Kärjetön sytytys

missä-x

Sunny vuosimallia -90, kaasutinkone ja kärjetön sytytys. Missä on autossa tämä ohjainyksikkö/musta laatikko? On kuulemma tosi kallis vaihtaa uuteen, onko muita halvempia keinoja saada korjattua?

9

1023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Datsunisti

      Sytytyksen ohjainyksikkö on virranjakajan sisällä ja maksaa alkuperäisenä jotain 200 euroa. Tarvikkeena noin 50 euroa, mutta sillä yksiköllä ei kierroslukumittari toimi.

      • missä-x

        Miten se käytännössä toimii, mikä niistä on kierroslukumittarille lähtevä piuha? Ja mihin ne kaksi muuta johtoa menee, voiko siitä mitata kipinän voimakkuuden, jotain sellaistahan ne mittaa korjaamolla.. Miten se ilmenee jos menee rikki?
        Se ilmeisesti oli hajonnut jotenkin sanoi "asiantuntija", kun ei käynnistynyt kunnolla auto, sitten vaihdoin koko jakajan toiseen (käytettyyn), mutta vika ei poistunut.
        Voiko tää vika olla jossain siitä lähtevien johtojen toisessa päässä?


      • Datsunisti
        missä-x kirjoitti:

        Miten se käytännössä toimii, mikä niistä on kierroslukumittarille lähtevä piuha? Ja mihin ne kaksi muuta johtoa menee, voiko siitä mitata kipinän voimakkuuden, jotain sellaistahan ne mittaa korjaamolla.. Miten se ilmenee jos menee rikki?
        Se ilmeisesti oli hajonnut jotenkin sanoi "asiantuntija", kun ei käynnistynyt kunnolla auto, sitten vaihdoin koko jakajan toiseen (käytettyyn), mutta vika ei poistunut.
        Voiko tää vika olla jossain siitä lähtevien johtojen toisessa päässä?

        Kierroslukumittarille lähtevä on jakajan liittimen jälkeen punainen johto valkoisella juovalla.
        Ne kaksi muuta menevät sytytyspuolan ja - napoihin.
        Vioittuminen yleensä esiintyy kipinän loppumisena sytytysyksikön lämmettyä elikkäs sammuu vähän matkan ajon jälkeen, lopulta ei käynnisty ollenkaan.
        Joskus taas vika esiintyy, kun yrität käynnistää, tuntuu sytyttävän vain yhdellä sylinterillä.
        Tuommoinen huono käynnistyminen vois johtua huonoista tulpanjohdoista, sytytyspuolan liitäntöjen hapettumisesta tai sitten se bensapuolella. Jos on kyseessä 1.4 l moottori, niin venttiilien säädössäkin voi olla vika.
        Kipinän voimakkuus mitataan toisiojohdoista, ei näistä ensiöpiirin johdoista.


      • missäx
        Datsunisti kirjoitti:

        Kierroslukumittarille lähtevä on jakajan liittimen jälkeen punainen johto valkoisella juovalla.
        Ne kaksi muuta menevät sytytyspuolan ja - napoihin.
        Vioittuminen yleensä esiintyy kipinän loppumisena sytytysyksikön lämmettyä elikkäs sammuu vähän matkan ajon jälkeen, lopulta ei käynnisty ollenkaan.
        Joskus taas vika esiintyy, kun yrität käynnistää, tuntuu sytyttävän vain yhdellä sylinterillä.
        Tuommoinen huono käynnistyminen vois johtua huonoista tulpanjohdoista, sytytyspuolan liitäntöjen hapettumisesta tai sitten se bensapuolella. Jos on kyseessä 1.4 l moottori, niin venttiilien säädössäkin voi olla vika.
        Kipinän voimakkuus mitataan toisiojohdoista, ei näistä ensiöpiirin johdoista.

        Se kai sytyttää yhdellä sylinterillä vaan. Eli onko se nyt vaihdettava uuteen? Vai olisko oikosulku jossain johdoissa.
        Aina käynnistysyrityksen jälkeen virranjakajassa pyörijä on eri paikkaan jäänyt, onko sillä joku merkitys?
        Puola on uusi, ja johdot/tulpat myös.
        Ennen kuin vaihdoin ne, ei käynnistynyt ollenkaan, ei edes luvannut.
        Nyt siis toi yhden sylinterin toiminta vaan..


      • missäx
        Datsunisti kirjoitti:

        Kierroslukumittarille lähtevä on jakajan liittimen jälkeen punainen johto valkoisella juovalla.
        Ne kaksi muuta menevät sytytyspuolan ja - napoihin.
        Vioittuminen yleensä esiintyy kipinän loppumisena sytytysyksikön lämmettyä elikkäs sammuu vähän matkan ajon jälkeen, lopulta ei käynnisty ollenkaan.
        Joskus taas vika esiintyy, kun yrität käynnistää, tuntuu sytyttävän vain yhdellä sylinterillä.
        Tuommoinen huono käynnistyminen vois johtua huonoista tulpanjohdoista, sytytyspuolan liitäntöjen hapettumisesta tai sitten se bensapuolella. Jos on kyseessä 1.4 l moottori, niin venttiilien säädössäkin voi olla vika.
        Kipinän voimakkuus mitataan toisiojohdoista, ei näistä ensiöpiirin johdoista.

        Olen vaihtanut kahden eri jakajan ohjausyksikköä, ja molemmissa ilmenee täysin sama ongelma.


      • m
        missäx kirjoitti:

        Olen vaihtanut kahden eri jakajan ohjausyksikköä, ja molemmissa ilmenee täysin sama ongelma.

        oisko puolassa vikaa tai johdot hauraat


      • Anonyymi

        Minulla poltti säännöllisesti tuon osan


    • Anonyymi

      Tarkista takarenkaidenÖ maadoitus, saattaa pätkiä sytkää.

      • Anonyymi

        Kiitos! Vasen takarengas oli löysällä niin kuin mahanikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7333
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      61
      5045
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4699
    4. 74
      4637
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4168
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      29
      3442
    7. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2948
    8. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      49
      2530
    9. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2478
    10. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      212
      2321
    Aihe