krooninen poskiontelotulehdus

mallu06

Onko teillä kenelläkään kroonista poskiontelotulehdusta? Miten selviätte sen kanssa? Onko mistään lääkkeistä tai jostain muusta ollut apua?

Minulla on poskionteloissa jatkuvaa limakalvoturvotusta, mikä aiheuttaa poskiontelotulehduksen oireita ja lämpöilyä. Lääkkeenä on nenäkortisoni, mikä ei ole yksistään auttanut. Nyt sain lisäksi antihistamiineja, katsotaan auttaako nekään. Mutta jos tämä ei ole allergista, tuskin noista on apua. Lisäksi en tiedä, mikä auttaisi jatkuvaan särkyyn (särkylääkkeet ei auta paljoa) ja paineentunteeseen. On raskasta käydä töissä, kun olo on tällainen.

121

133185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairastellut

      Itse huuhtelen nenääni päivittäin sarvikuono nenäkannulla. Suosittelen kokeilemaan. Jos sinulla on särkyä ja paineentunnetta niin tarvitset luultavasti myös antibioottikuurin.

      • mallu06

        jo sarvikuonoakin. Tai kokeilin sitä siinä vaiheessa, kun flunssa oli ihan alussa, mutta ei se estänyt sitä, että kuitenkin tuli poskiontelotulehdus. Silloin sain tarpeekseni koko sarvikuonosta ja se on pysyny kaapissa.

        Söin jo antibioottikuurin, ties kuinka monennen tänä talvena poskiontelotulehdukseen. Mutta oireilu silti jatkuu. Sen vuoksi multa otettiinkin nyt röntgenkuva ja siinä näkyi vain tuo limakalvoturvotus.

        Särkylääkkeitä syön nyt ja Kestine lyo 20mg -antihistamiinia.


      • 2- 4 kertaa päivässä
        mallu06 kirjoitti:

        jo sarvikuonoakin. Tai kokeilin sitä siinä vaiheessa, kun flunssa oli ihan alussa, mutta ei se estänyt sitä, että kuitenkin tuli poskiontelotulehdus. Silloin sain tarpeekseni koko sarvikuonosta ja se on pysyny kaapissa.

        Söin jo antibioottikuurin, ties kuinka monennen tänä talvena poskiontelotulehdukseen. Mutta oireilu silti jatkuu. Sen vuoksi multa otettiinkin nyt röntgenkuva ja siinä näkyi vain tuo limakalvoturvotus.

        Särkylääkkeitä syön nyt ja Kestine lyo 20mg -antihistamiinia.

        luki nenähuuhtelukannun ohjeissa.
        Pitää myös oikeasti sekoittaa, sillä muuten se suola jää sinne pohjalle.
        Voi testata maistamalla. Maistuu kyynelille, kun ok.
        http://personal.inet.fi/koti/vitmi/neti.htm


      • alle 11euroo
        2- 4 kertaa päivässä kirjoitti:

        luki nenähuuhtelukannun ohjeissa.
        Pitää myös oikeasti sekoittaa, sillä muuten se suola jää sinne pohjalle.
        Voi testata maistamalla. Maistuu kyynelille, kun ok.
        http://personal.inet.fi/koti/vitmi/neti.htm

        ...


    • mainostaa

      vai pääsenkö samantien hörhöjen kirjoihin,no kun kerran aloitin...Oon kärsinyt jokavuotisista poskiontelo-vaivoista,kunnes kokeilin omaa teesekoitusta.Kertaakaan en ole antibiootteja tähän vaivaan syönyt,eikä myös ole punkteerattu.Teehen tarvitaan kuusen nuoria vuosikasvaimia,jos löytyy,niin myös siankärsämön kukkia ja luonnon omaa aspiriinia eli mesiangervon kukkia.Ainekset astiaan ja kiehuva vesi päälle,voi makeuttaa hunajalla.Auttaa myös yllättävän hyvin yskään ja muihin kurkkuvaivoihin.Kokeilkaa,ei ainakaan maksa paljon.

      • sulkahattu

        kun tein tuon mukaan, vaikka mesiangervoa ei kaapista löytynytkään.
        Laitoin omenaviinietikkaa sensijaan 2rkl.
        Ja tässä on jo melkein viikon verran yskitty yöt.
        Ja kaikkea muutakin kokeiltu.
        Sitruunoista puristettua mehua join myös eilen.

        Ihmisillä kestänyt kaksikinviikkoa tämä kevätlentsu.
        Joillakin ollut korkea kuume viikon.


      • Linuliini
        sulkahattu kirjoitti:

        kun tein tuon mukaan, vaikka mesiangervoa ei kaapista löytynytkään.
        Laitoin omenaviinietikkaa sensijaan 2rkl.
        Ja tässä on jo melkein viikon verran yskitty yöt.
        Ja kaikkea muutakin kokeiltu.
        Sitruunoista puristettua mehua join myös eilen.

        Ihmisillä kestänyt kaksikinviikkoa tämä kevätlentsu.
        Joillakin ollut korkea kuume viikon.

        Kärsivällisyyttä kehiin. Itselläni alkoi 22.12.2010 kovlla kuumeella 4-5 päivää, sitten kurkkukipua ja heti perään keuhtoputkentulehdus. Lääkekuurit ja tammi-helmikuun taite muutapäivä terveenä. Uusi flunssa alkoi kovalla kurkkukivulla helmikuun alkupuolella. Pian tuli korvatulehdus ja poskiontelotulehdus. Vasen korva kuuroutui eikä kuulo ole palannut vieläkään vaikka pari uutta kuuria söin. En ole vieläkään terve poskiontelotkin on turvonneet, yskin limaa edelleen. Enkä ole nokkaani palijo ulkona näyttänänyt paitti nyt olen nelisen kertaa käyny pikku lenkillä hiljaa kävellen. Huomenna olen taas lääkäriin yhteydessä ehkä röntgen kuvat, ehkä punkteeraus? Ehkä joskus paranen ja voin nauttia kesästä. Mukavaa kevättä kaikille.


      • poskiontelot
        Linuliini kirjoitti:

        Kärsivällisyyttä kehiin. Itselläni alkoi 22.12.2010 kovlla kuumeella 4-5 päivää, sitten kurkkukipua ja heti perään keuhtoputkentulehdus. Lääkekuurit ja tammi-helmikuun taite muutapäivä terveenä. Uusi flunssa alkoi kovalla kurkkukivulla helmikuun alkupuolella. Pian tuli korvatulehdus ja poskiontelotulehdus. Vasen korva kuuroutui eikä kuulo ole palannut vieläkään vaikka pari uutta kuuria söin. En ole vieläkään terve poskiontelotkin on turvonneet, yskin limaa edelleen. Enkä ole nokkaani palijo ulkona näyttänänyt paitti nyt olen nelisen kertaa käyny pikku lenkillä hiljaa kävellen. Huomenna olen taas lääkäriin yhteydessä ehkä röntgen kuvat, ehkä punkteeraus? Ehkä joskus paranen ja voin nauttia kesästä. Mukavaa kevättä kaikille.

        LINULIINILLE: Minullakin on vastaavia vaivoja, minullakin tulehtui vasen sisäkorva ja kuuroutui. Menin kolmantena päivänä erikoislääkärille. Sain 2 viikon kortison-kuurin (Prednisolon 20 mg vrk). Kuulo palasi viidentenä päivänä! Halleluja! Olenpa kuullut sellaistakin, että jos ei heti hoidata kunnolla, kuulo ei ehkä palaudukaan. Joten - mahtaako terveyskeskus auttaa....

        Kun kerran poskiontelotulehdus on krooninen, niin se riesa tietysti palasi. Nyt olen taas menossa lääkärille.


      • Anonyymi

        Nuo muuten auttaa!


    • Riku

      Suosittelen kokeilemaan.

    • mallu06

      olo on hyvä. En tiedä, onko antihistamiinit auttaneet vai virus poistumassa. Mutta nyt mulla ei enää valu lima koko ajan kurkkuun ja tukkoisuus on vähentynyt. Jos johtuu antihistamiinista, tarkoittaako se, että olen allerginen jollekin? Ei kait ne muuhun auta?

      • kuullut

        siitä maitohappobakteeriliuoksen suihkuttelusta?
        Tuntuu olevan kova sana.


      • Lilli
        kuullut kirjoitti:

        siitä maitohappobakteeriliuoksen suihkuttelusta?
        Tuntuu olevan kova sana.

        mistäs tommosta maitohappobakteeriliuosta saa ja kuinka toi suihkuttelu tapahtuu?
        Mulla kans noita poskiontelovaivoja ollu jo pitkään ja kokeilen mielelläni uusia konsteja vanhaan vaivaan.


      • mulla menee
        Lilli kirjoitti:

        mistäs tommosta maitohappobakteeriliuosta saa ja kuinka toi suihkuttelu tapahtuu?
        Mulla kans noita poskiontelovaivoja ollu jo pitkään ja kokeilen mielelläni uusia konsteja vanhaan vaivaan.

        Onhan tätä jo vatvottukin monella palstalla, mutta mulla on ollut nenä/ muita vaivoja varmaan yli 10 vuotta.
        Usean vuoden käytin erilaisia suihkeita, viimoset 3v nasonexia.
        Kunnes tuossa uudenvuoden tienoilla aloin tekemään seuraavanlaista hommaa.
        Vanhaan nasocort pulloon (16,5 ml), puolilleen keitettyä jäähdytettyä vettä.( Pullo desinfioidaan ensin).
        Sitten maitohappobakteerikapselista kolmasosa jauheesta pulloon. Nyt käytössä IDOFORM, joka on toiminut. Loput jauheesta vaikka suuhun :)
        Korkki kiinni, ja ravistelua, jonka jälkeen täyteen keitettyä ja jäähdytettyä vettä.
        Ja sit ei ku suihkuttelemaan, ja päätä takakenoon et valuu nieluun asti.
        Tekniikan oppii nopeasti. Itse en vedä henkeen, vaikka ei kait siitä haittaakaan olis.
        Liuos on käyttökelpoista vain vuorokauden, mutta tehoonsa ja edullisuuteensa nähden ei ole kova homma värkätä.
        Meillä laitetaan tenavillekkin pipetillä nenuihin tippoja, eikä ole flunssatkaan vaivannu.
        Mutta mikä hienointa, en ole muita nenäsuihkeita tai lääkkeitä tarvinnu ja nenä pysyy auki.
        On tutkittu että lapsilla, joilla on ollut kroonisiakin korvatulehduksia, vaivat on loppunut.
        Tulikohan siinä nyt kaikki mainittua tuon jutun tekemiseen,, kysy jos on epäselvää.


      • Lilli
        mulla menee kirjoitti:

        Onhan tätä jo vatvottukin monella palstalla, mutta mulla on ollut nenä/ muita vaivoja varmaan yli 10 vuotta.
        Usean vuoden käytin erilaisia suihkeita, viimoset 3v nasonexia.
        Kunnes tuossa uudenvuoden tienoilla aloin tekemään seuraavanlaista hommaa.
        Vanhaan nasocort pulloon (16,5 ml), puolilleen keitettyä jäähdytettyä vettä.( Pullo desinfioidaan ensin).
        Sitten maitohappobakteerikapselista kolmasosa jauheesta pulloon. Nyt käytössä IDOFORM, joka on toiminut. Loput jauheesta vaikka suuhun :)
        Korkki kiinni, ja ravistelua, jonka jälkeen täyteen keitettyä ja jäähdytettyä vettä.
        Ja sit ei ku suihkuttelemaan, ja päätä takakenoon et valuu nieluun asti.
        Tekniikan oppii nopeasti. Itse en vedä henkeen, vaikka ei kait siitä haittaakaan olis.
        Liuos on käyttökelpoista vain vuorokauden, mutta tehoonsa ja edullisuuteensa nähden ei ole kova homma värkätä.
        Meillä laitetaan tenavillekkin pipetillä nenuihin tippoja, eikä ole flunssatkaan vaivannu.
        Mutta mikä hienointa, en ole muita nenäsuihkeita tai lääkkeitä tarvinnu ja nenä pysyy auki.
        On tutkittu että lapsilla, joilla on ollut kroonisiakin korvatulehduksia, vaivat on loppunut.
        Tulikohan siinä nyt kaikki mainittua tuon jutun tekemiseen,, kysy jos on epäselvää.

        Lilli kiittää neuvoista. Olen nyt kolmen päivän ajan tiputellu pipetillä mhb-liuosta pari kertaa päivässä.
        Minusta pipetti toimii paremmin kuin suihke ja tyhjiä pipettipulloja saa ostaa apteekista.
        Lisäks olen huomannut, että jos liuos on vähän lämmintä, ni ei kirvele limakalvoilla niin paljoa kuin kylmä seos.


      • niin että
        Lilli kirjoitti:

        Lilli kiittää neuvoista. Olen nyt kolmen päivän ajan tiputellu pipetillä mhb-liuosta pari kertaa päivässä.
        Minusta pipetti toimii paremmin kuin suihke ja tyhjiä pipettipulloja saa ostaa apteekista.
        Lisäks olen huomannut, että jos liuos on vähän lämmintä, ni ei kirvele limakalvoilla niin paljoa kuin kylmä seos.

        Niinhän se aluksi kirveli melkoisesti, melkein vedet tuli silmiin, mutta tulkitsin kirvelyn johtuvan ohentuneista limakalvoista joka taas oli seurausta lääkesuihkeiden käytöstä.
        Kirvely loppui kyllä muistaakseni 1-2 viikon aikana.
        Nyt ei tunnu missään, paitsi että kun oikein nieluun valuu, se kutittaa kurkkua ja joutuu hörppäämään vettä. Meillä harrastetaan myös tuota pipetti hommaa, tenavat oikein vaatii että heidän nenuihin pitää tippoja laittaa, ikäänkuin ennaltaehkäisevästi, kun ovat huomanneet miten ovat pysyneet terveenä koko kevään, vaikka melkein kaikki kaverit kouluissa ja tarhassa ovat sairastelleet, jotkut rajustikin.
        Ei olla muuta syytä keksitty kuin tämä mhb-tipat.
        Ennen tuntui että kaikki kulkutaudit on ensimmäisenä meillä.

        Muistathan säilyttää liuoksen jääkaapissa, ja se ei ole toimivaa kuin vuorokauden.
        Kertoileppa sitten kuulumisia kun aikaa kuluu:)


    • neiti80

      Hei Mallu06!

      Tiedän tismalleen miltä sinusta tuntuu. Minulla ollut myös koko talven enemmän tai vähemmän poskiontelovaivoja. Kuureja olen syönyt, eivät ole purreet tarpeeksi. Nyt sitten tehtiin poskihuuhtelu lääkärissä, saas nähdä auttaako nyt! Tuli heti parempi olo, ja sain lisäksi vielä antibiootit. Mutta pelkäänpä että vaiva jatkuu..mulla on lisäksi allergia joten sekin vaikuttaa!

      Onko sinulla esim siitepölyallergiaa todettu? allerginen nuha voi vaikuttaa näihin! Tietysti kaikilla yksilöllistä.

      Luin että jos tällaisista vaivoista ei pääse eroon niin yksi vaihtoehtoon jonkinlainen leikkaus, jossa saadaan "ilmastoitua" poskionteloita. Laita googleen hakusanaksi vaikka poskiontelohuutelu tms. niin tulee tietoa..

      Olo on ollut todella vetämätön ja väsynyt näiden oireiden kanssa. Minulla ei ole edes ollut pahemmin nuhaa, nenä on ollut ok, mutta poskissa tuntuu painetta ja arkuutta. Saas nähdä paraneeko nyt kun olen taas kuurilla....

      Onko sinulla nyt vielä samaa vaivaa?

      • mallu06

        mulla on ollut ihan kohtuullisen hyvä olo. Allergialääke ilmeisesti on vaikuttanut. En kyllä tietääkseni ole millekään siitepölyille tai muillekaan allerginen, ainakaan prick-testien mukaan. Mutta nehän ei kuulemma ihan täysin luotettavia testejä ole. Haluaisinkin, että nuo testattaisiin verikokeella.

        Nenä kyllä vuotaa aika tavalla, mutta ei ole niin tukkoinen olo. Eilen, kun siivosin, aivastelin hieman, liekö pölyistä johtuvaa. Mutta kyllä nämä nuha- ja poskiontelovaivat on kaiken kaikkiaan niin rasittavia!!! Toivottavasti sinulla neiti80 on myös jo parempi olo!


      • maitohappo..
        mallu06 kirjoitti:

        mulla on ollut ihan kohtuullisen hyvä olo. Allergialääke ilmeisesti on vaikuttanut. En kyllä tietääkseni ole millekään siitepölyille tai muillekaan allerginen, ainakaan prick-testien mukaan. Mutta nehän ei kuulemma ihan täysin luotettavia testejä ole. Haluaisinkin, että nuo testattaisiin verikokeella.

        Nenä kyllä vuotaa aika tavalla, mutta ei ole niin tukkoinen olo. Eilen, kun siivosin, aivastelin hieman, liekö pölyistä johtuvaa. Mutta kyllä nämä nuha- ja poskiontelovaivat on kaiken kaikkiaan niin rasittavia!!! Toivottavasti sinulla neiti80 on myös jo parempi olo!

        bakteeriliuos homman?
        Kannattaa kokeilla tuota, ei ainakaan tarvitse iteensä kipeeksi maksaa.
        Ja saattaisi olla uskomaton apu.
        Minullakin oli diagnoosi vasomotorisesta nuhasta, mutta nyt ei ole yli kolmeen kuukauteen nenä valunut.
        En tiedä, onko tämä sitten liian "halpa" keino, kun ei monikaan oikein ota todesta.
        Voi että kuulkaa, nytkin ilma huilaa molempia sieraimia pitkin, eikä ole tarvinnu niistää ku kerran aamulla kasvojen pesun yhteydessä.
        Jos innostutte kokeilemaan, laittakaa tuntojanne tänne.
        Minulla homma auttoi muutamassa päivässä kun aloitin silloin joulun jälkeen.


      • mallu06
        maitohappo.. kirjoitti:

        bakteeriliuos homman?
        Kannattaa kokeilla tuota, ei ainakaan tarvitse iteensä kipeeksi maksaa.
        Ja saattaisi olla uskomaton apu.
        Minullakin oli diagnoosi vasomotorisesta nuhasta, mutta nyt ei ole yli kolmeen kuukauteen nenä valunut.
        En tiedä, onko tämä sitten liian "halpa" keino, kun ei monikaan oikein ota todesta.
        Voi että kuulkaa, nytkin ilma huilaa molempia sieraimia pitkin, eikä ole tarvinnu niistää ku kerran aamulla kasvojen pesun yhteydessä.
        Jos innostutte kokeilemaan, laittakaa tuntojanne tänne.
        Minulla homma auttoi muutamassa päivässä kun aloitin silloin joulun jälkeen.

        toki sen viestin. Mutta en ole vielä kokeillut. Laiskuutta, kun en ole jaksanut alkaa sekoittelemaan sitä. Täytyykö se sekoitus siis joka kerta tehdä uudestaan? Siis, että sitä ei voi säilyttää? KUinka monta kertaa päivässä suihkautat sitä? Oletko kokeillut, mitä tapahtuu, kun lopetat sen? Alkaako nuha uudelleen?


