joku

häirikkö?

Sähköpostiini on tullut ihan sekoja maileja.
Siinä on vain kysymysmerkkejä ja vastaanottajana en todellakaan ole minä, vaan ihan outo nimi ja lähettäjäkin vaihtuu melkein joka viestissä.

Joskus on liitteenä ollut sellainen tiedosto, missä on huonekalujen kuvia.

Ajattelin vain kirjoittaa, että onko teille kellekkään muulle tullut tällaisia yhtä seko viestejä?
Miten ne viestit ohajutuu minun postilaatikkooni, vaikka nimeäni ei ole edes vastaanottaja kentässä?
Onko nää niitä ns.hakkereita?

4

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ossi

Aivan tyypillistä roskapostitusta. Ilmeisesti postiohjelmasi ei osaa merkistöä tulkita. Posti ei kulje sen osoitteen mukaan, joka lukee To:-kentässä ja siinä voi olla mitä tahansa.

• Ramppa

Olet ilmeisesti tehnyt juuri ne mokat, joita ei saa spämmin kanssa tehdä. Niitä ei saa avata, koska todennäköisesti lähettäjä saa tiedon niiden avauksesta heti ilman, että edes itse tiedät.
      Liitteen avaus se vasta onkin.....

Parasta vain laittaa suoraan roskiin.
      Jos noita haluaa tutkia, ainoa hiukankaan järkevä tapa on ensin tallettaa se se vaikka työpöydälle ja ensin tutkia se virusohjelmalla ja avata se sitten muistiolla (tai Notepadilla, kummalla nimellä se nyt sattuu olemaan)

Se häirikkö on todennäköisesti joku viruksen saastuttama kone jonka omistaja tuskin edes tietää mitä tapahtuu. Ja missähän moinen kone sitten on?
      Tarkemmin ajatellen sen voi rajata sille kolmannelle kivelle auringosta, mutta tarkempaakin tietoa löytyy viestin otsikkotiedoista. Itse kerran tympäännyin erääseen postiryöppyyn, joka tuli samasta IP-osoitteesta ja sattuikin IP:n omistaja löytymään Suomesta ja ilmoitin sille palvelimelle. Myöhemmin tuli palautetta siihen ilmoitukseen ja oli kuulemma koneen omistaja ollut ihan tietämätön koneensa touhuista.

• avannut

liitteitä!
        Ellei sitten poikani ole niitä avannut, mutta pitää pojua informoida asista, mutta ei onneksi tullut mitään viruksia koneelleni, vaikka niitä olisi avattukin.

• hyviä ohjeita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      893
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 48
      687
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      38
      653
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      634
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      619
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      42
      618
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      560
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      37