todelal turvallisen ja laadukkaan lapsuuden kun isä oli aina saatavilla. Monella kaverillaan kun ei ollut isää nimeksikään.. Nyt siellä pappa hoitaa lapsenlasta rutiinilla.

Ei vanha ole sama kuin jotenkin kyvytön tms, vaan ihmisten kirjo varsinkin ikääntyessä on todella laaja. Kun elät ja koet niin huomaat että moni parikymppinen on heikommassa kunnossa ja huonommilla taidoilla kuin nuo kypsemmät.

Niin ja mitä iloa on jos isä oppii kotityöt juuri kun lapsi tulee kymmenvuotiaaksi? Johan se lapsikin alkaa niitä silloin osata.. Kotityöt ja isyyden taidot ovat kai silti vielä kaksi eri asiaa?

• gkjhkjhkjh

Tunnen Arvo Ylpön pojan.

Ihan hyvä siitäkin tuli vaikka isä oli seitsemänkymppinen. Ja selvästi on biologinen, pieni käppänä kuten isänsä.

• 123465

Tarkoitatko nyt kuuskymppisenä vauvan saavaa isää vai yleensä sen ikäistä pienen lapsen isää?
      No, kuitenkin, mun isä 62 v sai uuden vaimonsa kanssa vauvan vuosi sitten ja hyvin näyttää isä jaksavan, vaikka on vielä työelämässä... kotitöita tekee siinä kuin muutkin ja osaa muutenkin todella nauttia vauvasta. Ei hän kolmekymppisenä isänä paljoakaan meidän kanssa ollut, aika harvoin isän kanssa jotain touhutiin. Melkein on kateellinen tälle vauvalle isän huomiosta =o)

• kolmen lapsen isä

Ensimmäisen lapsen kasvattaminen menee harjoitellessa, toisaalta pennusta kasvaa itsenäinen.

Homma on hauskimmillaan silloin kun on jo tottunut lapsentekoon ja kasvatukseen.

Selvennykseksi: ikää ei ole lähellekään kuuttakymmentä.

• Liian vanha

yleensä yli 60 v pikkulasten isiä. Kun lapsi on 10 - 15 vuotias niin isä on yli 70. Jaksaako ja haluaako enää olla kiinnostunut lastensa maailmasta.

Äitini oli 35, kun minä synnyin ja koulussa minua hävetti 7vuotiaana niin vanha äiti. Toisten lasten vanhemmat oli alle 30 v.

Uskon että vauvana ja alle 5vuotiaana lapsi ei vielä ymmärrä. Entäs sitten koulu-ikäisenä?

• tenula

Sun kateellisuus siis :)
        Luuletko että siskopuolestasi tuntuu kivalta esim.kun kun aloittaa koulun ja huomaa,että oma isä on vanhempi käpy kuin muitten oikeat ukit?
        Puhumattakaan sitten teini-iästä.....
        Saa varmaan kuulla "Isä ei enää jaksa","Ymmärrä isää kun se ei ymmärrä;on sen verran vanhempi jo.." jne

• tenula

Minun mielestäni.
      (Tässä asiassa olen harvinainen näillä palstoilla; puhun asiasta omasta kokemuksesta.)

• jo vanha sanomaan

mitään ko mielipiteeseen.

• enough
        jo vanha sanomaan kirjoitti:

mitään ko mielipiteeseen.

Olet vissiin eri mieltä tenulan kanssa

• Mooses tässä

saadessaan iisakin,ei ollu liian vanha

• enough

onko tietooo?

• lasta kohtaan!

Julmaa lapselle - äijä tuskin on tolkuissaan tai edes elossa kun tulee ne ajat jolloin taloon tarvitaan miehen mallia. Muutoinki känisevä äijä ei ole pienelle pojalle isän malli vaan isoisän malli.

Lasta käy sääliksi. Onko muita isättömänä kasvaneita tätä lapsen surua vahvistamaan?

• kantapään kautta oppinut

ajattele.
        Pohditaan ainoastaan josko äitee ja isä jaksaa vaipanvaihtojen kanssa.
        Ja sanotaan että,"lapset ne meidät nuorina pitää"
        Luulisi aikuisten (ja todella huippuaikuisten,hah) ymmärtävän,että ei vastuu lapsesta lopu kun vaippaikä loppuu.
        Lisäksi uskovat tähän roskapuheseen ,että minuutin "laatuaika" vastaa kolmen tunnin tavallisten,nuorien vanhempien antamaa tavallista aikaa.
        Jo on tekopyhyyttä ja itsensäpettämistä.

Tosi väärin lasta kohtaan.Et voi olla oikeammassa.
        ps.Lisäksi näiltä isättömiltä on heti lähdössä riistetty oikeus isovanhempiin.

• kipu.netti

Onhan tietysti 60 vuotias isä vähän vanha. Siiloinhan ollaan jo melkein niin kuin pappa iässä. Mutta joka tapauksessa sehän on tietysti jokaisen oma asia haluaako vielä silloin lapsen. Mutta, jos minä itseäni ajattelisin 60 vuotiaana ja isyyttä silloin niin kyllä sanoisin, että kiitos ei...Olen ajatellut joskus miettinyt näitä vanhempia isejä kun lapsi menee päiväkotiin niin siellä voidaan kysyä, että miksi sinua tuo pappa päiväkotiin. Tälläista varmaan kuuluu lasten piireissä melkoisen paljon. Olen kuullut puhuttavan tuommoista.