      • neiti80
        mallu06 kirjoitti:

        mulla on ollut ihan kohtuullisen hyvä olo. Allergialääke ilmeisesti on vaikuttanut. En kyllä tietääkseni ole millekään siitepölyille tai muillekaan allerginen, ainakaan prick-testien mukaan. Mutta nehän ei kuulemma ihan täysin luotettavia testejä ole. Haluaisinkin, että nuo testattaisiin verikokeella.

        Nenä kyllä vuotaa aika tavalla, mutta ei ole niin tukkoinen olo. Eilen, kun siivosin, aivastelin hieman, liekö pölyistä johtuvaa. Mutta kyllä nämä nuha- ja poskiontelovaivat on kaiken kaikkiaan niin rasittavia!!! Toivottavasti sinulla neiti80 on myös jo parempi olo!

        Vähäsen on helpottanut, edelleen välillä valuu nieluun limaa!! Niin rasittavaa!!

        Oletko käynyt millaisella lääkärillä? minä olen käynyt ihan kurkku, korva- ja nenäspesialistilla :) että varmasti pitäisi vaivasta tietää..


      • mallu06
        neiti80 kirjoitti:

        Vähäsen on helpottanut, edelleen välillä valuu nieluun limaa!! Niin rasittavaa!!

        Oletko käynyt millaisella lääkärillä? minä olen käynyt ihan kurkku, korva- ja nenäspesialistilla :) että varmasti pitäisi vaivasta tietää..

        Olen käynyt yleislääkärillä ja kerran korva-nenä-kurkkulääkärillä. Mulla on lähete keskussairaalan korvapolille, mutta sinne on pitkä jono.

        En muista, joko kirjoitin johonkin viestiin, mutta mulla on toi liman valuminen kurkkuun loppunut kokonaan. En tiedä, johtuuko allergialääkkeestä.


      • neiti80
        mallu06 kirjoitti:

        Olen käynyt yleislääkärillä ja kerran korva-nenä-kurkkulääkärillä. Mulla on lähete keskussairaalan korvapolille, mutta sinne on pitkä jono.

        En muista, joko kirjoitin johonkin viestiin, mutta mulla on toi liman valuminen kurkkuun loppunut kokonaan. En tiedä, johtuuko allergialääkkeestä.

        Mulla oli myös tuota liman valumista kurkkuun, nyt vähän helpottanut sen punkteerauksen jälkeen. Mutta edelleen välillä sitä on, allergialääkityksestäkin huolimatta, ja lisäksi ysköksiä jotka "limaisia"

        On nämä sitkeitä tauteja, vai mitä tuumit? ennen tätä talvea mun poskiontelotulehdukset kyllä paranivat antibiooteilla, mutta nyt ei enää taida purra..krooniseksi mennyt :(

        Onko lääkärisi puhunut mitään leikkauksesta? Olen siitä lukenut että helpottaisi kovastikin..


      • mallu06
        neiti80 kirjoitti:

        Mulla oli myös tuota liman valumista kurkkuun, nyt vähän helpottanut sen punkteerauksen jälkeen. Mutta edelleen välillä sitä on, allergialääkityksestäkin huolimatta, ja lisäksi ysköksiä jotka "limaisia"

        On nämä sitkeitä tauteja, vai mitä tuumit? ennen tätä talvea mun poskiontelotulehdukset kyllä paranivat antibiooteilla, mutta nyt ei enää taida purra..krooniseksi mennyt :(

        Onko lääkärisi puhunut mitään leikkauksesta? Olen siitä lukenut että helpottaisi kovastikin..

        Sitkeitä tauteja todellakin! Ja mun poskiontelovaiva on kroonistunut! siksi mulla onkin lähete keskussairaalaan tutkimuksiin. Ei mulla oo ikinä ennen poskiontelot vaivannu näin paljon kuin tänä talvena. En tiedä vielä tuosta leikkauksesta, katsotaan mitä ne tuolla sairaalassa sanoo. Sinne ei kyllä ennen syksyä pääse... :(.


      • mallu06
        mallu06 kirjoitti:

        Sitkeitä tauteja todellakin! Ja mun poskiontelovaiva on kroonistunut! siksi mulla onkin lähete keskussairaalaan tutkimuksiin. Ei mulla oo ikinä ennen poskiontelot vaivannu näin paljon kuin tänä talvena. En tiedä vielä tuosta leikkauksesta, katsotaan mitä ne tuolla sairaalassa sanoo. Sinne ei kyllä ennen syksyä pääse... :(.

        Mun tämän hetkinen lääkitys on siis tällainen: Kestine lyo 20mg, Nasonex ja vielä tarvittaessa toinenkin nenäsuihke, Atrovent Nasal. Tuota Atroventia käytän esim. ennen jumppaa, niin nenä ei vuoda niin paljon.

        Mikä allergialääke sulla on?


      • valmistus
        mallu06 kirjoitti:

        toki sen viestin. Mutta en ole vielä kokeillut. Laiskuutta, kun en ole jaksanut alkaa sekoittelemaan sitä. Täytyykö se sekoitus siis joka kerta tehdä uudestaan? Siis, että sitä ei voi säilyttää? KUinka monta kertaa päivässä suihkautat sitä? Oletko kokeillut, mitä tapahtuu, kun lopetat sen? Alkaako nuha uudelleen?

        Kyllä sen joutuu tekemään päivittäin, koska teho häipyy näköjään vuorokaudessa.
        Se valmistus tuntuu ja kuulostaa monimutkaiselta, mutta ei se ole.
        Vedenkeittimellä saa äkkiä kiehuvaa vettä jolla voi tiskipöydällä kätevästi huuhdella välineet.
        Muistaa vaan että vesi on jäähtynyt, ennenkuin jauhetta siihen lisää.
        Kun siihen tulee rutiini, aikaa valmistukseen menee noin hampaiden pesun verran.
        itse suihkuttelen vähintään 3-4 kertaa päivässä, ja saa enemmänkin jos muistaa. Noin 5-10 suihkausta/ sierain, ja sitten aina pää takakenoon, että valuu nieluun. Olen huomannut että illalla ennen nukkumaan menoa kannattaa laittaa. On mukavampi herätä kun nenä on auki.
        Minusta tuo IDOFORM on ollut tähänastisista ehdottomasti paras, eikä ole pahan kallis.
        Ja liuos säilytetään jääkaapissa!!
        Suosittelen lämpimästi. Ajattele jos näin yksinkertaisella konstilla saat enemmän apuja kuin käyttämistäsi lääkkeistä yhteensä.
        Minä annoin nasonex varastoni kaverille, joka halusi vielä niitä käyttää.
        Minä en käytä enää :)


      • neiti80
        mallu06 kirjoitti:

        Mun tämän hetkinen lääkitys on siis tällainen: Kestine lyo 20mg, Nasonex ja vielä tarvittaessa toinenkin nenäsuihke, Atrovent Nasal. Tuota Atroventia käytän esim. ennen jumppaa, niin nenä ei vuoda niin paljon.

        Mikä allergialääke sulla on?

        Käytän allergiaan Nasonex-nenäsuihketta, aerius-tabletti ja lisäksi silmätippoja, zatiden, joku uusi valmiste, aika kallis :( mutta on tehonnut hyvin, olen jo käyttänyt pitkään ehkäisevästi.

        Mulla myös sama juttu, vain tänä talvena on ollut näin hankalaa poskionteloiden kanssa. Pitää varmaan jutella lisää lääkärin kanssa mikäli vaivat jatkuu ja jatkuu.


      • mallu06
        valmistus kirjoitti:

        Kyllä sen joutuu tekemään päivittäin, koska teho häipyy näköjään vuorokaudessa.
        Se valmistus tuntuu ja kuulostaa monimutkaiselta, mutta ei se ole.
        Vedenkeittimellä saa äkkiä kiehuvaa vettä jolla voi tiskipöydällä kätevästi huuhdella välineet.
        Muistaa vaan että vesi on jäähtynyt, ennenkuin jauhetta siihen lisää.
        Kun siihen tulee rutiini, aikaa valmistukseen menee noin hampaiden pesun verran.
        itse suihkuttelen vähintään 3-4 kertaa päivässä, ja saa enemmänkin jos muistaa. Noin 5-10 suihkausta/ sierain, ja sitten aina pää takakenoon, että valuu nieluun. Olen huomannut että illalla ennen nukkumaan menoa kannattaa laittaa. On mukavampi herätä kun nenä on auki.
        Minusta tuo IDOFORM on ollut tähänastisista ehdottomasti paras, eikä ole pahan kallis.
        Ja liuos säilytetään jääkaapissa!!
        Suosittelen lämpimästi. Ajattele jos näin yksinkertaisella konstilla saat enemmän apuja kuin käyttämistäsi lääkkeistä yhteensä.
        Minä annoin nasonex varastoni kaverille, joka halusi vielä niitä käyttää.
        Minä en käytä enää :)

        Kiitos ohjeistasi!
        Täytyypi varmaan kokeilla!


      • Nenävaivat
        neiti80 kirjoitti:

        Käytän allergiaan Nasonex-nenäsuihketta, aerius-tabletti ja lisäksi silmätippoja, zatiden, joku uusi valmiste, aika kallis :( mutta on tehonnut hyvin, olen jo käyttänyt pitkään ehkäisevästi.

        Mulla myös sama juttu, vain tänä talvena on ollut näin hankalaa poskionteloiden kanssa. Pitää varmaan jutella lisää lääkärin kanssa mikäli vaivat jatkuu ja jatkuu.

        Maitohappobakteereja on myös valmiissa liuoksessa. Tuote on nimeltään Reladrops (apteekista). Toimisikohan sekin nenävaivoihin?


      • kannattaa varoa
        mallu06 kirjoitti:

        Mun tämän hetkinen lääkitys on siis tällainen: Kestine lyo 20mg, Nasonex ja vielä tarvittaessa toinenkin nenäsuihke, Atrovent Nasal. Tuota Atroventia käytän esim. ennen jumppaa, niin nenä ei vuoda niin paljon.

        Mikä allergialääke sulla on?

        Minulla aiheutti Atrovent nasal liiallista nenän
        ja varmasti myös pään muiden limakalvojen kuivumista ja jatkuvaa otsapäänsärkyä varmaankin
        kuivumisen takia. Muutenkin kannattaa olla varo-
        vainen tuon suihkeen kanssa. Ks. netistä teksti
        antikolinergiset haitat. Sivuoireet ovat todella
        vahvat. Kortisonisuihkeet ovat turvallisia siihen verrattuna. Minulla ainakin saa nenä mieluummin valua.


      • jusu
        neiti80 kirjoitti:

        Mulla oli myös tuota liman valumista kurkkuun, nyt vähän helpottanut sen punkteerauksen jälkeen. Mutta edelleen välillä sitä on, allergialääkityksestäkin huolimatta, ja lisäksi ysköksiä jotka "limaisia"

        On nämä sitkeitä tauteja, vai mitä tuumit? ennen tätä talvea mun poskiontelotulehdukset kyllä paranivat antibiooteilla, mutta nyt ei enää taida purra..krooniseksi mennyt :(

        Onko lääkärisi puhunut mitään leikkauksesta? Olen siitä lukenut että helpottaisi kovastikin..

        Moi minulla samoja ongelmia oli poskiontelotulehdus viikon olin terveenä ja taas.Apteekista saatava "sarvikuono" on auttanut kunhan sitä muistaa käyttää.Duact myös auttaa.Lääkäreiltä en ole mitään selvitystä saanut miksi limalvot jatkuvasti turpoavat.Itse nyt asiaa tutkineena yksi mahdollisuus on iga (immunoglobiini) puutos.


    • jatkuva oireilu

      Toivottavasti olet jo päässyt vaivastasi. Itselläni leikattiin ontelot pari vuotta sitten ja nyt se on taas edessä. Tosin helpotti kyllä huomattavasti oloa. Sanoit että on otettu röntgenkuva. Tavallinen röntgenkuva ei riitä (sanoi erikoislääkäri)vaan pitää ottaa tomografiakuva. Joten jos ei sitä ole sulta otettu, niin pistäpä vaatien. (Mulla esim. oli koko ontelot ummessa ja se näkyi vasta "kunnon" kuvauksissa!)

    • parempaan päin...

      itse kärsin pitkään n.20v jatkuvasta paineen tunteesta poskionteloissa ja kokoajan piti niistä ja ryystää limaa kurkkuun vaikka sitä ei loppujen lopuksi aina paljon tullut. Löysin tästä aiheesta paljon viisasta tekstiä netistä ja lopetin maidon juonnin ja jougurtin syönnin ja vältän mahdollisimman paljon suoraan maidosta tehtyjä tuotteita. Juustoja voi syödä kunhan ei kerralla hirveästi. Tätä on helppo kokeilla ja vaikutus tuntui minulla 2-3 päivän kuluessa

    • sinuiitti -86

      Joo, minulla kans on ollut nyt vuoden jatkuvasta poskiontelo tulehduksia...ei todellakaan mukavaa, mulla jatkuvasti pääkipeä ( ei auta tavlliset särkylääkket), huimaa aina ylös noustessa, räkä valuu koko ajan ja alaspäin, kun kattoo, tuntuu kauhea paineen tunne onteloissa!!!!Tänään olin taas laittamassa putket nenään, sattu niin samperisti, kun ne ei puudu, kun on jatkuvasti niin paha tulehdus...Erikoislääkäriltä sanoi nyt (kun oon vuoden ruinannut) lähetten onteloiden ct kuvaukseen ja siellä on polyyppeja jotka joudutaan leikkaamaan pois ja joudutaan tekemään joku laajennus leikkaus, on kuulemma liian pienet röökit!!!!

    • jusu

      Minulla ollut jo vuosia turvonneet limakalvot ja toistuvasti poskiontelotulehduksia.Olen juossut lääkäriltä toiselle mutta apua ei ole tullut.Nyt olen tultkinut asiaa ja yhtenä mutta ei toivottavana mahdollisuutena on iga puutos.Johtuu mm immuunivajauksesta.En halua pelotella mutta itse ajattelin pytää seuraavaksi iga ja igg mittausta.

      • ...

        En ole kuullutkaan tuollaisesta. Kärsinyt poskiontelovaivoista kymmenisen vuotta. Ei ole koskaan punkteerattu, mutta lääkkeitä ja sumutteita oon käyttänyt todella paljon...harmittaa tämä ainainen vaiva. En tiedä onko allergiaperäistä vai mitä.


      • Ennen niin energinen...
        ... kirjoitti:

        En ole kuullutkaan tuollaisesta. Kärsinyt poskiontelovaivoista kymmenisen vuotta. Ei ole koskaan punkteerattu, mutta lääkkeitä ja sumutteita oon käyttänyt todella paljon...harmittaa tämä ainainen vaiva. En tiedä onko allergiaperäistä vai mitä.

        Olen seurannut tätä keskustelua, itsekin oireista kärsineenä. Minulla on nyt lähetteet allergiatesteihin ja kuvauksiin, mutta ei kovin suuria odotuksia niistä. Se on sitä poissuljentaa, ilmeisesti. Jos kuvissa, eikä allergiatesteissä näy mitään, pitäisi tutkimuksia minusta jatkaa, onhan niitä kuvauksia ja laajempia testejä. Saa nähdä miten käy. Sarvikuono, Burana ja Zysalit (allergialääke) ovat minullakin käytössä (itsehoitoa), mutta heti kun heivaa, tulee flunssa, tai kylmettyy, niin vaivat alkavat. Huonosti yleislääkärit osaavat hoitaa poskiontelotulehdusta (toinen tarjoaa punkteerausta ja toisen mielestä se on vanhanaikaista hoitoa!) Eli ohjeet ovat vähintäänkin kirjavat. Aluksi usein yritin selittää nieluun valuvasta limasta, kun olo oli oudon vetämätön, mutta ei ollut mitään kunnon oireita, minua ei kuunneltu, lorvikatarriksi varmaan luulivat. Monta antibioottikuuria sain (auttoi aina muutamaksi viikoksi) ja krooniseksihan tämä ilmeisesti on mennyt minullakin. Voisihan sitä huonomminkin asiat olla, mutta kun pitää hoitaa työt, lapset ja koti, välillä väsyttää. Harrastan mielelläni liikuntaa, mutta nyt tulee taukoja vähän väliä. Onneksi on tätä netin vertaistukea, nyt pitäisi mennä kuviin (jonottamaan)ja allergiatestiin ja toivottavasti löytyy, jokinlainen hoito. Mukavaa loppukesää kaikille!


      • ollakkovaieiköolla
        Ennen niin energinen... kirjoitti:

        Olen seurannut tätä keskustelua, itsekin oireista kärsineenä. Minulla on nyt lähetteet allergiatesteihin ja kuvauksiin, mutta ei kovin suuria odotuksia niistä. Se on sitä poissuljentaa, ilmeisesti. Jos kuvissa, eikä allergiatesteissä näy mitään, pitäisi tutkimuksia minusta jatkaa, onhan niitä kuvauksia ja laajempia testejä. Saa nähdä miten käy. Sarvikuono, Burana ja Zysalit (allergialääke) ovat minullakin käytössä (itsehoitoa), mutta heti kun heivaa, tulee flunssa, tai kylmettyy, niin vaivat alkavat. Huonosti yleislääkärit osaavat hoitaa poskiontelotulehdusta (toinen tarjoaa punkteerausta ja toisen mielestä se on vanhanaikaista hoitoa!) Eli ohjeet ovat vähintäänkin kirjavat. Aluksi usein yritin selittää nieluun valuvasta limasta, kun olo oli oudon vetämätön, mutta ei ollut mitään kunnon oireita, minua ei kuunneltu, lorvikatarriksi varmaan luulivat. Monta antibioottikuuria sain (auttoi aina muutamaksi viikoksi) ja krooniseksihan tämä ilmeisesti on mennyt minullakin. Voisihan sitä huonomminkin asiat olla, mutta kun pitää hoitaa työt, lapset ja koti, välillä väsyttää. Harrastan mielelläni liikuntaa, mutta nyt tulee taukoja vähän väliä. Onneksi on tätä netin vertaistukea, nyt pitäisi mennä kuviin (jonottamaan)ja allergiatestiin ja toivottavasti löytyy, jokinlainen hoito. Mukavaa loppukesää kaikille!

        Olen kärsinyt poskiontelon tulehduksista nyt noin 12 vuoden ajan ja oireilu hävisi välillä kokonaan mutta tuli 3 vuotta sitten armeijan jälkeen takaisin entistä kovempana ja pääsin leikkauksen missä poistettiin polyyppi ja kumpaakin poskionteloa avarrettiin. Leikkaus kyllä auttoi mutta eivät oireet siihen hävinneet, sarvikuonokannu ei oikein hyödytä mitään koska poskionteloissa ei ole räkää vaan limakalvot ovat turvoksissa ja liika huuhtelu vain ärsyttää niitä lisää. Todella ärsyttävää on myös se että pientä lämpöilyä on jatkuvasti, yleensä n.37,5 mikä tekee olosta epämukavan mutta lääkärit sanoivat että tämä ei haittaa kunhan ei nouse kuumeksi asti ja olenkin huomannut että kun harrastaa liikuntaa niin aluksi olo saattaa olla huono mutta pian nenä aukeaa ja tulee todella hyvä olo ja lämpökin on laskenut alle 37 asteen, onko muilla vastaavia kokemuksia? Niin ja se piti vielä mainita että kesällä oireilu on minimissään mutta syksyllä taas alkaa lämpöily ja paineentuntoa poskissa ja korvissa... Täytyykin muuten testata tuota maitohappobakteeria mikä mainittiiin aikaisemmissa keskusteluissa.


