Kemmu skootterin jälkeen??

osmo88

Kun oon ajatellu ostaa skooden ens keväänä mutta en oikee tiä kannattaisko sit 16vee:nä ostaa kemmu vai ajaa skootterilla ajokorttiin asti. Onko skootterissa enää hohtoo 16vuotiaana????

12

1317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rolle

      Ajele kuule ennemmin sille skootterilla ajokorttiin asti ja osta sitte kunnon auto. Pistät skootteriin kunnon virit niin sillä on hohtoo ajella, vaikka olisit 20v

      • osmo88

        En mä sillä että oisin liian vanha ajaaskootterilla sillon mut nouseeko himo ostaa sillon kemmu kun rahat on kii siinä skodessa,tarkotan vaa et kannattaisko ostaa joku monkey/pv. On skootterit paljon siistimpiä ku monky... ...


      • Herman83
        osmo88 kirjoitti:

        En mä sillä että oisin liian vanha ajaaskootterilla sillon mut nouseeko himo ostaa sillon kemmu kun rahat on kii siinä skodessa,tarkotan vaa et kannattaisko ostaa joku monkey/pv. On skootterit paljon siistimpiä ku monky... ...

        Mulla oli skootteri, hieman viritetty. Sit kyllä ostin uuden aprilia rs:n (?, en muista enää, se katumalli kuitenkin) ja ajelin sillä pari kesää, kunnes viime kevääni myin pois, kun vuoden vaihteessa tuli oma auto ostettua.
        Olihan sillä kevarilla ihan mukava ajella, mutta ei siinä suurta ero (muuta kuin huippunopeus) oo skootteriin verrattunu. Että näin jälkikäteen kun ajattelee, niin ellei pakottavaa tarvetta ajaa jossain maantiellä tai kakspäällä ole, niin ei varmaankaan kannata ostaa. Mutta mene ja tiedä sitä sitten...


      • jukka
        Herman83 kirjoitti:

        Mulla oli skootteri, hieman viritetty. Sit kyllä ostin uuden aprilia rs:n (?, en muista enää, se katumalli kuitenkin) ja ajelin sillä pari kesää, kunnes viime kevääni myin pois, kun vuoden vaihteessa tuli oma auto ostettua.
        Olihan sillä kevarilla ihan mukava ajella, mutta ei siinä suurta ero (muuta kuin huippunopeus) oo skootteriin verrattunu. Että näin jälkikäteen kun ajattelee, niin ellei pakottavaa tarvetta ajaa jossain maantiellä tai kakspäällä ole, niin ei varmaankaan kannata ostaa. Mutta mene ja tiedä sitä sitten...

        Laita kevari ennemmin, sillä on mukava päästellä! joku Aprilia RS tai Honda NSR 125R. onhan siinä aivan eri kiihtyvyys ja ajettavuus ku josain skodessa. mä tiedän, ku mulla on kevari kans, ja kortti. RS:kin kulkee täystehosena mittariin jotain 180km/h(?). tai ainakin olen niin monelta kuullut.


      • Herman83
        jukka kirjoitti:

        Laita kevari ennemmin, sillä on mukava päästellä! joku Aprilia RS tai Honda NSR 125R. onhan siinä aivan eri kiihtyvyys ja ajettavuus ku josain skodessa. mä tiedän, ku mulla on kevari kans, ja kortti. RS:kin kulkee täystehosena mittariin jotain 180km/h(?). tai ainakin olen niin monelta kuullut.

        Tuosta 180km/h... Aprilia rs 125 on ns. täysitehoinen jo 11 kilowattisena, tai riippuu tietenkin vuosimallista. Mutta ainakin kaikki vuoden -00 ja sen jälkeiset saa maksimissaan 22 kilowattisiksi viritettyä vaihtamalla pakoputkea ja kaasaria ym. Mutta ei kyllä kulje yli 150 km/h. Kokemusta....
        Vanhoissa kevareissa oli tehoa 30 kilowattia, ja saattoi ehkä yli 180 km/h kulkea.


      • jukka
        Herman83 kirjoitti:

        Tuosta 180km/h... Aprilia rs 125 on ns. täysitehoinen jo 11 kilowattisena, tai riippuu tietenkin vuosimallista. Mutta ainakin kaikki vuoden -00 ja sen jälkeiset saa maksimissaan 22 kilowattisiksi viritettyä vaihtamalla pakoputkea ja kaasaria ym. Mutta ei kyllä kulje yli 150 km/h. Kokemusta....
        Vanhoissa kevareissa oli tehoa 30 kilowattia, ja saattoi ehkä yli 180 km/h kulkea.

        Asiahan on niin, että ne kuristetaan jo maahantuojalla(?). mutta täysteho-sarjojakin myydään, ne vaan maksaa vissiin 1000e! :) eli pakoaukon säätimen servo, ja mitä kaikkee siihen tulee.. yks kuristuskeino on kuitenkin "hyppylanka", CDI-boksissa. käykää kattomaan http://125cc.motot.net, siellä on paljon juttua RS:stä.


      • Herman83
        jukka kirjoitti:

        Asiahan on niin, että ne kuristetaan jo maahantuojalla(?). mutta täysteho-sarjojakin myydään, ne vaan maksaa vissiin 1000e! :) eli pakoaukon säätimen servo, ja mitä kaikkee siihen tulee.. yks kuristuskeino on kuitenkin "hyppylanka", CDI-boksissa. käykää kattomaan http://125cc.motot.net, siellä on paljon juttua RS:stä.

        että ne ovat kuristettuja. Eivät ole enää. Ne valmistetaan suoraan 11 kwh:ksi, ja ne saa viritettyä kaasarien ja pakoputkien kanssa 22 kwh:ksi.


      • jukka
        Herman83 kirjoitti:

        että ne ovat kuristettuja. Eivät ole enää. Ne valmistetaan suoraan 11 kwh:ksi, ja ne saa viritettyä kaasarien ja pakoputkien kanssa 22 kwh:ksi.

        Katsos tätä, täällä on RS125:n kuristuksista! http://125cc.motot.net/tekstit/?nayta_teksti982083518,95742,


      • Herman83
        jukka kirjoitti:

        Katsos tätä, täällä on RS125:n kuristuksista! http://125cc.motot.net/tekstit/?nayta_teksti982083518,95742,

        toiminut toi linkki, mutta os. http://www.125kevarit.cjb.net/ katselin jotain ja siinä oli mainittu hepoiltaan 32.6 rs 125 kuristamattomana. Eli sellaiset reilu päässälaskettuna 22 kw. Huippunopeus 155km/h. Mutta kun se ei ole kuristettu... vaan tuo 22 kw on viritetty.
        Kysyppäs jostain aprilian liikkeestä.
        Mun piti viedä, sitten kun olin kortin harjoitusluvalla ajellut, rs:ni liikkeeseen otattaaman kuristukset pois, mutta eihän siinä ollutkaan niitä. Sanoivat, että sen saa viritettyä n 22 kw pakoputkella ym. osia vaihtamalla. Olis maksanu jotai 3- 4 tmk.
        Kyllähän se ihan mukava pyörä oli, kunhan ei tarvinnut moottoritielle mennä.


    • wrc

      Osta skootteri! Mulla on Peugeot Speedfight 2 206 wrc. Kyllä se on paljo paremman näkönen ku jotkii kevarit. On kyllä pari kevari mallia jotka on siistimpii. Mut ne maksaa tosi paljon. Osta skode ja sit ku täytät 18 vee osta auto. Mä pääsen ajamaan skodella ens keväänä. Ostin sen ihan uutena kaks kuukautta sitten ja hyvin on toiminut. Ja kyllähän sen saa viritettyä jos haluaa.

    • maeryot

      osta vaan joku pv ja sitten ostat jonkun käytetyn kevarin joka on hyvässä kunnossa. kevarilla on mukava ajella eikä tartte mitää vitu poliisei pelätä. ei mitää skodee jos et meinaa kunnolla tuunata ja virittää ;)

      • 3am

        5 vuotta myöhässä :--DD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe