Olen kokeillut tuota uutta 5:s sarjan bemaria jo pariinkin otteeseen, mutta pettynyt pahasti sillä oma vanha 520D on selvästi hiljaisempi kuin tuo uusi. Nastarenkaiden ropina kuuluu tuossa uudessa sisään kuin olisi ovi auki ja kun tulee nopeutta lisää muuttuu se ärsyttäväksi kumeaksi ujellukseksi.. Onkohan ne unohtaneet äänieristyksen tuosta uudesta mallista?? Auto mitä koeajoin oli 525. Päätin kyllä että tämä malli jää minulta väliin, ja vaihdan omani -03 E39 530D:hen. Näin on näreet.
E39 VS E60
49
8214
Vastaukset
- Meluallergikko
Onko omassasi 15" kapeat kitkat ja E60:ssa leveät ja matalaprofiiliset Hakkapeliitta 4:t? Kannattaa huomioida ja mainita renkaat kun tekee tällaisia vertailuja.
Itse olen kuullut yhtä E60:stä kitkarenkailla ja se oli kyllä hiljainen kuin mikä.- On renkaat
Ja kyllä niistäkin pitäisi nastojen ropina sisälle kuulua siinäkuin noista hakkapeliitoistakin.. Ja kyllä tuo E39 oli yleisestiottaenkin hiljaisempi kuin E60 ja kaikenlisäksi tukevampi. Tuon E60:n perähän on ihan veltto, kun tekee tiukan ohjausliikkeen kuivalla asvaltilla, tuntuu kuin perä tulisi vasta aikojenpäästä mukana...
- BMW Power
Minulla oli -01 E39 ja nyt jo toinen E60 (-05), kaikki 525iA malleja.
E60 on hiljaisempi kuin E39 sekä kesärenkailla että talvikitkoilla.
Nastarenkasta en tiedä mutta jos vertaa uusia nastarenkaita ja vanhoja niin uskoisin kyllä että kuluneet nastat pitävät vähemmän ääntä. - kokemuksia...
BMW Power kirjoitti:
Minulla oli -01 E39 ja nyt jo toinen E60 (-05), kaikki 525iA malleja.
E60 on hiljaisempi kuin E39 sekä kesärenkailla että talvikitkoilla.
Nastarenkasta en tiedä mutta jos vertaa uusia nastarenkaita ja vanhoja niin uskoisin kyllä että kuluneet nastat pitävät vähemmän ääntä.Kyllä uudet nastarenkaat ovat hiljaisemmat kuin esim pari talvea vanhat. Ajan myötä nastat tulevat enemmän esiin, ja ropisevat kovemmin. Jossain vaiheessa tietty kun nastat alkavat irtoamaan, niin renkaat muuttuvat hiljaisemmiksi.
Itse olin myös hieman pettynyt E60, en niinkään tuon melun suhteen, mutta yleisesti ottaen jotain siitä puuttuu... Ulkoapäin se on mammuttimaisen näköinen ja sisusta on pilattu ihmeellisillä muodoilla.
Menee vielä pitkä aika ennenkuin uusi malli tulee, sen aikaa pitänee ajella E39:llä tai kenties välillä pitää vaihtaa 3-sarjaan tai X5:seen. - Meluallergikko
BMW Power kirjoitti:
Minulla oli -01 E39 ja nyt jo toinen E60 (-05), kaikki 525iA malleja.
E60 on hiljaisempi kuin E39 sekä kesärenkailla että talvikitkoilla.
Nastarenkasta en tiedä mutta jos vertaa uusia nastarenkaita ja vanhoja niin uskoisin kyllä että kuluneet nastat pitävät vähemmän ääntä.Esim.
Nokian Hakkapeliitta 2 uutena siedettävät, neljä talvea ajettuna aivan karmea melu.
Continental WinterViking 1, uutena tosi hiljaiset, pari talvea käytettynä meluisammat joskaan eivät epämiellyttävät.
Ilman ajoakin kumi myös kovettuu vanhemmiten, mikä lisää melua.
- sisustus
Kyllä E60 on niin muovinen ja heppoinen että ihan hirvittää. Kaikki sisustuksen osat näyttävät ja tuntuvat erittäin muovisilta ja heppoisilta.
Sisävalojen nappeja kun katossa painelee, niin koko kattoverhous myötää sormen painalluksesta. Mukitelineet takkuilevat ja ovat todella muovisen oloisia.
Koristelistat ovat perusversioissa ohuen ohutta muovia, hyi saakeli. Ovien sisäkahvat näyttävät kiinalaisilta pyyhekoukuilta, eivätkä laatuauton ovenkahvoilta.
Mieli tekisi vaihtaa E39 joskus uudempaan, mutta kun istuu uudempikoppaisen sisään niin alkaa oksettaa.- sana...
Varsinkin noi sisävalojen napit ihmetytti kun sitä silloin ensiesittelyssä kävin katsomassa, olisko ollu joskus 2003.
Koko systeemihän on kopioitu e39:stä, mutta varmaankin puolet halvemmilla materiaaleilla kopioitu. Ja sama systeemihän löytyy takapenkkiläisiltä, yök.
Sitten on se sähkösäätöisen ohjauspylvään säädin ja ajovalojen katkaisin, miksi niiden pitää olla niin pieniä (ja halpoja)???
- E39 vs E60
Kävin juuri Saksassa etsimässä sopivaa E39:siä. Ajelin muutamaa (kesärenkaisia sekä kitkarenkaisia) ja tuttu E39:sin hiljainen matkustamo ja tukevuus jäi mieleen päällimmäisenä.
Sitten tein virheen istua 535d:n (E61) kyytiin. Sen jälkeen E39 tuntui suorastaan meluisalta. Ikävä kyllä rahat eivät riitä E60-malliin mutta sen rinnalla E39 ei mielestäni pärjännyt.. Joudun olosuhteiden pakosta kuitenkin katsomaan edelleen E39:sejä.- ei nastarenkaita
Sisälle kantautuva rengasmelu on paljon kiinni renkaiden korkeudesta, rengasmerkistä, kuviosta, tiestä jne jne.... Joten kahden eri auton vertaamisessa on otettava huomioon myös nuo tekijät. Autothan ovat molemmat erittäin hiljaisia, en nyt muista mitenpäin dB:t meni mittauksissa, mutta samalla rengastuksella ja samalla tiellä väitän, että ratkaisevaa eroa ei ole ! Samalla mallillakin (oli se sitten E39 tai E60) on suuria eroja johtuen rengastuksesta.