      • ---
        ollakkovaieiköolla kirjoitti:

        Olen kärsinyt poskiontelon tulehduksista nyt noin 12 vuoden ajan ja oireilu hävisi välillä kokonaan mutta tuli 3 vuotta sitten armeijan jälkeen takaisin entistä kovempana ja pääsin leikkauksen missä poistettiin polyyppi ja kumpaakin poskionteloa avarrettiin. Leikkaus kyllä auttoi mutta eivät oireet siihen hävinneet, sarvikuonokannu ei oikein hyödytä mitään koska poskionteloissa ei ole räkää vaan limakalvot ovat turvoksissa ja liika huuhtelu vain ärsyttää niitä lisää. Todella ärsyttävää on myös se että pientä lämpöilyä on jatkuvasti, yleensä n.37,5 mikä tekee olosta epämukavan mutta lääkärit sanoivat että tämä ei haittaa kunhan ei nouse kuumeksi asti ja olenkin huomannut että kun harrastaa liikuntaa niin aluksi olo saattaa olla huono mutta pian nenä aukeaa ja tulee todella hyvä olo ja lämpökin on laskenut alle 37 asteen, onko muilla vastaavia kokemuksia? Niin ja se piti vielä mainita että kesällä oireilu on minimissään mutta syksyllä taas alkaa lämpöily ja paineentuntoa poskissa ja korvissa... Täytyykin muuten testata tuota maitohappobakteeria mikä mainittiiin aikaisemmissa keskusteluissa.

        Mulla vaivat ovat jatkuneet nyt n. 4 vuotta. Laajennusleikkaus tehtiin pari vuotta sitten, sitä ennen söin jatkuvasti antibiootteja, ennen kuin siirryttiin punkteeraukseen. Antibiootteja en ole enää suostunut syömään, koska apua niistä ei ole. Päänsärky, jatkuva lämpöily ,vähän reilu 37(nyt jo kahden vuoden ajan, eri pituisissa jaksoissa muutamasta viikosta puoleen vuoteen kerralla). Mullakaan ei ole limaa poskionteloissa, "vain" turvotusta. Välillä lämpöily on poissa, kuten turvotuskin ja näinä aikoina voin elää ns. normaalia elämää. Kahteen vuoteen en ole voinut liikkua säännöllisesti ja jatkuva sairastelu on vaikeuttanut huomattavasti myös opiskeluja ja työssä käyntiä. Sarvikuonoa käytän silloin tällöin, sen suurempaa apua siitä kuitenkaan saatamatta.

        Lääkärit eivät ota tosissaan oireita, etenkään lämpöilyä. Eivät todellakaan tajua että normaali elämä näiden oireiden kanssa on mahdotonta.


      • töissä hometta
        --- kirjoitti:

        Mulla vaivat ovat jatkuneet nyt n. 4 vuotta. Laajennusleikkaus tehtiin pari vuotta sitten, sitä ennen söin jatkuvasti antibiootteja, ennen kuin siirryttiin punkteeraukseen. Antibiootteja en ole enää suostunut syömään, koska apua niistä ei ole. Päänsärky, jatkuva lämpöily ,vähän reilu 37(nyt jo kahden vuoden ajan, eri pituisissa jaksoissa muutamasta viikosta puoleen vuoteen kerralla). Mullakaan ei ole limaa poskionteloissa, "vain" turvotusta. Välillä lämpöily on poissa, kuten turvotuskin ja näinä aikoina voin elää ns. normaalia elämää. Kahteen vuoteen en ole voinut liikkua säännöllisesti ja jatkuva sairastelu on vaikeuttanut huomattavasti myös opiskeluja ja työssä käyntiä. Sarvikuonoa käytän silloin tällöin, sen suurempaa apua siitä kuitenkaan saatamatta.

        Lääkärit eivät ota tosissaan oireita, etenkään lämpöilyä. Eivät todellakaan tajua että normaali elämä näiden oireiden kanssa on mahdotonta.

        Työssä on home- ja kosteusongelmia.Asia on tiedostettu,mutta ei kuulema ole rahaa tehdä korjauksia.Monelle on puhjennut jo astma,poskiontelotulehdukset ovat yleisiä ja itselläni jopa krooninen.Väsyin jatkuvaan kipuun ja painontunteeseen ja ajattelin,että kymmenien antibioottikuurien jälkeen parin vuoden aikana en nyt ottaisi antibioottikuuria.Kuikas kävikään:sain 40asteen keuhkokuumeen,hengitys oli vaikeaa ja keuhkon yhdessä lohkossa muutokset.
        Lääkärit ennustivat ,että pari kk menee tervehtymiseen.Täst edes hoidan pienetkin painon ja kivun tunteet poskionteloissa ja menen lääkäriin,sen verran tunsin kuoleman pelkoa.


      • Kamppailua
        töissä hometta kirjoitti:

        Työssä on home- ja kosteusongelmia.Asia on tiedostettu,mutta ei kuulema ole rahaa tehdä korjauksia.Monelle on puhjennut jo astma,poskiontelotulehdukset ovat yleisiä ja itselläni jopa krooninen.Väsyin jatkuvaan kipuun ja painontunteeseen ja ajattelin,että kymmenien antibioottikuurien jälkeen parin vuoden aikana en nyt ottaisi antibioottikuuria.Kuikas kävikään:sain 40asteen keuhkokuumeen,hengitys oli vaikeaa ja keuhkon yhdessä lohkossa muutokset.
        Lääkärit ennustivat ,että pari kk menee tervehtymiseen.Täst edes hoidan pienetkin painon ja kivun tunteet poskionteloissa ja menen lääkäriin,sen verran tunsin kuoleman pelkoa.

        Minulla ollut kolmattakymmentävuotta riesana ja ongelmat jatkuu edelleen. Väsyneenä sitä haluaa kokeilla kaikkea mistä vaan apu.
        Löysin hyvän tietoa antavan linkin maitohappobakteerista.
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Maitohappobakteeri.html
        Onkin seuraava ostos abteekista. Puristetta eivät suosittele, koska on synteettinen valmiste.
        Instrun sarvi on käytössäni ollut muutaman vuoden, käytän n. 3 kertaa viikossa, koska kuivattaa limakalvot.
        A-vit nenäsuihkeella saa hoidettua rikkoontuneet limakalvot, mutta riskinä että lisää bakteeritulehdusta.
        Nasonex ollut päivittäisessä käytössä reilut kaksikymmentävuotta. Vuonna 2000 leikattiin kapeat tiehyet isommiksi poskionteloihin.
        Edessä olisi leikkaus, jossa väljennettäisiin ilmankiertoa nenäontellon, sekä otsalle.
        Olen lykännyt leikkuutta, vaikka erikoislääkäri ehdottanut.
        Vaikein vuodenaika on syksystä kevät talvelle, oireet voimakkaampia.
        Kysynkin korva-kurkku-nenätautilääkäriltä tarkmempaa tietoa maitohappobakteerin käyttöön seuraavalla käynnillä
        Jaksamista Teille.


      • Onteloska
        Kamppailua kirjoitti:

        Minulla ollut kolmattakymmentävuotta riesana ja ongelmat jatkuu edelleen. Väsyneenä sitä haluaa kokeilla kaikkea mistä vaan apu.
        Löysin hyvän tietoa antavan linkin maitohappobakteerista.
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Maitohappobakteeri.html
        Onkin seuraava ostos abteekista. Puristetta eivät suosittele, koska on synteettinen valmiste.
        Instrun sarvi on käytössäni ollut muutaman vuoden, käytän n. 3 kertaa viikossa, koska kuivattaa limakalvot.
        A-vit nenäsuihkeella saa hoidettua rikkoontuneet limakalvot, mutta riskinä että lisää bakteeritulehdusta.
        Nasonex ollut päivittäisessä käytössä reilut kaksikymmentävuotta. Vuonna 2000 leikattiin kapeat tiehyet isommiksi poskionteloihin.
        Edessä olisi leikkaus, jossa väljennettäisiin ilmankiertoa nenäontellon, sekä otsalle.
        Olen lykännyt leikkuutta, vaikka erikoislääkäri ehdottanut.
        Vaikein vuodenaika on syksystä kevät talvelle, oireet voimakkaampia.
        Kysynkin korva-kurkku-nenätautilääkäriltä tarkmempaa tietoa maitohappobakteerin käyttöön seuraavalla käynnillä
        Jaksamista Teille.

        Kerropa sitten mitä erikoislääkäri vastasi. Veikkaampa, että sanoo ettei niistä varmaan mitään haittaakaan ole, mutta eipä tuo koululääketiede juurikaan näihin usko. Itse aion myös kokeilla maitohappobakteereja. Olen syönyt pillereinä purkin silloin tällöin. Ilman muuta kannattaa mennä laajennusleikkaukseen jos pääsee, on se ollut monille avuksi.


      • Väsynyt...
        Onteloska kirjoitti:

        Kerropa sitten mitä erikoislääkäri vastasi. Veikkaampa, että sanoo ettei niistä varmaan mitään haittaakaan ole, mutta eipä tuo koululääketiede juurikaan näihin usko. Itse aion myös kokeilla maitohappobakteereja. Olen syönyt pillereinä purkin silloin tällöin. Ilman muuta kannattaa mennä laajennusleikkaukseen jos pääsee, on se ollut monille avuksi.

        Itse olen kanssa odotellut, että pääsisin kunnon kuvauksiin ja tutkimuksiin, mutta en ole korvalääkärin mukaan sairastellut vielä tarpeeksi kauan...En tiedä mikä on raja, 10 vuotta kroonisena?

        Itselläni on allergiaa, nenäpolyyppeja sekä pölyinen työympäristö. Ei siis mikään hyvä yhdistelmä. Ei kai auta kuin vaihtaa työpaikkaa, niin saisi edes yhden (todennäköisesti tärkeimmän) tulehduksien aiheuttajan pois...Mutta helpommin sanottu kuin tehty tuokin.

        Mutta nenäkannu auttaa itselläni hieman, höyryhengitys myös...

        Urheilu on pitänyt jättää kokonaan pois, kun on jatkuva tulehdus päällä. Kivakiva.


      • HeikkiTapio
        Kamppailua kirjoitti:

        Minulla ollut kolmattakymmentävuotta riesana ja ongelmat jatkuu edelleen. Väsyneenä sitä haluaa kokeilla kaikkea mistä vaan apu.
        Löysin hyvän tietoa antavan linkin maitohappobakteerista.
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Maitohappobakteeri.html
        Onkin seuraava ostos abteekista. Puristetta eivät suosittele, koska on synteettinen valmiste.
        Instrun sarvi on käytössäni ollut muutaman vuoden, käytän n. 3 kertaa viikossa, koska kuivattaa limakalvot.
        A-vit nenäsuihkeella saa hoidettua rikkoontuneet limakalvot, mutta riskinä että lisää bakteeritulehdusta.
        Nasonex ollut päivittäisessä käytössä reilut kaksikymmentävuotta. Vuonna 2000 leikattiin kapeat tiehyet isommiksi poskionteloihin.
        Edessä olisi leikkaus, jossa väljennettäisiin ilmankiertoa nenäontellon, sekä otsalle.
        Olen lykännyt leikkuutta, vaikka erikoislääkäri ehdottanut.
        Vaikein vuodenaika on syksystä kevät talvelle, oireet voimakkaampia.
        Kysynkin korva-kurkku-nenätautilääkäriltä tarkmempaa tietoa maitohappobakteerin käyttöön seuraavalla käynnillä
        Jaksamista Teille.

        Mikäli lääkärisi on suositellut sinulle poskionteloiden leikkausta, älä epäile hetkeäkään, ilmoittaudu heti jonoon. Vaarana on, että tulehdus leviää otsaonteloihin kuten minulla, sillon tilanne muuttuu vakavaksi. Olen itse kärsinyt vuosikaudet poskiontelotulehduksista, punktoinnit ja vaikuttamattomat antibiottikuurit ovat hyvin tuttuja. Nyt sekä poskiontelot että otsaontelot on leikattu, ja elinvoima on taas ennallaan. Pelkkä poskionteloiden operointi tapahtuu päiväkirurgiana. Operaatiossa ei ole mitään pelättävää, pari tuntia leikkauksen jälkeen voit lähteä jo kotiin.


      • dsdfdfsfd
        HeikkiTapio kirjoitti:

        Mikäli lääkärisi on suositellut sinulle poskionteloiden leikkausta, älä epäile hetkeäkään, ilmoittaudu heti jonoon. Vaarana on, että tulehdus leviää otsaonteloihin kuten minulla, sillon tilanne muuttuu vakavaksi. Olen itse kärsinyt vuosikaudet poskiontelotulehduksista, punktoinnit ja vaikuttamattomat antibiottikuurit ovat hyvin tuttuja. Nyt sekä poskiontelot että otsaontelot on leikattu, ja elinvoima on taas ennallaan. Pelkkä poskionteloiden operointi tapahtuu päiväkirurgiana. Operaatiossa ei ole mitään pelättävää, pari tuntia leikkauksen jälkeen voit lähteä jo kotiin.

        No EIPÄ. Mä en kyllä tajuissani FESS-leikkaukseen enää suostu. Karmivaa touhua.


    • Taavi86

      Itse olen taistellut p-ontelotulehduksien kanssa ainakin 15 vuotta. Nyt tulehdus on kroonistunut. Jatkuvina päivittäisinä oireina päänsärky, jomotus poskionteloissa (säteilee ympäri naamaa) ja tottakai räkää valuu. Nenänvarressa jyskyttää pulssin tahdissa aina enemmän tai vähemmän. Otsaonteloita ei minulla ole, mutta kipu säteilee silmien yläpuolellekin. Välillä sydän jyskyttää kunnolla (normaali tulehdusoire). Iltaisin naamalle nousee usein punoitusta. Kurkkukin on kipeä (imusolmukkeet turvoksissa) jatkuvasti ja korvat raksuvat.

      Ärsyttävin oireista on kuitenkin se, että "päässä sakkaa". Välillä vireystila on vain niin alhainen, että esim. suuria vaikeuksia keskittyä oikein mihinkään, varsinkaan opiskeluun tai lukemiseen. Sellaisina päivinä kaupassa olokin väsyttää niin raakasti. Lisäksi niska-hartiaseutu on paljon jumissa. Olen havainnut, että on elintärkeää nukkua kunnolla. Pienikin univaje on liikaa jos jatkuva tulehdus! Suosittelen 9h jos vain pystyt!

      Minulle on tehty FESS- eli p-onteloiden laajennusleikkaus. Se auttoi mutta ei ratkaise ongelmaa. Myös pää on kuvattu kerroskuvauksena (tomografia) pariin otteeseen. Toisella kertaa se paljasti ankarat varjostumat onteloissa. Huuhdeltu on lukemattomia kertoja. Kaikenlaisia astmatestejä, igg-alaluokkapuutos testattu (kunnossa!) yms. sydänkäyriä on otettu mutta papereilla olen täysin terve paitsi sitä "limakalvojen turvotusta" ja jatkuvia poskiontelontulehduksia. Pisin jakso tulehduksien välissä viime aikoina ollut 2kk jos sitäkään.

      Olen tapaus pahimmasta päästä. Siihen toki vaikuttaa 12 vuoden hometalotausta. Toivoa silti on mutta tällä hetkellä elämä on tedella vaatimatonta. Hädin tuskin selviän arjesta, opiskeluista puhumattakaan. Urheilen aina kun pystyn mutta en voi rasittaa itseäni liikaa. Erikoislääkäri selitti, että limakalvoni ei toimi kunnolla, se on ikään kuin lamaantunut, eikä poista bakteereja kunnolla ja ne saavat hyvän kasvualustan. Nyt vain koitan olla rasittamatta itseäni, asun lähes uudessa asunnossa ja toivon, että vastustuskyky lähtisi nousuun. Taidan itsekin koittaa noita mhb-tippoja. Jenkeissä on myös keksitty uusia luonnontuote nenäsuihkeita. Tässä linkki rohkeille :)
      https://www.sinusbuster.com/

      Voimia ja siunausta kaikille, jotka kamppailevat näiden asioiden parissa!

      • LopenVäsynyt

        Itsellä ollut nyt 3 vuotta aivan jatkuvaa poskiontelontulehduskierrettä. En edes muista enää, millaista on olla terve ja hengittää ongelmitta. Tämän vuoden aikana olen syönyt jo 12 antibioottia, eikä yhdestäkään ole ollut hyötyä. Oma terveyskeskuslääkäri puhui jo viime vuonna, että ontelot ovat minulla niin ahtaat, että laajennusleikkaus todennäköisesti auttaisi eniten. Harmi vaan, että siihen jutteluun se on jäänyt. Tälläkin hetkellä tulehdus päällä, ja antibiootti takana. Huomenna menossa jälleen lääkäriin, ja nyt aion kyllä pysyä kovana sen suhteen, että yhtäkään antibioottia en enää vaivaan syö, koska mitään hyötyä niistä ei ole ollut. Samoin kuin täällä muillakin, on koko tämän kolmen vuoden minulla ollut jatkuvaa lämpöilyä, joka vie kaikki voimat. Urheilla ei ole saanut, ja rahaa on mennyt kankkulan kaivoon:(
        On todella raastavaa käydä jatkuvasti lääkärillä "tutkittavana" turhaan, kun itse jo tietää mikä tilanne on. "ei ole tulehdusarvot korkealla, mut tulehdus täällä on, kirjoitetaan antibiootti ja otat limakalvon turvotusta laskevia lääkkeitä, yskään yskänlääkettä"
        Ikinä en ole tupakoinut tm mikä aiheuttaisi yskää, ja silti jatkuvasti yskii melkein oksentamiseen asti kun on niin kamala olla.
        Opiskeluista, eikä työnteosta tule yhtään mitään, ja kaikki vaan harmittaa koko ajan, kun voimat on niin loppu ja pää tukossa.
        Nyt vielä viimeisien kuukausien aikana olen ollut jatkuvasti tolkuttoman väsynyt, ja voisin nukkua vaikka kellon ympäri aina..
        Olen lukenut paljon juuri tuosta laajennusleikkauksesta, ja alkaa kyllä tuntua siltä, että se olisi ehdottomasti paras tässä kohdassa.


