Siis ovatko muumit tosiaankin japanilaisten keksimiä? Eikö Tove Jansson keksinytkään niitä?
Muumit animea?
20
6817
Vastaukset
- Souseiseki
Kyllä, Tove keksi Muumit. Se tv-sarja vain ohjattiin Japanissa, joten Muumit on animea.
- ööööööööö
otsikko
- Deneesis
...näin on. Kuten myös Maija Mehiläinenki.
- Idioottijddjddn
Muumit ei ole animea....JOS SE ON TEHTY JAPANISSS SE EI TSRKOITA ETTÄ SE ON AUTOMAATTISESRI ANIMEA. ON JAPANISSA ANIMSSTIOITAKIN.
- Pirikapirilala
Muumilaakson tarinoita tv-sarja ( Tanoshii Mūmin Ikka sarjan alkuperäinen japaninkielinen nimi) monien määritelmien mukaan on kuin onkin anime. Monessa määrielmässä itse piirrostyylillä ei animea määritellä, vaan sillä missä sarja on tehty.
Avatar - the last airbender esimerkisi ei ole anime vaikka piirostyyli onkin ehkä ottanut vaikutteita itämaista. Se on amerikkalainen animaatio sarja
Panty & Stocking with Garterbelt on anime, koska se on tehty japanissa, vaikka piirostyylissä onkin länsimaalaisia vivahteita. Idioottijddjddn kirjoitti:
Muumit ei ole animea....JOS SE ON TEHTY JAPANISSS SE EI TSRKOITA ETTÄ SE ON AUTOMAATTISESRI ANIMEA. ON JAPANISSA ANIMSSTIOITAKIN.
kyllä se tarkoittaa, se on anime
- Anonyymi
Idioottijddjddn kirjoitti:
Se on animea, vitun idiootti. Anime tarkoittaa animaatiota joka on tehty Japanissa, eli se on vittu animea. Vai onko Anime sinun mielestä aina sitä missä on lyhyt hameisia ja iso silmäisiä tyttöjä isoilla rinnoilla?
- Opex
Eli se muumisarja joka pyöri täällä Suomessa, niin onhan se animea, tosin ei ensinmäinen muumisarja. Japanilaisethan olivat pitkään jo pyytäneet Janssonilta lupaa tehdä muumeista piirretyn ja, kun Jansson suostui syntyi ensinmäinen muumisarja jota ei koskaan näytetty missään muualla, kuin Japanissa.
Jansson ei ollut järin tyytyväinen ensinmäiseen sarjaan, koska se sisälti paljon väkivältaa. Ja sarjassa oli myös... hmm... autoja.
Eli se ei ollut aivan muumikirjojen tapaista ja olikin hyvin ymmärrettävää, että Jansson ei halunnut sarjan näytettävän missään muualla, kuin Japanissa. Ja kyseinen sarja sai vielä myöhemmin jatkoa. (Shin Mumin)
Sitten tuli tämä tutumpi sarja joka näkyi täällä suomessa, tosin jostain syystä tässäkin sarjassa oli pari sellaista jaksoa jota ei näytetty täällä. - nuunuzki
moi!! sulle on varmaan vastannu aika moni mutta aattelin minä tässä aikani kuluksi sinulle kirjottaa!!! sää kysyit että eikö tove jansson olekkaan muumia luonut. kyllähän se on ne luonu että siinä mielessä ei mitään hätää!! hehehe!! ja se on animea koska sitä on tuotettu ensiks kai japanissa!! en ole varma mutta näin minä sen olen ymmärtänyt!!!
- ||ansku||
juu ei muumit ole japanilaisten keksimiä vaan ne muumi animaatio ohjelmat ja leffat.!
mutta tove jansson on keksinyt muumi hahmon-japanilaiset taas muumi piirretyn:)
juu..niin on!
terkkui kaikil anime faneil sun muil!;)
t.Ansku Bansku- Optiplex_9020
Haluuks tulla meidän kämpille kattoon vähän Boku no Picoo ;)
- Anonyymi
Optiplex_9020 kirjoitti:
Haluuks tulla meidän kämpille kattoon vähän Boku no Picoo ;)
hyi
- okei_sitten
holokausti on paras anime
- rASSe69
Joo...
- antiliteraturenerd
Voisivat alkaa tehdä länsimaisesta kirjallisuudesat animeversioita. Mitään Sotaa & Rauhaa kun ei tosiaankaan jaksa kirjana kahlata läpi...
- Wonderweiss
Ite oon jokus miettyny, että Animorphs kirjoista (kuka vielä muistaa? :D) voisi saada hyvän aihion menestyksekkäälle shounen animelle.
- Anonyymi
TV Tokyon ja YLEn yhteistuotantoa.
- Anonyymi
Ei ole
- Anonyymi
Moi
- Anonyymi
Jos muumit ohjattiin Japanissa se ei tarkoita että se on anime
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433384Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan162545Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3672477Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811710- 861385
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541060SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs69966- 74915
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.25742Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4694