Saab 9-5 2.3t vai V6 3.0t ?

Keke

Olen miettinyt malli 9-5:n moottori vaihtoehtoja.
Kertokaa kokemuksia, näkemyksiä onko
ko. moottoreilla todellisesti kovinkaan
paljoa eroa? Kestävyys, käytettävyys sekä
moottorien luonne yms....

29

6631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sbisti

      taloudellisinta vaihtoehtoa haet niin 2,3, kulkee nimittäin yllättävän vähällä pa.lla ja tarvittaessa potkuakin löytyy.

    • Olli

      Kestävyys taitaa myöskin puhua 2,3:n puolesta. V6:sta ei mulla (eikä kai monella muullakaan) ole omakohtaista kokemusta, mutta Saabin ja klassisesta turbonelikosta monessa muodossaan on, ja ne kokemukset ovat lähes yksinomaan myönteisiä.

      Hiukan meluisampihan tuo saattaa olla, mutta tehoa löytyy versiosta riippuen jopa enemmän kuin V6:sta.

      • 9-5T

        Kyllä 2.3t versiot rajoittuu kahteen 170hv tai 185hv, 3.0t 200hv. Kuka tykkää rauhallisesta koneesta, V6 on varmasti mukava ja painavampana koko auto tuntuu(n.4000km Griffinillä) mahtavammalta. V6 jakoremmin vaihtokustannus on hyvä huomioida.


      • automaatti
        9-5T kirjoitti:

        Kyllä 2.3t versiot rajoittuu kahteen 170hv tai 185hv, 3.0t 200hv. Kuka tykkää rauhallisesta koneesta, V6 on varmasti mukava ja painavampana koko auto tuntuu(n.4000km Griffinillä) mahtavammalta. V6 jakoremmin vaihtokustannus on hyvä huomioida.

        kai sisältää aikaslailla vakiovarusteita? Olen näitä vaihtoehtoja itsekin miettinyt, koska ensi vuonna saattaa 9-3 vaihtua käytettyyn 9-5 farkkuun. Automaatti tietenkin. 2.0t taitaisi olla myös mahdollinen Saabin omalla lastulla piristettynä (ei pitäisi tulla kestävyysongelmia pitkälläkään tähtäimellä?).


      • 9-5T
        automaatti kirjoitti:

        kai sisältää aikaslailla vakiovarusteita? Olen näitä vaihtoehtoja itsekin miettinyt, koska ensi vuonna saattaa 9-3 vaihtua käytettyyn 9-5 farkkuun. Automaatti tietenkin. 2.0t taitaisi olla myös mahdollinen Saabin omalla lastulla piristettynä (ei pitäisi tulla kestävyysongelmia pitkälläkään tähtäimellä?).

        mutta muistaakseni moottorissa on suuri painoero. Ei niistä varusteista kovin isoa eroa taida tulla painoon. Itellä on tollainen 2.0T eli alkuperäisellä boksilla(reilu 200hv mitattu), voin suositella tässä on tehon tunnetta. 2.3t on turhan sivistynyt turbo kone. Alkuperäistä boksia saa automaattiin vasta 2000 tai 2001 malleihin.


      • Keke
        9-5T kirjoitti:

        mutta muistaakseni moottorissa on suuri painoero. Ei niistä varusteista kovin isoa eroa taida tulla painoon. Itellä on tollainen 2.0T eli alkuperäisellä boksilla(reilu 200hv mitattu), voin suositella tässä on tehon tunnetta. 2.3t on turhan sivistynyt turbo kone. Alkuperäistä boksia saa automaattiin vasta 2000 tai 2001 malleihin.

        Mitkä ovat tehon lisäys mahdollisuudet
        9-5 2.3t aut. vm.98? Paikallinen Saab jälleenmyyjä
        tarjosi jotain tarvike boxia hinta n.1000-1200e.
        Tehoa olisi noin 210hv ja 330Nm.
        Saab- huollon pojat sanoivat, ettei teho ole välttmättä kovinkaan mielekästä automaatti-koneessa. Kiihdyttäessä automatiikka pudottaa pykälää pienemmälle hyvin herkästi ja sitten lähdetään. Autosta tulee liiankin agressiivinen
        suomen teille ?


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        Keke kirjoitti:

        Mitkä ovat tehon lisäys mahdollisuudet
        9-5 2.3t aut. vm.98? Paikallinen Saab jälleenmyyjä
        tarjosi jotain tarvike boxia hinta n.1000-1200e.
        Tehoa olisi noin 210hv ja 330Nm.
        Saab- huollon pojat sanoivat, ettei teho ole välttmättä kovinkaan mielekästä automaatti-koneessa. Kiihdyttäessä automatiikka pudottaa pykälää pienemmälle hyvin herkästi ja sitten lähdetään. Autosta tulee liiankin agressiivinen
        suomen teille ?

        saa hyviä settejä ja automaattikin toimii sen jälkeen hyvin. Eli Saabin omat setit tosiaan sotkee automaatin toimintaa, mutta Nordicin settien mukana laatikko säädetään uusiksi.

        Luvatut tehot ovat 240hp ja 350Nm. Autolla ajettu virityksen jälkeen lähemmäksi 80tkm ilman ongelmia.


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:

        saa hyviä settejä ja automaattikin toimii sen jälkeen hyvin. Eli Saabin omat setit tosiaan sotkee automaatin toimintaa, mutta Nordicin settien mukana laatikko säädetään uusiksi.

        Luvatut tehot ovat 240hp ja 350Nm. Autolla ajettu virityksen jälkeen lähemmäksi 80tkm ilman ongelmia.

        http://www.nordictuning.biz/tuning/9-5s/23t_aut w_2.html


      • Keke
        9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:

        saa hyviä settejä ja automaattikin toimii sen jälkeen hyvin. Eli Saabin omat setit tosiaan sotkee automaatin toimintaa, mutta Nordicin settien mukana laatikko säädetään uusiksi.

        Luvatut tehot ovat 240hp ja 350Nm. Autolla ajettu virityksen jälkeen lähemmäksi 80tkm ilman ongelmia.

        Ostetaanko ko. setit suoraan Ruotsista ja
        myös asennus ja säätö tapahtuu siellä vai
        onko Suomessa jotain tiettyjä paikkoja joissa
        ko. settejä voi ostaa ja asennuttaa.
        PS. Tiedätkö onko 2.3t:n tekniikka/rauta(esim. vaihdelaatikko)samaa kuin Aerossa, ainoastaan viritys on matalampi?


      • 9-5T
        9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:

        saa hyviä settejä ja automaattikin toimii sen jälkeen hyvin. Eli Saabin omat setit tosiaan sotkee automaatin toimintaa, mutta Nordicin settien mukana laatikko säädetään uusiksi.

        Luvatut tehot ovat 240hp ja 350Nm. Autolla ajettu virityksen jälkeen lähemmäksi 80tkm ilman ongelmia.

        2001 ja ehkä jo 2000 autoihin saa alkuperäisen viriboksin myös automaattiin


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        Keke kirjoitti:

        Ostetaanko ko. setit suoraan Ruotsista ja
        myös asennus ja säätö tapahtuu siellä vai
        onko Suomessa jotain tiettyjä paikkoja joissa
        ko. settejä voi ostaa ja asennuttaa.
        PS. Tiedätkö onko 2.3t:n tekniikka/rauta(esim. vaihdelaatikko)samaa kuin Aerossa, ainoastaan viritys on matalampi?

        tarjoaa noita paketteja ja myös asentaa niitä. Taitaa hintaa tulla lähemmäksi 15tmk koko rumballe.

        Moottoreissa on eroja, vaihdelaatikosta en tiedä.


      • Anonyymi

        Mutta eipä ole,vääntöä, ku kutosessa on👍


      • Anonyymi
        9-5T kirjoitti:

        Kyllä 2.3t versiot rajoittuu kahteen 170hv tai 185hv, 3.0t 200hv. Kuka tykkää rauhallisesta koneesta, V6 on varmasti mukava ja painavampana koko auto tuntuu(n.4000km Griffinillä) mahtavammalta. V6 jakoremmin vaihtokustannus on hyvä huomioida.

        sen remmin vaihto väli 80.000km. voi vaihtaa itsekkin. itsellä ollut moinen v6 3L turbo n, vuoden.