      • simppä
        LopenVäsynyt kirjoitti:

        Itsellä ollut nyt 3 vuotta aivan jatkuvaa poskiontelontulehduskierrettä. En edes muista enää, millaista on olla terve ja hengittää ongelmitta. Tämän vuoden aikana olen syönyt jo 12 antibioottia, eikä yhdestäkään ole ollut hyötyä. Oma terveyskeskuslääkäri puhui jo viime vuonna, että ontelot ovat minulla niin ahtaat, että laajennusleikkaus todennäköisesti auttaisi eniten. Harmi vaan, että siihen jutteluun se on jäänyt. Tälläkin hetkellä tulehdus päällä, ja antibiootti takana. Huomenna menossa jälleen lääkäriin, ja nyt aion kyllä pysyä kovana sen suhteen, että yhtäkään antibioottia en enää vaivaan syö, koska mitään hyötyä niistä ei ole ollut. Samoin kuin täällä muillakin, on koko tämän kolmen vuoden minulla ollut jatkuvaa lämpöilyä, joka vie kaikki voimat. Urheilla ei ole saanut, ja rahaa on mennyt kankkulan kaivoon:(
        On todella raastavaa käydä jatkuvasti lääkärillä "tutkittavana" turhaan, kun itse jo tietää mikä tilanne on. "ei ole tulehdusarvot korkealla, mut tulehdus täällä on, kirjoitetaan antibiootti ja otat limakalvon turvotusta laskevia lääkkeitä, yskään yskänlääkettä"
        Ikinä en ole tupakoinut tm mikä aiheuttaisi yskää, ja silti jatkuvasti yskii melkein oksentamiseen asti kun on niin kamala olla.
        Opiskeluista, eikä työnteosta tule yhtään mitään, ja kaikki vaan harmittaa koko ajan, kun voimat on niin loppu ja pää tukossa.
        Nyt vielä viimeisien kuukausien aikana olen ollut jatkuvasti tolkuttoman väsynyt, ja voisin nukkua vaikka kellon ympäri aina..
        Olen lukenut paljon juuri tuosta laajennusleikkauksesta, ja alkaa kyllä tuntua siltä, että se olisi ehdottomasti paras tässä kohdassa.

        Mulla on ollut p-tulehduksia 7 vuoden ajan. Viimesen vuoden aikana ei ole ollut, mutta nyt ne taas ovat alkaneet! Ärsyttää! Antibiootit ei auttaneet, vaikka muutaman kuurin söin. Nyt sit punkteerattiin, katsotaan onko apua.TT-kuvissa käynyt ja jotain pikku ongelmaa niissäkin.

        Mitkään nenäsumutteet ei ole auttanut ja antihistamiinia ei kuulemma suositella kovin pitkäaikaiseen käyttöön..(kuulemma...) Nenäkannua olen käyttänyt, kyllä siitä vähän apua on, mutta ärsyttää tämä tälläinen kun ei ole ikinä terve ja aina särkee päätä ja silmiäkin. Mihinkään ei voi keskittyä eikä voi moneen kuukauteen edes liikuntaa harrastaa Kyllä voimia vie!


      • harmitaa @
        simppä kirjoitti:

        Mulla on ollut p-tulehduksia 7 vuoden ajan. Viimesen vuoden aikana ei ole ollut, mutta nyt ne taas ovat alkaneet! Ärsyttää! Antibiootit ei auttaneet, vaikka muutaman kuurin söin. Nyt sit punkteerattiin, katsotaan onko apua.TT-kuvissa käynyt ja jotain pikku ongelmaa niissäkin.

        Mitkään nenäsumutteet ei ole auttanut ja antihistamiinia ei kuulemma suositella kovin pitkäaikaiseen käyttöön..(kuulemma...) Nenäkannua olen käyttänyt, kyllä siitä vähän apua on, mutta ärsyttää tämä tälläinen kun ei ole ikinä terve ja aina särkee päätä ja silmiäkin. Mihinkään ei voi keskittyä eikä voi moneen kuukauteen edes liikuntaa harrastaa Kyllä voimia vie!

        nyt kolmatta kuuri p-ontelo tulehdukseen,,mulle on taas kierre jäänyt päälle,vuosiin ei ole ollut ,mut nyt taas iski,olen huolissani kun jo kolmas kuuri toki väliä on ollut 1 kk välillä olin terve. kuinka se kuluttaa omaa vastustuskykyä noi antibiootit? mietin,,eilen sain kolmannen kuurin ehdotti punteerausta,mutta pelkään sitä suorastaan paljon ,onko se kamalaa?kokemuksia?,,,,,,olo on hontelo,pää srkee,näkä valuu nielua pitkin,, olen ihan tukossa ,,, mikä olis paras nyt tässä.................


        mulla oli joku kausi semmonen että oli vuodessa varmaan 6 tulehdusta..... nyt on monta vuotta että ei ole ollut,,mulla nenässä rakenne vika ei pääse lima ulos kun tulee nuha,,ei oo kiva olo nyt,, meillä töissä kaikki on nuhassa niin ei pääse itekkään kunnolla paraneen,, meen taas tiistaina yrittään,,


      • niih...l
        harmitaa @ kirjoitti:

        nyt kolmatta kuuri p-ontelo tulehdukseen,,mulle on taas kierre jäänyt päälle,vuosiin ei ole ollut ,mut nyt taas iski,olen huolissani kun jo kolmas kuuri toki väliä on ollut 1 kk välillä olin terve. kuinka se kuluttaa omaa vastustuskykyä noi antibiootit? mietin,,eilen sain kolmannen kuurin ehdotti punteerausta,mutta pelkään sitä suorastaan paljon ,onko se kamalaa?kokemuksia?,,,,,,olo on hontelo,pää srkee,näkä valuu nielua pitkin,, olen ihan tukossa ,,, mikä olis paras nyt tässä.................


        mulla oli joku kausi semmonen että oli vuodessa varmaan 6 tulehdusta..... nyt on monta vuotta että ei ole ollut,,mulla nenässä rakenne vika ei pääse lima ulos kun tulee nuha,,ei oo kiva olo nyt,, meillä töissä kaikki on nuhassa niin ei pääse itekkään kunnolla paraneen,, meen taas tiistaina yrittään,,

        vaan! jos eri antibiootit ei auta. kai lääkärisi on määrännyt sinulle antibiootteja joissa on eri vaikuttava aine? mulla ei ollut edes nuhaa enää paljon mutta silti ontelot täynnä ja punkteerattiin. tuli aika paljon limaa sieltä..mutta en tiedä onko se kuitenkaan auttanut.tietenkin se onniin yksilöllistä mut punkteerausta kannattaa kokeilla kuitenkin!


      • harmittaa
        niih...l kirjoitti:

        vaan! jos eri antibiootit ei auta. kai lääkärisi on määrännyt sinulle antibiootteja joissa on eri vaikuttava aine? mulla ei ollut edes nuhaa enää paljon mutta silti ontelot täynnä ja punkteerattiin. tuli aika paljon limaa sieltä..mutta en tiedä onko se kuitenkaan auttanut.tietenkin se onniin yksilöllistä mut punkteerausta kannattaa kokeilla kuitenkin!

        se sinusta kamalaa sen punkteeraus?


      • kokeilemaan vaan
        harmittaa kirjoitti:

        se sinusta kamalaa sen punkteeraus?

        ei se loppupeleissä kamalaa ole! kyllähän se tietty sillä hetkellä aika inhottavaa on kun piikki tungetaan luusta läpi, mutta se ei satu, koska on puudutettu. ja kun piikki on saatu onteloon niin sitten loppu ei ole paha juttu kunhan vain muistaa hengitellä rauhassa ja puhallella nenän kautta tasaisesti. Itselläni se onnistuu moitteettomasti, ehkä nenäkannun "sarvikuonon" ansiosta olen oppinu oikean taktiikan. Sen jännittäminen on pahinta..mutta ehkä olo helpottuu sen jälkeen, enemmän tai vähemmän.


      • Enkelimieli

        Onpas täällä pitkä ketju itsellekin niin tutusta aiheesta...Onko muuten kukaan teistä kokeillut suolapiippua? Mä aloitin sen käytön syksyllä ja voin suositella. Samoin vahvojen maitohappobakteerien syömisen. Mulla poskiontelovaivoja (pahempia) nyt 1,5v. ajan lähes taukoamatta, joten voin vain kuvitella miltä tuntuu kärsiä jo yli 10v.!! Nyt on vuoden sisällä punkteerattu 3:sti ja takana myös useampi antibioottikuurikin. Sitten tuossa oli masennusjakso mikä ei sinänsä edistä paranemista/vastustuskykyä. Olen tehnyt nyt puolen vuoden ajan kovasti töitä itseni ja paranemisen kanssa, mutta poskiontelot vaivaavat yhä. Kylläkin vähemmän mitä vielä keväällä. Nyt on leikkaus tiedossa joulukuussa. Jännittää...liekö siitä apuakaan? Ei ainakaan täällä oleville...Tsemppiä meille kaikille ja jaksamista!


      • Kukkaiskeiju
        Enkelimieli kirjoitti:

        Onpas täällä pitkä ketju itsellekin niin tutusta aiheesta...Onko muuten kukaan teistä kokeillut suolapiippua? Mä aloitin sen käytön syksyllä ja voin suositella. Samoin vahvojen maitohappobakteerien syömisen. Mulla poskiontelovaivoja (pahempia) nyt 1,5v. ajan lähes taukoamatta, joten voin vain kuvitella miltä tuntuu kärsiä jo yli 10v.!! Nyt on vuoden sisällä punkteerattu 3:sti ja takana myös useampi antibioottikuurikin. Sitten tuossa oli masennusjakso mikä ei sinänsä edistä paranemista/vastustuskykyä. Olen tehnyt nyt puolen vuoden ajan kovasti töitä itseni ja paranemisen kanssa, mutta poskiontelot vaivaavat yhä. Kylläkin vähemmän mitä vielä keväällä. Nyt on leikkaus tiedossa joulukuussa. Jännittää...liekö siitä apuakaan? Ei ainakaan täällä oleville...Tsemppiä meille kaikille ja jaksamista!

        Minulla ollut vuoden jatkuvia poskiontelotulehduksia,tehtiin fess pieni aukkojen suurennus leikkaus,mutta ei näköjään auttanut..Nenä kannu on joka päväisessä käytössä ja helpottaa vähän.
        Antibioottejakin on tullut popsttiua 15 kuuria..
        Kai seuraavakis edessä iso leikkaus...


      • Taateli2k
        Kukkaiskeiju kirjoitti:

        Minulla ollut vuoden jatkuvia poskiontelotulehduksia,tehtiin fess pieni aukkojen suurennus leikkaus,mutta ei näköjään auttanut..Nenä kannu on joka päväisessä käytössä ja helpottaa vähän.
        Antibioottejakin on tullut popsttiua 15 kuuria..
        Kai seuraavakis edessä iso leikkaus...

        Onko kukaan saanut hyötyä syömällä maitohappobakteereja?


      • Hyvä kiertämään
        Taateli2k kirjoitti:

        Onko kukaan saanut hyötyä syömällä maitohappobakteereja?

        Olen pari kuukautta kuunnellut terveydentukipilarit.fi mediasalista Paula Heinosen terveysohjeita ja tein ruokavaliomuutoksen ja mitä ihmettä! Poskiontelotulehduksenikin on parempaan päin. Olen suorastaan valaistunut. Vääränlainen ruoka (mm. liikaa sokeria ja valkoisia jauhoja) (ja antibioottipitää yllä elimistön tulehdustilaa. Suolistosta lähtee kaikki, siihenhän tuo maitohappobakteerihoitokin viittaa. Kuunneltaa ja testatkaa, ei siitä ainakaan mitään haittaa ole. Jos tuntuu vaikealta muuttaa ruokailutapoja, tee se askel kerrallaan ja osta kaappiin vain kunnon raaka-aineita.

        Suomalaisesta lääketieteestä ei ole ongelmaan mitään hyötyä. Heidän etunsa ei ole terve ihminen, eikä lääketeollisuudenkaan, puhumattakaan elintarviketeollisuudesta.

        Aion varata ajan funkitionaaliselle lääkärille (kun rahkeet riittää), katsotaanpa mitä ihanaa tämä tuo tullessaan.


      • Refluksi
        Hyvä kiertämään kirjoitti:

        Olen pari kuukautta kuunnellut terveydentukipilarit.fi mediasalista Paula Heinosen terveysohjeita ja tein ruokavaliomuutoksen ja mitä ihmettä! Poskiontelotulehduksenikin on parempaan päin. Olen suorastaan valaistunut. Vääränlainen ruoka (mm. liikaa sokeria ja valkoisia jauhoja) (ja antibioottipitää yllä elimistön tulehdustilaa. Suolistosta lähtee kaikki, siihenhän tuo maitohappobakteerihoitokin viittaa. Kuunneltaa ja testatkaa, ei siitä ainakaan mitään haittaa ole. Jos tuntuu vaikealta muuttaa ruokailutapoja, tee se askel kerrallaan ja osta kaappiin vain kunnon raaka-aineita.

        Suomalaisesta lääketieteestä ei ole ongelmaan mitään hyötyä. Heidän etunsa ei ole terve ihminen, eikä lääketeollisuudenkaan, puhumattakaan elintarviketeollisuudesta.

        Aion varata ajan funkitionaaliselle lääkärille (kun rahkeet riittää), katsotaanpa mitä ihanaa tämä tuo tullessaan.

        Nyt ollut kohta kuukauden yhtäjatkuinen tulehdus, eli vissiin mennyt jo krooniseksi. Viime vuonna taisi tulehdusta olla koko vuoden. Antibioottia en enää saanut yhden söin ja ei siitä juuri apua ollut. Huuhteluneste oli sameaa kaksi kertaa nyt tehty se. Minulla niin turvonneet keskikuorikot onteloissa, että ne kait poltetaan. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä toimenpiteestä. Aikaisemmin tehty septoplastia ja fess. Nähtävästi tätä ohimopäänsärkyä tulee kun ilma ei kierrä kunnolla. Voi kyllä olla myös mun niskoista, jotka helvetin jäykät


      • helvetti
        Refluksi kirjoitti:

        Nyt ollut kohta kuukauden yhtäjatkuinen tulehdus, eli vissiin mennyt jo krooniseksi. Viime vuonna taisi tulehdusta olla koko vuoden. Antibioottia en enää saanut yhden söin ja ei siitä juuri apua ollut. Huuhteluneste oli sameaa kaksi kertaa nyt tehty se. Minulla niin turvonneet keskikuorikot onteloissa, että ne kait poltetaan. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä toimenpiteestä. Aikaisemmin tehty septoplastia ja fess. Nähtävästi tätä ohimopäänsärkyä tulee kun ilma ei kierrä kunnolla. Voi kyllä olla myös mun niskoista, jotka helvetin jäykät

        Joo eli ollut nyt 5 viikkoa poskiontelotulehdus. Olen syönyt 2 antibioottikuuria ja kolme kertaa huuhdeltu, mutta edelleen tulee jotain sameaa huuhtelunesteen seassa. Painekin oli kova. poskia särkee välillä ja hampaissa vihloo jatkuvasti. Alan olla todella epätoivoinen kun mikään ei auta. Minulle on tehty fess leikkaus, eli sen voi sulkea pois. Mikä stna auttaa tohon paineeseen, joka tekee kait hampaiden vihlomisen. Limakalvoissa on jatkuva tulehdustila, ne eivät toimi kunnolla ja ovat nähtävästi jo tuhoutuneetkin. Palautuvatko ne ikinä enää ennalleen siitä ei ole tietoa ei varmaankaan. Nyt toimenpiteenä on keskikuorikoiden poltto, mutta auttaako sekään tehän tulehdukseen. Kuulemma tukkoisuuteen auttaisi. Onkotäällä ketään joka on samassa jamassa kuin minä. Caldwell luc leikkausta ei kuulemma kannata tehdä, kun siitä saattaa olla jopa haittaakin.


      • flunssa
        helvetti kirjoitti:

        Joo eli ollut nyt 5 viikkoa poskiontelotulehdus. Olen syönyt 2 antibioottikuuria ja kolme kertaa huuhdeltu, mutta edelleen tulee jotain sameaa huuhtelunesteen seassa. Painekin oli kova. poskia särkee välillä ja hampaissa vihloo jatkuvasti. Alan olla todella epätoivoinen kun mikään ei auta. Minulle on tehty fess leikkaus, eli sen voi sulkea pois. Mikä stna auttaa tohon paineeseen, joka tekee kait hampaiden vihlomisen. Limakalvoissa on jatkuva tulehdustila, ne eivät toimi kunnolla ja ovat nähtävästi jo tuhoutuneetkin. Palautuvatko ne ikinä enää ennalleen siitä ei ole tietoa ei varmaankaan. Nyt toimenpiteenä on keskikuorikoiden poltto, mutta auttaako sekään tehän tulehdukseen. Kuulemma tukkoisuuteen auttaisi. Onkotäällä ketään joka on samassa jamassa kuin minä. Caldwell luc leikkausta ei kuulemma kannata tehdä, kun siitä saattaa olla jopa haittaakin.

        Terve,itselläni poskiontelotulehdus kroonistu ja poskiontelot leikattii,mutta apu leikkauksesta oli hyvin pieni,allergioita ei pitäisi testien mukaa olla,mutta jos jätän kaikki maitotuotteet pois oireet loppuvat 3päivässä.
        Olen testannut maitotuotteiden kanssa useamman kerran,viimeeksi olin puolivuotta ilman maitotuotteita eikä poskiontelotulehduksesta ollu tietoakaa,mutta ku otin maitotuotteet uudelleen käyttöön niin parinviikon kuluttua poskiontelotulehdukset palasivat ja tuli hengitysvaikeuksia.


      • RFA-hoito
        helvetti kirjoitti:

        Joo eli ollut nyt 5 viikkoa poskiontelotulehdus. Olen syönyt 2 antibioottikuuria ja kolme kertaa huuhdeltu, mutta edelleen tulee jotain sameaa huuhtelunesteen seassa. Painekin oli kova. poskia särkee välillä ja hampaissa vihloo jatkuvasti. Alan olla todella epätoivoinen kun mikään ei auta. Minulle on tehty fess leikkaus, eli sen voi sulkea pois. Mikä stna auttaa tohon paineeseen, joka tekee kait hampaiden vihlomisen. Limakalvoissa on jatkuva tulehdustila, ne eivät toimi kunnolla ja ovat nähtävästi jo tuhoutuneetkin. Palautuvatko ne ikinä enää ennalleen siitä ei ole tietoa ei varmaankaan. Nyt toimenpiteenä on keskikuorikoiden poltto, mutta auttaako sekään tehän tulehdukseen. Kuulemma tukkoisuuteen auttaisi. Onkotäällä ketään joka on samassa jamassa kuin minä. Caldwell luc leikkausta ei kuulemma kannata tehdä, kun siitä saattaa olla jopa haittaakin.

        Minulle on tehty kaksi kertaa RFA-hoito eli on poltettu nenän limakalvoja. Olen yli 10 vuotta kärsinyt nenän tukkoisuudesta ja syönyt aina vain vahvempia lääkkeitä. Allergiaa minulla ei testien mukaan ole. Tuo polttaminen kyllä auttoi asiaa. Ensimmäisen kerran jälkeen olo oli pari viikkoa todella hyvä, jopa normaali. Sen jälkeen olo huonontui, mutta edelleen oli parempi kuin ennen polttoa. Toinen kerta tehtiin viime lokakuussa ja sen jälkeen olo taas parantui ja on nyt pysynyt parempana. Edelleen on pientä tukkoisuutta ja välillä tukkoisuus on pahempikin, joten ei ongelma täysin kadonnut. Mutta yleensä on aika hyvä olo ja näin hyvin en ole vuosiin pystynyt hengittämään. Joten uskallan kyllä suositella limakalvojen polttoa muillekin.


      • Nancy12
        RFA-hoito kirjoitti:

        Minulle on tehty kaksi kertaa RFA-hoito eli on poltettu nenän limakalvoja. Olen yli 10 vuotta kärsinyt nenän tukkoisuudesta ja syönyt aina vain vahvempia lääkkeitä. Allergiaa minulla ei testien mukaan ole. Tuo polttaminen kyllä auttoi asiaa. Ensimmäisen kerran jälkeen olo oli pari viikkoa todella hyvä, jopa normaali. Sen jälkeen olo huonontui, mutta edelleen oli parempi kuin ennen polttoa. Toinen kerta tehtiin viime lokakuussa ja sen jälkeen olo taas parantui ja on nyt pysynyt parempana. Edelleen on pientä tukkoisuutta ja välillä tukkoisuus on pahempikin, joten ei ongelma täysin kadonnut. Mutta yleensä on aika hyvä olo ja näin hyvin en ole vuosiin pystynyt hengittämään. Joten uskallan kyllä suositella limakalvojen polttoa muillekin.

        Minulla sama ongelma: jatkuvaa limakalvoturvotusta vailla loppua. Olen sairastanut marraskuusta asti ja punkteerattu kaksi kertaa, viisi ab-kuuria myös takana. Olo on välillä normaalimpi, mutta aamuisin huomaan että jahas en ole vieläkään parantunut: silloin alkaa limayskintä, nyt tosin vähemmän. Myös verta tulee aamuisin nenästä, klimppeinä.

        On kyllä oikeasti vittumainen ongelma. Lääkärit eivät enää sano mitään, toistavat vaan sitä samaa kaavaa, ja meinavat tunkea antibiootteja. Onneksi viimeisin lääkäri ymmärsi minua ja sanoi että yhtään ab-kuuria ei enää minulle anneta, koska ne eivät poista ongelmaa. KANNATTAA SIIS MIETTIÄ TARKKAAN ONKO SYY VIRUS VAI BAKTEERIPERÄINEN: MIKÄLI KUURIT EIVÄT AUTA: ÄLKÄÄ SYÖKÖ NIITÄ! Olen syönyt kuurit ihan turhaan, koska kyseessä on virusperäinen ongelma. Kuulin että yksi ab-kuuri vie vastustuskyvyn kolmeksi vuodeksi. Ei ole leikkimistä niiden kanssa.

        Ensi viikolla reissu Floridaan, lento 13h. Mietin että mitäköhän keinoksi, duactia sain taas, mutta tuskin sen avulla selviän. Neuvoja otetaan vastaan!


      • .,
        Nancy12 kirjoitti:

        Minulla sama ongelma: jatkuvaa limakalvoturvotusta vailla loppua. Olen sairastanut marraskuusta asti ja punkteerattu kaksi kertaa, viisi ab-kuuria myös takana. Olo on välillä normaalimpi, mutta aamuisin huomaan että jahas en ole vieläkään parantunut: silloin alkaa limayskintä, nyt tosin vähemmän. Myös verta tulee aamuisin nenästä, klimppeinä.

        On kyllä oikeasti vittumainen ongelma. Lääkärit eivät enää sano mitään, toistavat vaan sitä samaa kaavaa, ja meinavat tunkea antibiootteja. Onneksi viimeisin lääkäri ymmärsi minua ja sanoi että yhtään ab-kuuria ei enää minulle anneta, koska ne eivät poista ongelmaa. KANNATTAA SIIS MIETTIÄ TARKKAAN ONKO SYY VIRUS VAI BAKTEERIPERÄINEN: MIKÄLI KUURIT EIVÄT AUTA: ÄLKÄÄ SYÖKÖ NIITÄ! Olen syönyt kuurit ihan turhaan, koska kyseessä on virusperäinen ongelma. Kuulin että yksi ab-kuuri vie vastustuskyvyn kolmeksi vuodeksi. Ei ole leikkimistä niiden kanssa.

        Ensi viikolla reissu Floridaan, lento 13h. Mietin että mitäköhän keinoksi, duactia sain taas, mutta tuskin sen avulla selviän. Neuvoja otetaan vastaan!

        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Ohjeita_maitohappobakteerin_kaytosta.html

        Lääkäreiltä loppuu ammattitaito näiden ongelmien suhteen.
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html


      • helvetti
        ., kirjoitti:

        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Ohjeita_maitohappobakteerin_kaytosta.html

        Lääkäreiltä loppuu ammattitaito näiden ongelmien suhteen.
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html

        Tarkoittaa tuo kuorikkojen poltto juuri tuota RFA hoitoa? Siinä siis poltetaan limakalvoja vai mitä ihmettä? Onko kuorikot sama kuin limakalvot. Limakalvot minulla on ihan paskana, varmaan hyvä että ne poltetaankin, revittäisi poiskin vain saman tien, en tiedä. Tää on kyllä täyttä paskaa nää jatkuvat tulehdukset, kuukauden oli parempi, nyt taas helvetinmoinen tulehdus päällä. Tuo kuorikkojen poltto siis tulossa, mutta onko se sama kuin RFA hoito eli limakalvojen poltto? Osaako joku vastata?


      • helvetti
        helvetti kirjoitti:

        Tarkoittaa tuo kuorikkojen poltto juuri tuota RFA hoitoa? Siinä siis poltetaan limakalvoja vai mitä ihmettä? Onko kuorikot sama kuin limakalvot. Limakalvot minulla on ihan paskana, varmaan hyvä että ne poltetaankin, revittäisi poiskin vain saman tien, en tiedä. Tää on kyllä täyttä paskaa nää jatkuvat tulehdukset, kuukauden oli parempi, nyt taas helvetinmoinen tulehdus päällä. Tuo kuorikkojen poltto siis tulossa, mutta onko se sama kuin RFA hoito eli limakalvojen poltto? Osaako joku vastata?

        parempi on aerinaze. Mielestäni vähemmän ihmeellisiä sivuoireita ja tehokkaampi. Pitää pidempään auki jos ei siis kova tulehdustila päällä. Sillon ei pidä mulla ainakaan mikään juuri auki vaan aukaisen otrivinilla tai nasolinilla, mitä ei mun pitäisi käyttää, mutta vittu kun mikään muu ei auta. :(


      • jos..
        harmittaa kirjoitti:

        se sinusta kamalaa sen punkteeraus?

        todella kivulias vaik äkkii ohi..


      • Leijonamieli831
        jos.. kirjoitti:

        todella kivulias vaik äkkii ohi..

        Höpö höpö, tuossa juuri sanottiin ettei satu, joten älä pelottele vaivasta kärsiviä. Kannattaako ennemmin syödä monta kuuria ja tuhota terveys kuin mennä punkteeraukseen?


    • Anjamiini

      benicilinä? Siis oikeaa sellaista kerralla? Se on ainoa oikea tapa parantaa tauti kerralla pois...!

      • .,

        ""Huomautus: Terveydelle vaarallisia eivät ole homeiden itiöt, vaan rakenteissa olevien aktiivisten kosteusvaurio-homeiden itiöiden ja aktino-bakteeri itiöiden aineen vaihdunnan yhteydessä syntyvä toksiini (myrkky). Antibiootti (lääke) ja kosteusvaurio homeiden antibiootti (toksiini) ovat tällä hetkellä ylivoimaisesti suurimmat syylliset limakalvojen maitohappobakteeri tuhoon.""

        Mhb jauheena nenään!
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Ohjeita_maitohappobakteerin_kaytosta.html


      • vilem
        ., kirjoitti:

        ""Huomautus: Terveydelle vaarallisia eivät ole homeiden itiöt, vaan rakenteissa olevien aktiivisten kosteusvaurio-homeiden itiöiden ja aktino-bakteeri itiöiden aineen vaihdunnan yhteydessä syntyvä toksiini (myrkky). Antibiootti (lääke) ja kosteusvaurio homeiden antibiootti (toksiini) ovat tällä hetkellä ylivoimaisesti suurimmat syylliset limakalvojen maitohappobakteeri tuhoon.""

        Mhb jauheena nenään!
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Ohjeita_maitohappobakteerin_kaytosta.html

        Minulla on krooninen POT. Esintyy säännöllisesti, kaikki mainitut oireit mukana.
        Syöty on kymmenet kuurit viime 15 vuoten aikana. Vuosi sitten Egyptissä nenä
        meni totaalisesti tukkoon. Paikallinen lääkäri kirjoitti jotain antibiootteja ja piikillä
        suoneen vielä vahvempaa. Söin kuurin loput jo olleen kotona muttei auttanut kunnolla.
        Ehkä kuukauden kuluttua tuli seuraava tulehdus ja nenä samalla tavalla tukkoon.
        Taas AB kuuri ja lääkäri suositteli että seurava tapaus leikataan. Tammikuun puolivälissä
        tuli kovia päänsärkyjä ja ne kesti yli pari viikkkoa. Burana ja sittemmin Panadol eivät tehoneet.
        Epäilin POT koska oireet siihen viittasi.
        Suoraan nenä-kurkku-korva lääkäriin poskionteloiten leikkaukseen. Kas kumma kun
        röntgenikuvassa ne oli aivan puhtaat mutta löytyi aika iso polyyppi. Se heti siinä postettiin
        ja pääkipujen tutkimukseen Meilahden sairalaan. Ei löytynyt päänsärky syitä vaikka tehtiin
        kaikki mahdollinen mm. tomografia ja selkäydin punktio. Vahvempaa kipulääkettä ja töihin.
        Toisena päivänä polyypin haavatulppa irtosi ja sieltä alkoi tulla ensin veristävää ja sittemmin
        harmaankeltaista paksua limaa, pään särky hieman helpotti mutta kuitenkin oli vielä kova.
        Tätä limaa tuli viikon päivät ja vaan paheni, päänsärky ei muuttunut, laivalla ollessaan ei lääkäriin
        pääse. Päätettin otta Peniciliini kuuri ja mitä vahvempaa löytyi. Olipa helpotus jo seuraavana
        päivänä kun pään särky hillitti huomattavasti, limaan vuoto neljäntenä päivänä oli jo puolet
        vähemmin ja päänsärystä ei jälkeäkän. Kuurin lopussa (se kesti viikon) olin aivan terve eikä
        nuha ollut tähän päivän saakka.
        Herää kysymyksiä: jos poski ja otsaontelot oli puhtaat, mistä se lima ilmestyi.
        Miten se polyyppi ehti kasvaa alle vuodessa noin isoksi että lääkärikin ihmetteli.
        Miksi ei mitään löydetty päänsäryn tutkimuksen yhteydessä.
        Onko joku kokenut samankaltaista?


      • yksi lisää
        vilem kirjoitti:

        Minulla on krooninen POT. Esintyy säännöllisesti, kaikki mainitut oireit mukana.
        Syöty on kymmenet kuurit viime 15 vuoten aikana. Vuosi sitten Egyptissä nenä
        meni totaalisesti tukkoon. Paikallinen lääkäri kirjoitti jotain antibiootteja ja piikillä
        suoneen vielä vahvempaa. Söin kuurin loput jo olleen kotona muttei auttanut kunnolla.
        Ehkä kuukauden kuluttua tuli seuraava tulehdus ja nenä samalla tavalla tukkoon.
        Taas AB kuuri ja lääkäri suositteli että seurava tapaus leikataan. Tammikuun puolivälissä
        tuli kovia päänsärkyjä ja ne kesti yli pari viikkkoa. Burana ja sittemmin Panadol eivät tehoneet.
        Epäilin POT koska oireet siihen viittasi.
        Suoraan nenä-kurkku-korva lääkäriin poskionteloiten leikkaukseen. Kas kumma kun
        röntgenikuvassa ne oli aivan puhtaat mutta löytyi aika iso polyyppi. Se heti siinä postettiin
        ja pääkipujen tutkimukseen Meilahden sairalaan. Ei löytynyt päänsärky syitä vaikka tehtiin
        kaikki mahdollinen mm. tomografia ja selkäydin punktio. Vahvempaa kipulääkettä ja töihin.
        Toisena päivänä polyypin haavatulppa irtosi ja sieltä alkoi tulla ensin veristävää ja sittemmin
        harmaankeltaista paksua limaa, pään särky hieman helpotti mutta kuitenkin oli vielä kova.
        Tätä limaa tuli viikon päivät ja vaan paheni, päänsärky ei muuttunut, laivalla ollessaan ei lääkäriin
        pääse. Päätettin otta Peniciliini kuuri ja mitä vahvempaa löytyi. Olipa helpotus jo seuraavana
        päivänä kun pään särky hillitti huomattavasti, limaan vuoto neljäntenä päivänä oli jo puolet
        vähemmin ja päänsärystä ei jälkeäkän. Kuurin lopussa (se kesti viikon) olin aivan terve eikä
        nuha ollut tähän päivän saakka.
        Herää kysymyksiä: jos poski ja otsaontelot oli puhtaat, mistä se lima ilmestyi.
        Miten se polyyppi ehti kasvaa alle vuodessa noin isoksi että lääkärikin ihmetteli.
        Miksi ei mitään löydetty päänsäryn tutkimuksen yhteydessä.
        Onko joku kokenut samankaltaista?

        Täällä yksi lisää joka kärsii kroonisesta poskiontelotulehduksesta... Olen 22 vuotias nainen ja vaivoja on ollut siitä asti kun täytin 18. Joskus antibiootit ovat vieneet tulehduksen pois ja turvotusta jäänyt. Mutta useimmat antibiootit eivät auta... Amoxin on ainakin yhtä tyhjän kanssa. Parhaimmaksi antibiootiksi olen huomannut Doximysiinin. Se on useimmiten helpottanut, viimeksikin se ainakin helpotti oireita. Mutta nyt päätä särkee taas... Itseasiassa en tällä hetkellä tiedä johtuuko kipu poskionteloista vai hampaasta... Lyhyen ajan sisällä samalta puolelta päätä on juurihoidettu kuollut hammas, ja juurihoidosta huorimatta oireilee... Ei särje tai mitään, mutta tuntuu oudolta. Tämä poskiontelotulehdus on aina toispuoleinen... En tiedä mitä on mahtanut tapahtua. Punkteerattu ollaan kerran ja silloinkin limaa oli vain vähän. Punkteerauksesta jäi osittain kammo, kun puudutuspiikki oli nenässä vain 3 minuuttia, eikä siis ollut puutunut kunnolla. Toimenpiteen suoritti ihan nenä ja kurkkulääkäri, mutta lääkärillä ilmeisesti oli hieman kiire... Alkaa jo turhauttaa tämä iänikuinen stressaaminen ja kipuilu... Pitkän aikaa olivat oireet taas pois ja nyt ne on hyökänneet takasin. Mutta tosiaan, en tiedä mistä tämä nyt johtuu, niskasta, poskionteloista, hampaasta... Kai pitäisi leikkaukseen mennä, mutta jotenkin pelottaa. :(


      • Anonyymi
        vilem kirjoitti:

        Minulla on krooninen POT. Esintyy säännöllisesti, kaikki mainitut oireit mukana.
        Syöty on kymmenet kuurit viime 15 vuoten aikana. Vuosi sitten Egyptissä nenä
        meni totaalisesti tukkoon. Paikallinen lääkäri kirjoitti jotain antibiootteja ja piikillä
        suoneen vielä vahvempaa. Söin kuurin loput jo olleen kotona muttei auttanut kunnolla.
        Ehkä kuukauden kuluttua tuli seuraava tulehdus ja nenä samalla tavalla tukkoon.
        Taas AB kuuri ja lääkäri suositteli että seurava tapaus leikataan. Tammikuun puolivälissä
        tuli kovia päänsärkyjä ja ne kesti yli pari viikkkoa. Burana ja sittemmin Panadol eivät tehoneet.
        Epäilin POT koska oireet siihen viittasi.
        Suoraan nenä-kurkku-korva lääkäriin poskionteloiten leikkaukseen. Kas kumma kun
        röntgenikuvassa ne oli aivan puhtaat mutta löytyi aika iso polyyppi. Se heti siinä postettiin
        ja pääkipujen tutkimukseen Meilahden sairalaan. Ei löytynyt päänsärky syitä vaikka tehtiin
        kaikki mahdollinen mm. tomografia ja selkäydin punktio. Vahvempaa kipulääkettä ja töihin.
        Toisena päivänä polyypin haavatulppa irtosi ja sieltä alkoi tulla ensin veristävää ja sittemmin
        harmaankeltaista paksua limaa, pään särky hieman helpotti mutta kuitenkin oli vielä kova.
        Tätä limaa tuli viikon päivät ja vaan paheni, päänsärky ei muuttunut, laivalla ollessaan ei lääkäriin
        pääse. Päätettin otta Peniciliini kuuri ja mitä vahvempaa löytyi. Olipa helpotus jo seuraavana
        päivänä kun pään särky hillitti huomattavasti, limaan vuoto neljäntenä päivänä oli jo puolet
        vähemmin ja päänsärystä ei jälkeäkän. Kuurin lopussa (se kesti viikon) olin aivan terve eikä
        nuha ollut tähän päivän saakka.
        Herää kysymyksiä: jos poski ja otsaontelot oli puhtaat, mistä se lima ilmestyi.
        Miten se polyyppi ehti kasvaa alle vuodessa noin isoksi että lääkärikin ihmetteli.
        Miksi ei mitään löydetty päänsäryn tutkimuksen yhteydessä.
        Onko joku kokenut samankaltaista?

        Minulla poskiontelotulehfuksia, kuukausia oireita ollut. Polyyppi nenäontelossa, mutta en saa omalta terveysasemalta itä-Helsingistä lähetettä tarkempiin tutkimuksiin. Tunnen kuinka se polyyppi painaa ja tukkii hengitystä nenän kautta ja aiheuttaa poskionteloihin tulehdusta, kovaa otsasärkyä, korvaa koskee, poski jo turvonnut ja niin kipee, silmästä valuu vettä ja olen valtavan väsdynyt. Mutta en pääse jatkotutkimuksia korva ja nenä puolille. Ihmetyttää miten Suomessa, ainakin Helsingissä saa tämmöstä kohtelua. Äkäinen hoitaja tuntuu päättävän sairaiden pääsyn usein edes terveysasemalle. Miten tämmöset narsistit voivat olla hoitamassa sairaita ihmisiä. Hyviä hoitajia, asiallisia on paljon, mutta siellä joukossa on narsistisia mukana, joka voi olla tosi ylimielinen ja ei saa edes soittoaikaa lääkärille, kun sitä pyytää kivuissa ja kun terveys huolettaa. Surullista, mutta niin totta. Mietinkin mistä sais asiallisen ja kuuntelevan hoitajan ja lääkärin. Väsynyt ala-arvoiseen kohteluun olen tyystin. Kuitenkin jatkuvaa väsymystä, kipuja tämä poskiontelotulehdukset aiheuttaa ja vie elämänhalun jo kohta. Sitä mhb, virl yritän jos sais siitä avun. Nenäkannu auttaa hetken, ei pitempään.


