Kipua varpaissa

apua etsivä

Vaimollani (60) on alkanut esiintyä kovaa, polttavaa kipua varpa(i)ssa varpaiden päissä, ei vikaa kynsissä.

Kipu on kaikkein kovimmillaan iltaisin töiden jälkeen, kun hän ottaa kengät jalasta. Kipu on milloin missäkin varpaassa, "kuin tulella polttaisi" sanoo vaimoni.

Tk-ääkärit eivät osaa sanoa mistä kipu johtuu. Varpaissa ei näy mitään vikaa ulospäin, ja kipu on kovaa varpaan alapuolella. Aamuisin ei ole kipuja.

Pistivät kortisoni piikin yhteen varpaaseen ja se tuntui helpottavan, mutta kun pistivät toiseen varpaaseen tuntuu kuin kipu lisääntyi.

Auttakaa mistä etsiä lisätietoa, nivelrikko on todettu. entä reuma? osteoporoosi? vai onko hermovaurio?

Vaimoni työ on erittäin raskasta.

7

11428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen käynyt

      homeopaatilla.

      • Anonyymi

        Homeopatia on huijausta, joka toivottavasti kielletään, kun puoskarilaki tulee voimaan.
        ihmiset, jotka sitä mainostaa ovat herkkäuskoisia idiootteja.


    • sama

      Olen vasta 30, mutta kärsinyt jo 20-vuotiaasta kovasta samanlaisesta kivusta kuin vaimosi. Se on rajoittanut elämääni kovasti. Kipua en voisi itse paremmin itse kuvailla. Minuakaan lääkäri ei ole voinut auttaa. Kipu on tosiaan KOVAA.

      Minua on auttanut se, että pidän jalkani lämpimässä ja käytän aina villasukkia yötä päivää jalassa. Vältän kosteutta ja kylmyyttä sekä vetoa parhaani mukaan. Ne pahentavat kipua. Samoin kaikenlainen puristus, esim. kengät ja toisinaan pienikin kosketus ko. kipeisiin kohtiin aiheuttaa lisää kipua. Käytän aina väljiä kenkiä ja vaihdan niitä pitkin päivää erilaisiin. Käytän myös kotona PEHMEÄPOHJAISIA ja mahdollisimman joustavia sandaaleita. Tämä hieman auttaa. Jos jalkoja rasittaa liikaa niin se pahentaa selvästi oireita. Vaimosi työn kerroit olevan raskasta, joten tässä näen myös yhteyden jalkaongelmiin, ainakin pätee itseeni.

      Kun kohtaus iskee niin yritän laittaa jalat lämpimään, peittää esim. huovalla ja puristaa mahdollisimman lujaa varpaita kääntäen niitä jalkapohjia päin. Kaikkein parhaimman kivunlievityksen tuo kuuma vesi. Eli äkkiä vaikka vesihanasta kuumaa vettä sankoon ja jalat sankoon.

      Istuessa usein joudun laittamaan 1,5 litran muovipulloihin kuumaa vettä ja toisinaan istun niiden päällä tai sitten laitan lähelle sääriä ja jalkateriä.

      En tiedä mitä kipu on tai mikä sen aiheuttaa. Eivät lääkäritkään tiedä. Useita lääkekokeiluja on tehty. Nyt on menossa hermosärkyyn ja neuropatiaan tarkoitettu lääke sekä verisuonia laajentava lääke ja kipulääke. Voi olla, että kynnys kivun tulemiseen on korkeampi, mutta ei missään tapauksessa tullutta kipua helpota tai poista.

      Toivottavasti näistä löytyy vaimollesi jotain kokeilunarvoista vinkkiä kipua helpottamaan. Tietty voi kokeilla vielä Hirudoid fortea tai Mobilatia, joita saa apteekista ilman reseptiä.

    • samatoireet

      Neuropatiaa

    • Nainenx

      Minä sain 90- luvulla salmonellan ulkomaanmatkalla. Salmonella aiheutti minulle pahan tulehduksen niveliin. Lähes kaikki nivelen tulehtuivat ja turposivat. Paranin melko hyvin n. neljässä kuukaudessa, mutta aikajoin kivut tulevat vieläkin varpaisiin ja peukaloiden niveliin. Ei siis koskaan ole parantunut täysin ja aikaa on varmaa jo yli 20 vuotta kun sairastuin.
      Salmonella kyllä oli puhdas melko nopeasti lääkityksellä.
      Lääkäri sanoi, että n. 25% ihmisistä saa tulehduksen niveliin salmonellan jälkitautina.

    • Anonyymi

      Hei
      Olen 76v ja minulla on vähän samanlaisia oireita mutta keskivarpaan polttava tunne tulee yöllä? Siihen auttaa kun nousen ylös ja laitan päkiän kylmää lattiaa vasten. Varpaassa ja päkiässä on koko ajan puutunut tunne.
      Lääkäri ei ainakaan vielä tiennyt mistä tämä johtuu.
      Verinäytteen mukaan se ei pitäisi olla kittiä.
      Olisi kiva tietää onko jollain samoja oireita ja mikä siihen auttaisi?
      Vesa

    • Anonyymi

      Minulla täysin samoja oireita. Kuvattujen oireiden lisäksi tulee välillä samankaltainen kipu kun varpaat olisi kylmällä ilmalla kylmettyneet ja kun tulee sisälle ja "ne alkaa sulaa" tulee vastaavanlainen kipu. Mistäköhän on kyse?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2286
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2094
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      171
      1893
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      171
      1692
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      36
      1374
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      15
      1184
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    Aihe