      • Anonyymi
        Keke kirjoitti:

        Mitkä ovat tehon lisäys mahdollisuudet
        9-5 2.3t aut. vm.98? Paikallinen Saab jälleenmyyjä
        tarjosi jotain tarvike boxia hinta n.1000-1200e.
        Tehoa olisi noin 210hv ja 330Nm.
        Saab- huollon pojat sanoivat, ettei teho ole välttmättä kovinkaan mielekästä automaatti-koneessa. Kiihdyttäessä automatiikka pudottaa pykälää pienemmälle hyvin herkästi ja sitten lähdetään. Autosta tulee liiankin agressiivinen
        suomen teille ?

        pistäppäs kepin päästä sport päälle. . V6 ainakin on, Liikkuu...


    • TuuSaR

      2.3 ehdottomasti, enemmän tehoa, vie vähemmän polttoainetta. V6 ei tainnut olla edes kovin saabi valmisteinen. Sen on täytynyt olla joku markkinointi kikka aikoinaan USA myyntiin.

      • Jan

        Luin jostain etta omassa Vauxhall Sintra 3,0 CDX-ssa on sama kone kun Griffinissa. Pitaako paikkansa? Mun autossa ei ole turboa, mutta 200 heppaa on kylla....?


      • 9-5T
        Jan kirjoitti:

        Luin jostain etta omassa Vauxhall Sintra 3,0 CDX-ssa on sama kone kun Griffinissa. Pitaako paikkansa? Mun autossa ei ole turboa, mutta 200 heppaa on kylla....?

        Ajatko sillä suomessa vaikka ratti on väärällä puolella? Eikö siinä ole 210hv?


      • Jan
        9-5T kirjoitti:

        Ajatko sillä suomessa vaikka ratti on väärällä puolella? Eikö siinä ole 210hv?

        Olen pohjois-Lontoossa. Luulen etta heppoja on tasan 201


      • 9-5: 170@240 & Aero 250

        ole enemmän, vaan vähemmän, mutta tehoa kyllä saa helposti lisää.


      • Haza
        9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:

        ole enemmän, vaan vähemmän, mutta tehoa kyllä saa helposti lisää.

        Mahtavatkohan tarkoittaa aeroa, se kun on hinnaltaankin lähempänä V6:ta..


      • 9-5T
        Haza kirjoitti:

        Mahtavatkohan tarkoittaa aeroa, se kun on hinnaltaankin lähempänä V6:ta..

        Mutta kyse oli 2.3t:stä. Pieni t=matalapaine turbo


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        Haza kirjoitti:

        Mahtavatkohan tarkoittaa aeroa, se kun on hinnaltaankin lähempänä V6:ta..

        mutta useimmiten Aerosta puhutaan kyllä ihan Aerona, tai sitten 2.3T:nä.


      • 9-5owner
        Jan kirjoitti:

        Luin jostain etta omassa Vauxhall Sintra 3,0 CDX-ssa on sama kone kun Griffinissa. Pitaako paikkansa? Mun autossa ei ole turboa, mutta 200 heppaa on kylla....?

        Muistini mukaan Cadillac CTS on se cadillacin malli, joka on mitoiltaan lähestulkoon sama 9-5: n kanssa ja siinä on sama V6 jota saab käytti.
        ps. 9-5:n pyöränkapselien keskisuojissa (muovi) lukee sisäpuolella cadillac.


    • 5cr00l00se

      Viime kesä tuli ajeltua kesätöiden puolesta sellaisella.Automaatti oli ja ajaminen huoletonta, kiihtyvyys ja käsiteltävyys huippuluokkaa, kaikki ok, 2.3t tuntui koeajossa siihen verrattuna karvalakkimallilta:)

      • JanMac

        että "kesätyö" autona tollainen ? Juh! Taisit olla Nokian leivissä.


    • Niiniimutkumutku

      Minulla on Saab 9-5 2.3t BioPower vm. 2007, tehoa etanoolilla ajettaessa 210 hv. Jos Aerossa on 260 hv, on aika samantekevää kummalla ajaa köröttelee...minun mielestäni ainakin.

      • Anonyymi

        98 on bensaa, eikä litkua👍


    • Anonyymi

      Kummalla moottorilla varustetun auton ketjun aloittaja sitten osti?!
      Ketju kun on aloitettu v. 2002!
      Käykää optikolla!

      • Anonyymi

        Sinäkö se panit äitiäsi kannikoijen välliin. Sama jätkä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe