kantsiiko kokeilla?? pitäis vissiin olla hyvää öljyä autolle.. ferrarin suositukset löytyy (voipi olla markkinointikikka, mutta plussaa silti)
shell helix ultra 5w-40
9
14268
Vastaukset
- eeee3
Purkin kyljessä on seloste, missä suhteessa on muihin valmistajan öljyihin.
Eli on aaivan hyvä yleisöljy,
jos autolla on jo ikää,
eli kelpaisi minullekin, kun minulle ei kelpaa esim. Teboilit,
arvot ovat mielyttäviä, mutta "kestävät" vai 2-3 tkm. ainakin minun autoissani, sen jälkeen ääni muuttuu.niin Helixit kuin Teboilin öljytkin minun wanhalle koslalleni, kuluu jo lähes litra 10000 km:llä. Synteettinen kelpaa myös, jopa paremmin, koska sitä kuluu jotain 4 litraa 10000:lle, saattoi olla ylikin. Eli jatkuva öljynvaihto... Kerran vain kokeilin, ostakoot muut sitä.
- öljyholisti
sitroen kirjoitti:
niin Helixit kuin Teboilin öljytkin minun wanhalle koslalleni, kuluu jo lähes litra 10000 km:llä. Synteettinen kelpaa myös, jopa paremmin, koska sitä kuluu jotain 4 litraa 10000:lle, saattoi olla ylikin. Eli jatkuva öljynvaihto... Kerran vain kokeilin, ostakoot muut sitä.
on toyota carina 2 1.6 16v, ajettu 375 000 km. ei syö yhtään öljyä, käytän täyssynteettistä. kyllä toi helix on varmaan hyvää, onhan shell tunnettu ja suuri öljy-yhtiö.
- guattro
tämä heliksi 5w-40 on monta kertaa voittanut
eri testit muistaakseni TM ja tuulilasi.
hyvä öljy ja kohtalaisen edullinen. - the shining
öljyholisti kirjoitti:
on toyota carina 2 1.6 16v, ajettu 375 000 km. ei syö yhtään öljyä, käytän täyssynteettistä. kyllä toi helix on varmaan hyvää, onhan shell tunnettu ja suuri öljy-yhtiö.
Toyota carina 2 16v kaasarimalli, ajettu 295 tkm eikä ole tarvinut lisätä öljyä. Helix ultra 5w-40:set olleet koneessa noin 8000 km ajan. Olen ollut sen verran tyytyväinen että laitan seuraavaksikin helixit.
- Tulilintu
Terve!
Mulla ei toi täyssynteettinen helixi pysyny ollenkaan sisällä! Moottoriöljyn määrä koneessani on 4,5 Quartsia eli noin 4,2 litaa...
Tota helixiä jouduin kymppitonnin aikana laittaa lisää noin 0,7 litraa. Johonki se vaan katos!!!??? Taitaa toi öljy valita autot, jossa se haluu pysyy sisällä :)
-Castrol RS 0W-40 (käytin talviöljynä, mutta ei siltikään soveltunu kunnolla, meinas vaan muuttua aivan vedeks!
-Castrol GTX Magnatec 5W-40 (tää toimi loistavasti sekä talvella että kesällä, ei moitteita)
Nyt autossa on sisällä Pennzoilin 5W-40 täyssynteettinen, ja vaikuttaa todella hyvältä. Tai ainakin tähän moottoriin sopiva...- KTLK
kuin rally formula, ainakin primerasta loppu öljyvuoto lähes kokonaan kun vaihdoin rally formulasta helixiin. Varmasti ihan yhtä hyvää kuin mobili mutta merkittäväti halvempaa.
- öljyholisti
KTLK kirjoitti:
kuin rally formula, ainakin primerasta loppu öljyvuoto lähes kokonaan kun vaihdoin rally formulasta helixiin. Varmasti ihan yhtä hyvää kuin mobili mutta merkittäväti halvempaa.
nyt on 3 800 km ajettu noilla öljyillä, eikä ole yhtään kadonnut minnekkään. halvempaa kuin mobili, taidan siirtyä käyttämään tätä :)
- Toimii minun
koslassa hyvin.Ajettu samalla merkillä/laadulla uutuudesta lähtien.(Volvo 850)Nyt ajettu 299825km.Kulutus noin 1dl/1000km.Mutta ei enää uusi kone.Vaihtoväli 6-8 tuhatta kilometriä,myös suodatin vaihdetaan aina öljynvaihdon yhteydessä.Olen ihan tyytyväinen merkkiin. 90-luvun alussa oli Hiace jossa oli aluksi nesteen öljyt.Hiace "söi" öljyä.Mutta Shellin öljyt vaihdettuani öljyn syönti loppui.Että silleen.Hyvää kesää ja kilometrejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855