Kävimme tänään lemmikkieläin liikkeessä, josta aijoin ostaa tulipyrstön...
Tietoa tästä kalasta minulla oli melko paljon, joten olin valmis ostamaan kalan...
Sanoinkin sitten myyjälle, että ottaisin yhden tulipyrstön.
Kun myyjä oli ottanut pussin ja haavin käteensä, hän sanoi minulle:"Tämä kala on sitten parvikala, että niitä pitäisi ottaa 3-5 kappaletta."
No kaupassa ei ollut muuta kuin yksi tulipyrstö, joten jäi kala ostamatta...
Nyt jälkeenpäin herää kysymys, että olikohan se myyjä minulle jotenkin vihainen, sillä olen huomauttanut, että miljoonakaloja ja taistelukalaa ei sopisi pitää samassa akvaariossa, ja että tuolla akvaariossa on kuollut tiikeribarbi...
Ja monen monta kertaa huomauttanut taistelevista taistelukalauroksista jotka ovat olleet samassa akvaariossa...
Joka kerta kun olen huomauttanut noista "vahingoista", myyjä on sanonut kiukkuisella äänellä;"juu!" Niin kiukkuisella äänellä, että tuntuu, että pitäisi pyytää siltä myyjältä anteeksi...
No tässä kysymyykseni:
Ostaisitteko itse tuollaisesta (miljoonakaloja ja taistelukaloja samassa akvaariossa, albiinomonnisilla vesipöhö, vesi on erittäin likaista akvaarioissa, ja akvaariot ovat pullollaan kotiloita...)lemmikkieläin liikkeestä mitään?
Onko tulipyrstö parvikala?
~boutain
Tulipyrstö
5
432
Vastaukset
- corydoras-faninen
Mielestäni tulipyrstö ei ole parvikala ja muistelen kuulleeni joskus joltakin harrastajalta,että tulipyrstön ärtymys lajikumppaniaan kohtaan oli niin suurta,että vahvempi yksilö tappoi samassa akvaariossa olleen pienemmän lajikumppanin... Tietysti kalat ovat yksilöitä,jotkut yksilöt ovat toisia äreämpiä.
Itse en ostaisi tuollaisesta eläinkaupasta mitään.Eläinkauppa,jossa sairaita kaloja myydään/pidetään myyntialtaissa ilman lääkitystä terveiden kalojen kanssa,ei ole asiantunteva ja harrastajaa tukeva akvaarioliike kauppiaineen
-->Neuvoisin vaihtamaan toiseen alan liikkeeseen...Kyllä ne varmaan aloittavat kalojen huollon,terveyteen huomionkiinnittämisen,kunnollisen asiakaspalvelun ja myyntiakvaarioiden huoltamisen viimeistään siinä vaiheessa,kun asiakkaat ovat häipyneet ja konkurssi uhkaa.On vain harmi,että useat kalat ehtivät kitua ja kuolla huollon puutteesta..- ~*boutain*~
Onneksi en ostanut sitä tulipyrstöä sieltä, sillä olisin voinut saada akvaariooni jonkun taudin...
Ikävä kyllä asun aika pienellä paikkakunnalla, jossa on vain yksi lemmikkieläin liike (se huono, mistä kerroin), ja seuraava lemmikkieläin liike sijaitsee 100 kilometrin päässä Tampereella...
Aijonkin mennä viikon päästä, Tampereelle ja ostaa sieltä tulipyrstön...
Tietääkö joku hyviä akvaario liikkeitä (missä myytäisiin tulipyrstöjä) Tampereella?
ps.Siihen lemmikkieläin liikkeeseen mistä kerroin, pitäisi saada joku tarkastaja, joka tarkastaisi mm. eläinten kunnon...
- vicky
Tulipyrstö on ehdoton "yksineläjä". Minkä kokoiseen akvaarioon olet sitä laittamassa?
- ~*boutain*~
Vähän yli sata litraseen akvaarioon aijon laittaa...Kun tulipyrstö kasvaa, aijon siirtää sen 180 litraseen...
Mutta minkähän takia se myyjä sanoi, että se on parvikala? - vicky
~*boutain*~ kirjoitti:
Vähän yli sata litraseen akvaarioon aijon laittaa...Kun tulipyrstö kasvaa, aijon siirtää sen 180 litraseen...
Mutta minkähän takia se myyjä sanoi, että se on parvikala?Sekä 100 että 180 litraiset altaat ovat "äkkipikaiselle ja luonteikkaalle" tulipyrstölle liian pieniä. Voit unohtaa fisun hankkimisen. Mitä muita kaloja altaassasi tällä hetkellä on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823496
- 302943
- 612915
- 82737
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574