joku

häirikkö?

Sähköpostiini on tullut ihan sekoja maileja.
Siinä on vain kysymysmerkkejä ja vastaanottajana en todellakaan ole minä, vaan ihan outo nimi ja lähettäjäkin vaihtuu melkein joka viestissä.

Joskus on liitteenä ollut sellainen tiedosto, missä on huonekalujen kuvia.

Ajattelin vain kirjoittaa, että onko teille kellekkään muulle tullut tällaisia yhtä seko viestejä?
Miten ne viestit ohajutuu minun postilaatikkooni, vaikka nimeäni ei ole edes vastaanottaja kentässä?
Onko nää niitä ns.hakkereita?

4

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ossi

Aivan tyypillistä roskapostitusta. Ilmeisesti postiohjelmasi ei osaa merkistöä tulkita. Posti ei kulje sen osoitteen mukaan, joka lukee To:-kentässä ja siinä voi olla mitä tahansa.

• Ramppa

Olet ilmeisesti tehnyt juuri ne mokat, joita ei saa spämmin kanssa tehdä. Niitä ei saa avata, koska todennäköisesti lähettäjä saa tiedon niiden avauksesta heti ilman, että edes itse tiedät.
      Liitteen avaus se vasta onkin.....

Parasta vain laittaa suoraan roskiin.
      Jos noita haluaa tutkia, ainoa hiukankaan järkevä tapa on ensin tallettaa se se vaikka työpöydälle ja ensin tutkia se virusohjelmalla ja avata se sitten muistiolla (tai Notepadilla, kummalla nimellä se nyt sattuu olemaan)

Se häirikkö on todennäköisesti joku viruksen saastuttama kone jonka omistaja tuskin edes tietää mitä tapahtuu. Ja missähän moinen kone sitten on?
      Tarkemmin ajatellen sen voi rajata sille kolmannelle kivelle auringosta, mutta tarkempaakin tietoa löytyy viestin otsikkotiedoista. Itse kerran tympäännyin erääseen postiryöppyyn, joka tuli samasta IP-osoitteesta ja sattuikin IP:n omistaja löytymään Suomesta ja ilmoitin sille palvelimelle. Myöhemmin tuli palautetta siihen ilmoitukseen ja oli kuulemma koneen omistaja ollut ihan tietämätön koneensa touhuista.

• avannut

liitteitä!
        Ellei sitten poikani ole niitä avannut, mutta pitää pojua informoida asista, mutta ei onneksi tullut mitään viruksia koneelleni, vaikka niitä olisi avattukin.

• hyviä ohjeita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      5
      1264
    2. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      168
      1183
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      102
      1045
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      987
    5. 131
      884
    6. Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria

Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt
      NATO
      271
      879
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      71
      874
    8. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      786
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      45
      773
    10. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      395
      753
    Aihe