Saab 9-5 2.3t vai V6 3.0t ?

Keke

Olen miettinyt malli 9-5:n moottori vaihtoehtoja.
Kertokaa kokemuksia, näkemyksiä onko
ko. moottoreilla todellisesti kovinkaan
paljoa eroa? Kestävyys, käytettävyys sekä
moottorien luonne yms....

29

7113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sbisti

      taloudellisinta vaihtoehtoa haet niin 2,3, kulkee nimittäin yllättävän vähällä pa.lla ja tarvittaessa potkuakin löytyy.

    • Olli

      Kestävyys taitaa myöskin puhua 2,3:n puolesta. V6:sta ei mulla (eikä kai monella muullakaan) ole omakohtaista kokemusta, mutta Saabin ja klassisesta turbonelikosta monessa muodossaan on, ja ne kokemukset ovat lähes yksinomaan myönteisiä.

      Hiukan meluisampihan tuo saattaa olla, mutta tehoa löytyy versiosta riippuen jopa enemmän kuin V6:sta.

      • 9-5T

        Kyllä 2.3t versiot rajoittuu kahteen 170hv tai 185hv, 3.0t 200hv. Kuka tykkää rauhallisesta koneesta, V6 on varmasti mukava ja painavampana koko auto tuntuu(n.4000km Griffinillä) mahtavammalta. V6 jakoremmin vaihtokustannus on hyvä huomioida.


      • automaatti
        9-5T kirjoitti:

        Kyllä 2.3t versiot rajoittuu kahteen 170hv tai 185hv, 3.0t 200hv. Kuka tykkää rauhallisesta koneesta, V6 on varmasti mukava ja painavampana koko auto tuntuu(n.4000km Griffinillä) mahtavammalta. V6 jakoremmin vaihtokustannus on hyvä huomioida.

        kai sisältää aikaslailla vakiovarusteita? Olen näitä vaihtoehtoja itsekin miettinyt, koska ensi vuonna saattaa 9-3 vaihtua käytettyyn 9-5 farkkuun. Automaatti tietenkin. 2.0t taitaisi olla myös mahdollinen Saabin omalla lastulla piristettynä (ei pitäisi tulla kestävyysongelmia pitkälläkään tähtäimellä?).


      • 9-5T
        automaatti kirjoitti:

        kai sisältää aikaslailla vakiovarusteita? Olen näitä vaihtoehtoja itsekin miettinyt, koska ensi vuonna saattaa 9-3 vaihtua käytettyyn 9-5 farkkuun. Automaatti tietenkin. 2.0t taitaisi olla myös mahdollinen Saabin omalla lastulla piristettynä (ei pitäisi tulla kestävyysongelmia pitkälläkään tähtäimellä?).

        mutta muistaakseni moottorissa on suuri painoero. Ei niistä varusteista kovin isoa eroa taida tulla painoon. Itellä on tollainen 2.0T eli alkuperäisellä boksilla(reilu 200hv mitattu), voin suositella tässä on tehon tunnetta. 2.3t on turhan sivistynyt turbo kone. Alkuperäistä boksia saa automaattiin vasta 2000 tai 2001 malleihin.


      • Keke
        9-5T kirjoitti:

        mutta muistaakseni moottorissa on suuri painoero. Ei niistä varusteista kovin isoa eroa taida tulla painoon. Itellä on tollainen 2.0T eli alkuperäisellä boksilla(reilu 200hv mitattu), voin suositella tässä on tehon tunnetta. 2.3t on turhan sivistynyt turbo kone. Alkuperäistä boksia saa automaattiin vasta 2000 tai 2001 malleihin.

        Mitkä ovat tehon lisäys mahdollisuudet
        9-5 2.3t aut. vm.98? Paikallinen Saab jälleenmyyjä
        tarjosi jotain tarvike boxia hinta n.1000-1200e.
        Tehoa olisi noin 210hv ja 330Nm.
        Saab- huollon pojat sanoivat, ettei teho ole välttmättä kovinkaan mielekästä automaatti-koneessa. Kiihdyttäessä automatiikka pudottaa pykälää pienemmälle hyvin herkästi ja sitten lähdetään. Autosta tulee liiankin agressiivinen
        suomen teille ?


