Olen miettinyt malli 9-5:n moottori vaihtoehtoja.
Kertokaa kokemuksia, näkemyksiä onko
ko. moottoreilla todellisesti kovinkaan
paljoa eroa? Kestävyys, käytettävyys sekä
moottorien luonne yms....
Saab 9-5 2.3t vai V6 3.0t ?
29
7113
Vastaukset
- sbisti
taloudellisinta vaihtoehtoa haet niin 2,3, kulkee nimittäin yllättävän vähällä pa.lla ja tarvittaessa potkuakin löytyy.
- Olli
Kestävyys taitaa myöskin puhua 2,3:n puolesta. V6:sta ei mulla (eikä kai monella muullakaan) ole omakohtaista kokemusta, mutta Saabin ja klassisesta turbonelikosta monessa muodossaan on, ja ne kokemukset ovat lähes yksinomaan myönteisiä.
Hiukan meluisampihan tuo saattaa olla, mutta tehoa löytyy versiosta riippuen jopa enemmän kuin V6:sta.- 9-5T
Kyllä 2.3t versiot rajoittuu kahteen 170hv tai 185hv, 3.0t 200hv. Kuka tykkää rauhallisesta koneesta, V6 on varmasti mukava ja painavampana koko auto tuntuu(n.4000km Griffinillä) mahtavammalta. V6 jakoremmin vaihtokustannus on hyvä huomioida.
- automaatti
9-5T kirjoitti:
Kyllä 2.3t versiot rajoittuu kahteen 170hv tai 185hv, 3.0t 200hv. Kuka tykkää rauhallisesta koneesta, V6 on varmasti mukava ja painavampana koko auto tuntuu(n.4000km Griffinillä) mahtavammalta. V6 jakoremmin vaihtokustannus on hyvä huomioida.
kai sisältää aikaslailla vakiovarusteita? Olen näitä vaihtoehtoja itsekin miettinyt, koska ensi vuonna saattaa 9-3 vaihtua käytettyyn 9-5 farkkuun. Automaatti tietenkin. 2.0t taitaisi olla myös mahdollinen Saabin omalla lastulla piristettynä (ei pitäisi tulla kestävyysongelmia pitkälläkään tähtäimellä?).
- 9-5T
automaatti kirjoitti:
kai sisältää aikaslailla vakiovarusteita? Olen näitä vaihtoehtoja itsekin miettinyt, koska ensi vuonna saattaa 9-3 vaihtua käytettyyn 9-5 farkkuun. Automaatti tietenkin. 2.0t taitaisi olla myös mahdollinen Saabin omalla lastulla piristettynä (ei pitäisi tulla kestävyysongelmia pitkälläkään tähtäimellä?).
mutta muistaakseni moottorissa on suuri painoero. Ei niistä varusteista kovin isoa eroa taida tulla painoon. Itellä on tollainen 2.0T eli alkuperäisellä boksilla(reilu 200hv mitattu), voin suositella tässä on tehon tunnetta. 2.3t on turhan sivistynyt turbo kone. Alkuperäistä boksia saa automaattiin vasta 2000 tai 2001 malleihin.
- Keke
9-5T kirjoitti:
mutta muistaakseni moottorissa on suuri painoero. Ei niistä varusteista kovin isoa eroa taida tulla painoon. Itellä on tollainen 2.0T eli alkuperäisellä boksilla(reilu 200hv mitattu), voin suositella tässä on tehon tunnetta. 2.3t on turhan sivistynyt turbo kone. Alkuperäistä boksia saa automaattiin vasta 2000 tai 2001 malleihin.
Mitkä ovat tehon lisäys mahdollisuudet
9-5 2.3t aut. vm.98? Paikallinen Saab jälleenmyyjä
tarjosi jotain tarvike boxia hinta n.1000-1200e.
Tehoa olisi noin 210hv ja 330Nm.
Saab- huollon pojat sanoivat, ettei teho ole välttmättä kovinkaan mielekästä automaatti-koneessa. Kiihdyttäessä automatiikka pudottaa pykälää pienemmälle hyvin herkästi ja sitten lähdetään. Autosta tulee liiankin agressiivinen
suomen teille ? - 9-5: 170@240 & Aero 250
Keke kirjoitti:
Mitkä ovat tehon lisäys mahdollisuudet
9-5 2.3t aut. vm.98? Paikallinen Saab jälleenmyyjä
tarjosi jotain tarvike boxia hinta n.1000-1200e.
Tehoa olisi noin 210hv ja 330Nm.
Saab- huollon pojat sanoivat, ettei teho ole välttmättä kovinkaan mielekästä automaatti-koneessa. Kiihdyttäessä automatiikka pudottaa pykälää pienemmälle hyvin herkästi ja sitten lähdetään. Autosta tulee liiankin agressiivinen
suomen teille ?saa hyviä settejä ja automaattikin toimii sen jälkeen hyvin. Eli Saabin omat setit tosiaan sotkee automaatin toimintaa, mutta Nordicin settien mukana laatikko säädetään uusiksi.
Luvatut tehot ovat 240hp ja 350Nm. Autolla ajettu virityksen jälkeen lähemmäksi 80tkm ilman ongelmia. - 9-5: 170@240 & Aero 250
9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:
saa hyviä settejä ja automaattikin toimii sen jälkeen hyvin. Eli Saabin omat setit tosiaan sotkee automaatin toimintaa, mutta Nordicin settien mukana laatikko säädetään uusiksi.
Luvatut tehot ovat 240hp ja 350Nm. Autolla ajettu virityksen jälkeen lähemmäksi 80tkm ilman ongelmia. - Keke
9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:
saa hyviä settejä ja automaattikin toimii sen jälkeen hyvin. Eli Saabin omat setit tosiaan sotkee automaatin toimintaa, mutta Nordicin settien mukana laatikko säädetään uusiksi.
Luvatut tehot ovat 240hp ja 350Nm. Autolla ajettu virityksen jälkeen lähemmäksi 80tkm ilman ongelmia.Ostetaanko ko. setit suoraan Ruotsista ja
myös asennus ja säätö tapahtuu siellä vai
onko Suomessa jotain tiettyjä paikkoja joissa
ko. settejä voi ostaa ja asennuttaa.
PS. Tiedätkö onko 2.3t:n tekniikka/rauta(esim. vaihdelaatikko)samaa kuin Aerossa, ainoastaan viritys on matalampi? - 9-5T
9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:
saa hyviä settejä ja automaattikin toimii sen jälkeen hyvin. Eli Saabin omat setit tosiaan sotkee automaatin toimintaa, mutta Nordicin settien mukana laatikko säädetään uusiksi.
Luvatut tehot ovat 240hp ja 350Nm. Autolla ajettu virityksen jälkeen lähemmäksi 80tkm ilman ongelmia.2001 ja ehkä jo 2000 autoihin saa alkuperäisen viriboksin myös automaattiin
- 9-5: 170@240 & Aero 250
Keke kirjoitti:
Ostetaanko ko. setit suoraan Ruotsista ja
myös asennus ja säätö tapahtuu siellä vai
onko Suomessa jotain tiettyjä paikkoja joissa
ko. settejä voi ostaa ja asennuttaa.
PS. Tiedätkö onko 2.3t:n tekniikka/rauta(esim. vaihdelaatikko)samaa kuin Aerossa, ainoastaan viritys on matalampi?tarjoaa noita paketteja ja myös asentaa niitä. Taitaa hintaa tulla lähemmäksi 15tmk koko rumballe.
Moottoreissa on eroja, vaihdelaatikosta en tiedä. - Anonyymi
Mutta eipä ole,vääntöä, ku kutosessa on👍
- Anonyymi
9-5T kirjoitti:
Kyllä 2.3t versiot rajoittuu kahteen 170hv tai 185hv, 3.0t 200hv. Kuka tykkää rauhallisesta koneesta, V6 on varmasti mukava ja painavampana koko auto tuntuu(n.4000km Griffinillä) mahtavammalta. V6 jakoremmin vaihtokustannus on hyvä huomioida.
sen remmin vaihto väli 80.000km. voi vaihtaa itsekkin. itsellä ollut moinen v6 3L turbo n, vuoden.
- Anonyymi
Keke kirjoitti:
Mitkä ovat tehon lisäys mahdollisuudet
9-5 2.3t aut. vm.98? Paikallinen Saab jälleenmyyjä
tarjosi jotain tarvike boxia hinta n.1000-1200e.
Tehoa olisi noin 210hv ja 330Nm.
Saab- huollon pojat sanoivat, ettei teho ole välttmättä kovinkaan mielekästä automaatti-koneessa. Kiihdyttäessä automatiikka pudottaa pykälää pienemmälle hyvin herkästi ja sitten lähdetään. Autosta tulee liiankin agressiivinen
suomen teille ?pistäppäs kepin päästä sport päälle. . V6 ainakin on, Liikkuu...
- TuuSaR
2.3 ehdottomasti, enemmän tehoa, vie vähemmän polttoainetta. V6 ei tainnut olla edes kovin saabi valmisteinen. Sen on täytynyt olla joku markkinointi kikka aikoinaan USA myyntiin.
- Jan
Luin jostain etta omassa Vauxhall Sintra 3,0 CDX-ssa on sama kone kun Griffinissa. Pitaako paikkansa? Mun autossa ei ole turboa, mutta 200 heppaa on kylla....?
- 9-5T
Jan kirjoitti:
Luin jostain etta omassa Vauxhall Sintra 3,0 CDX-ssa on sama kone kun Griffinissa. Pitaako paikkansa? Mun autossa ei ole turboa, mutta 200 heppaa on kylla....?
Ajatko sillä suomessa vaikka ratti on väärällä puolella? Eikö siinä ole 210hv?
- Jan
9-5T kirjoitti:
Ajatko sillä suomessa vaikka ratti on väärällä puolella? Eikö siinä ole 210hv?
Olen pohjois-Lontoossa. Luulen etta heppoja on tasan 201
- 9-5: 170@240 & Aero 250
ole enemmän, vaan vähemmän, mutta tehoa kyllä saa helposti lisää.
- Haza
9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:
ole enemmän, vaan vähemmän, mutta tehoa kyllä saa helposti lisää.
Mahtavatkohan tarkoittaa aeroa, se kun on hinnaltaankin lähempänä V6:ta..
- 9-5T
Haza kirjoitti:
Mahtavatkohan tarkoittaa aeroa, se kun on hinnaltaankin lähempänä V6:ta..
Mutta kyse oli 2.3t:stä. Pieni t=matalapaine turbo
- 9-5: 170@240 & Aero 250
Haza kirjoitti:
Mahtavatkohan tarkoittaa aeroa, se kun on hinnaltaankin lähempänä V6:ta..
mutta useimmiten Aerosta puhutaan kyllä ihan Aerona, tai sitten 2.3T:nä.
- 9-5owner
Jan kirjoitti:
Luin jostain etta omassa Vauxhall Sintra 3,0 CDX-ssa on sama kone kun Griffinissa. Pitaako paikkansa? Mun autossa ei ole turboa, mutta 200 heppaa on kylla....?
Muistini mukaan Cadillac CTS on se cadillacin malli, joka on mitoiltaan lähestulkoon sama 9-5: n kanssa ja siinä on sama V6 jota saab käytti.
ps. 9-5:n pyöränkapselien keskisuojissa (muovi) lukee sisäpuolella cadillac.
- 5cr00l00se
Viime kesä tuli ajeltua kesätöiden puolesta sellaisella.Automaatti oli ja ajaminen huoletonta, kiihtyvyys ja käsiteltävyys huippuluokkaa, kaikki ok, 2.3t tuntui koeajossa siihen verrattuna karvalakkimallilta:)
- JanMac
että "kesätyö" autona tollainen ? Juh! Taisit olla Nokian leivissä.
- Niiniimutkumutku
Minulla on Saab 9-5 2.3t BioPower vm. 2007, tehoa etanoolilla ajettaessa 210 hv. Jos Aerossa on 260 hv, on aika samantekevää kummalla ajaa köröttelee...minun mielestäni ainakin.
- Anonyymi
98 on bensaa, eikä litkua👍
- Anonyymi
Kummalla moottorilla varustetun auton ketjun aloittaja sitten osti?!
Ketju kun on aloitettu v. 2002!
Käykää optikolla!- Anonyymi
Sinäkö se panit äitiäsi kannikoijen välliin. Sama jätkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783