(Hesari 26.10.2002)
Näyttelijä Richard Harris kuollut
LONTOO. Irlantilaissyntyinen näyttelijä Richard Harris menehtyi 72-vuotiaana syöpään perjantai-iltana sairaalassa Lontoossa. Hänellä todettiin aiemmin tänä vuonna hodgkinsintauti eli imusuonistoa ja -solmukkeita vahingoittava syöpä.
Limerickissä vuonna 1930 syntynyt Richard Harris tuli tunnetuksi sekä elokuva- että teatterinäyttelijänä. Hän esiintyi kaikkiaan 73:ssä elokuvassa. Hän työskenteli parhaillaan kolmannessa Harry Potter -elokuvassa, kun hän joutui sairaalaan.
Harris oli kahdesti Oscar-ehdokkaana parhaaksi miesnäyttelijäksi, vuonna 1964 osastaan elokuvassa The Sporting Life ja vuonna 1991 elokuvassa The Field (Pelto).
Harris aloitti näyttelemisensä elokuvissa vuonna 1958. Hänen kuuluisimpia filmejään ovat olleet Camelot, Mies hevosena, Navaronen tykit ja Kapina laivalla. Nuoremmalle elokuvaväelle hän tuli tutuksi osistaan sekä Gladiaattori -että Harry Potter ja viisasten kivi -elokuvissa.
Dumledore on kuollut
14
1297
Vastaukset
- .=(
..ei se mikää dumbledore oo joten toivottavasti
kaikki muistavat hänet mielummin Rickhard Harrisina eikä minään Dumbledorena! - milton
Eihän se harris vaan oo kuollut oikeesti?
Mä en voi uskoo sitä,uskon vasta sitten kun se tulee enemmän ilmi!- Red Hammer
Syöpään perjantaina.
- ~kyyhky~
Voihan se olla aivan totta, mutta ihmettelen miksei Etelä-Suomen sanomissa ollut asiasta...
- ~kyyhky~
Minun oli aivan pakko käydä varmistamassa asia Helsingin sanomien sivuilta, ja asia on täyttä totta. Richard Harrisin kuolintapauksestan löytyi Helsingin sanomien sivuilta juttua, kun hain koko viime viikon ajalta tietoa nimellä "Richard Harris". Jos tämä linkki ei toimi, voitte käydä itse hakemassa samalla tavalla tietoa.
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/juttu.asp?id=20021026oL5 - Ember
Se ei muutenkaan ollut hyvän näköinen Dumbledore... Ainakaan minun mielikuvieni mukaan, joten se ei ole mitenkään suuri ongelma, mutta tuon tietää jo kaikki... Mä vaan mietin, että onko se kakkos leffassa, vai etsitäänkö uus Dumbledore?
- Red Hammer
Ei ne kai koko elokuvaa kuvaa perkele uudestaan jos näyttelijä kupsahti kun elokuva oli jo purkitettu ja on tulossa elokuviin puolen kuukauden päästä.
- kysyjä
Red Hammer kirjoitti:
Ei ne kai koko elokuvaa kuvaa perkele uudestaan jos näyttelijä kupsahti kun elokuva oli jo purkitettu ja on tulossa elokuviin puolen kuukauden päästä.
ensinnäkin Harris oli mun mielestä tosi hyvä Dumledore. Mutta jos se kuoli kesken kolmatta leffaa niin miten sen leffan loppuosan käy? Hommataanko kesken kaiken sijaisnäyttelijä tai uusi Dumledore vai alotetaanko kaikki alusta uuden Dumledoren kanssa vai muokataanko käsiksestä sellanen että siinä ei näytetä enää Dumledorea?vai mitä ihmettä ne aikoo tehä?
jos joku tietää, olisi kiva saada vastaus, mutta arvauksiakin voi esittää - Valedro
kysyjä kirjoitti:
ensinnäkin Harris oli mun mielestä tosi hyvä Dumledore. Mutta jos se kuoli kesken kolmatta leffaa niin miten sen leffan loppuosan käy? Hommataanko kesken kaiken sijaisnäyttelijä tai uusi Dumledore vai alotetaanko kaikki alusta uuden Dumledoren kanssa vai muokataanko käsiksestä sellanen että siinä ei näytetä enää Dumledorea?vai mitä ihmettä ne aikoo tehä?
jos joku tietää, olisi kiva saada vastaus, mutta arvauksiakin voi esittääSe ei kuollut kesken kolmatta leffaa, luulisin. Ja olihan Harrisillä sijaisnäyttelijänsä, joka teki monta kohtausta tämän puolesta. Ette tainneet muuten huomata, milloin oli sijaisnäyttelijä ja milloin Harris. Tästä syystä se sijaisnäyttelijä saattaa tehdä loppujen leffojen osat. Sitten on ehdotettu Dumbeldoren rooliin myös TSH leffasta tuttu Cristopher Lee, joka näyttelee siinä Sarumania.
- ihmettelijä
moikka jos Dumledore on koullut niin miten käy sitten muitten Harry Pottereiden
- minähänse
No ,vaikka se ois kuollu kesken kolmosta,
eikä sillä ois sijaisnäyttelijää-, vaikka luultavasti on niinkuin Valedro totesi, niin luulisin että ne muuttaa kässäriä niin ,että Dumbledorelle tulee sijainen esim: , kun sen täytyy lähteä jonnekkin, tai että hommataan joku toinen näyttelijä ja se ois muka jotenki sairastunu tai ajanu partansa ,tai vaikka tullu vanhaks ja ääni on muuttunu. Kyllä ne jotai keksii, sitäpaitti uskon että sillä on sijaisnäyttelijä.
- ~Mia ~
äh,kuka nyt näyttelee Dumbledorea?
- =()
ku eihän Dumpledorella ollu paljon kohtauksia Viisastenkivessä eikä sil kait mun muistaakseni oo niin paljon kohtia 3 leffassa et (kait) että sijais näyttelijä tai kuka sitä ny näyttelee ei ei välttämättä paljon erotu ja onhan nykyää taitavat elokuva vehkeet...
- Anonyymi
=(
2002-10-26 14:38:1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123846Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja313230Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2963205Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin82040- 2541891
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk81838Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2391452- 801395
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi431204Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81133