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        Keke kirjoitti:

        Mitkä ovat tehon lisäys mahdollisuudet
        9-5 2.3t aut. vm.98? Paikallinen Saab jälleenmyyjä
        tarjosi jotain tarvike boxia hinta n.1000-1200e.
        Tehoa olisi noin 210hv ja 330Nm.
        Saab- huollon pojat sanoivat, ettei teho ole välttmättä kovinkaan mielekästä automaatti-koneessa. Kiihdyttäessä automatiikka pudottaa pykälää pienemmälle hyvin herkästi ja sitten lähdetään. Autosta tulee liiankin agressiivinen
        suomen teille ?

        saa hyviä settejä ja automaattikin toimii sen jälkeen hyvin. Eli Saabin omat setit tosiaan sotkee automaatin toimintaa, mutta Nordicin settien mukana laatikko säädetään uusiksi.

        Luvatut tehot ovat 240hp ja 350Nm. Autolla ajettu virityksen jälkeen lähemmäksi 80tkm ilman ongelmia.


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:

        saa hyviä settejä ja automaattikin toimii sen jälkeen hyvin. Eli Saabin omat setit tosiaan sotkee automaatin toimintaa, mutta Nordicin settien mukana laatikko säädetään uusiksi.

        Luvatut tehot ovat 240hp ja 350Nm. Autolla ajettu virityksen jälkeen lähemmäksi 80tkm ilman ongelmia.

        http://www.nordictuning.biz/tuning/9-5s/23t_aut w_2.html


      • Keke
        9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:

        saa hyviä settejä ja automaattikin toimii sen jälkeen hyvin. Eli Saabin omat setit tosiaan sotkee automaatin toimintaa, mutta Nordicin settien mukana laatikko säädetään uusiksi.

        Luvatut tehot ovat 240hp ja 350Nm. Autolla ajettu virityksen jälkeen lähemmäksi 80tkm ilman ongelmia.

        Ostetaanko ko. setit suoraan Ruotsista ja
        myös asennus ja säätö tapahtuu siellä vai
        onko Suomessa jotain tiettyjä paikkoja joissa
        ko. settejä voi ostaa ja asennuttaa.
        PS. Tiedätkö onko 2.3t:n tekniikka/rauta(esim. vaihdelaatikko)samaa kuin Aerossa, ainoastaan viritys on matalampi?


      • 9-5T
        9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:

        saa hyviä settejä ja automaattikin toimii sen jälkeen hyvin. Eli Saabin omat setit tosiaan sotkee automaatin toimintaa, mutta Nordicin settien mukana laatikko säädetään uusiksi.

        Luvatut tehot ovat 240hp ja 350Nm. Autolla ajettu virityksen jälkeen lähemmäksi 80tkm ilman ongelmia.

        2001 ja ehkä jo 2000 autoihin saa alkuperäisen viriboksin myös automaattiin


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        Keke kirjoitti:

        Ostetaanko ko. setit suoraan Ruotsista ja
        myös asennus ja säätö tapahtuu siellä vai
        onko Suomessa jotain tiettyjä paikkoja joissa
        ko. settejä voi ostaa ja asennuttaa.
        PS. Tiedätkö onko 2.3t:n tekniikka/rauta(esim. vaihdelaatikko)samaa kuin Aerossa, ainoastaan viritys on matalampi?

        tarjoaa noita paketteja ja myös asentaa niitä. Taitaa hintaa tulla lähemmäksi 15tmk koko rumballe.

        Moottoreissa on eroja, vaihdelaatikosta en tiedä.


      • Anonyymi

        Mutta eipä ole,vääntöä, ku kutosessa on👍


      • Anonyymi
        9-5T kirjoitti:

        Kyllä 2.3t versiot rajoittuu kahteen 170hv tai 185hv, 3.0t 200hv. Kuka tykkää rauhallisesta koneesta, V6 on varmasti mukava ja painavampana koko auto tuntuu(n.4000km Griffinillä) mahtavammalta. V6 jakoremmin vaihtokustannus on hyvä huomioida.

        sen remmin vaihto väli 80.000km. voi vaihtaa itsekkin. itsellä ollut moinen v6 3L turbo n, vuoden.


      • Anonyymi
        Keke kirjoitti:

        Mitkä ovat tehon lisäys mahdollisuudet
        9-5 2.3t aut. vm.98? Paikallinen Saab jälleenmyyjä
        tarjosi jotain tarvike boxia hinta n.1000-1200e.
        Tehoa olisi noin 210hv ja 330Nm.
        Saab- huollon pojat sanoivat, ettei teho ole välttmättä kovinkaan mielekästä automaatti-koneessa. Kiihdyttäessä automatiikka pudottaa pykälää pienemmälle hyvin herkästi ja sitten lähdetään. Autosta tulee liiankin agressiivinen
        suomen teille ?

        pistäppäs kepin päästä sport päälle. . V6 ainakin on, Liikkuu...


    • TuuSaR

      2.3 ehdottomasti, enemmän tehoa, vie vähemmän polttoainetta. V6 ei tainnut olla edes kovin saabi valmisteinen. Sen on täytynyt olla joku markkinointi kikka aikoinaan USA myyntiin.

      • Jan

        Luin jostain etta omassa Vauxhall Sintra 3,0 CDX-ssa on sama kone kun Griffinissa. Pitaako paikkansa? Mun autossa ei ole turboa, mutta 200 heppaa on kylla....?


      • 9-5T
        Jan kirjoitti:

        Luin jostain etta omassa Vauxhall Sintra 3,0 CDX-ssa on sama kone kun Griffinissa. Pitaako paikkansa? Mun autossa ei ole turboa, mutta 200 heppaa on kylla....?

        Ajatko sillä suomessa vaikka ratti on väärällä puolella? Eikö siinä ole 210hv?


      • Jan
        9-5T kirjoitti:

        Ajatko sillä suomessa vaikka ratti on väärällä puolella? Eikö siinä ole 210hv?

        Olen pohjois-Lontoossa. Luulen etta heppoja on tasan 201


      • 9-5: 170@240 & Aero 250

        ole enemmän, vaan vähemmän, mutta tehoa kyllä saa helposti lisää.


      • Haza
        9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:

        ole enemmän, vaan vähemmän, mutta tehoa kyllä saa helposti lisää.

        Mahtavatkohan tarkoittaa aeroa, se kun on hinnaltaankin lähempänä V6:ta..


      • 9-5T
        Haza kirjoitti:

        Mahtavatkohan tarkoittaa aeroa, se kun on hinnaltaankin lähempänä V6:ta..

        Mutta kyse oli 2.3t:stä. Pieni t=matalapaine turbo


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        Haza kirjoitti:

        Mahtavatkohan tarkoittaa aeroa, se kun on hinnaltaankin lähempänä V6:ta..

        mutta useimmiten Aerosta puhutaan kyllä ihan Aerona, tai sitten 2.3T:nä.


      • 9-5owner
        Jan kirjoitti:

        Luin jostain etta omassa Vauxhall Sintra 3,0 CDX-ssa on sama kone kun Griffinissa. Pitaako paikkansa? Mun autossa ei ole turboa, mutta 200 heppaa on kylla....?

        Muistini mukaan Cadillac CTS on se cadillacin malli, joka on mitoiltaan lähestulkoon sama 9-5: n kanssa ja siinä on sama V6 jota saab käytti.
        ps. 9-5:n pyöränkapselien keskisuojissa (muovi) lukee sisäpuolella cadillac.


    • 5cr00l00se

      Viime kesä tuli ajeltua kesätöiden puolesta sellaisella.Automaatti oli ja ajaminen huoletonta, kiihtyvyys ja käsiteltävyys huippuluokkaa, kaikki ok, 2.3t tuntui koeajossa siihen verrattuna karvalakkimallilta:)

      • JanMac

        että "kesätyö" autona tollainen ? Juh! Taisit olla Nokian leivissä.


    • Niiniimutkumutku

      Minulla on Saab 9-5 2.3t BioPower vm. 2007, tehoa etanoolilla ajettaessa 210 hv. Jos Aerossa on 260 hv, on aika samantekevää kummalla ajaa köröttelee...minun mielestäni ainakin.

      • Anonyymi

        98 on bensaa, eikä litkua👍


    • Anonyymi

      Kummalla moottorilla varustetun auton ketjun aloittaja sitten osti?!
      Ketju kun on aloitettu v. 2002!
      Käykää optikolla!

      • Anonyymi

        Sinäkö se panit äitiäsi kannikoijen välliin. Sama jätkä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      137
      7689
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      839
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe