luin vanhoja keskusteluja "saako raskaana juoda vihreää teetä".joku vastasi että oli lääkäristä kysynyt,ja kuulemma saa. siitä tuli mielee,jos vihreää teetä käytetään laihdutukseen,onko kaikki aasialaiset äidit siksi niin laihoja vielä monen synnytyksen jälkeen koska juovat vihreää teetä päivittäin?? laihdutukseen liittyvistä vaikutuksista en itse ole kuullut, tiedän vain että sydän sairauksiin ja kolesterooliin auttaa jotenkin.ennen join sitä aika useinkin,mutta nyt alkoi tökkimään heti raskauden alussa!
vihreä tee ja raskaus
5
9495
Vastaukset
- elokuussa äidiksi
Mä olen ainakin juonut vihreää ja tavallista teetä. Sen laihdutusominaisuuksista en ole tiennyt mitään, mutta se auttaa ehkäisemään kuulemman hammasmätää eli reikiä. Katsoin tollaisesta naisten niksikirjasta että se ehkäisee myös syöpää, sydän- ja verisuonivaivoja ja tappaa bakteereja ja viruksia. Tiiä sitten onko miten paljon perää noissa jutussa.
Jos se tökkii raskauden alussa tai mahdollisesti koko aikana niin eihän sitä pakko ole juoda. Juo sitten synnytyksen jälkeen, jos uskoo sen laihduttavaan vaikutukseen. Kai se lihominen ja laihtuminen riippuu lähinnä siitä mitä syö, eikä siihen teet yksin auta. - kertomaa
Ystäväni oli lukenut jostain vauvalehdestä (ilmestynyt kai viime vuoden puolella), ettei vihreää teetä pitäisi juoda raskauden aikana, koska voi aiheuttaa kehityshäiriöitä. Näin siis oli kyseissä lehdessä lukenut, en tosin tiedä mihin lehden tieto perustuu. Itse olen tästä syystä välttänyt vihreän teen juomista.
- olen
minäkin kuullut...
- ...
olen kirjoitti:
minäkin kuullut...
"Kannattaa myös muistaa, että vihreä tee on hyvä nesteyttäjä. Sitä suositellaankin raskaana oleville ja imettäville äideille sekä usein kehon puhdistuskuurien yhteydessä, sanoo Pirjo Suvilehto."
lähde:
Yle Terveys, http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hyvaolo_ruokajaterve&jutunid=8999
- googlettaja
"Limit Green Tea Consumption During the First Trimester of Pregnancy
According to a study published in the March 2005 issue of Cancer Research, ECGC, a catechin present in green tea in amounts about 5 times higher than in black tea, inhibits the enzyme dihydrofolate reductase (DHFR), which cancer cells need to be able to grow, and which is a well recognized target of anti-cancer drugs.
Scientists decided to look at ECGC after they realized the green tea catechin looks a lot like the cancer drug methotrexate, which prevents cancer cells from making DNA by inhibiting the DHFR enzyme. They discovered that ECGC kills cancer cells in the same way as the drug.
Although ECGC binds strongly to DHFR, which is essential in both healthy and cancerous cells, it does not bind as tightly as methotrexate, so its side effects on healthy cells are less severe than those of the drug.
ECGC's binding to DHFR may also explain why women who drink large amounts of green tea around the time they conceive and early in their pregnancy may have an increased risk of having a child with spina bifida or other neural tube disorders.
Women are advised to take supplements of folic acid when trying to conceive and during the first trimester (the first 3 months) of pregnancy because it is during this time period that the baby's neural tube is developing. Folic acid helps ensure normal development and protects against spina bifida by enabling the production of the enzyme DHFR. While a cup or two of green tea is unlikely to pose a problem, drinking large amounts of green tea could decrease the activity of DHFR, increasing risk of neural tube defects."
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=146
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234