Sunny vuosimallia -90, kaasutinkone ja kärjetön sytytys. Missä on autossa tämä ohjainyksikkö/musta laatikko? On kuulemma tosi kallis vaihtaa uuteen, onko muita halvempia keinoja saada korjattua?
Kärjetön sytytys
9
1045
Vastaukset
- Datsunisti
Sytytyksen ohjainyksikkö on virranjakajan sisällä ja maksaa alkuperäisenä jotain 200 euroa. Tarvikkeena noin 50 euroa, mutta sillä yksiköllä ei kierroslukumittari toimi.
- missä-x
Miten se käytännössä toimii, mikä niistä on kierroslukumittarille lähtevä piuha? Ja mihin ne kaksi muuta johtoa menee, voiko siitä mitata kipinän voimakkuuden, jotain sellaistahan ne mittaa korjaamolla.. Miten se ilmenee jos menee rikki?
Se ilmeisesti oli hajonnut jotenkin sanoi "asiantuntija", kun ei käynnistynyt kunnolla auto, sitten vaihdoin koko jakajan toiseen (käytettyyn), mutta vika ei poistunut.
Voiko tää vika olla jossain siitä lähtevien johtojen toisessa päässä? - Datsunisti
missä-x kirjoitti:
Miten se käytännössä toimii, mikä niistä on kierroslukumittarille lähtevä piuha? Ja mihin ne kaksi muuta johtoa menee, voiko siitä mitata kipinän voimakkuuden, jotain sellaistahan ne mittaa korjaamolla.. Miten se ilmenee jos menee rikki?
Se ilmeisesti oli hajonnut jotenkin sanoi "asiantuntija", kun ei käynnistynyt kunnolla auto, sitten vaihdoin koko jakajan toiseen (käytettyyn), mutta vika ei poistunut.
Voiko tää vika olla jossain siitä lähtevien johtojen toisessa päässä?Kierroslukumittarille lähtevä on jakajan liittimen jälkeen punainen johto valkoisella juovalla.
Ne kaksi muuta menevät sytytyspuolan ja - napoihin.
Vioittuminen yleensä esiintyy kipinän loppumisena sytytysyksikön lämmettyä elikkäs sammuu vähän matkan ajon jälkeen, lopulta ei käynnisty ollenkaan.
Joskus taas vika esiintyy, kun yrität käynnistää, tuntuu sytyttävän vain yhdellä sylinterillä.
Tuommoinen huono käynnistyminen vois johtua huonoista tulpanjohdoista, sytytyspuolan liitäntöjen hapettumisesta tai sitten se bensapuolella. Jos on kyseessä 1.4 l moottori, niin venttiilien säädössäkin voi olla vika.
Kipinän voimakkuus mitataan toisiojohdoista, ei näistä ensiöpiirin johdoista. - missäx
Datsunisti kirjoitti:
Kierroslukumittarille lähtevä on jakajan liittimen jälkeen punainen johto valkoisella juovalla.
Ne kaksi muuta menevät sytytyspuolan ja - napoihin.
Vioittuminen yleensä esiintyy kipinän loppumisena sytytysyksikön lämmettyä elikkäs sammuu vähän matkan ajon jälkeen, lopulta ei käynnisty ollenkaan.
Joskus taas vika esiintyy, kun yrität käynnistää, tuntuu sytyttävän vain yhdellä sylinterillä.
Tuommoinen huono käynnistyminen vois johtua huonoista tulpanjohdoista, sytytyspuolan liitäntöjen hapettumisesta tai sitten se bensapuolella. Jos on kyseessä 1.4 l moottori, niin venttiilien säädössäkin voi olla vika.
Kipinän voimakkuus mitataan toisiojohdoista, ei näistä ensiöpiirin johdoista.Se kai sytyttää yhdellä sylinterillä vaan. Eli onko se nyt vaihdettava uuteen? Vai olisko oikosulku jossain johdoissa.
Aina käynnistysyrityksen jälkeen virranjakajassa pyörijä on eri paikkaan jäänyt, onko sillä joku merkitys?
Puola on uusi, ja johdot/tulpat myös.
Ennen kuin vaihdoin ne, ei käynnistynyt ollenkaan, ei edes luvannut.
Nyt siis toi yhden sylinterin toiminta vaan.. - missäx
Datsunisti kirjoitti:
Kierroslukumittarille lähtevä on jakajan liittimen jälkeen punainen johto valkoisella juovalla.
Ne kaksi muuta menevät sytytyspuolan ja - napoihin.
Vioittuminen yleensä esiintyy kipinän loppumisena sytytysyksikön lämmettyä elikkäs sammuu vähän matkan ajon jälkeen, lopulta ei käynnisty ollenkaan.
Joskus taas vika esiintyy, kun yrität käynnistää, tuntuu sytyttävän vain yhdellä sylinterillä.
Tuommoinen huono käynnistyminen vois johtua huonoista tulpanjohdoista, sytytyspuolan liitäntöjen hapettumisesta tai sitten se bensapuolella. Jos on kyseessä 1.4 l moottori, niin venttiilien säädössäkin voi olla vika.
Kipinän voimakkuus mitataan toisiojohdoista, ei näistä ensiöpiirin johdoista.Olen vaihtanut kahden eri jakajan ohjausyksikköä, ja molemmissa ilmenee täysin sama ongelma.
- m
missäx kirjoitti:
Olen vaihtanut kahden eri jakajan ohjausyksikköä, ja molemmissa ilmenee täysin sama ongelma.
oisko puolassa vikaa tai johdot hauraat
- Anonyymi
Minulla poltti säännöllisesti tuon osan
- Anonyymi
Tarkista takarenkaidenÖ maadoitus, saattaa pätkiä sytkää.
- Anonyymi
Kiitos! Vasen takarengas oli löysällä niin kuin mahanikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t503347- 151740
- 361721
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171661Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251392Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401322- 611299
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901085Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221033- 128984