Tulipyrstö

~*boutain*~

Kävimme tänään lemmikkieläin liikkeessä, josta aijoin ostaa tulipyrstön...
Tietoa tästä kalasta minulla oli melko paljon, joten olin valmis ostamaan kalan...
Sanoinkin sitten myyjälle, että ottaisin yhden tulipyrstön.
Kun myyjä oli ottanut pussin ja haavin käteensä, hän sanoi minulle:"Tämä kala on sitten parvikala, että niitä pitäisi ottaa 3-5 kappaletta."
No kaupassa ei ollut muuta kuin yksi tulipyrstö, joten jäi kala ostamatta...
Nyt jälkeenpäin herää kysymys, että olikohan se myyjä minulle jotenkin vihainen, sillä olen huomauttanut, että miljoonakaloja ja taistelukalaa ei sopisi pitää samassa akvaariossa, ja että tuolla akvaariossa on kuollut tiikeribarbi...
Ja monen monta kertaa huomauttanut taistelevista taistelukalauroksista jotka ovat olleet samassa akvaariossa...
Joka kerta kun olen huomauttanut noista "vahingoista", myyjä on sanonut kiukkuisella äänellä;"juu!" Niin kiukkuisella äänellä, että tuntuu, että pitäisi pyytää siltä myyjältä anteeksi...
No tässä kysymyykseni:

Ostaisitteko itse tuollaisesta (miljoonakaloja ja taistelukaloja samassa akvaariossa, albiinomonnisilla vesipöhö, vesi on erittäin likaista akvaarioissa, ja akvaariot ovat pullollaan kotiloita...)lemmikkieläin liikkeestä mitään?

Onko tulipyrstö parvikala?

~boutain

5

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • corydoras-faninen

Mielestäni tulipyrstö ei ole parvikala ja muistelen kuulleeni joskus joltakin harrastajalta,että tulipyrstön ärtymys lajikumppaniaan kohtaan oli niin suurta,että vahvempi yksilö tappoi samassa akvaariossa olleen pienemmän lajikumppanin... Tietysti kalat ovat yksilöitä,jotkut yksilöt ovat toisia äreämpiä.
      Itse en ostaisi tuollaisesta eläinkaupasta mitään.Eläinkauppa,jossa sairaita kaloja myydään/pidetään myyntialtaissa ilman lääkitystä terveiden kalojen kanssa,ei ole asiantunteva ja harrastajaa tukeva akvaarioliike kauppiaineen
      -->Neuvoisin vaihtamaan toiseen alan liikkeeseen...Kyllä ne varmaan aloittavat kalojen huollon,terveyteen huomionkiinnittämisen,kunnollisen asiakaspalvelun ja myyntiakvaarioiden huoltamisen viimeistään siinä vaiheessa,kun asiakkaat ovat häipyneet ja konkurssi uhkaa.On vain harmi,että useat kalat ehtivät kitua ja kuolla huollon puutteesta..

• ~*boutain*~

Onneksi en ostanut sitä tulipyrstöä sieltä, sillä olisin voinut saada akvaariooni jonkun taudin...
        Ikävä kyllä asun aika pienellä paikkakunnalla, jossa on vain yksi lemmikkieläin liike (se huono, mistä kerroin), ja seuraava lemmikkieläin liike sijaitsee 100 kilometrin päässä Tampereella...
        Aijonkin mennä viikon päästä, Tampereelle ja ostaa sieltä tulipyrstön...
        Tietääkö joku hyviä akvaario liikkeitä (missä myytäisiin tulipyrstöjä) Tampereella?

ps.Siihen lemmikkieläin liikkeeseen mistä kerroin, pitäisi saada joku tarkastaja, joka tarkastaisi mm. eläinten kunnon...

• vicky

Tulipyrstö on ehdoton "yksineläjä". Minkä kokoiseen akvaarioon olet sitä laittamassa?

• ~*boutain*~

Vähän yli sata litraseen akvaarioon aijon laittaa...Kun tulipyrstö kasvaa, aijon siirtää sen 180 litraseen...
        Mutta minkähän takia se myyjä sanoi, että se on parvikala?

• vicky
        ~*boutain*~ kirjoitti:

Vähän yli sata litraseen akvaarioon aijon laittaa...Kun tulipyrstö kasvaa, aijon siirtää sen 180 litraseen...
        Mutta minkähän takia se myyjä sanoi, että se on parvikala?

Sekä 100 että 180 litraiset altaat ovat "äkkipikaiselle ja luonteikkaalle" tulipyrstölle liian pieniä. Voit unohtaa fisun hankkimisen. Mitä muita kaloja altaassasi tällä hetkellä on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37