Et sitten löytänytkään sopivaa autoa saksasta ? - saksankävijä
ei nastarenkaita kirjoitti:
Sisälle kantautuva rengasmelu on paljon kiinni renkaiden korkeudesta, rengasmerkistä, kuviosta, tiestä jne jne.... Joten kahden eri auton vertaamisessa on otettava huomioon myös nuo tekijät. Autothan ovat molemmat erittäin hiljaisia, en nyt muista mitenpäin dB:t meni mittauksissa, mutta samalla rengastuksella ja samalla tiellä väitän, että ratkaisevaa eroa ei ole ! Samalla mallillakin (oli se sitten E39 tai E60) on suuria eroja johtuen rengastuksesta.
Et sitten löytänytkään sopivaa autoa saksasta ?Tämä oli jo toinen reissu Saksaan tyhjin käsin.. Taitaa vaatimustaso olla hieman hankala Saksalaisellekin kun merkkiliikkeissä väittävät ettei hakemaani autoa ole edes valmistettu. Nyt kuitenkin viikko sitten ilmoituksen perusteella sopiva ilmestyi myyntiin ja meni heti seuraavana päivänä. Eivät vaivautuneet edes vastaamaan sähköpostiini. Suurin kompastuskivi tuntuu olevan M-sport paketin ja aktiivipenkkien sijainti samassa autossa ilman mustaa sisustaa..
- autonhakijalle
saksankävijä kirjoitti:
Tämä oli jo toinen reissu Saksaan tyhjin käsin.. Taitaa vaatimustaso olla hieman hankala Saksalaisellekin kun merkkiliikkeissä väittävät ettei hakemaani autoa ole edes valmistettu. Nyt kuitenkin viikko sitten ilmoituksen perusteella sopiva ilmestyi myyntiin ja meni heti seuraavana päivänä. Eivät vaivautuneet edes vastaamaan sähköpostiini. Suurin kompastuskivi tuntuu olevan M-sport paketin ja aktiivipenkkien sijainti samassa autossa ilman mustaa sisustaa..
Osta se auto M-sport paketilla, ja vaihda jakkarat jälkeenpäin. Sisustoja myydään purkaamoilla ja ympäri eurooppaa. Tulee halvemmaksikin kunnei tarvi monta kertaa saksassa reissata. Itsekin etsin aikoinani autoa liian tiukoin kriteerein. Sitten huomasin, että kannattaa ostaa hyvä yksilö, joka suurinpiirtein täyttää kriteerit ja vaihtaa pikkukilkkeitä sitten jälkeenpäin.
- Saksankävijä
autonhakijalle kirjoitti:
Osta se auto M-sport paketilla, ja vaihda jakkarat jälkeenpäin. Sisustoja myydään purkaamoilla ja ympäri eurooppaa. Tulee halvemmaksikin kunnei tarvi monta kertaa saksassa reissata. Itsekin etsin aikoinani autoa liian tiukoin kriteerein. Sitten huomasin, että kannattaa ostaa hyvä yksilö, joka suurinpiirtein täyttää kriteerit ja vaihtaa pikkukilkkeitä sitten jälkeenpäin.
Hyvähistoriainen 01-03 Touring ajettuna max 80 tkm maksaisi noin 23-28 k€. Tästä esimerkkinä yksi 52 tkm ajettu -02 muuten hyvävarusteinen (mutta sporttipenkeillä ja harmaalla sisustalla) oli myynnissä 25490 pyynnillä. Tästä hieman käteisalennusta, ja Suomessa hinnaksi tulisi noin 25 k€ 13 k€. Tähän 1200 € postikulut comfort-penkeistä, päälle noin 1800 € verhoilusta kaikkiin penkkeihin ja ovipahveihin ja individual-osiin. Kokonaishinnaksi tulisi siis noin 42 000 €.
Tätä silmälläpitäen kannattaa mielestäni odotella sopivaa yksilöä, koska sen saa heti ajoon ilman purettuna seisottamista ja hinta jää hieman alemmaksi. Ensimmäinen omistaja maksaa kiltisti minun vaatimani varusteiden arvonalennukset:)
- e39 528i ja 525i
ja nyt e60 530i - kaikissa ollut nastarenkaat. e60 on muuten hiljaisempi, toimivampi, tilavampi ja kaikin puolin parempi auto, mutta 17 tuuman 225/50 nastarenkailla rengasmelu on mielestäni suunnilleen sama kuin 525i:ssä oli 15 tuuman 205/65 renkailla.
- Keke (bmw)
Kyllä mä lähtisin muutaman koeajon jälkeen siitä, että e60 on aavistuksen e39 hiljaisempi. Ero ei varmasti ole suuri, mutta ei se ainakaan toisinpäin ole.
- BMWnisti
epäilenpä että BMW:n tehdas rakentaisi IKINÄ uudesta mallista meluisampaa kuin edellinen. Suunnittelun pohjanahan käytetään edellistä mallia jota sitten lähdetään parantelemaan. Ja tuskin näin käy millään merkillä mutta varmasti viimeisenä laatumerkeillä. On vaikeaa todeta muutaman koeajon perusteella että kuinka hiljainen/meluisa auto on. Vasta kun on ajanut enemmän sen huomaa ja varsinkin kun ajaa niillä teillä missä muutenkin paljon ajaa.
- bimme
TM:ssä oli 523i e39 (5/96 lehti) testissä ja melu oli muistaakseni 64dB 120km/h nopeudessa. Tuulilasissa uusikorinen 500 sarjalainen oli melumittauksissa äänekkäämpi n 70dB 120km/h. Voihan lehtien välillä olla eroja, mutta e39 oli 96 TM:ssä hiljaisin koskaan mitattu auto. Onko sitten alumiinin käyttöä alustassa vähennetty tms mikä voisi vaikuttaa?
- E61 525iA N52
bimme kirjoitti:
TM:ssä oli 523i e39 (5/96 lehti) testissä ja melu oli muistaakseni 64dB 120km/h nopeudessa. Tuulilasissa uusikorinen 500 sarjalainen oli melumittauksissa äänekkäämpi n 70dB 120km/h. Voihan lehtien välillä olla eroja, mutta e39 oli 96 TM:ssä hiljaisin koskaan mitattu auto. Onko sitten alumiinin käyttöä alustassa vähennetty tms mikä voisi vaikuttaa?
TM:n melumittauksia ei tehdä vakioidusti. Esim. renkaan merkki, koko ja profiilisuhde sekä tien pinta vaikuttavat tuohon mitta-arvoon.
- BMW Power
Piti oikein katsoa ja kokeilla omaa autoa sillä silmällä, kun nimimerkit "sisustus" ja "sana..." pitivät E60:tä niin vastenmielisenä.
Ei sille voi mitään että E60 pesee vanhan mutta erittäin hyvän E39 kyllä mennen tullen, myös ulkonäön puolesta (omaan autoon kiintyy aina). Enkä edes viitsi puhua uusista moottoreista tai kuusilovisesta automaattivaihdelaatikosta muutakuin että uudempi on parempi.
Katselin omaa sisustaa jalopuineen nahkapenkkeineen ja tarkistin samalla iDrivesta huoltotarpeet ja säädin ilmastointia hieman vuodenaikaan sopivimpiin säätöihin.
Vakio subbarit etupenkkien alla korostivat hyvän musan tuntua munissa asti.
Ilmastointilaitteen ympärillä oleva muovi on kyllä aika halvan näköinen mutta siitäkin huolimatta kojelauta on, mielestäni, erittäin hillitty ja tyylikäs.
Juomamukitelineitä ei autossani ole mutta olen kuullut että ne ei ihan parhammasta päästä ole.
Mutta kaikki toimii juuri niinkuin Bemarissa vaan voi. Eikä sitä valokatkaisijaa tarvitse koskaan liikuttaa, Ksenonit tekevät sumuvaloista täysin turhat.
Sähköistä ratinsäätövipuakaan ei tarvitse käyttää kun on laittanut oman ja tyttöystävän säädöt muistiin.
Tosin tyttöystävä väittää ettei se vielä ole tullut sinuiksi penkin sähkösäädön kanssa...
Kokeilin myös takapenkkiläisiä varten olevia karttavaloja ja kyllä vaan, niitä painaessa kieltämättä koko kattopaneeli liikkui.
Edessä samat painikkeet eivät aiheuttaneet mitään ylimäärästä sisustus elementtien liikehdintää.
Suurimman puutteen koen autossa olevan minä ja minun kitsas moottorivalinta, joko 530i tai d sen kuuluu olla.
Tosin en ole tälläkään autolla vielä jäänyt kenenkään jalkoihin.
Mutta RF renkaita en suosittele, eilen vaihdetut 245/40 18" Dunlopin kesäkumit saavat kyllä E60:sen näin keväällä äänekkäämmäksi kuin mitä oma -01 E39 oli aikoinaan 205/60 15" Nokian talvikitkoilla.
Tämä siis alle 100 km/h nopeudessa ja karhealla tienpinnalla.- 528iA
Pakko kommentoida: kyllähän perusvarusteinen E60 on sisustaltaan ankea muovinen auto verrattuna vastaavaan E39:iin, mutta tuo tietysti korjaantuu jos ostajalla on rahaa ja hän osaa (on tyylitajua) valita oikeat varusteet.
Mutta sitten tuo E60:n ulkonäkö, sitä on nyt 3 vuotta katseltu ja yhä se vaan on ruma, joistain kulmista katsottuna se on ihan tyylikäs, mutta esim. keulasta katsottuna aika kauhea. Lisäksi E60:n pitää olla tumman värinen jotta "muodot" edes vähän menee piiloon.
Ihmeellistä onkin se, että kun olen yrittänyt totutella E60:n ulkonäköön, niin E65 on alkanut näyttää hienolta. Lisäksi sen sisätilan olemus ja materiaalit ovat varsin vakuuttavat E60:een verrattuna. Ennenhän näin isoa eroa ei ollut 7-sarjan (E38) ja 5-sarjan (E39) välillä.
Mutta pitää kai vaan jatkaa totuttelua E60:n ulkonäköön, E65 on kuitenkin liian iso minun autoksi. Aikaa tässä vielä on, sillä odottelen kuitenkin E60:n faceliftiin asti ennen kuin sellaisen ostan ja silloinkin ostan käytetyn ei-faceliftatun. - X 3
528iA kirjoitti:
Pakko kommentoida: kyllähän perusvarusteinen E60 on sisustaltaan ankea muovinen auto verrattuna vastaavaan E39:iin, mutta tuo tietysti korjaantuu jos ostajalla on rahaa ja hän osaa (on tyylitajua) valita oikeat varusteet.
Mutta sitten tuo E60:n ulkonäkö, sitä on nyt 3 vuotta katseltu ja yhä se vaan on ruma, joistain kulmista katsottuna se on ihan tyylikäs, mutta esim. keulasta katsottuna aika kauhea. Lisäksi E60:n pitää olla tumman värinen jotta "muodot" edes vähän menee piiloon.
Ihmeellistä onkin se, että kun olen yrittänyt totutella E60:n ulkonäköön, niin E65 on alkanut näyttää hienolta. Lisäksi sen sisätilan olemus ja materiaalit ovat varsin vakuuttavat E60:een verrattuna. Ennenhän näin isoa eroa ei ollut 7-sarjan (E38) ja 5-sarjan (E39) välillä.
Mutta pitää kai vaan jatkaa totuttelua E60:n ulkonäköön, E65 on kuitenkin liian iso minun autoksi. Aikaa tässä vielä on, sillä odottelen kuitenkin E60:n faceliftiin asti ennen kuin sellaisen ostan ja silloinkin ostan käytetyn ei-faceliftatun.E39 ja E60 ero on ratin takana pieni. Vakio E60 on omasta mielesteäni löysä, jäekemmällä alustalla kuitenkin mehevä ajettava. Olen samaa mieltä, että E60 tarvitsee ehdottomasti aimo annoksen rahaa sisutukseen lisävarusteiden kautta, ennenkuin sisätilat alkavat vastaamaan auton muuta tasoa. Suurin ero E39 on takapenkin ja tavaratiöan tilavuudessa. Melutaso on molemmissa sen verran matala, että kinastelu siitäkin on turhaa.
