Sunny vuosimallia -90, kaasutinkone ja kärjetön sytytys. Missä on autossa tämä ohjainyksikkö/musta laatikko? On kuulemma tosi kallis vaihtaa uuteen, onko muita halvempia keinoja saada korjattua?
Kärjetön sytytys
9
1101
Vastaukset
- Datsunisti
Sytytyksen ohjainyksikkö on virranjakajan sisällä ja maksaa alkuperäisenä jotain 200 euroa. Tarvikkeena noin 50 euroa, mutta sillä yksiköllä ei kierroslukumittari toimi.
- missä-x
Miten se käytännössä toimii, mikä niistä on kierroslukumittarille lähtevä piuha? Ja mihin ne kaksi muuta johtoa menee, voiko siitä mitata kipinän voimakkuuden, jotain sellaistahan ne mittaa korjaamolla.. Miten se ilmenee jos menee rikki?
Se ilmeisesti oli hajonnut jotenkin sanoi "asiantuntija", kun ei käynnistynyt kunnolla auto, sitten vaihdoin koko jakajan toiseen (käytettyyn), mutta vika ei poistunut.
Voiko tää vika olla jossain siitä lähtevien johtojen toisessa päässä? - Datsunisti
missä-x kirjoitti:
Miten se käytännössä toimii, mikä niistä on kierroslukumittarille lähtevä piuha? Ja mihin ne kaksi muuta johtoa menee, voiko siitä mitata kipinän voimakkuuden, jotain sellaistahan ne mittaa korjaamolla.. Miten se ilmenee jos menee rikki?
Se ilmeisesti oli hajonnut jotenkin sanoi "asiantuntija", kun ei käynnistynyt kunnolla auto, sitten vaihdoin koko jakajan toiseen (käytettyyn), mutta vika ei poistunut.
Voiko tää vika olla jossain siitä lähtevien johtojen toisessa päässä?Kierroslukumittarille lähtevä on jakajan liittimen jälkeen punainen johto valkoisella juovalla.
Ne kaksi muuta menevät sytytyspuolan ja - napoihin.
Vioittuminen yleensä esiintyy kipinän loppumisena sytytysyksikön lämmettyä elikkäs sammuu vähän matkan ajon jälkeen, lopulta ei käynnisty ollenkaan.
Joskus taas vika esiintyy, kun yrität käynnistää, tuntuu sytyttävän vain yhdellä sylinterillä.
Tuommoinen huono käynnistyminen vois johtua huonoista tulpanjohdoista, sytytyspuolan liitäntöjen hapettumisesta tai sitten se bensapuolella. Jos on kyseessä 1.4 l moottori, niin venttiilien säädössäkin voi olla vika.
Kipinän voimakkuus mitataan toisiojohdoista, ei näistä ensiöpiirin johdoista. - missäx
Datsunisti kirjoitti:
Kierroslukumittarille lähtevä on jakajan liittimen jälkeen punainen johto valkoisella juovalla.
Ne kaksi muuta menevät sytytyspuolan ja - napoihin.
Vioittuminen yleensä esiintyy kipinän loppumisena sytytysyksikön lämmettyä elikkäs sammuu vähän matkan ajon jälkeen, lopulta ei käynnisty ollenkaan.
Joskus taas vika esiintyy, kun yrität käynnistää, tuntuu sytyttävän vain yhdellä sylinterillä.
Tuommoinen huono käynnistyminen vois johtua huonoista tulpanjohdoista, sytytyspuolan liitäntöjen hapettumisesta tai sitten se bensapuolella. Jos on kyseessä 1.4 l moottori, niin venttiilien säädössäkin voi olla vika.
Kipinän voimakkuus mitataan toisiojohdoista, ei näistä ensiöpiirin johdoista.Se kai sytyttää yhdellä sylinterillä vaan. Eli onko se nyt vaihdettava uuteen? Vai olisko oikosulku jossain johdoissa.
Aina käynnistysyrityksen jälkeen virranjakajassa pyörijä on eri paikkaan jäänyt, onko sillä joku merkitys?
Puola on uusi, ja johdot/tulpat myös.
Ennen kuin vaihdoin ne, ei käynnistynyt ollenkaan, ei edes luvannut.
Nyt siis toi yhden sylinterin toiminta vaan.. - missäx
Datsunisti kirjoitti:
Kierroslukumittarille lähtevä on jakajan liittimen jälkeen punainen johto valkoisella juovalla.
Ne kaksi muuta menevät sytytyspuolan ja - napoihin.
Vioittuminen yleensä esiintyy kipinän loppumisena sytytysyksikön lämmettyä elikkäs sammuu vähän matkan ajon jälkeen, lopulta ei käynnisty ollenkaan.
Joskus taas vika esiintyy, kun yrität käynnistää, tuntuu sytyttävän vain yhdellä sylinterillä.
Tuommoinen huono käynnistyminen vois johtua huonoista tulpanjohdoista, sytytyspuolan liitäntöjen hapettumisesta tai sitten se bensapuolella. Jos on kyseessä 1.4 l moottori, niin venttiilien säädössäkin voi olla vika.
Kipinän voimakkuus mitataan toisiojohdoista, ei näistä ensiöpiirin johdoista.Olen vaihtanut kahden eri jakajan ohjausyksikköä, ja molemmissa ilmenee täysin sama ongelma.
- m
missäx kirjoitti:
Olen vaihtanut kahden eri jakajan ohjausyksikköä, ja molemmissa ilmenee täysin sama ongelma.
oisko puolassa vikaa tai johdot hauraat
- Anonyymi
Minulla poltti säännöllisesti tuon osan
- Anonyymi
Tarkista takarenkaidenÖ maadoitus, saattaa pätkiä sytkää.
- Anonyymi
Kiitos! Vasen takarengas oli löysällä niin kuin mahanikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2434203Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1172659Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412412Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161446Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811446- 481189
- 781107
- 59973
- 45966
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58941