Öljypohjasta kierteet kaput

minä

Autoni öljyn tyhjennys reijästä meni kierteet, mitä teen, auttakee!!!!!!!!!!

16

14144

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljypohja irti ja hitsata sinne mutteri mihin sopii hyvän kokoonen uus pultti.

• oli mulla

hondassani samaa vaivaa. Sain teflonteipillä elikkäs sillä valkoisella kierrenauhalla tilanteen korjautumaan niin että öljyt pysyi sisällä. Sikäli tilanne on sitten huono jos proppu ei mene reikään enää lainkaan tai sitten sormin pystyy pyörittämään mielin määrin. Apu löytyy tähänkin mutta pajahommiksi menee, ehkä. Googleta sana Helicoil.

• setä

Miten tuo helicoil käytännössä tarkoittaa ja miten sitä käytetään.
        Entäs saako kierretapilla onnistuun uudet jengat.

En viitsisi irroittaa yljypohjaa ja hitsata muuten kuin viimesenä keinona.

• ytrere

sen vois saada jollain levyseinäropulla pitämään, siis sellaisella kumitutilla jossa on ruuvin paikka keskelle... ja tämä reikään ja kiristys niin kumi puristuu palloksi reijän yläpuolelle....Vois ehkä onnistua.

• tollasta

sit ku se pettää nin kone levii.Tunkkaat sen kyljelleen siten et reikä yläviistossa ja sitten tosiaan joku iso mutku hitsaus, huom kaasulla että paska palaa pois ettei tule huokosia sit normaalit jorinat ja ajoon

• Pelto-mies
        tollasta kirjoitti:

sit ku se pettää nin kone levii.Tunkkaat sen kyljelleen siten et reikä yläviistossa ja sitten tosiaan joku iso mutku hitsaus, huom kaasulla että paska palaa pois ettei tule huokosia sit normaalit jorinat ja ajoon

Serkulla kävi just samallalailla...

Arvatkaa mikä siihen tepsi: PERUNA!

Leikattiin peruna sellasen tatin muotoseks ja että varsi on parisenttiä pidempi kuin reikä. Se sinne pyöriteltiin että pysy vähän siinä kohilla.

Sitte valutettiin eka varovasti litra öljyä, vähän falskas. Ennettiin olla reilu tunti niin peruna turposi mutta öljy "suojasi" sitä niin ettei pilaantunu pois.

Puolenvuoden päästä uusiks.

• asentaja..

Sopivankokoisella tapilla vaan uutta kierrettä ja pultti siihen. Älä hitsaa jos öljypohja ei ole irti.

• .....

Jos ajat viimeisiä kilometrejä ja tarkoitus on enää korkeintaan jatkossa imeä öljyt pois yläkautta vaihdon yhteydessä niin suosittelen steel epoxyä. Eli valuta öljyt vege ja puhdista reikä. Levitä epoxyä ohuelti kauttaaltaan ja samoin proppuun. Sitten proppu paikalleen ja vielä hieman steel epoxyä. Odota 15 minsaa ja öljyt koneeseen (jos olivat tuoreet niin kaada samat).

Menee 20 minsaa korjaukseen ja kestää kokemuksesta noin 2 vuotta....

• minä

Olen jo kaksi vuotta käyttänyt imuvaihtoa kun proppua ei ole uskaltanut avata,
        huolestuttaa mitä mömmöä ja metallisiruja siellä öljypohjassa on,
        niin pakko se on kait auki ottaa ja kun tietäis millä sais kiinni,
        ohjeita on tullut...kuulostelen vielä.

• avaat
        minä kirjoitti:

Olen jo kaksi vuotta käyttänyt imuvaihtoa kun proppua ei ole uskaltanut avata,
        huolestuttaa mitä mömmöä ja metallisiruja siellä öljypohjassa on,
        niin pakko se on kait auki ottaa ja kun tietäis millä sais kiinni,
        ohjeita on tullut...kuulostelen vielä.

Älä avaa jos nyt pitää, vaihda vaan imemällä. Kyllä öljynsuodatin siilaa moskat pois ja monissa muissa kuin autonkoneissa oljyt vaihdetaan aina yläkautta eikä haittaa.

• ....
        avaat kirjoitti:

Älä avaa jos nyt pitää, vaihda vaan imemällä. Kyllä öljynsuodatin siilaa moskat pois ja monissa muissa kuin autonkoneissa oljyt vaihdetaan aina yläkautta eikä haittaa.

Vaihdat vaan yläkautta. Monet eivät esim tyhjene täysin öljypropun kautta, vaan vaativat imutyhjennyksen.

• koko koppa
        .... kirjoitti:

Vaihdat vaan yläkautta. Monet eivät esim tyhjene täysin öljypropun kautta, vaan vaativat imutyhjennyksen.

Voit samalla putasta koko kopan:)

• minä

Tänään otin sitten propun irti...ja ehkä turhaan,

koska en huomannut vanhassa öljyssä minkäänlaista metallia ym ym.

Sain propun vielä takaisin putkiteippiä apuna käyttäen ja ainakin vielä pysy öljyt sisällä,

seuraan tilannetta jos rupee valskaan niin pitää varmaankin sitten laittaa helicoil kierre,

jos proppu vielä pitää niin en sitä auki ota vaan käytän imuvaihtoa.

• Manne

samoilla öljyillä tulet ajamaan,lisäät tarpeen mukaan ja pistät auton vaihtoon.

• minä
        Manne kirjoitti:

samoilla öljyillä tulet ajamaan,lisäät tarpeen mukaan ja pistät auton vaihtoon.

Kyllä autoa olis vielä tarkoitus pitää, että eiköhän ne öljytkin tule vaihdettua.

• ese
        minä kirjoitti:

Kyllä autoa olis vielä tarkoitus pitää, että eiköhän ne öljytkin tule vaihdettua.

olla että käytättää öljypohjan pois, esim omassa masassa korkasi kierteet: onpi kierreholkki jossa ei seinämävahvuus riitä helicoiliin tai uudelleen kierteyttämiseen,tiheä kierremutteri piti hitsata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1863
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1756
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1527
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1208
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1195
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1134
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      354
      1002
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      869
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50