Ulkonäköasia on maku asia. Minusta uusi on moderni, ja vanha näyttää vanhalta. Mutta mitä enemmän autoa katsoo, itselle on tullut ihan sama mieleen E65 miellyttää enemmän sekä sisältä ja ulkoa. Varsinkin sisältä E65 on aistikas. - 528iA
X 3 kirjoitti:
E39 ja E60 ero on ratin takana pieni. Vakio E60 on omasta mielesteäni löysä, jäekemmällä alustalla kuitenkin mehevä ajettava. Olen samaa mieltä, että E60 tarvitsee ehdottomasti aimo annoksen rahaa sisutukseen lisävarusteiden kautta, ennenkuin sisätilat alkavat vastaamaan auton muuta tasoa. Suurin ero E39 on takapenkin ja tavaratiöan tilavuudessa. Melutaso on molemmissa sen verran matala, että kinastelu siitäkin on turhaa.
Ulkonäköasia on maku asia. Minusta uusi on moderni, ja vanha näyttää vanhalta. Mutta mitä enemmän autoa katsoo, itselle on tullut ihan sama mieleen E65 miellyttää enemmän sekä sisältä ja ulkoa. Varsinkin sisältä E65 on aistikas.Toisaalta kun tuli puheeksi, niin kaiken muun lisäksi E65 on myös selvästi hiljaisempi kuin E60 tai E39. Ja tämä hiukan "vaivaa" minua, sillä E39:issäkin eniten ihastuin tuohon seikkaan. E60 ei tuossa suhteessa mitenkään säväyttänyt, pieniä eroja mutta ei mitään merkittävää, kun taas E65:ttä muistelen yhä kaivaten. Mutta iso laivahan se on joten hermot sen kanssa menisi.
- 525xiA
Minulla 525xiA vm 2006. Alla oli viime viikonloppuun asti Hakkapeliitta 4 nastat kokoa 225/50R17. Kukaan kyydissä ollut ei pystynyt korvakuulolta sanomaan, että alla olisi nastat. Yleinen kommentti työkavereilta "Onpa hiljainen, sulla on varmaan kitkat?"
Nyt alla samankokoiset kesärenkaat. Auto on vieläkin hiljaisempi, ero nastoihin on kuitenkin yllättävän pieni. Hiljainen auto on hiljainen millä renkailla tahansa!- aprillia
juo kuravettä päälle!
- 528iA
Ihan samanlaiset = tosi hiljaiset nuo HP4:t oli minullakin E39:issä ja kuulin myös samanlaisia kommentteja. Mutta nyt 2 vuotta käytettynä (12tkm) ei ole epäselvää onko alla nastat vai ei... Ja nyt (tänään) kun vaihdoin kesärenkaat, olikin ero yllättävän suuri vaikka ennen sitä tuskin huomasi.
- e 39
mukaan e 60 on aavistuksen hiljaisempi kuin e 39,joka sekin on hiljainen,kuten kaikki tietävät.Itseäni ihastutti e 60:n automaattilootan toiminta,kertakaikkiaan hienosti hoiti hommansa ja toinen tuntuma oli,että uusi 523 kyllä liikkui todella hyvin ilmoitettuihin 177hv tehoihin nähden.Liekö tässäkin tehoja ilmoitettua enemmän.
- on E60
verrattuna suunniteltu kymmenen vuotta aikaisemmin. E39 oli huippukärry aikoinaan ja on vieläkin - E60 PITÄISI olla huomattava parannus, kuten oli E34->E39, mutta ei. BMW Bangleshitti retrokojetauluineen ilman mitään oleellista parannusta edes teknisesti ei kyllä innosta - tähän voi lukea mukaan juuri tämä melutason juubaseibas keskustelun - eronhan pitäisi olla aivan huomattava. Sisustassakin menty muotoilullisesti lähinnä taaksepäin laadusta puhumattakaan.
Yleensäkin kun katselee näitä uusimpia Bemareita, EI tosiaan tule yhtään "pakko saada" viehätystä - kuten tuli joskus ennen E46/E39 nähtyään. Uus 300 sarja nissantakavaloineen, haloo... - mutta Banglen
on E60 kirjoitti:
verrattuna suunniteltu kymmenen vuotta aikaisemmin. E39 oli huippukärry aikoinaan ja on vieläkin - E60 PITÄISI olla huomattava parannus, kuten oli E34->E39, mutta ei. BMW Bangleshitti retrokojetauluineen ilman mitään oleellista parannusta edes teknisesti ei kyllä innosta - tähän voi lukea mukaan juuri tämä melutason juubaseibas keskustelun - eronhan pitäisi olla aivan huomattava. Sisustassakin menty muotoilullisesti lähinnä taaksepäin laadusta puhumattakaan.
Yleensäkin kun katselee näitä uusimpia Bemareita, EI tosiaan tule yhtään "pakko saada" viehätystä - kuten tuli joskus ennen E46/E39 nähtyään. Uus 300 sarja nissantakavaloineen, haloo...aikana muotoillut käyvät kaupaksi erittäin hyvin - muotoilusta huolimatta vai sen ansiosta, en osaa sanoa. Omasta mielestäni kaikille mallisarjoille on yhteistä se, että ne vativat 17-19 tuuman aluvanteet ja renkaat ollakseen hyvän näköisiä. Myös väreillä on mielestäni suuri vaikutus eri korimallien ulkonäköön. e90 on viimeinen Bangle-kori, saa nähdä miltä uusi 7-sarja 2008 näyttää...
- BMW Power
on E60 kirjoitti:
verrattuna suunniteltu kymmenen vuotta aikaisemmin. E39 oli huippukärry aikoinaan ja on vieläkin - E60 PITÄISI olla huomattava parannus, kuten oli E34->E39, mutta ei. BMW Bangleshitti retrokojetauluineen ilman mitään oleellista parannusta edes teknisesti ei kyllä innosta - tähän voi lukea mukaan juuri tämä melutason juubaseibas keskustelun - eronhan pitäisi olla aivan huomattava. Sisustassakin menty muotoilullisesti lähinnä taaksepäin laadusta puhumattakaan.
Yleensäkin kun katselee näitä uusimpia Bemareita, EI tosiaan tule yhtään "pakko saada" viehätystä - kuten tuli joskus ennen E46/E39 nähtyään. Uus 300 sarja nissantakavaloineen, haloo...Just joo.
Jos itse omistaisit E60:n niin tietäisit mistä puhuisit.
Saavuttamaton onkin yleensä paska (kateellisuus direktiivi made by Suomen Sosialistit). - BMW Power
mutta Banglen kirjoitti:
aikana muotoillut käyvät kaupaksi erittäin hyvin - muotoilusta huolimatta vai sen ansiosta, en osaa sanoa. Omasta mielestäni kaikille mallisarjoille on yhteistä se, että ne vativat 17-19 tuuman aluvanteet ja renkaat ollakseen hyvän näköisiä. Myös väreillä on mielestäni suuri vaikutus eri korimallien ulkonäköön. e90 on viimeinen Bangle-kori, saa nähdä miltä uusi 7-sarja 2008 näyttää...
Oman autoni kuvat (1 1) voitte käydä katsomassa tämän linkin kautta:
http://forums.e60.net/index.php?showtopic=24574
Auto on heinäkuussa 2005 rekisteröity 525iA.
Lisää E60 kuvia näkee täältä:
http://forums.e60.net/index.php?act=module&module=gallery
Mielstäni E60 on tosi hyvännäköinen 4 ovinen sedan.
Ja tiedän että se on laadukas, mukava, taloudellinen, hiljainen, nopea ja kaikin puolin toimiva.
Pääsiästä kaikille!
T. BMW Power aka. Ricracing - 330 d E90
BMW Power kirjoitti:
Oman autoni kuvat (1 1) voitte käydä katsomassa tämän linkin kautta:
http://forums.e60.net/index.php?showtopic=24574
Auto on heinäkuussa 2005 rekisteröity 525iA.
Lisää E60 kuvia näkee täältä:
http://forums.e60.net/index.php?act=module&module=gallery
Mielstäni E60 on tosi hyvännäköinen 4 ovinen sedan.
Ja tiedän että se on laadukas, mukava, taloudellinen, hiljainen, nopea ja kaikin puolin toimiva.
Pääsiästä kaikille!
T. BMW Power aka. RicracingMoi, todellä hieno peli sinulla. Kyllä 18" vanteet kruunaavat E 60:n. Kevätaurinko ylös ja naama hymyyn :)
- 330 d E90
on E60 kirjoitti:
verrattuna suunniteltu kymmenen vuotta aikaisemmin. E39 oli huippukärry aikoinaan ja on vieläkin - E60 PITÄISI olla huomattava parannus, kuten oli E34->E39, mutta ei. BMW Bangleshitti retrokojetauluineen ilman mitään oleellista parannusta edes teknisesti ei kyllä innosta - tähän voi lukea mukaan juuri tämä melutason juubaseibas keskustelun - eronhan pitäisi olla aivan huomattava. Sisustassakin menty muotoilullisesti lähinnä taaksepäin laadusta puhumattakaan.
Yleensäkin kun katselee näitä uusimpia Bemareita, EI tosiaan tule yhtään "pakko saada" viehätystä - kuten tuli joskus ennen E46/E39 nähtyään. Uus 300 sarja nissantakavaloineen, haloo...E 90 M sport paketilla ei ainakaan minusta näytä nissanilta, eikä myöskään tunnu siltä.
Tietenkin jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen.
Sekä parjattu E60, että E90 ovat selkeästi parempia autoja kuin edeltäjänsä. Nimimerkki molempia omistanut. - 528iA
BMW Power kirjoitti:
Oman autoni kuvat (1 1) voitte käydä katsomassa tämän linkin kautta:
http://forums.e60.net/index.php?showtopic=24574
Auto on heinäkuussa 2005 rekisteröity 525iA.
Lisää E60 kuvia näkee täältä:
http://forums.e60.net/index.php?act=module&module=gallery
Mielstäni E60 on tosi hyvännäköinen 4 ovinen sedan.
Ja tiedän että se on laadukas, mukava, taloudellinen, hiljainen, nopea ja kaikin puolin toimiva.
Pääsiästä kaikille!
T. BMW Power aka. RicracingAika huono (heijastumia) sisäkuva mutta näyttäisi siltä, että tyylitaju on kohdallaan eli juuri nuo minäkin valitsisin. Vielä jos on sporttiratti eikä se vakio kolmiomainen kammotus. Mutta miksi otit vain perusmallisen ilmastoinnin? Eikä taida olla comfort-penkkejä? Ne on ehdoton vaatimus jos/kun E60:n ostan.
Ulkokuva sitten onkin aika ruma, hopea ei vaan sovi E60:een ja nuo vanteet vaihtaisin heti toisiin.
Mutta vähän tummempi hopeaharmaa väri ja siihen pientä tunausta niin näyttää paljon paremmalta: http://forums.e60.net/index.php?act=module&module=gallery&cmd=si&img=4194 - BMW Power
528iA kirjoitti:
Aika huono (heijastumia) sisäkuva mutta näyttäisi siltä, että tyylitaju on kohdallaan eli juuri nuo minäkin valitsisin. Vielä jos on sporttiratti eikä se vakio kolmiomainen kammotus. Mutta miksi otit vain perusmallisen ilmastoinnin? Eikä taida olla comfort-penkkejä? Ne on ehdoton vaatimus jos/kun E60:n ostan.
Ulkokuva sitten onkin aika ruma, hopea ei vaan sovi E60:een ja nuo vanteet vaihtaisin heti toisiin.
Mutta vähän tummempi hopeaharmaa väri ja siihen pientä tunausta niin näyttää paljon paremmalta: http://forums.e60.net/index.php?act=module&module=gallery&cmd=si&img=4194Suurin puute autossa on moottori.
Kolme-litrainen suorakuutonen on mekaanisesti ja teknisesti se täydellinen, oli se sitten i tai d.
Vastauksia kysymyksiisi:
Perus ilmastointi E60:ssä toimii kuin unelma.
Comfort istuimia autossa ei myöskään ole. Vakio penkit riittää minulle - ajan alle 15tkm vuodessa.
Comfort istuimet ovat kieltämättä hyvä lisä paljon ajavalle.
Lisään vielä että autossani on myös vakio radio/CD soitin.
Saundit ovat yllättävän hyvät, onhan siinäkin pari subbaria etupenkkien alla, mutta seuraavaan Bemariin tilaan Logic7.
Väri ja vanteet ovat luonnossa mielestäni tosi OK, makuasia tosin mutta pölyt ei näy ja auto on
oikeesti tosi seksikkään näköinen ja oloinen, omien naistuttavuuksien sanomana.
Mutta seuraava Bemari tulee taas olemaan musta ja todnäk Beigellä sisustalla. - 528iA
BMW Power kirjoitti:
Suurin puute autossa on moottori.
Kolme-litrainen suorakuutonen on mekaanisesti ja teknisesti se täydellinen, oli se sitten i tai d.
Vastauksia kysymyksiisi:
Perus ilmastointi E60:ssä toimii kuin unelma.
Comfort istuimia autossa ei myöskään ole. Vakio penkit riittää minulle - ajan alle 15tkm vuodessa.
Comfort istuimet ovat kieltämättä hyvä lisä paljon ajavalle.
Lisään vielä että autossani on myös vakio radio/CD soitin.
Saundit ovat yllättävän hyvät, onhan siinäkin pari subbaria etupenkkien alla, mutta seuraavaan Bemariin tilaan Logic7.
Väri ja vanteet ovat luonnossa mielestäni tosi OK, makuasia tosin mutta pölyt ei näy ja auto on
oikeesti tosi seksikkään näköinen ja oloinen, omien naistuttavuuksien sanomana.
Mutta seuraava Bemari tulee taas olemaan musta ja todnäk Beigellä sisustalla.525iA tosiaan on hiukan tehoton, vaikka se paperilla on samantehoinen kuin tuo minun 528, niin koeajossa se tuntui hiukan tehottomalta. Jos/kun E60:n ostan niin vaihtoehtoina on 530iA tai 545iA, riippuen siitä miten hinnat noissa Saksassa laskee/milloin ostan. Tuontiauto siis on tarkoitus ostaa ihan varusteidenkin takia.
Ei minullakaan kilometrejä tule kuin alle 15tkm vuodessa mutta minulla on nytkin comfort-penkit ja E60:ssähän ne ovat vielä paljon paremmat (enemmän säätöjä) joten ehdottomasti sellaiset haluan.
Logic7 ja Professional navi on myös haluamieni varusteiden listalla. Mutta onko E60:n Logic7 sittenkään hyvä, sitähän jotkut (jenkit) haukkuu ja sanoo ettei kannata ottaa koska sen päivitys erillisillä vahvistimilla on vaikeampaa kuin hifi-järjestelmän. Toisaalta kokeilemassani E65:ssä oli myös Logic7 ja kivaltahan se kuulosti ja stereokuvan syvyyssäätökin toimi, tosin E65:ssä on erilaiset kaiuttimet.
Sitten siinä pitäisi vielä olla autom. himmenevät ulko- ja sisäpeilit ja PDC. Aktiiviohjaus ja dynamic drivekin on toivomuslistalla. Väri tuo tummanharmaa tai mystic blue. Mutta tässä on vielä ainakin 1,5 vuotta aikaa miettiä noita asioita... - BMW318iA
330 d E90 kirjoitti:
E 90 M sport paketilla ei ainakaan minusta näytä nissanilta, eikä myöskään tunnu siltä.
Tietenkin jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen.
Sekä parjattu E60, että E90 ovat selkeästi parempia autoja kuin edeltäjänsä. Nimimerkki molempia omistanut....katsoja silmissä. Mutta kyllä nykyisin aika vannoutuneena bemu-fanina on pakko tunnustaa, että:
- rengasmelut on pikkasen p:stä. Sanoin heti ettei niitä RF-renkaita Suomeen, mutta... Silläkin rahalla ois saanu jotain Suomen oloissa hyödyllisempää varustetta
- normaali viisari-lämpömittari myös ehdoton olla Suomessa myytävissä autoissa
- uuden kolmosen takavalot ovat ihan kamalat, löisin vaikka vetoa että siihen tulee muutos paljon nopeemmin kuin normaali face-lift ois vaatinu... katotaan miten käy
- kojetaulut ei oikein sytytä niin kuin E46:ssa teki heti... voi olla makukysymys
- saattaa se kuitenkiin tulla uusi kolmonen vielä joskus mullekin, mutta siinä on asioita, joista pidän vähemmän kuin nykyisessä E46:ssa, ei mahda mitään. Voin olla hiukan vanhoillinen tässä asiassa. - 330 d E90
BMW318iA kirjoitti:
...katsoja silmissä. Mutta kyllä nykyisin aika vannoutuneena bemu-fanina on pakko tunnustaa, että:
- rengasmelut on pikkasen p:stä. Sanoin heti ettei niitä RF-renkaita Suomeen, mutta... Silläkin rahalla ois saanu jotain Suomen oloissa hyödyllisempää varustetta
- normaali viisari-lämpömittari myös ehdoton olla Suomessa myytävissä autoissa
- uuden kolmosen takavalot ovat ihan kamalat, löisin vaikka vetoa että siihen tulee muutos paljon nopeemmin kuin normaali face-lift ois vaatinu... katotaan miten käy
- kojetaulut ei oikein sytytä niin kuin E46:ssa teki heti... voi olla makukysymys
- saattaa se kuitenkiin tulla uusi kolmonen vielä joskus mullekin, mutta siinä on asioita, joista pidän vähemmän kuin nykyisessä E46:ssa, ei mahda mitään. Voin olla hiukan vanhoillinen tässä asiassa.on tosiaan katsojan silmissä, mutta.... rengasmelua ajettaessa 18" renkailla tosiaan hieman on. On kyllä E 46 autossakin, ja kaikissa muissakin autoissa.
Mihin tarvitset lämpömittaria? Koska nykyautossa on ollut ongelmia lämpöjen kanssa?
Kyllä uusi korimalli on huomattavasti tyylikkäämmän oloinen, kuin vanha, pitää kyllä ollakkin koska E46 on jo pian 10v vanha korimalli. - E61 525iA
BMW318iA kirjoitti:
...katsoja silmissä. Mutta kyllä nykyisin aika vannoutuneena bemu-fanina on pakko tunnustaa, että:
- rengasmelut on pikkasen p:stä. Sanoin heti ettei niitä RF-renkaita Suomeen, mutta... Silläkin rahalla ois saanu jotain Suomen oloissa hyödyllisempää varustetta
- normaali viisari-lämpömittari myös ehdoton olla Suomessa myytävissä autoissa
- uuden kolmosen takavalot ovat ihan kamalat, löisin vaikka vetoa että siihen tulee muutos paljon nopeemmin kuin normaali face-lift ois vaatinu... katotaan miten käy
- kojetaulut ei oikein sytytä niin kuin E46:ssa teki heti... voi olla makukysymys
- saattaa se kuitenkiin tulla uusi kolmonen vielä joskus mullekin, mutta siinä on asioita, joista pidän vähemmän kuin nykyisessä E46:ssa, ei mahda mitään. Voin olla hiukan vanhoillinen tässä asiassa.Lämpömittarin virkaa hoitaa kierroslukumittarin harmaa vyöhyke. Se käyttäytyy ihan samalla tavalla kuin öljynlämpömittari ja on itse asiassa huomattavsti hyödyllisempi kuin tavallinen jäähdytysveden lämpömittari.
- poika
BMW Power kirjoitti:
Just joo.
Jos itse omistaisit E60:n niin tietäisit mistä puhuisit.
Saavuttamaton onkin yleensä paska (kateellisuus direktiivi made by Suomen Sosialistit).kyllä varaa olisi ostaa esim. E90 koska vain - siis käteisellä, mutta kun nelioviset taksit on lähinnä perheellisille enkä näe mitään syytä vaihtaa nykyistä uudempaan. Coupeahan ei vielä ole edes julkaistu.
Joskus tossa huomanut esim. juuri E90 sen takaa nähtyään tullut sanottua: hitto, se onkin bemari.
Ei juuri harmaasta massasta erotu, niin Nissania on. Vanhemmat kyllä tunnistaa heti bemuksi - no ehkä E60 ym. uudet mallit ankanperseineen erottuu massasta paremmin.
- Dreamland
Aikamoni on ilmeisesti omistanunt e39 ennen e60,
onko monella myös e34 tai e30 takana.
Mietin vain että osaako e60 kanssa todella elää
muutokset ovat niin valtavia?
Asiallisia kommentteja Kiitos.- Lady mit dem Auto
Kuulun bemaristinaisiin ja olen jo aiemmin ihmettellyt nykyisiä malleja joista enää X5 edustaa minulle bemaria- sitä kunnollista ja laadukasta käyttöautoa.
Ja olen nimenomaan näitä 80- luvun alusta eteenpäin BMW:n uskollisesti ostaneita- nytkin on kolme pihassa ja uutta on mietitty jo vuoden mutta on niin hankalaa päättää nykyisestä sortimentista. - X 3
Omistettu on seuraavat 500-sajalaiset E28 520i, E34 525i, E39 530i ja nyt X3.
Vuonna 2003 E60:n ensiesittely oli kova pettymys: vanhat moottorit ja sisustus(materiaalit) oli paljon E65 jäljessä. E60 on kyllä kehittynyt ensiesittelystään paljon: uudet koneet, nelivedot, M-paketti.....
Katsotaan miten auto muuttuu ensi vuonna faceliftin jälkeen. Ainakin paineet muutoksiin on kovat, sillä Saksassa e60 on menettänyt pahasti osuuttaan A6:lle ja tutkimusten mukaan imagokin on laskusuunnassa. Faceliftattu 530i tai d automaatilla ja nelivedolla saattaa olla seuraava auto tai sitten uusi X5. Vajaaveto ei tule enää kyseeseen... - nyt e60 530iA
e60 vaatii sisustukseen panostamista: exclusive nahat, linnunsilmävaahtera -puulistat, navi, laajennettu ilmastointi, comfort -istuimet, ajettavuuteen urheilullinen alusta, 18" sekarengastus,edessä 235/35/18 ja takana 275/30/18, dynamic drive ja aktiiviohjaus - näyttää ja tuntuu hyvältä. Ei ole ikävä e39:ää, vaikka sekin oli hyvä auto. e60 on vielä selkeästi parempi. Sama näkyy myös myyntitilastoista, e60 myy paremmin kuin e39 koskaan.
- X 3
nyt e60 530iA kirjoitti:
e60 vaatii sisustukseen panostamista: exclusive nahat, linnunsilmävaahtera -puulistat, navi, laajennettu ilmastointi, comfort -istuimet, ajettavuuteen urheilullinen alusta, 18" sekarengastus,edessä 235/35/18 ja takana 275/30/18, dynamic drive ja aktiiviohjaus - näyttää ja tuntuu hyvältä. Ei ole ikävä e39:ää, vaikka sekin oli hyvä auto. e60 on vielä selkeästi parempi. Sama näkyy myös myyntitilastoista, e60 myy paremmin kuin e39 koskaan.
Saako DynamicDriven nykyään myös urheilualustan kanssa? Mikä on hyöty? Aiemmin 2003 se oli vielä jompi kumpi, sillä ns urheilualustan kanssa on jo jäykemmät kallistuksen vakaajat, joten DynamicDrive ei anna mitään etua.
Normaalialusta taas DynamicDriven kilkeillä jää muukavaksi, mutta kaarreajossa lähetystytään urheilualustaa, kun kallistuksen vakaajia jäykennetään tarpeen mukaan. Sinänsähän tämä on vain normaalijousituksen aika monimutkainen toimintaalueen levennys.
Maastureissahan tämä on hieno järjestelmä, kun kallistuksen vakaaja saadaa kokonaan 'poikki' maastoajossa, jolloin joustovarat lisääntyvät, silti maantieajossa auto ei nyt aivan laivanlailla kallistu. Systeemin ainakin isompiin LandRovereihin. - Lady mit dem Auto
nyt e60 530iA kirjoitti:
e60 vaatii sisustukseen panostamista: exclusive nahat, linnunsilmävaahtera -puulistat, navi, laajennettu ilmastointi, comfort -istuimet, ajettavuuteen urheilullinen alusta, 18" sekarengastus,edessä 235/35/18 ja takana 275/30/18, dynamic drive ja aktiiviohjaus - näyttää ja tuntuu hyvältä. Ei ole ikävä e39:ää, vaikka sekin oli hyvä auto. e60 on vielä selkeästi parempi. Sama näkyy myös myyntitilastoista, e60 myy paremmin kuin e39 koskaan.
Ei millään pahalla mutta mielestäni kuvaamasi sisusta on ihan normaali- en sitä huonommaksi menisi- navigaation asettelu e60/65 on mielestäni vain ruma.
Lisäksi vaihdekeppi suhteessa radion asetteluun kuten mukinpidikkeetkin osoittavat huonoa suunnittelua.
Ja mitä tulee alustaan ja esim. 18 " vanteisiin niin - itse olen halunnut auton ulkopuolisesti mahdollisimman hillityn ja klassisen näköiseksi sekä sellaiseksi että voin heppatallilla ja traikulla liikkua mukavasti.
On ihmeellistä että alusta on niin huono että alle kelpaavat vain läpyskät. Itsellänikin on tosin leveämmät renkaat alla kuin vakiossa ihan siksi että renkaat kuluvat hitaammin. - urheilullisen alustan yhtey...
X 3 kirjoitti:
Saako DynamicDriven nykyään myös urheilualustan kanssa? Mikä on hyöty? Aiemmin 2003 se oli vielä jompi kumpi, sillä ns urheilualustan kanssa on jo jäykemmät kallistuksen vakaajat, joten DynamicDrive ei anna mitään etua.
Normaalialusta taas DynamicDriven kilkeillä jää muukavaksi, mutta kaarreajossa lähetystytään urheilualustaa, kun kallistuksen vakaajia jäykennetään tarpeen mukaan. Sinänsähän tämä on vain normaalijousituksen aika monimutkainen toimintaalueen levennys.
Maastureissahan tämä on hieno järjestelmä, kun kallistuksen vakaaja saadaa kokonaan 'poikki' maastoajossa, jolloin joustovarat lisääntyvät, silti maantieajossa auto ei nyt aivan laivanlailla kallistu. Systeemin ainakin isompiin LandRovereihin.mutta ei M-sport alustan kanssa. Alusta on n 15 mm matalampi ja jousitus hiukan jäykempi kuin vakio. Itse olen varsin tyytyväinen, auto ei kallistele kaarteissa ja pito on erinomainen.
- kuvaamallani
Lady mit dem Auto kirjoitti:
Ei millään pahalla mutta mielestäni kuvaamasi sisusta on ihan normaali- en sitä huonommaksi menisi- navigaation asettelu e60/65 on mielestäni vain ruma.
Lisäksi vaihdekeppi suhteessa radion asetteluun kuten mukinpidikkeetkin osoittavat huonoa suunnittelua.
Ja mitä tulee alustaan ja esim. 18 " vanteisiin niin - itse olen halunnut auton ulkopuolisesti mahdollisimman hillityn ja klassisen näköiseksi sekä sellaiseksi että voin heppatallilla ja traikulla liikkua mukavasti.
On ihmeellistä että alusta on niin huono että alle kelpaavat vain läpyskät. Itsellänikin on tosin leveämmät renkaat alla kuin vakiossa ihan siksi että renkaat kuluvat hitaammin.sisutuksella varustettua e60:stä - ero vakioon on varsin merkittävä. -Makuasia tietenkin silti, mistä kukin pitää. Leveät renkaat muuten kuluvat huomattavasti kapeita nopeammin, edut ovat pidossa ja ulkonäössä positiiviseen suuntaan, uraherkkyydessä ja rengasmelussa negatiiviseen suuntaan.
- Lady mit dem Auto
kuvaamallani kirjoitti:
sisutuksella varustettua e60:stä - ero vakioon on varsin merkittävä. -Makuasia tietenkin silti, mistä kukin pitää. Leveät renkaat muuten kuluvat huomattavasti kapeita nopeammin, edut ovat pidossa ja ulkonäössä positiiviseen suuntaan, uraherkkyydessä ja rengasmelussa negatiiviseen suuntaan.
Leveämmät renkaat kuluvat minulla huomattavasti hitaammin kuin kapeat - olen sen jo aikojen saatossa huomannut.
Sinun sisustustyyli ei poikkea minun eikä ystävieni vastaavista. Et siis saa minulta mitään wow - pisteitä. Ymmärrän jos joillakin ei ole varaa kuin karvalakkimalliin.
Bemari on aika tavallinen auto. - BMW Power
nyt e60 530iA kirjoitti:
e60 vaatii sisustukseen panostamista: exclusive nahat, linnunsilmävaahtera -puulistat, navi, laajennettu ilmastointi, comfort -istuimet, ajettavuuteen urheilullinen alusta, 18" sekarengastus,edessä 235/35/18 ja takana 275/30/18, dynamic drive ja aktiiviohjaus - näyttää ja tuntuu hyvältä. Ei ole ikävä e39:ää, vaikka sekin oli hyvä auto. e60 on vielä selkeästi parempi. Sama näkyy myös myyntitilastoista, e60 myy paremmin kuin e39 koskaan.
E60:sen 19" sekarengastus on 245/35 ja 275/30 kun taasen 18" on 245/40 ja 275/35.
Kieltämättä Comfort istuimet ovat hyvä lisä mutta olen täysin tyytyväinen vakiojakkaroihinkin.
Ehkä johtuu siitä että parempaa ei ole kokeillut.
Olen myös koeajanut E60:tä aktiivi ohjauksella ja se oli kyllä totuttelun jälkeen tosi mainio, varsinkin kaupungissa ajettaessa.
Myös parkkitutka olisi hyvä olla, minulla on vieläkin vaikea hahmottaa missä perä loppuu.
Sivut ja keula on opittu Kampissa ajellessa mutta perää ei sitten vaan millään opi, johtunee omasta päästä.
Itselläni oli nuorena E12 520. Myöhemmin Neue Klasse 1800 -68 harrasteautona ja sitten oli -01 E39 ennen näitä E60:sia. Kaiken kaikkiaan minulla on nyt 13. BMW alla.
14. tulee todennäköisesti keväällä -07 mutta onko se uusi X5 vai E92... - ei kuitenkaan
Lady mit dem Auto kirjoitti:
Leveämmät renkaat kuluvat minulla huomattavasti hitaammin kuin kapeat - olen sen jo aikojen saatossa huomannut.
Sinun sisustustyyli ei poikkea minun eikä ystävieni vastaavista. Et siis saa minulta mitään wow - pisteitä. Ymmärrän jos joillakin ei ole varaa kuin karvalakkimalliin.
Bemari on aika tavallinen auto.harmita, kun täysvarustuksesta puuttuu internetpohjaiset palvelut ja TV - muu onkin mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733