    • rääkissä käynyt

      Minulla oli poskiontelontulehduskierre, joka kesti vuoden. Ikinä ennen en ollut sitä sairastanut ja sitten yhtäkkiä se ei enää parantanutkaan. Viikon siellä toisen täällä saatoin olla terveenä, sitten alkoi limainen yskä, joka sitten johti muihin kipuihin. Yleensä antibiootit auttoivat viikoksi, jonka jälkeen oireet palasivat. Lääkärit totesivat sekatulehdukseksi ja lisää kuureja. Käytin yskään hengityslääkkeitä, koska nukkuminen oli vaikeaa, särkylääkkeitä sai syödä ja olo oli jatkuvasti tukala. Jos vähänkin tuli nuhaa, tulehdus pamahti päälle samantien. Lääkärit ehdottivat ennakoivaa hoitoa, nenäsumutteita ja duaktia, mutta ne viivyttivät tulehdusta ehkä juuri viikolla. Sarvikuonoa käytin päivittäin ja välillä useita kertoja päivässä.

      Olo on huijattu ja vihainen, koska keksin kolmisen kuukautta sitten, miten kierteen sai katki, eikä kukaan lääkäri ikinä edes sitä ehdottanut. Jätin hiilihydraatit pois ruokavaliosta. Kolme päivää ja yskä katosi, eikä sen jälkeen ole nähnyt. Nyt sairastuin johonkin vähän sitkeämpään flunssaan ja olen maannut sängyssä muutaman päivän. Ekoina päivinä päänsärky oli järkyttävää, poskiontelot olivat tulessa ja olo oli kurja. Vaikka edelleen kuumetta on, poskiontelosärky on kadonnut. Ilman astmapiippuja, ilman duaktia, ilman suihkeitta, jopa ilman mitään särkylääkkeitä. D-vitamiinia olen ottanut tupla-annosta normaaliin nähden, joten sekin varmasti vaikuttaa. Yskäkin tuli, mutta sekin on helpottanut. Ihan on sellainen olo kuin tästä olisi paranemassa. Tältä siis tuntuu, että elimistö toimii normaalisti.

    • äijän käppärä

      Moi
      Luin aika monia tarinoita tästä, tuskin kaikkea enää edes muistan. Mutta olen 44 v äijän rähjä ja olen kärsinyt lähes kokoikäni kroonisesta poskiontelotulehduksesta. Sen kanssa vain pitää oppia tulemaan
      toimeen. Nenä on putsattava tavalla tai toisella jokapäivä "vaikka nenää kaivamalla". ei sitä tarvi tehdä julkisesti ;) mutta putsattava se on tavalla tai toisella. Ilman kosteuspitoisuus helpottaa asiaa eli yleensä kesällä ilman kosteus helpottaa oloa. Kun tulee kylmät ilmat/pakkasta ja ilmankosteus alkaa olemaan pieni niin oireet alkaa voimistumaan. Silloin pieni 15 min kävelykin auttaa ja lima alkaa juoksemaan. En ole huomannut että poskiontelutulehdus estäisi liikuntaa, päinvastoin. Pääkipu ja lievä kuumeilu liittyy tähän sairauteen ja sitä esiintyy n. 4 kertaa vuodessa. Kerran on punkkeerattu ja se auttoi kokonaisen kuukauden :(. Viesteissä oli monia hyviä konsteja ehdotettu siihen miten ne ontelot pidetään auki, jokainen löytää niistä varmaan omansa joka toimii omassa elämäntilanteessa. Pienikin liikunta pakkasilla ja kylmissä olosuhteissa saa nenän vuotamaan ja auttaa. Suihkeetkin on ok ja maitohappobákteerit jne...
      Mutta putsata se nenu tavalla toisella pitää tehdä. Ilman kostuttajaa kannattaa myös kokeilla.

    • Taavi86

      Kirjoitin oman tarinani jo aikaisemmin, nyt hieman lisähavaintoja toisten teksteistä.

      Olen myös pannut merkille, että usein määrättävä Amoxin-kuuri on yhtä tyhjän kanssa. Ainakin 4 kertaa olen syönyt tuloksetta. Toiseksi, minullakin on normioireiden yhteydessä suurta niska-hartiaseudun kireyttä. Itse olen ajatellut tämän johtuvan jo pelkästään siitä, että kehossa on tulehdustila, joka vaikuttaa lihaksistoon. Niska-hartiaseutu kestää tällöin huomattavasti vähemmän mm. huonoja työskentelyasentoja. Voin toki olla väärässäkin.

    • fjsgödjdkg

      Maitotuotteet pois (lisää limaneritystä), D-vitamiinilisä (vähentää tulehduksia elimistössä) vähintään 25 mg D3:sta, kapselimainen maitohappobakteeri (korjaa suolistoa, josta vastustuskyky lähtee) illalla viimeiseksi tyhjään mahaan.

      1, 5 vuotta ilman POT:ja. Teen kerran päivässä sarvikuonolla suolavesihuuhtelun, mutta en käytä enää mitään lääkkeitä. Ei kortison nenäsuihkeita (onneksi!), ei allergia- eikä särkylääkkeitä, antibiooteista puhumattakaan.

      Vielä silloin tällöin särkyä onteloissa, mutta yleensä nenähuuhtelulla helpottuu. Minun POT:ni oli enemmänkin limakalvoturvotusta särkyineen kuin perinteistä. Olo on muutenkin energisempi. Lääkäreistä ei paljon apua ollut. Suomessa määrätään vain lääke tai leikkaus. Koskaan ei etsitä syytä mistä oire johtuu.

    • Jaahkima

      Onko teillä ollut millaisia oireita tuon krooniseksi menneen poskiontelotulehduksen mukana; silmäsärkyä, näköhäiriöitä, hammassärkyä tms?

    • hermokiviraunio

      Voi kamala, tällaistako koko loppu elämä tulee olemaan? Luin nuo yllä olevat kirjoitukset. Minä olen jo ihan tattis tän kanssa. Muita sairauksiakin on helvetisti. Voisiko muiden sairauksien takia päästä nopeammin Fess-leikkaukseen. Sikäli kuin minä sitä edes kestän.

      Kauanko olette jonottaneet sitä Fessiä, ketkä olette siinä olleet? Sydämeni ei tule kestämään sitä rasitusta. Infektioiden vuoksi rytmihäiriöitä. Elektrolyytit päin peetä. Kuolenko siihen jännitykseen ja nukutukseen? Ja tulevaan kipuun ja verenvuotoon (Primaspan käytössä).

    • Antiwir

      HEI KAIKILLE.
      KIRJOITAN ISOLLA, JOTTA MAHDOLLISIMMAN MONI HUOMAISI LUKEA TÄMÄN.

      Hakekaa luontaistuotekaupasta tai esim. toisien markettien luontaistuotehyllyltä sellainen tuote kuin ANTIWIR. On ns. lisäravinne (lääketiede ei usko siihen) mutta toimii kuten antibiootti ja on terveellinen ihmiselle. Ei vatsaonelmia yms. ja parantaa tehokkaasti. Tätä voi myös syödä jatkuvasti matalalla annostuksella.

      http://www.terveyskaupat.net/Antiwir-vastustuskykyae-luonnollisesti

      Olen vuosikausia ollut poskiontelotulehduksessa. Tämä opn ainut joka auttaa minulla. Tällä tulehdus pysyy kurissa/poissa.

    • vessapaperisätkä

      Meikäläisellä verenpaine on tuppannut nousemaan merkittävästi POT:n yhteydessä...se ollut toistaiseksi syy hakeutua lääkäriin. AB kuuri on välittömästi saanut paineet laskemaan jne. Muut oireet ovat olleet aina siedettäviä ja lieviäkin muiden kertomuksiin nähden..tai siis tuosta verepaineen noususta johtuu minun mielestäni rasituksessa ilmenevä pääkipu, huimaus, nopea väsyminen ym.

      Komppaan "äijän käppärää" tuossa nenä siivoamis asiassa... vessapaperisätkällä saa houkuteltua helposti sitkempää tavaraa ulos.

    • ahtaat nenäontelot

      Jo kolme vuotta ilman antibiootteja, joita aiemmin popsin useamman kerran vuodessa poskionteloihin, nenähuuhtelu kannulle kiitos. Siisä vaan se niksi että jos tauti on jo tulollaan niin ei kannu estä tulemasta, helpottaa toki vaivaa. MUTTA kun lähes jokpäivä huuhtelee niin tauti ei saa edes alkua, minulla on toiminut täysin, eikä tarvi syödä lääkkeitä enää!

    • Ihme bakteerit!

      *Mhb. Ohje maitohappobakteerien käytöstä nenään ja korviin. Apua korvatulehdus potilaalle.

      Tämä sivu on päivitetty 24.06.2011
      * Maitohappobakteerit ovat bakteereita, joilla palautetaan limakalvojen luontainen bakteeri-kanta.
      * Mhb on ainoa lääkinnällinen lääke kosteusvaurio-hometta vastaan.
      * Huom! Nämä bakteeri-ohjeet soveltuvat limakalvoille vaikka kvht-altistuksesta ei olisikaan kyse.

      Huom! Käytä ainoastaan mhb-tuote 1 (Asidophilus plus) sieraimien limakalvojen ja korvakäytävän hoitoon, syystä että tämä tuote pelkkänä mhb-jauheena ilman kapselin kuorta muodostaa vähiten hyytelöitymistä(substanssi), koska liika hyytelöityminen aiheuttaa ongelmia!

      Käyttö jauheena:
      Mikäli sinulla on kaikesta huolimatta poskiontelo kipeänä, on se merkki siitä että onteloissa oleva erite ei pääse pois luonnollista tietä ja paine aiheuttaa kipua. Tilanteen voit laukaista seuraavasti: Osta apteekista esimerkiksi nasaleze jauhesuihke-pullo. Valmista jauhesuihke-pulloa on vaikea saada. Irroita pullon korkki. Suutin-osa putkineen lähtee pullosta vetämällä suutinputkea ylöspäin. Avarra suuttimen reikää noin 0,3mm. Tee suutinputken olan alapuolelle 0,3-0,5mm reikä. Tyhjennä pullo ja laita tilalle 5—10 maitohappobakteeri kapselin sisältö. Edellä mainitut kapselit ovat kaksiosaisia. Laita suutinputki ja korkki paikalleen ja ravista. Avaa korkki ja sulje toinen sierain ja suihkauta suihkaus (=noin 1/6 osa kapselista) 2x päivässä sieraimiin. Varo, että jauhepullo ei pääse imaisemaan eritettä (räkää) suihkepulloon! Maitohappobakteeri-jauheen joutuminen keuhkoihin ei haittaa mitään! Eritteen tulo sieraimesta on runsasta muutamana päivänä, joten älä säikähdä! Vaikka eritteen tulo vähenee/lakkaa, niin jatka tätä hoitoa vähintään kymmenen päivän ajan. Älä huuhtele suolaliuoksella sieraimia tämän hoidon aikana!
      >>>>>>Huom! Poskiontelo-tulehduksen esto on tehtävä ennakoivasti ja viimeistään yhden vuorokauden kuluessa siitä, kun paineen tunne alkaa poskissa. Kun poskiontelot ovat jo tulehtuneet, niin siinä vaiheessa ei enää avaaminen onnistu maitohappobakteereilla!

      Kun korvakäytävä tulehtuu, tai saat korvakäytävään sieni-infektion, niin voit parantaa edellä mainitut suhauttamalla maitohappobakteerit jauheena korvakäytävään 2xvrk.
      Mikäli sieni-infektion aiheutti KVHT-altistus, niin pyri myöskin pois altisteesta!

      Huom! Maitohappobakteeri jauhetta ei saa laittaa korvakäytävään ilman lääkärin valvontaa silloin kun tärykalvo on puhki, tai putkitettu! Tässä tapauksessa on odotettava, että syöden otetut maitohappobakteerit rauhoittavat tilanteen.

      Huonot puolet ja rajoitukset:
      - Jauhesuihke-pullon kanssa joutuu alkuun askartelemaan.
      - Säilytettävä jääkaapissa.

      Hyvät puolet:
      - Todella tehokas!
      - Aina käyttövalmis tarvittaessa, kun muistaa lisätä maitohappobakteeri jauhetta pulloon.
      Käyttö liuoksena:
      Jatkuu linkissä........:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/


      Mhb.t syöden:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/

    • Koekaniini

      Älkää syökö Aerinazea.
      Ei tule uni, oksettaa, sydän lyö yötäpäivää hirveetä laukkaa, huippaa, verenpaineet ovat pilvissä!

      Koekaniini

    • ei sivuoireita.

      Itellä jatkunu sitkas lenssu jo yli viikon, kuumetta ei ole mutta räkä valuu ja nenä tukossa. Eilen ultrattiin poskiontelot mitkä oli ok, mutta turvotusta limakalvoissa. Sain reseptillä nuo Aerinazet, ja ei mulla ainakaan niistä ole mitään sivuoireita tullu. Ei okseta, sydän ei tykytä, muutenki ihan normaali olo.

      Tosin en oo koskaan saanu mistään lääkkeistä mitään sivuoireita, ja reseptillisiä allergialääkkeitäkin oon syöny jo vuosikausia jotka on vahvimmasta päästä.

      Ootellaan auttaako tuo Aerinaze, veemäisintä tässä lenssussa on ku kurkkuun kertyy semmosta ällöttävää limaa tai räkää mitä pitää koko aika kakoa pois.

    • tktlh

      Jos on pitkäaikaisia poskiontelovaivoja ja mikään ei tunnu auttavan, kannattaisi myös kuvauttaa hampaat, koska tulehtuksen syy saataa löytyä hampaista.

    • Olervo

      No joo neuvojahan on monenlaisia ja omat aina parhaita vai?

      20 vuotta kroonista poskiontelovaivaa.Nuoruudessa saatu nenävamma joka oikaistu
      väliseinä irroittamalla, poskionteloiden radikaalileikkaus suun kautta hampaiston
      yläpuolelta,2:sti avarrettu nenänkäytäviä.Hyvänllaatuinen koepala nenästä.?!

      Syntynyt allerginen nuha,Jatkuvaa limaisuutta joka valuu nenänieluun,nenän lima-
      kalvot surkastuneet suihkeiden käytön seurauksena,
      Ainoa lääkitys,A-vita tipat ja antihistamiini.sekä sarvikuono.Josta suuri apu nenän tyhjäämiseen,muutoin paineen aiheuttamaa särkyä.Niistämällä nenä ei tyhjene.
      (sarvikuonohan ei mitään paranna vaan on hyvä apu)

      Omahoitolääkkeinä, Ubikinoni, Omega 3 Vitamar 1000, monipuoliset vitamiinit,
      kokeiltu useita luontaishoitoja
      Kokeiltu 3 pulloa entsyymivalmistetta RegulatPro Metabolic,vitaminoitu.
      Ei mitään vaikutusta poskiontelovaivaan vaikka suuria lupaavat,(Saksalainen
      valmiste) Kallis,350ml pullo 47e.

      Paraillaan taistelen sitkeän liman kanssa,joka ei irtoa 2:sta antipioottikuurista
      ja lilimenteista huolimatta,Nukkuminen on sitä sun tätä ja 3 viikon keskeytys
      taas rientoihin salille,
      Olen tullut siihen tulokseen että vaiva paranee vain yhdessä paikassa.

    • mhb.eista kiinnostun

      Onko maitohappobakteerihoito nenän kautta auttanut? Ja kuinka nopeasti?
      Mistä saan ostettua tarvittavat mhb valmisteet kun niiden pitää olla eläviä eikä apteekin henkilökunta osannut neuvoa...

      En ole varmaan ainoa jolla alkaa menemään hermot tähän sairauteen.
      Lekuri on aina määrännyt antibioottia mutta ei ole auttanut pitkäksi aikaa.

      ODOTAN VASTAUSTA MIELENKIINNOLLA!

      • Hyötybakteeri opas-

        tus. Kahlaa läpi, sivulta löytyy kaikki tärkeä tieto(on samat sivut kuin pappasmurffi.nettisivu.org (nyt hyökkäysten kohteena)):
        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/


        Syö mhb.ta useampi kuukausi, eli hoidetaan poskiontelotulehdusta sisältäpäin.

        Ja kun paineentunne alkaa poskessasi niin sinulla on yksi vuorokausi aikaa tehdä seuraava ontelon puhdistus operaatio: Niistä sieraimet "tyhjäksi", suhauta mhb-jauhetta sieraimeen tai varista mhb-tuote1. kapselista noin 1/3-(2/6)osa jauheesta sieraimeen, varaa ämpäri ja talouspaperia käsille, koska kohta aivastat ja hetken päästä limaeritettä tulee pari ruokalusikallista sitä samaa "tavaraa" joka aiheutti paineentunteen elikkäs itse tehty punkteeraus!
        Lue ekana ohjeita lisää:

        Hyötybakteerit jauheena nenään:
        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/


    • jep4

      leikkautus vissiin ainut vaihtoehto..tai niin arvelisisn.
      olen ollut nyt 4kk sairaana,kuumetta välillä ja huimaa melkein jatkuvasti.
      olen syönyt: kolme antibioottia nyt putkeen.

      -doximed 150mg
      -v-pen 1500
      -amorion 500mg

      enkä ole parantunut vieläkään,

      • Eii antibioottia!!!!

        Lue:

        ....................jatkuu. >>>>>>>>>>>>>>Huom! Ylläolevat bakteeriohjeet soveltuvat limakalvoille vaikka kyseessä ei olisikaan allamainittu(B.) kvht-altistus!

        B. >>>>>>>>>>>>Antibiootti=haitallisia bakteereita tappava, joka on hyvä, >>>>>>>>>>>>MUTTA kun se tappaa myöskin hyvät-tarpeelliset Probiootti bakteeritkin (mhb) joka Ei ole hyvä!
        Kun penisilliini(=home-antibiootti) keksittiin vahingossa todettiin sen tappavan haitallisia bakteereita, mutta kenellekkään ei tullut mieleen se seikka, että se tappaa KAIKKI bakteerit, myöskin nämä tarpeelliset probiootti bakteerit!

        Huomaa yhtäläisyys:
        - Suomessa KosteusVaurioHomeToksiini(=KVHT)-altistuu noin 4-miljoonaa kansalaista (( kotieläimet)suurin osa tietämättään!) eriasteisesti joka päivä kv-homeiden antibiootille(=toksiini), joka tuhoaa(tappaa) limakalvojen jo ennestään(ks.kohta: A.) vajaata Prob.bakteeri kantaa, jolloin niin ihmiset, kuin kotieläimetkin sairastuvat aina vaan herkemmin immuunipuolustus järjestelmän heikkenemisen myötä. Ja kun potilas hakeutuu lääkäriin, niin lääkäri pahentaa potilaan tilaa määräämällä antibiootti-lääkettä joka tappaa lisää tarpeellisia Prob.bakteereita, jolloin potilaan tila heikkenee entisestään!
        Kun oikeaoppisesti lääkärin pitäisi opastaa potilasta poistumaan pysyvästi kvht-tiloista ja opastaa potilasta tärkeimpien Prob.bakteereiden syöntiin!

        Se miksi kv-homeongelmia vähätellään jatkuvasti johtuu siitä, että suurin osa rakenteissa ”muhivista” kv-homeiden gogktaileista ei haise ollenkaan, jolloin potilaalla voi olla vuosien kvht-altistus päällä koko ajan ja ihmetellään ainoastaan outoja oireita ja sairastumisia! Helpoimmin kvht-altistus voidaan todentaa oiretestillä, jolla voidaan helposti seurata oireilun poistumista/lisääntymistä.
        Huomioi tämä:
        - Kvht-oireilu poistuu viiveellä (ks.oiretesti) sen hitaammin, mitä vähemmän syöt Prob.bakteereita limakalvojen tuhoutuneiden Prob.bakteereiden tilalle.
        Tämä probiootti bakteerien palautusprosessi tarvitsee prikulleen nämä kolme nimen-omaista bakteeria:
        1. Lactobacillus asidophilus,
        2. Lactobacillus bulgaricus ja
        3. Bifidobacterium.
        Probiootti(mhb)-tuotteessa saa olla lisäksi muitakin probiootteja.

        Jännä ilmiö:
        - Ruoka lusikassa on ruokaa, mutta kun se tippuu rinnuksille niin se onkin likaa!
        - Antibiootti rakenteissa on myrkkyä, mutta kun se puristetaan pilleriksi niin se onkin lääkettä!
        Olet tässä:
        *Mhb. Kadonneiden elämää ylläpitävien Probiootti-bakteerien(mhb) arvoitus ja homeiden antibiootti.
        Alkuun
        http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/


    • jep4

      mietinkin juuri, että en taida enään syödä antibiiootteja :) tulee saamaa mieleen edellisen kans.

    • jahas1

      v-pen, ei ole penisiliini vaan antibiootti.
      amorion, on penisiliini.
      jos ei usko niin kannattaa lukia tarkemmin :)

    • mhbeista kiinnostunu

      Kuinka iso sen suihkepullon pitää olla?

      Onko kellään kokemuksia homeopatiasta, voisikohan se auttaa?!

      • Vastauksia:

        .........jatkuu.
        * Hyötybakteereita jauheena suoraan limakalvoille ja esimerkiksi sieraimiin kun erite on veristä:
        Huom! Käytä ainoastaan mhb-tuote 1 (Asidophilus plus);
        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/#Asidophilus_plus
        sieraimien limakalvojen ja korvakäytävän hoitoon, syystä että tämä tuote pelkkänä mhb-jauheena ilman kapselin kuorta muodostaa vähiten hyytelöitymistä(substanssi), koska liika hyytelöityminen aiheuttaa vakaviakin ongelmia!
        Kysy apteekista saako tyhjää jauhesuihke-pulloa, jos ei niin osta esimerkiksi Nasaleze jauhesuihke-pullo. Irroita pullon korkki. Suutin-osa putkineen lähtee pullosta vetämällä suutinputkea ylöspäin. Avarra suuttimen reikää noin 0,3mm. Tee suutinputken olan alapuolelle 0,3-0,5mm reikä. Tyhjennä pullo(ota jauhe talteen) ja laita tilalle 5….10 hyötybakteeri kapselin sisältö. Edellä mainitut kapselit ovat kaksiosaisia. Laita suutinputki ja korkki paikalleen ja ravista. Avaa korkki ja sulje toinen sierain ja suihkauta suihkaus (=noin 1/3…1/6-osa kapselista) sieraimeen/sieraimiin. Varo, että jauhepullo ei pääse imaisemaan eritettä (räkää) suihkepulloon! Hyötybakteeri-jauheen joutuminen keuhkoihin ei haittaa mitään!
        Tai esimerkiksi voit varistaa jauhetta avatusta kapselista suoraan sieraimeen selällään maaten.

        Alkuun

        * Itse tehty poskionteloiden punkteeraus:
        Mikäli sinulla on kaikesta huolimatta paineen tunne poskiontelossa, on se merkki siitä että onteloissa oleva erite ei pääse pois luonnollista tietä ja paine aiheuttaa kipua. Toimi heti seuraavalla tavalla!
        ***Kun paineentunne alkaa poskessasi niin sinulla on yksi vuorokausi aikaa tehdä seuraava ontelon puhdistus operaatio:
        -Niistä sieraimet “tyhjäksi”, suhauta mhb-jauhetta sieraimeen tai varista mhb-tuote1. kapselista noin 1/6….1/3-osa 1.n kapselin jauheesta sieraimeen.
        Varaa ämpäri ja talouspaperia käsille, koska kohta aivastat ja hetken päästä limaeritettä tulee pari ruokalusikallista-sitä samaa “tavaraa” joka aiheutti paineentunteen.
        Vaikka eritteen tulo vähenee, niin jatka tätä hoitoa niin kauan että verta ei ole eritteessä. Älä huuhtele suolaliuoksella sieraimia tämän hoidon aikana!
        Huom! Poskiontelo-tulehduksen esto on tehtävä ennakoivasti(syöden!) ja (!!!)viimeistään yhden vuorokauden kuluessa siitä, kun paineen tunne alkaa poskissa. Kun poskiontelot ovat jo tulehtuneet, niin siinä vaiheessa ei enää avaaminen onnistu hyötybakteereilla suoraan sieraimiin, vaan silloin on tulehdusta hoidettava syöden “tehosessioita”eli suuria bakteerimääriä!
        Tai joudut kääntymään lääkärin puoleen.

        Alkuun

        Jatkuu..........
        http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/


      • maitohappobbbbb
        Vastauksia: kirjoitti:

        .........jatkuu.
        * Hyötybakteereita jauheena suoraan limakalvoille ja esimerkiksi sieraimiin kun erite on veristä:
        Huom! Käytä ainoastaan mhb-tuote 1 (Asidophilus plus);
        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/#Asidophilus_plus
        sieraimien limakalvojen ja korvakäytävän hoitoon, syystä että tämä tuote pelkkänä mhb-jauheena ilman kapselin kuorta muodostaa vähiten hyytelöitymistä(substanssi), koska liika hyytelöityminen aiheuttaa vakaviakin ongelmia!
        Kysy apteekista saako tyhjää jauhesuihke-pulloa, jos ei niin osta esimerkiksi Nasaleze jauhesuihke-pullo. Irroita pullon korkki. Suutin-osa putkineen lähtee pullosta vetämällä suutinputkea ylöspäin. Avarra suuttimen reikää noin 0,3mm. Tee suutinputken olan alapuolelle 0,3-0,5mm reikä. Tyhjennä pullo(ota jauhe talteen) ja laita tilalle 5….10 hyötybakteeri kapselin sisältö. Edellä mainitut kapselit ovat kaksiosaisia. Laita suutinputki ja korkki paikalleen ja ravista. Avaa korkki ja sulje toinen sierain ja suihkauta suihkaus (=noin 1/3…1/6-osa kapselista) sieraimeen/sieraimiin. Varo, että jauhepullo ei pääse imaisemaan eritettä (räkää) suihkepulloon! Hyötybakteeri-jauheen joutuminen keuhkoihin ei haittaa mitään!
        Tai esimerkiksi voit varistaa jauhetta avatusta kapselista suoraan sieraimeen selällään maaten.

        Alkuun

        * Itse tehty poskionteloiden punkteeraus:
        Mikäli sinulla on kaikesta huolimatta paineen tunne poskiontelossa, on se merkki siitä että onteloissa oleva erite ei pääse pois luonnollista tietä ja paine aiheuttaa kipua. Toimi heti seuraavalla tavalla!
        ***Kun paineentunne alkaa poskessasi niin sinulla on yksi vuorokausi aikaa tehdä seuraava ontelon puhdistus operaatio:
        -Niistä sieraimet “tyhjäksi”, suhauta mhb-jauhetta sieraimeen tai varista mhb-tuote1. kapselista noin 1/6….1/3-osa 1.n kapselin jauheesta sieraimeen.
        Varaa ämpäri ja talouspaperia käsille, koska kohta aivastat ja hetken päästä limaeritettä tulee pari ruokalusikallista-sitä samaa “tavaraa” joka aiheutti paineentunteen.
        Vaikka eritteen tulo vähenee, niin jatka tätä hoitoa niin kauan että verta ei ole eritteessä. Älä huuhtele suolaliuoksella sieraimia tämän hoidon aikana!
        Huom! Poskiontelo-tulehduksen esto on tehtävä ennakoivasti(syöden!) ja (!!!)viimeistään yhden vuorokauden kuluessa siitä, kun paineen tunne alkaa poskissa. Kun poskiontelot ovat jo tulehtuneet, niin siinä vaiheessa ei enää avaaminen onnistu hyötybakteereilla suoraan sieraimiin, vaan silloin on tulehdusta hoidettava syöden “tehosessioita”eli suuria bakteerimääriä!
        Tai joudut kääntymään lääkärin puoleen.

        Alkuun

        Jatkuu..........
        http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/

        Minulla on alkanut tämä paineen tunne 2kk sitten eli ei taida enää auttaa jauheen laittaminen sieraimiin. Vai voiko sitä kuitenkin yrittää? Kuinka monta kapselia kannattaa ottaa päivässä? Olen ottanut nyt kuukauden ajan yhden aamuin ja illoin, mutta ei ei ole vaikuttanut mihinkään.


      • Vaikka 10..20..30>>>
        maitohappobbbbb kirjoitti:

        Minulla on alkanut tämä paineen tunne 2kk sitten eli ei taida enää auttaa jauheen laittaminen sieraimiin. Vai voiko sitä kuitenkin yrittää? Kuinka monta kapselia kannattaa ottaa päivässä? Olen ottanut nyt kuukauden ajan yhden aamuin ja illoin, mutta ei ei ole vaikuttanut mihinkään.

        kapselia/vrk-tämä koskee luonnollisia/eläviä bakteereita jotka on 'käyttöklelpoiset mhb-tuotteet'-listalla. Luonnollisilla/elävillä hyötybakteereilla ei ole yliannostuksen vaaraa!


        Tuo paineentunne(2kk) vaikuttaa sille, että kyse saattaa olla pelkästä turvotuksesta nenän limakalvoilla, silloinkin jauheen laittaminen auttaa ongelmaan-mutta siihen tarvitaan kaikki kolme bakteeria.
        Suhauttele mhb-jauhetta sieraimiin joka tapauksessa-suhautteluun voit käyttää jauhe-suihkepulloa, injektio ruiskua ilman neulaa, tms.
        Valitettavasti Suomessa(!) ei ole vielä toistaiseksi kuin yksi mhb-tuote jota voi käyttää suoraan limakalvoille pelkkänä mhb-jauheena:
        http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/#Asidophilus_plus



        ............jatkuu. Joita on yhteensä saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin vähintään 3×1(suositus=3×2)-miljardia bakteeria/vrk muut Probiootit – joten tee näiden bakteereiden saannista elämäntapa(Lue: Rasva- ja Probiootti-remontti(Navikaatio-hakemisto)). Se miksi limakalvojen parantaminen on tosi hidasta puuhaa, selviää kun suhteutat nämä kaksi asiaa:
        1. Mikroskooppisen pienillä bakteereilla parannetaan;
        2. Elimistön valtavaa-lievästi tulehtunutta (CRP on 1…….12) limakalvo aluetta. Tulehduksen hoitoon juuri tarvitaan 2.(2.)Lactobacillus bulgaricus bakteeria, jolloin olet pitkällä-turvallisella “antibiootti-kuuri lla”!
        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Paranemista voit nopeuttaa käyttämällä suurempia mh-bakteeri määriä, jolloin ongelmaksi muodostuu ainoastaan hinta!

        Ensin ajattelin, että ei tämä voi olla totta, koska lääketieteen korttipakka menee kerralla uus-jakoon ja “Lääke”tieteestä tuleekin Terveystiedettä. Päätin, että sehän on helppo todistaa:
        Aloin 9/2006 syömään po kolmea maitohappobakteeria jatkuvasti ja jos olen väärässä, niin siinä menee korkeintaan henki ja jos olen oikeassa, niin tautini paranevat.
        - 3,5 kuukauden kuluttua parani laktoosi-intoleranssi ja migreeni,
        - 4 kuukauden kohdalla tapahtui ensimmäinen verenpainelääkityksen(synteettinen) vähentäminen. Tämä verenpaineen normalisoitumisen nopeus yllätti minut!
        - 8,5 kuukauden kuluttua verenpaineeni normalisoitui kokonaan.
        - Reilun vuoden kuluttua veriarvoni/rasva-arvoineen oli normaali, jolloin lopetin kaikkien synteettisten-lääkkeiden syönnin ja jatkoin ainoastaan L-a, L-b ja Bif bakteerien syöntiä!
        - Sellainen jännä ilmiö tapahtui ja tapahtuu koko ajan: Hiukseni alkoivat tummumaan!!
        Jatkuu....................


        Jos tekee mhb.n käytössä virheitä niin hoito vesittyy totaalisesti!!! Lue varuilta:
        http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteerien-kaytossa-tehdyt-virheet/


      • kiitoksia!
        Vaikka 10..20..30>>> kirjoitti:

        kapselia/vrk-tämä koskee luonnollisia/eläviä bakteereita jotka on 'käyttöklelpoiset mhb-tuotteet'-listalla. Luonnollisilla/elävillä hyötybakteereilla ei ole yliannostuksen vaaraa!


        Tuo paineentunne(2kk) vaikuttaa sille, että kyse saattaa olla pelkästä turvotuksesta nenän limakalvoilla, silloinkin jauheen laittaminen auttaa ongelmaan-mutta siihen tarvitaan kaikki kolme bakteeria.
        Suhauttele mhb-jauhetta sieraimiin joka tapauksessa-suhautteluun voit käyttää jauhe-suihkepulloa, injektio ruiskua ilman neulaa, tms.
        Valitettavasti Suomessa(!) ei ole vielä toistaiseksi kuin yksi mhb-tuote jota voi käyttää suoraan limakalvoille pelkkänä mhb-jauheena:
        http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/#Asidophilus_plus



        ............jatkuu. Joita on yhteensä saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin vähintään 3×1(suositus=3×2)-miljardia bakteeria/vrk muut Probiootit – joten tee näiden bakteereiden saannista elämäntapa(Lue: Rasva- ja Probiootti-remontti(Navikaatio-hakemisto)). Se miksi limakalvojen parantaminen on tosi hidasta puuhaa, selviää kun suhteutat nämä kaksi asiaa:
        1. Mikroskooppisen pienillä bakteereilla parannetaan;
        2. Elimistön valtavaa-lievästi tulehtunutta (CRP on 1…….12) limakalvo aluetta. Tulehduksen hoitoon juuri tarvitaan 2.(2.)Lactobacillus bulgaricus bakteeria, jolloin olet pitkällä-turvallisella “antibiootti-kuuri lla”!
        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Paranemista voit nopeuttaa käyttämällä suurempia mh-bakteeri määriä, jolloin ongelmaksi muodostuu ainoastaan hinta!

        Ensin ajattelin, että ei tämä voi olla totta, koska lääketieteen korttipakka menee kerralla uus-jakoon ja “Lääke”tieteestä tuleekin Terveystiedettä. Päätin, että sehän on helppo todistaa:
        Aloin 9/2006 syömään po kolmea maitohappobakteeria jatkuvasti ja jos olen väärässä, niin siinä menee korkeintaan henki ja jos olen oikeassa, niin tautini paranevat.
        - 3,5 kuukauden kuluttua parani laktoosi-intoleranssi ja migreeni,
        - 4 kuukauden kohdalla tapahtui ensimmäinen verenpainelääkityksen(synteettinen) vähentäminen. Tämä verenpaineen normalisoitumisen nopeus yllätti minut!
        - 8,5 kuukauden kuluttua verenpaineeni normalisoitui kokonaan.
        - Reilun vuoden kuluttua veriarvoni/rasva-arvoineen oli normaali, jolloin lopetin kaikkien synteettisten-lääkkeiden syönnin ja jatkoin ainoastaan L-a, L-b ja Bif bakteerien syöntiä!
        - Sellainen jännä ilmiö tapahtui ja tapahtuu koko ajan: Hiukseni alkoivat tummumaan!!
        Jatkuu....................


        Jos tekee mhb.n käytössä virheitä niin hoito vesittyy totaalisesti!!! Lue varuilta:
        http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteerien-kaytossa-tehdyt-virheet/

        Kiitos vastauksista!!


      • Hörhöliini
        kiitoksia! kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!!

        Olen noin pari kymmentä vuotta sitten kärsinyt kovasta poskiontelokierteestä. Raskasta oli, kun oli stressaava työ, mies työtön ja pieni lapsi. Kukaan ei tosiaan ymmärrä, millaista on olla puolikuntoisena töissä. Tunnen suurta myötätuntoa kaikkia tämän palstan kirjoittajia kohtaan. Menin vuoden sisällä läpi kaikki tavanomaiset hoidot, huuhtelut ja useat antibioottikuurit. Lopulta ihan hyvä erikoislääkäri ehdotti leikkausta. Minä totesin, että 40 vuotta olen näillä onteloillani elänyt ilman tätä tautia. Syyn täytyy olla jossain muualla. Muistin, että Keski-Euroopassa, missä olin asunut lähes kymmenen vuotta, oli ihan tavallista, että yleislääkäri valitsee hyllystään myös homeopaattisia lääkkeitä ja luotaistuotteita potilaan parhaaksi. Niinpä bongasin kotikaupunkini homeopaattiset lääkärit ja kohta istuin siellä aina tarpeen vaatiessa. Siitä lähti paranemistieni kaikkine kiemuroineen. Sen jälkeen olen miettinyt sitä, miksei kroonisiin tulehduksiin löydy mitään hoitokeinoa tavanomaisten hoitojen puitteista. Akuutit tulehdukset saadaan kuriin, mutta heti, kun tauti kroonistuu, niin sitten on konstit lopussa tai siellä lopussa häämöttää ihan sellaiset radikaalit traumaattiset toimenpiteet kuin leikkaukset, joilla on omat riskinsä.