• kipunetti!

"Mutta joka tapauksessa sehän on tietysti jokaisen oma asia haluaako vielä silloin lapsen."

Osoitit olevasi todella itsekäs: vain vanhempien mielipide merkitsee ja siitä viis, että lapsella ei ole isää tarpeeksi kauan kun vanhus kuolee. Vanhuksilla ei ole moraalista oikeutta enää lastentekoon.

• kipu.netti
        kipunetti! kirjoitti:

"Mutta joka tapauksessa sehän on tietysti jokaisen oma asia haluaako vielä silloin lapsen."

Osoitit olevasi todella itsekäs: vain vanhempien mielipide merkitsee ja siitä viis, että lapsella ei ole isää tarpeeksi kauan kun vanhus kuolee. Vanhuksilla ei ole moraalista oikeutta enää lastentekoon.

No, joo sulla voi olla tuollainen mielipide. Mutta eihän asia nyt ihan noinkaan ole ensinnäkään 60-vuotias ei nyt ole vielä mikään vanhus. Onhan se ihan sama nuorellakin isällä ei sitä koskaan tiedä milloin se viimeinen päivä tulee.

• ikäisenä
        kipunetti! kirjoitti:

ne miehet sitten pitäisi alkaa kuohitsemaan.....????

• Paavo.Lipponen

En ole, kuinka kehtaat!

• tippen

sanoa, muta sen osaan että olet idiootti.

• iltatähtikotoolähtiäkkiä

pidät idioottina mutta minusta 60-vuotiaana isäksi tulevat ovat idiootteja.
        Tietenkin myös heidän rouvansa ja mitä iäkkäämpiä rouvat ovat sitä pahempi kohtalo lapsella.

• tippen
        iltatähtikotoolähtiäkkiä kirjoitti:

pidät idioottina mutta minusta 60-vuotiaana isäksi tulevat ovat idiootteja.
        Tietenkin myös heidän rouvansa ja mitä iäkkäämpiä rouvat ovat sitä pahempi kohtalo lapsella.

tapaus...idi...ti

• sillä kun

Käsitykseni mukaan kuuskymppiset äidit eivät juurikaan enää synnytä, on tainnut Luojalla olla jokin tarkoitus, ehkäpä onkin niin ettei 60 vuotias nainen enää jaksaisi lapsia hoitaa, kun nykyään jo 30 vuotiaat ovat kuin kuuskymppisiä, niin ulkomuodoiltaan kuin kunnoltaan. Ei nainen nykyaikana pysty enää mihinkään 30 täytettyään. On aivan selvää, että kun mies on naista parempi joka asiassa, Luoja teki miehen sellaiseksi että tämä voi sukua jatkaa vielä vanhempanakin. Ja onneksi naiselle ei sellaista mahdollisuutta ole annettu.
      Nykyään yhä useampi nainen jättää ja hylkää lapsensa, moni nuori äiti ei edes osaa ruokaa itse tehdä, roskaruokaloissa istuu sitten äiti lapsineen ja kaikki tunkevat purilaisia naamaansa. On se hyvä kun Luoja antoi miehille niin paljon enemmän kuin naisille, on sentään hyvä että lapselle löytyy hoitaja isästä kun äiti jättää lapsensa heitteille.

• että niin...

Mutta on sekin aika oikku että luoja korjaa ne "paremmat" pois alta keskimäärin naista aiemmin.

Vai olisko niin että 60 mies voi saada lapsia vain siksi että oikeasti niitä ei tarvita muuhun kuin siitoshommaan. Sitten joutavat kuolla pois niin kuin mehiläiskeosta kuhnurit?

Ja joku tarkoitus lienee myös sillä että naisella on mahdllisuus hankkia lapsia ilman miestä, mutta entäs mies?

Turha kapistus modernissa yhteiskunnassa, sanon minä...

• nainen sitten
        että niin... kirjoitti:

Mutta on sekin aika oikku että luoja korjaa ne "paremmat" pois alta keskimäärin naista aiemmin.

Vai olisko niin että 60 mies voi saada lapsia vain siksi että oikeasti niitä ei tarvita muuhun kuin siitoshommaan. Sitten joutavat kuolla pois niin kuin mehiläiskeosta kuhnurit?

Ja joku tarkoitus lienee myös sillä että naisella on mahdllisuus hankkia lapsia ilman miestä, mutta entäs mies?

Turha kapistus modernissa yhteiskunnassa, sanon minä...

niitä lapsia hankkii ilman miestä? Yhdestä tapauksesta olen lukenut....Raamatusta.

• koeputkilapsista
        nainen sitten kirjoitti:

niitä lapsia hankkii ilman miestä? Yhdestä tapauksesta olen lukenut....Raamatusta.

onhan kaikenlaisia koeputkia, spermapankkeja ja mitä kaikkee niitä onkaan, sieltä naiset lapsia saavat, ei siinä äijiä tarvita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2628
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1668
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1005
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      969
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45