Lapsi pois etupenkiltä

ratsiassa

Tänään ajoin poliisin turvalaiteratsiaan ja 10 vuotias tyttöni istui etupenkillä,poliisi kyseli tytön pituutta joka on 128.Poliisi opasti että 1.5 jälkeen lain mukaan ei saa kuljettaa alle 135cm pituisia etupenkillä ellei sitten käytä istuinkoroketta.Lapsella on oltava turvaistuin tai turvavyöistuin tai vähintään koroke jos aikoo matkustaa edessä,poikkeustilanteessa jos näitä ei ole on lapsen istuttava takapenkin vöissä.Oletteko ajatelleet tätä.

14

5221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täysin

      Oikea päätös tämä laki. Kyseessähän on vain LAPSEN turvallisuus!! Lyhyt lapsi helposti onnettomuustilanteessa luiskahtaa vöiden välistä. Vyöt eivät ole oikein suunniteltu lapsille. Kun saa korokkeen pyllyn alle, niin sitten jo vyötkin toimii paremmin. Itsekkään en anna lapsen istua etupenkillä, ellei sitten ole pitkästä lapsesta kysymys. Esimerkiksi veljeni 11-vuotias tyttö on vain kerran istunut etupenkillä (Syynä se, että takapenkki oli täynnä nuorempia lapsia) Isoimman lapsen laitoin etupenkille. Yleensä ottaen lapsen paikka autossa on takapenkillä ja sielläkin mielellään turvaistuimessa tai koroketuolissa.

      Turvallisia automatkoja toivotellen kanssakulkija

      • minä vaa

        sulla on melko pienikokoinen lapsi. oma viisivuotiaanikin on 128cm. hyvää kevättä!


      • lilli
        minä vaa kirjoitti:

        sulla on melko pienikokoinen lapsi. oma viisivuotiaanikin on 128cm. hyvää kevättä!

        Nuo istuinkorokkeet sekä selkänojalliset vyöistuimet eivät ole pelkästään matkustusmukavuuden takia kehitelty vaan ovat tarkoitettu pelastamaan lapsia.

        Nuo korokkeet vähentää vammoja tosi tehokkaasti joten miksi sitten kaikki lapset (vanhemmat) eivät niitä hanki käyttöön autoihinsa,ihmettelen sitä.


      • kuka on
        minä vaa kirjoitti:

        sulla on melko pienikokoinen lapsi. oma viisivuotiaanikin on 128cm. hyvää kevättä!

        pieni tai iso?
        Meillä 9v tyttö on 130cm.


      • koripalloilija?
        minä vaa kirjoitti:

        sulla on melko pienikokoinen lapsi. oma viisivuotiaanikin on 128cm. hyvää kevättä!

        Itse olin 5v alle 110cm, nyt aikuisena miehenä 183cm.


      • 10 v
        kuka on kirjoitti:

        pieni tai iso?
        Meillä 9v tyttö on 130cm.

        10 v. on 147 lapsia on erikokoisia kuten vanhempiakin.


      • dfdfee
        kuka on kirjoitti:

        pieni tai iso?
        Meillä 9v tyttö on 130cm.

        juuri täyttänyt 9 v on 148 cm tyttö viel kyseessä


      • njsdhfpse

        Tyttö 3vuotta 10kk pituutta 108cm


    • eppulainen

      siellä sanottiin että varsinkin autoissa joissa on pelkääjän paikalla turvatyyny on vaarallinen alle 135cm lapsille. turvatyyny lauetessaan paukahtaa kasvoille,aikuisilla rinnan korkeudelle.

      • epeli 66

        Koroketyyny nostaa lasta jolloin ei ongelmaa airbagista,suojelee myös sisäelimiä.


    • Herätys

      että all3 150 cm pitää istua vähintään korokeistuimessa. Silloin voi kyllä istua myös etupenkillä. Olisiko sinullakin aika laittaa lapsen turva-asiat kuntoon viimeistään nyt!

    • vittuunkansansyvätrivit

      KÄYTTÄKÄÄ AIVOJANNE. JOS TURVAVYÖ MENEE LAPSELLA ESIM NAAMAN TAI KAULAN YLI, NIIN ONKOHAN TURVALLISTA. MIETTIKÄÄ OIKEIN TARKKAAN!

    • hulluhullu

      Entisen sijaisvanhemman mielestä lapsen on paljon turvallisempaa olla ilman turvaistuinta, kuin turvaistuimessa. Kuljetti pieniä lapsia takapenkillä ilman turvaistuimia ja puheli kännykkään ajaessaan. Joskus jätti lapset autoon ja auton käyntiin, kun meni juoruamaan ja ahnehtimaan herkkuja konditoorioon. Sossut ja sosiaalilautakunnan sällit eivät välittäneet, kun olivat henkilön puoluekavereita - ja otti muutenkin paljon lapsia samasta kunnasta vaikka ilman varoitusaikaa.

      Puhukaa siinä turvallisuudesta!

      • ulluhullu

        Sitten viimein kaikki lapset otettiin pois. Ja se on hyvä se.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4172
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1642
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe