Sähköpostiini on tullut ihan sekoja maileja.
Siinä on vain kysymysmerkkejä ja vastaanottajana en todellakaan ole minä, vaan ihan outo nimi ja lähettäjäkin vaihtuu melkein joka viestissä.
Joskus on liitteenä ollut sellainen tiedosto, missä on huonekalujen kuvia.
Ajattelin vain kirjoittaa, että onko teille kellekkään muulle tullut tällaisia yhtä seko viestejä?
Miten ne viestit ohajutuu minun postilaatikkooni, vaikka nimeäni ei ole edes vastaanottaja kentässä?
Onko nää niitä ns.hakkereita?
joku
4
568
Vastaukset
- Ossi
Aivan tyypillistä roskapostitusta. Ilmeisesti postiohjelmasi ei osaa merkistöä tulkita. Posti ei kulje sen osoitteen mukaan, joka lukee To:-kentässä ja siinä voi olla mitä tahansa.
- Ramppa
Olet ilmeisesti tehnyt juuri ne mokat, joita ei saa spämmin kanssa tehdä. Niitä ei saa avata, koska todennäköisesti lähettäjä saa tiedon niiden avauksesta heti ilman, että edes itse tiedät.
Liitteen avaus se vasta onkin.....
Parasta vain laittaa suoraan roskiin.
Jos noita haluaa tutkia, ainoa hiukankaan järkevä tapa on ensin tallettaa se se vaikka työpöydälle ja ensin tutkia se virusohjelmalla ja avata se sitten muistiolla (tai Notepadilla, kummalla nimellä se nyt sattuu olemaan)
Se häirikkö on todennäköisesti joku viruksen saastuttama kone jonka omistaja tuskin edes tietää mitä tapahtuu. Ja missähän moinen kone sitten on?
Tarkemmin ajatellen sen voi rajata sille kolmannelle kivelle auringosta, mutta tarkempaakin tietoa löytyy viestin otsikkotiedoista. Itse kerran tympäännyin erääseen postiryöppyyn, joka tuli samasta IP-osoitteesta ja sattuikin IP:n omistaja löytymään Suomesta ja ilmoitin sille palvelimelle. Myöhemmin tuli palautetta siihen ilmoitukseen ja oli kuulemma koneen omistaja ollut ihan tietämätön koneensa touhuista.- avannut
liitteitä!
Ellei sitten poikani ole niitä avannut, mutta pitää pojua informoida asista, mutta ei onneksi tullut mitään viruksia koneelleni, vaikka niitä olisi avattukin.
- hyviä ohjeita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1873776
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m861689Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek281442- 1641327
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut231108Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2011081Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?921038- 351031
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk124979Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell156809