Vain muutama sata suomalaista

on kääntynyt

islamilaisiksi, vaikka muslimeja suomessa on ollut jo parisataa vuotta.

Miksi muslimien käännytystyö on noin tehotonta?

Eri maista tulleita muslimeja on kuitenkin Suomessa noin 20000.

9

540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrjö

mitenhän asiaan vaikuttaa muslimeista luotu julkisuuskuva?

• Pato_Donaldo

kääntyy autollaan joka päivä. What´s the big deal ? No se että auto on tärkeämpi kuin islami ! ;)

• Garibp

Mä keskustelin pitkään mieheni ja hänen ystävänsä kanssa käännyttämisestä, palaamisesta Islamiin ja muiden osuudesta asian kulkuun. Kyse on siis kahdesta ei suomessa asuvasta todellisesta muslimista. (Todellisella tarkoitan, että usko näkyy ja tuntuu melkein kaikissa sanoissa ja teoissa)
        Miehet yhdestä suusta olivat mieltä, ettei käännyttäminen käy laatuu, koska ihmiseen ei voi Jumalaa istuttaa. Sen joko tuntee tärkeäksi tai ei. Mieheni keskustelee mielellään kyllä uskostaan kanssani, mutta kyllä kelpaan ja olen yhtä rakas kristittynä tai jumalattomana. Enemmänkin peräänkuulutetaan oikeudenmukaisuutta ja rehellisyyttä. Näin meillä ainakin...

• yrjö
        Garibp kirjoitti:

Mä keskustelin pitkään mieheni ja hänen ystävänsä kanssa käännyttämisestä, palaamisesta Islamiin ja muiden osuudesta asian kulkuun. Kyse on siis kahdesta ei suomessa asuvasta todellisesta muslimista. (Todellisella tarkoitan, että usko näkyy ja tuntuu melkein kaikissa sanoissa ja teoissa)
        Miehet yhdestä suusta olivat mieltä, ettei käännyttäminen käy laatuu, koska ihmiseen ei voi Jumalaa istuttaa. Sen joko tuntee tärkeäksi tai ei. Mieheni keskustelee mielellään kyllä uskostaan kanssani, mutta kyllä kelpaan ja olen yhtä rakas kristittynä tai jumalattomana. Enemmänkin peräänkuulutetaan oikeudenmukaisuutta ja rehellisyyttä. Näin meillä ainakin...

miten pikälti on kuitenkin kyse samasta jumalasta, jonka tulkintoja eri uskonnot ovat. Hieman nyt ehkä kärjistän, mutta näin tulee mieleen näin sivustaseuraajana.

• Pato_Donaldo
        yrjö kirjoitti:

miten pikälti on kuitenkin kyse samasta jumalasta, jonka tulkintoja eri uskonnot ovat. Hieman nyt ehkä kärjistän, mutta näin tulee mieleen näin sivustaseuraajana.

molemmat alistavat ja jättävät pulaan tosi paikan tullen. Ei auta ave mariat silloin!

• heinh-5r
        Garibp kirjoitti:

mutta uutiset maailmalta kertoo jotain muuta mitä muslimimaailmassa tapahtuu.Sitä vähän ihmettelen että maltilliset ei uskalla panna näitä hihhuleita järjestykseen Pelkääkö ne

• tuon parisataa repäisit?

• 1800-luvun

alkupuolella, näin muistan jostain lukeneeni.

• muistitietoni
        1800-luvun kirjoitti:

alkupuolella, näin muistan jostain lukeneeni.

varmistuu Wikipediasta:

"Tataarit Suomessa

Suomessa on asunut tataariperheitä jo 1800-luvun alkupuolelta asti. Heistä ensimmäiset muuttivat Suomeen kauppiaiksi pian Suomen sodan jälkeen Venäjältä. Helsingin tataarit perustivat maamme enimmäisen Islam-yhdistyksen 1830 ja seurakunnan 1925. Nykyisin Suomessa on vajaa 800 tataaria, joilla on moskeija Helsingin lisäksi Järvenpäässä, Tampereella, Turussa ja Kotkassa. He ovat pysyneet erillään myöhemmin Suomeen saapuneista muslimeista, eikä seurakuntiinkaan oteta jäseniksi muita kieliä puhuvia."

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      399
      8616
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      168
      2951
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      14
      1321
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1018
    5. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      66
      974
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      936
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      923
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      913
    9. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      862
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      73
      844
    Aihe