      • Lactobacillus bulga-
        Hörhöliini kirjoitti:

        Olen noin pari kymmentä vuotta sitten kärsinyt kovasta poskiontelokierteestä. Raskasta oli, kun oli stressaava työ, mies työtön ja pieni lapsi. Kukaan ei tosiaan ymmärrä, millaista on olla puolikuntoisena töissä. Tunnen suurta myötätuntoa kaikkia tämän palstan kirjoittajia kohtaan. Menin vuoden sisällä läpi kaikki tavanomaiset hoidot, huuhtelut ja useat antibioottikuurit. Lopulta ihan hyvä erikoislääkäri ehdotti leikkausta. Minä totesin, että 40 vuotta olen näillä onteloillani elänyt ilman tätä tautia. Syyn täytyy olla jossain muualla. Muistin, että Keski-Euroopassa, missä olin asunut lähes kymmenen vuotta, oli ihan tavallista, että yleislääkäri valitsee hyllystään myös homeopaattisia lääkkeitä ja luotaistuotteita potilaan parhaaksi. Niinpä bongasin kotikaupunkini homeopaattiset lääkärit ja kohta istuin siellä aina tarpeen vaatiessa. Siitä lähti paranemistieni kaikkine kiemuroineen. Sen jälkeen olen miettinyt sitä, miksei kroonisiin tulehduksiin löydy mitään hoitokeinoa tavanomaisten hoitojen puitteista. Akuutit tulehdukset saadaan kuriin, mutta heti, kun tauti kroonistuu, niin sitten on konstit lopussa tai siellä lopussa häämöttää ihan sellaiset radikaalit traumaattiset toimenpiteet kuin leikkaukset, joilla on omat riskinsä.

        risus hyötybakteerilla hoidetaan krooninen tulehdus, joka on lääketieteelle tuntematon alue. Lääketiede kun luottaa vain antibioottiin!*)


        ............................jatkuu....on tosi hidasta puuhaa, selviää kun suhteutat nämä kaksi asiaa:
        1. Mikroskooppisen pienillä bakteereilla parannetaan:
        2. Elimistön valtavaa-lievästi tulehtunutta (CRP on 1…….12) limakalvo aluetta. L-a ja Bif bakteerien pitkäaikaisen bakteeripulan aiheuttaman lievän/laaja-alaisen tulehduksen hoitoon juuri tarvitaan 2.(2.) Lactobacillus bulgaricus bakteeria, jolloin olet pitkällä-turvallisella “antibiootti”-kuuri lla!

        Testasin itse ensin näiden bakteereiden turvallisuuden ennen kuin uskalsin tehdä testejä ulkopuolisilla henkilöillä.
        Potilastesteissä palaute oli 100%.sti positiivista silloin kun Probiootti-bakteerien käytössä ei oltu tehty virheitä!

        Tämä Probiootti-bakteerien palautus limakalvoille on täytettävä kolme ehtoa:
        a.
        *** Bakteerien on oltava juuri nämä kolme tärkeintä bakteeria!
        *** 1.(1.)Lactobacillus asidophilus,
        *** 2.(2.)Lactobacillus bulgaricus,
        *** 3.(7.)Bifidobacterium.
        b.
        *** Po bakteereita on saatava limakalvoille riittävästi!
        *** 1.(1.)L-a, jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria, tai enemmän/vrk.
        *** 2.(2.)L-b, jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria, tai enemmän/vrk.
        *** 3.(7.)Bif, jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria, tai enemmän/vrk.
        c.
        *** Po bakteereita on saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin!

        >>>>Huom! Ylläolevat bakteeriohjeet soveltuvat limakalvoille vaikka kyseessä ei olisikaan allamainittu(B.) kvht-altistus!

        B. >>>>>> *)Antibiootti=haitallisia bakteereita tappava, joka on hyvä, MUTTA kun se tappaa myöskin hyvät-tarpeelliset Probiootti bakteeritkin (mhb) joka Ei ole hyvä!
        Kun penisilliini(=home-antibiootti) keksittiin vahingossa todettiin sen tappavan haitallisia bakteereita, mutta kenellekkään ei tullut mieleen se seikka, että se tappaa KAIKKI bakteerit, myöskin nämä tarpeelliset probiootti bakteerit!
        Jatkuu.............
        Kokonaan:
        http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/

        Yksinkertaisesti ilmaistuna:
        Lääketiede ei pysty parantamaan kroonista tulehdusta antibiootilla!


      • tleipala
        Hörhöliini kirjoitti:

        Olen noin pari kymmentä vuotta sitten kärsinyt kovasta poskiontelokierteestä. Raskasta oli, kun oli stressaava työ, mies työtön ja pieni lapsi. Kukaan ei tosiaan ymmärrä, millaista on olla puolikuntoisena töissä. Tunnen suurta myötätuntoa kaikkia tämän palstan kirjoittajia kohtaan. Menin vuoden sisällä läpi kaikki tavanomaiset hoidot, huuhtelut ja useat antibioottikuurit. Lopulta ihan hyvä erikoislääkäri ehdotti leikkausta. Minä totesin, että 40 vuotta olen näillä onteloillani elänyt ilman tätä tautia. Syyn täytyy olla jossain muualla. Muistin, että Keski-Euroopassa, missä olin asunut lähes kymmenen vuotta, oli ihan tavallista, että yleislääkäri valitsee hyllystään myös homeopaattisia lääkkeitä ja luotaistuotteita potilaan parhaaksi. Niinpä bongasin kotikaupunkini homeopaattiset lääkärit ja kohta istuin siellä aina tarpeen vaatiessa. Siitä lähti paranemistieni kaikkine kiemuroineen. Sen jälkeen olen miettinyt sitä, miksei kroonisiin tulehduksiin löydy mitään hoitokeinoa tavanomaisten hoitojen puitteista. Akuutit tulehdukset saadaan kuriin, mutta heti, kun tauti kroonistuu, niin sitten on konstit lopussa tai siellä lopussa häämöttää ihan sellaiset radikaalit traumaattiset toimenpiteet kuin leikkaukset, joilla on omat riskinsä.

        Hörhöliinille.Myös minulla on ollut poskiontelovaivaa monet vuodet. Kun flunssa iskee, käytän AntiWir-tabletteja, joita saan luontaistuotekaupasta. Tämä estää antibiootteilla hoidettavan tulehduksen syntymisen. Akuuttivaheessa käytän myös nenäsuihkeita ja limakalvoja supistavaa lääkettä. AntiWirin lisäksi olen hoitanut poskionteloita sähköakupunktiolaitteella, joka on vähentänyt turvotusta poskionteloissa ja helpottanut oloa. Sähköakupunktiolaite on kehitetty venäläisten kosmonauttien käyttöön 20 vuoden aikana. Lääketieteen puolelta en ole löytänyt apua poskionteloiden limakalvojen paksuuntumisen poistamiseen.


    • Monisyinen
    • Mummeli

      Minulla todettiin krooninen poskiontelotulehdus 1991 joulukuussa. Puoli vuotta huuhdottiin kerran viikossa. Poskionteloiden leikkaus (=tähystys lisäilmastointiaukkojen teko) heinäkuussa 1992. Huuhtelut jatkuivat tiheään aina vuoteen 2006 asti, jolloin jouduin jäämään huonosta sisäilmasta johtuneen vaikean astman ja ääniongelmien vuoksi työkyvyttömyyseläkkelle opettajan työstä. Poskionteloitani oli huuhdeltu siihen mennessä n. 100 kertaa ja tietysti lisäksi lukemattomat antibioottikuurit tuli popsittua. Kun pääsin rankasta sisäilma-altistuksesta pois, poskiontelo-oireet loppuivat. Välillä olen limainen, mutta nenäkannulla pärjään. Siispä lähtisin epäilemaan joko työpaikan tai kodin sisäilmaa ensimmäiseksi, koska poskiontelo-oireilu on erittäin tyypillinen oire kosteusvaurioisesta tai muuten huonosta sisäilmasta.

    • Kvht-altistus on
    • homeesta tuntua

      Selvitä oletko allerginen jollekin entä histamiini?myös home ongelmat kannattaa selvittää onko kotona työpaikalla tai opiskelupaikassa hometta.Näitä kun salataan vieläkin ja lähes joka koulukin on homeessa.jos on hometta ei pois heti homepaikasta.

    • mila11

      Moi. Mulla samaa ongelmaa. Meillä todennäköisesti koseutta kämpässä, mutta uuttakaan vaikeeta saada kun ei suostu myöntämään mitään. Aikaisemmin ei mitään oireita, mutta heti muuttamisen jälkeen alkoi pikkkuhiljaa. Nyt puolisen vuotta ollut pää ihan jumissa ja tukossa, nenässä, ohimoilla ja poskissa paineen tunnetta, mutta mitään ei tule ulos. Punktio, nenäkannu , kortisonisuihkeet yms kokeiltu. Myöskin 8 eri antibioottia. Toivohan tässä menee. Normaaleissa röntgenkuvissa ei näy kun vähän turvotusta, mutta kyllä minä oireet tunnistan!! Lähete on tehty korva,kurkku,nenä spessulle, katsotaan kauan joutuu odottaa :/

    • flunssainen

      Minulla menee aina kun tulen flunssaan suoraan poskiin ja usein otsaankin. :/ tosi inhottavaa ja olen aina saanut antibiootit, ajoissa aloitan ne niin saan kuriin.

    • Riesaksi

      Ensimmäinen p-tulehdus v. 93. Sen jälkeen kroonistunut joka talvinen riesa. Joinakin talvina pääsee vähemmällä, mutta kaikki talvet töissä puolikuntoisena. Nukkua täytyy paljon. Olen vaihtanut asuntoa ja työpaikkaa, ei vaikutusta. Lääkäriin menen vain, jos tilanne tosi paha. Kotona vällyn alla vilun väreissä, seuraavana päivänä töihin. Kunto menee huonoksi, kun ei uskalla harrastaa hikiliikuntaa, kun ontelot on tukossa ja välillä sydän hakkaa. Täytyy kokeilla ruokavalion muutosta.

      • krisal

        Kroonikko täälläkin. Tutkin taas eri konsteja tämän selättämiseen ja vastaan tuli uusi Sinoclair-tuote. Onko kukaan vielä kokeillut sitä? Toimiiko vai meneekö rahat kankkulan kaivoon?


      • tyytyväinen
        krisal kirjoitti:

        Kroonikko täälläkin. Tutkin taas eri konsteja tämän selättämiseen ja vastaan tuli uusi Sinoclair-tuote. Onko kukaan vielä kokeillut sitä? Toimiiko vai meneekö rahat kankkulan kaivoon?

        Nyt on tullut uusi nuhalääke nimeltään Dymista, todella hyvä , lääkärini käyttää sitä itsekin ja nyt minä myös. Kurkussa oleva lima on hävinnyt.


    • nuhanenä

      Kärsin jatkuvasta poskiontelotulehduksesta.käytän sarvikuonoa huuhteluun on myös leikattu sekä suihkeet ja antihistamiini on käytössä.ei vain parane ,jotenkin vain pitää yrittää mennä eteenpäin.olisikohan ruokavaliolla muuttamalla vaikutusta.

    • Mallu06

      Mulla on muutama vuosi sitten leikattu poskiontelot. Nyt on käytössä toi uusi Dymista. Aika hyvässä kunnossa on nyt poskiobtelot pysyny.

      • ongelmainen

        mallu06, millainen lääke tuo Dymista on? uusi nimi minulle., Saako ilman reseptiä? miten siis vaikuttaa?
        taustalla useiden vuosien ajan enemmän/vähemmän poskiontelokierre, punkteeraukset ja kuureja. Leikkauseen en halua. Duact auttaa mutta kuivattaa. sarvikannu ahkerassa käytössä. Tulehdus iskee pienestäkin tartunnasta.


    • Naimi

      A.Vogel kertoo kirjassaan:Luonto paras lääkitsijä, että ei kannata punkteerausta. Ehdottaa sipulikäärettä niskaan yön ajaksi niin poskiontelotukehduksen pitäisi hävitä. Sitä on vaan mielestäni vaikea toteuttaa.
      Hän sanoo myös että tulehdus voi johtua myös hoitamattomista hampaista.
      Kiitos kaikista vinkeistä. Pitää kokeilla tuota maitohappobakteeri hoitoa.

      • Olipa kokemus

        Ensimmäisessä kokeneen ja osaavan korvalääkärin tekemässä poskiontelopunkteerauksessa tänään olleena en pitänyt hoitoa ollenkaan niin pelottavana, mitä olen kuullut. Paine helpotti välittömästi, rtg-kuvassa näkynyt poskiontelotulehdus oli täyttänyt aivan täyteen ne ontelot ja tuli ulos sellaista keltaista liejua. Lisäksi puhkaistiin toinen korva, koska siinä tuntui olevan tukkoisuutta ja vaikutti tasapainoonkin, sieltäkin tuli keltaista mätää ulos, ei ollut kivulias, korva ei ollut kipeä, vaan enemmän tukkoinen, tunne että siellä on jotain ylimääräistä. Antibiootti vaihdettiin toiseen merkkiin.

        Kokeilin edeltävän 5 vkon aikana jolloin kärsin hirvittävistä, tukahduttavista yskänpuusksita seuraavia keinoja (oireena siis vain raju yskä joka päättyi oksennukseen, flunssainen en ollut yhtään):
        Hunaja, siitepöly, valkosipuli, sipuli, inkivääri, tulehduskipulääke, ecinaforce, munkkitippa,Virosta ostettu Bronhiittitee ja kylmetystee, useita suolahuonekäyntejä, kurlausta teepuuöljyllä, suolalla, suuvedellä, maitohappobakteereilla, vitamiineilla, merivesinenäsuihke, sarvikuono, pulloon letkulla hengitys yms. Myös viikon kortisonikuuria tabletteina, astmapiippua illoin aamuin ja refluksilääke lisänä kokeilin, nämä sain keuhkolääkäriltä astmaepäilyn vuoksi. Sanoi, on keuhkoputkentulehdus ja astmaepäily. Ei mitään apua viikossa. Ainoastaan astmakohtauspiippu hillitsi hieman yskää. Minulla ei ole todettu kuitenkaan astmaa, ei allergioita, hampaat ehjät. Laboratoriotestissä testattiin keuhkoklamydia, mykoplasma ja hinkuyskä, crp oli normaali, hapenotto, joka mitattiin sormesta tms. oli normaali, syytä näistä ei löytynyt, kuulemma.

        Sitten nousi kuume 38:aan viidennellä viikolla ja lääkäri antoi antibioottikuurin (joita söin puolet (5 pvää) ja limaa irroittavat yskätapletit, mutta yskä, joka päätyi oksentamiseen, kuume (38) ja keuhkojen kipu jatkuva niistäminen vaan jatkuivat.

        Vain pieni helpotus tuli antibiooteissa, yskiminen ja oksentelu jatkui ja kurkku oli aivan "palanut" oksentelusta. Tk-lääkäri laittoi keuhko- ja poskiontelokuvaan. Poskiontelotulehdus ja joku tulehdus keuhkoissa mutta ei keuhkokuume. Sen jälkeen lri suositteli poskiontelotulehdukseen punkteerausta. Soitin yksityiselle ja kysyin kokenutta korvalääkäriä joka osaa punkteerata. Sellainen löytyi, ei sattunut kun puudutus onnistui hyvin ja pisto, toimenpide kasti 1 min/ sierain sekä sitä ennen 10 min puudutusodottelua puudutustupposet tikun nokassa nenässä.

        Kiinnostaisi mitkähän perustelut Vogelilla (oliko hän lääkäri kuitenkaan) oli mielipiteeseensä. Käytän itsekin luonnon tuotteita mielelläni, mutta tätä en olisi jaksanut enää yhtään. Toimenpide ei ehkä ole kovin luonnollinen, muttei tuntunut kovin luonnottomaltakaan. Suolavedellä ne ontelot huuhdellaan. Lääkkeitä oli aikamoinen määrä kyllä prosessin aikana.

        Kamala ajatus että tästä tulisi jatkuva kierre, kunpa vaan keho kestäisi nämä kaikki lääkitykset, ettei tarvisi samaa läpi käydä enää.


    • voi räkä

      Otan osaa. Olen poskiontelokroonikko ja kaikki operaatiot on tehty. 3 krt leikattu koko posken täyttävä kysta. Myt rtg kuvassa koko poski tummana ja lähete poliklinikalle. Saas nähä mitä ny keksitään. Nyt on lima jotenkin hallinnassa, flixosane pipettikuurilla. On tää karmee vaiva, just tää että muitten on oikeesti vaikee uskoo kuinka sairas on, vaikka päällepäin et sairaalta näytä.

    • Insinööri1

      Onko jollain tietoa, miten parhaiten valmistetaan nenäkannu?

      • mummeli2017

        Itse käytän pientä muovista ruiskua nenäkannun sijaan ja se toimii hyvin.


    • Neuvoja1

      Kun kärsitte kroonisesta poskiontelo-tulehduksesta niin tehkää ensimmäisenä nämä 2-testiä:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/tee-oiretestikvht-tee-immuunitestiimmuunijarjestelman-heikkeneminen/
      -Epäpätevä lääkäri ei edes tiedä, että alilämpö on paras indikaattori immuunijärjestelmän heikkenemisen todentamiseen!

      Opastus 3-tärk. hyötybakteerin käyttöön sieraimissa, jne:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/

      Valitettavasti löytyy vain 2-käyttökelpoista hyötybakteeri-tuotetta-Amerikkalainen-ja Englantilainen-Suomalainen tuote loistaa poissa olollaan:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/

    • ParantunutPOTsta

      Itse kärsin kroonisesta POT:sta n.8 vuotta putkeen. Välillä antibiootteja, punkteerausta ja jatkuvasti nenäsumutetta. Lääkärikin ehti sanoa että joudun käyttämään kortisoni-sumutetta tod. näk. lopun elämääni.

      KUNNES...

      Aivan muista syistä aloitin n. kuukausi sitten kasvispohjaisen vegaaniruokavalion. About 2 viikon jälkeen tukkoisuus oli lähes kokonaan kadonnut ja oireet muutenkin helpottaneet. Limaa tulee vieläkin ulos, mutta hengittäminen tuntuu nyt jo aivan toisenlaiselta kuin miesmuistiin. Ensimmäistä kertaa lähes 10 vuoteen on olo että kroppa hengittää ja voi hyvin.

      Olen sitä mieltä että että lääkkeet ja punkteeraus helpottaa vaan väliaikaisesti noita oireita, mutta eivät poista alkuperäistä syytä. Epäilen että maitotuotteet ja niiden suurkulutus Suomessa on vakava ongelma ja että se aiheuttaa turhaan poskiontelotulehduksia ja tukkoisuutta todella monelle.

      Tässä ote Valion omilta sivuilta:
      "Maidon homogenointiin on liitetty monenlaisia oireita, kuten allergista nuhaa ja TOISTUVIA POSKIONTELOTULEHDUKSIA, toiminnallisia vatsavaivoja, närästystä, hiivasyndroomaa, laktoosi-intoleranssia ja nivelsärkyjä."

      Lukekaa itse: https://www.valio.fi/ammattilaiset/ravitsemus_ja_terveys/maidon-kasittely-ja-vatsavaivat/

      Ja tämä: https://yle.fi/uutiset/3-6766804

      "Syy-yhteyksien tutkiminen kuitenkin junnaa paikallaan, sillä maitoteollisuus ei ole kiinnostunut tekemään yhteistyötä julkisten tutkimusinstituutioiden kanssa."


      Voimia kaikille jotka kärsii kroonisesta poskiontelotulehduksesta!
      T. M27

    • Anonyymi

      Bio valkosipuli auttoi minua aikoinaan. Olen koko ikäni kärsinyt samasta vaivasta. Ainut huono puoli tuossa oli että itse alkaa haistamaan valkosipulilta. Harmi vain että tuon valkosipuliuutteen myyminen lopetettiin. Muistaakseni sen nimi oli "Bio valkosipuli" ja paketti oli valkoinen.

    • Anonyymi

      Hah! Minullakin auttoi nyt ravinnon muutos, kaikki lisätty sokeri pois ja maitotuotteet minimiin. Nenän tukkoisuus helpotti heti. USKOMATONTA kaiken lääkärirumban jälkeen!!!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe