ceraton maalipinta

jylyppy

Pesinpä tossa ceraton. Konepeltiä jynssätessä huomasin noin 10 kpl 2-4 mm halkaisijaltaan olevia läiskiä joista oli pintamaali irronnut pois. Ihan kiva, johan on puoli vuotta ajettukin. Arkea odottelen, jotta pääsee deltaan käymään...

54

11238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onkohan_

Kiveniskemiltä nuo vaikuttavat...

• kivi

no heräähän ihmiset pikkuhiljaa katselemaan ceratojen maalipintaa Mulla on samanlaisia pilkkuja ympäri autoa.Auto ollu ajossa 4 kuukautta.Täytyisihän pinnan jotain kolhuja kestää.

• voi voi..

mitäs menette ostaa jotain korealaisia "hyviä"autoja! tyhmiä olette:(

• automerkki
        voi voi.. kirjoitti:

mitäs menette ostaa jotain korealaisia "hyviä"autoja! tyhmiä olette:(

Tietämättä sen enempää tuon ylläkuvatun jutun taustoista pyytäisin sinua nimeämään automerkin jonka maalipintaan ei tule kiveniskemiä. Menen heti kauppaan ja ostan sellaisen...

• voi voi..
        automerkki kirjoitti:

Tietämättä sen enempää tuon ylläkuvatun jutun taustoista pyytäisin sinua nimeämään automerkin jonka maalipintaan ei tule kiveniskemiä. Menen heti kauppaan ja ostan sellaisen...

tuossahan mainittiin ettei ne ole kiven iskemiä!

• itsestään tulleita
        voi voi.. kirjoitti:

tuossahan mainittiin ettei ne ole kiven iskemiä!

"Konepeltiä jynssätessä huomasin noin 10 kpl 2-4 mm halkaisijaltaan olevia läiskiä joista oli pintamaali irronnut pois", ihan selkeitä kiveniskemiä.

• ongelmia

muissakin Kioissa,maahantuojalla töissä ja ainakin Sorento on herkkä kiville. Ongelmaa tutkitaan,toivottavasti menee takuun piikkiin. Ja sinä voivoi tyyppi,painu muualle lätisemään idiotismejasi!

• Magentismies

Asiasta on yhden Magentis:n verran. Minusta D-A:sta saatuna auton maalipinta vaikutti pehmeältä, ja pari kiveniskemän jälkeä tuli sangen helposti, samoin jälkiä oven kahvoihin. 2 kuukauden ajelun jälkeen maalipinta tuntui huomattavasti kovemmalta, eikä uusia jälkiä ole tullut 10kk:n aikana. Olisikohan kuljetuksen aikaisella suojavahalla ja sen poistolla tekemistä maalin kovettumisreaktion kanssa. Etenkin kun autot kuulemma viedään suoraan maalaamosta vientiin. Se kauhea kysyntä.

• voi voi..

toivon vaan että moni lukee tän viestiketjun ja tajuaa olla ostamatta kiaa.. ja mikä siinä kiassa on niin hyvää että sellainen on pakko saada??? en ymmärrä en.

• haeppa
        voi voi.. kirjoitti:

toivon vaan että moni lukee tän viestiketjun ja tajuaa olla ostamatta kiaa.. ja mikä siinä kiassa on niin hyvää että sellainen on pakko saada??? en ymmärrä en.

Kirjoitappa tonne suomi24:n hakuun kiveniskemä ja hae viestejä kyseisellä hakusanalla (jos osaat)...siellä tulee valituksia tyyliin tojotan maalipinta ei kestä, mazdan maalipinta ei kestä, miksi ooppelissa niin paljon kiveniskemiä....tuntuu siltä että kiveniskemät ovat kaikkien automerkkien (jos korin päällysosa peltiä) ongelma... Niin, kyllähän kiassa paljon hyvää on,paljon.

• Magentismies
        voi voi.. kirjoitti:

Kerroppas mikä muu merkki tarjoaa sama ominaisuudet vastaavaan hintaan. En ainakaan minä löytänyt Magentis:a vastaavaa.

• hulkai

Sorenton metalliväri (beige) ei ainakaan ole erikoisen herkkä kiveniskemille.
        10000km ajetussa autossa ei ole yhtään kiveniskemän jälkeä.
        Tutkin konepellin ja auton etuosan erityisen huolella pesun jälkeen.

• Zippi

Et ole valitettavasti ensimmäinen keneltä on Kia:sta maali lähtenyt irtoilemaan.
      Tutulta on tila-autostaan lähtenyt maalit siihen malliin, että maahantuoja on luvannut maalauttaa auton takuuseen.
      Eikä auto ole vielä vuotta vanha.

Eihän maalivauriot tee autosta huonoa, mutta kyllähän se ostajakuntaa pelottaa.

• jylyppy

No enhän minä sitä mitenkään erityisemmin jynssännyt. Pesin vaan ihan käsipelissä letkuvedellä. Mutta siis, onhan selvää että joku kivi/nasta tms. noihin kohtiin on osunut. Mutta sitä minä en ymmärrä miten se niin ison palan maalia on pois vienyt. Yhtään noista en ole erikseen huomannut. Ja noiden määrä on kilsoihin ja ikään nähden aivan huima. Ei ole aiemmissa autoissani ollut vuosienkaan kuluttua. Kaikki noi pykimät siis konepellissä, muualta en löytänyt yhtään.

• Rane

Noin 10 kohtaa konepellissä isoimmat nuppineulan pään kokoisia . Kaikissa on nmennyt pintamaali rikki valkoinen pohjamaali näkyy . Kävin tänään näyttämässä Deltta Autossa Huoltopäälikkö otti valokuvia ja sanoi lähettävänsä maahantuojalle . Lupasi otttaa 2 päivän päästä yhteyttä.

• jylyppy

Tämä on tilanne deltan suhteen myös mulla. Mielenkiinnolla odotan vastinetta. Mulla on kyllä usea reilusti tota nuppineulanpäätä isompi roso. Hassua kun muualta en löydä yhtään. Luulisi että olisi paljon otollisemmassa kulmassa olevaa peltiä tarjolla.

• Rane

Yksi laikku on oikeassa lokarissa ja valkoinen maali loistaa pensa luukun reunasta sehän näyttää olevan muovia . Outoa jos on noin huono maalipinta niin minkähän näköinen Cerato on muutaman vuoden päästä . Ei uskalla edes ajatella .

• jylyppy

No katotaas mitä se maahantuoja sanoo. Muutenhan toi on hyvin kuljetellut. Jokseenkin pelolla kyllä muuten ajattelen auton maalipintaa tulevaisuudessa...

• kärsii

Totta on ,että maalipinnat kärsii kivien ja nastojen sinkoilusta.Itsellä Cerato ,parikuukautta käytössä ja pari "iskemää"
      konepeltissä.Sama ongelma oli edellisenkin auton kanssa , konepelti täysin "rokonarpinen"eikä se ollut Kia.
      Pitäisköhän palauttaa roiskeläpät pakollisiksi?
      Olen pannut merkille ,että moottoritiellä nopeuksien ollessa melko suuria ,niin sellaisen auton missä roiskeläpät ovat takanakin ,ei lennä läheskään yhtä paljon kiveä, eikä muutakaan irtonaista.Jos sitten lentää, niin ne kivet eivät kohoa kovin korkealle.Roiskeläpille arvostusta !

• murkkuikä

Huomasin saman,kuin moni muukin, että muutaman kuukauden ajon jälkeen konepelti on , kuin murrosikäisen naama täynnä pieniä "finnejä". Pitänee varmaan ostaa "meikkauskynä" jolla piilottelee näitä kiven iskeymiä aina ajon jälkeen.
      Muuten olen ceratooni tyytyväinen, mutta toden sanoakseni vähän hirvittää ajatus, että minkä näköinen auton konepelti on n. kolmen vuoden jälkeen. Saattaa hyvin olla,että punaisessa ceratossa on valkoinen konepelti, kun maalipinta on haihtunut maantielle. Ai,ai.

• Arnie
    • Rane

Tuli Deltta Autosta ilmoitus että maalaavat konepellin takuuseen .

• ei sovellu pohjoismaihin

Ajakoot Korealaiset itse niillä paskoilla

• Magentismies

Ei ole sentään niin pahoja ongelmia kuin eräissä Eurooppalaisissa ja Japanilaisissa autoissa tuon maalipuolen kanssa. Sveduista puhumattakaan.

• karavaanariko?

käytin tänään autoani automaalaamossa kolarin johdosta,mainitsin siinä sivussa konepellissäni olevasta pienestä nuppineulanpään kokoisesta jäljestä (maali lohjennut)niitä oli tasan 1 kappale koko autossa ,maalari sanoi että suomen teillä tulee näitä ihan jatkuvasti autoon kuin autoon ei niille mahda mitään ,autollani on ajettu 13000km ostin sen viime syksynä eli en olisi huolissani kian maalipinnasta! maalari ei muuten ollut delta-auton palkkalistoilla!

• Rose

Nää Ceraton jäljet konepellissä ovat erilaisia
        Siinä ei maali ole lohennut Vaan pintamaali on
        kuin hioutunut pois ja valkoinen pohjamaali näkyy
        Eli siihen ei ole kivi iskeytynyt vaan pohjamaalissa on ollut jotain roiske pisaroita
        johon pintmaali on tarttunut huonosti

• jukkis
        Rose kirjoitti:

Nää Ceraton jäljet konepellissä ovat erilaisia
        Siinä ei maali ole lohennut Vaan pintamaali on
        kuin hioutunut pois ja valkoinen pohjamaali näkyy
        Eli siihen ei ole kivi iskeytynyt vaan pohjamaalissa on ollut jotain roiske pisaroita
        johon pintmaali on tarttunut huonosti

Mulla on vuoden ollut auto ei yhtään maaliiskemää koko autossa,arvatkaappa miksei? Koska esim täällä hesassa autot ajaa helvetin likellä toisiaan siis perseessä kiinni ja tiellähän on soraa tai renkaasta irtoo nasta se kimpoaa takasen päin. Itse pidän muutenkin reilun välin seuraavaan jos edellä ajava jarruttaa ei tuu silloin niitä ketjukolareita.Se on mulla aina ollut tapana koskaan ei ole lasiin tullut mitään säröä eikä autoihin maalipintavikoja.Tottahan se kun nasta voimalla lähtee ja osuu peltiin kyllä se maali irtoaa.Muuten tällä palstalla jauhetaan aika juttua luulen että monella jokka autoa haukkuu ei itsellä ole ko autoa jostain kumman syystä tarvii vain lätissä tyhjää vaikka asiasta ei mitään tiedä.

• jylyppy
        jukkis kirjoitti:

Mulla on vuoden ollut auto ei yhtään maaliiskemää koko autossa,arvatkaappa miksei? Koska esim täällä hesassa autot ajaa helvetin likellä toisiaan siis perseessä kiinni ja tiellähän on soraa tai renkaasta irtoo nasta se kimpoaa takasen päin. Itse pidän muutenkin reilun välin seuraavaan jos edellä ajava jarruttaa ei tuu silloin niitä ketjukolareita.Se on mulla aina ollut tapana koskaan ei ole lasiin tullut mitään säröä eikä autoihin maalipintavikoja.Tottahan se kun nasta voimalla lähtee ja osuu peltiin kyllä se maali irtoaa.Muuten tällä palstalla jauhetaan aika juttua luulen että monella jokka autoa haukkuu ei itsellä ole ko autoa jostain kumman syystä tarvii vain lätissä tyhjää vaikka asiasta ei mitään tiedä.

Itsekkin pyrin pitämään välimatkaa edellä ajaviin. Aikaisempien autojen kanssa olen saanutkin maalipinnan ja ikkunat pysymään kunnossa. Kian kanssa sama ajotyyli ei tuottanut tulosta. Pakottaa uskomaan että maalipinnassa on jotain häikkää. Meillä täällä maalla mahtuu muutenkin ajeleen ihan omassa rauhassa poissa toisten hanurista. Ja nyt en siis puhu mitenkään yhdestä tai parista pienestä napsusta konepellissä...

• rose
        jylyppy kirjoitti:

Itsekkin pyrin pitämään välimatkaa edellä ajaviin. Aikaisempien autojen kanssa olen saanutkin maalipinnan ja ikkunat pysymään kunnossa. Kian kanssa sama ajotyyli ei tuottanut tulosta. Pakottaa uskomaan että maalipinnassa on jotain häikkää. Meillä täällä maalla mahtuu muutenkin ajeleen ihan omassa rauhassa poissa toisten hanurista. Ja nyt en siis puhu mitenkään yhdestä tai parista pienestä napsusta konepellissä...

Oletko käynny näyttämässä Deltta Autossa ?
        Ja mitä ne sano ?

• eeva

Mulla 12 000km ajettu Kia, moottoritiellä melkeinpä pelkästään ajelen ja konepelti aivan kamalan näköinen!!

Taidan mennä minäkin käymään liikkeessä, vaikka kyseisessä liikkeessä palvelu on surkeaa!!

• Arnie

...Ceratoko kyseessä?

Metalliväri vai tavallinen?

• Rod Pokes
        Arnie kirjoitti:

...Ceratoko kyseessä?

Metalliväri vai tavallinen?

Mortonki!

Itselläni on puoli vuotta ajettu Cerato. Metalliväri ja maalipinta kaikin puolin hienossa kunnossa. Olsiko maaliongelmat vain perusvärien puolella?

• Kian omistaja
        Rod Pokes kirjoitti:

Mortonki!

Itselläni on puoli vuotta ajettu Cerato. Metalliväri ja maalipinta kaikin puolin hienossa kunnossa. Olsiko maaliongelmat vain perusvärien puolella?

Mihis tuo perustuu et viat olisi pelkästään "perusväreissä" eikä täten ymmärtääkseni metalliväreissä...?

Itse kävin Kia Ceraton hakemassa Deltasta viime viikolla ja mainitsin et teillä on kuulemma mennyt konepeltien maalipintoja takuuseen. Myyjä MYÖNSI asian ja kysyi vain mistä olin kuullut. Ranen viesti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000620&posting=22000000015867764

Onneksi on viiden vuoden takuu...

• Arnie
        Kian omistaja kirjoitti:

Mihis tuo perustuu et viat olisi pelkästään "perusväreissä" eikä täten ymmärtääkseni metalliväreissä...?

Itse kävin Kia Ceraton hakemassa Deltasta viime viikolla ja mainitsin et teillä on kuulemma mennyt konepeltien maalipintoja takuuseen. Myyjä MYÖNSI asian ja kysyi vain mistä olin kuullut. Ranen viesti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000620&posting=22000000015867764

Onneksi on viiden vuoden takuu...

"Mihis tuo perustuu et viat olisi pelkästään "perusväreissä" eikä täten ymmärtääkseni metalliväreissä...?"

Onhan nuo erilaisia maaleja, joiden ominaisuuksissa pitäisi olla muutakin eroa kuin ulkonäkö (ja hintaero!). Muistaakseni tätä spekuloitiin joko tässä ketjussa tai www.khcf.org:in puolella. En ainakaan muista nähneeni, että metallivärisen konepellin tapauksessa olisi ollut tätä ongelmaa, mutta voin olla väärässä. En ole tätä keskustelua niin aktiivisesti seurannut.

• jope
        Arnie kirjoitti:

"Mihis tuo perustuu et viat olisi pelkästään "perusväreissä" eikä täten ymmärtääkseni metalliväreissä...?"

Onhan nuo erilaisia maaleja, joiden ominaisuuksissa pitäisi olla muutakin eroa kuin ulkonäkö (ja hintaero!). Muistaakseni tätä spekuloitiin joko tässä ketjussa tai www.khcf.org:in puolella. En ainakaan muista nähneeni, että metallivärisen konepellin tapauksessa olisi ollut tätä ongelmaa, mutta voin olla väärässä. En ole tätä keskustelua niin aktiivisesti seurannut.

kyllä samat oireet myös metallipinnassa , sorenton konepelti kun haulikolla ammuttu , kian maalipinnat liian kovia suomen olosuhteisiin lohkeaa liian helposti , tämän myntää myös maahantuoja

• jylyppy
        Arnie kirjoitti:

Kyllä ainakin mulla on metallivärin kohdalla ihan sama rokamaongelma. Konepelti menee takuuseen maalattavaksi. Auto metallipunainen.

• varmaan on
        jope kirjoitti:

kyllä samat oireet myös metallipinnassa , sorenton konepelti kun haulikolla ammuttu , kian maalipinnat liian kovia suomen olosuhteisiin lohkeaa liian helposti , tämän myntää myös maahantuoja

Tosiaan kyllä varmasti jotain ongelmaa joissain yksilöissä on ollut mutta esim. meikäläisen Magentiksessa ei ole mitenkään erityisen paljon noita hakkaamia, toki niitä on, mutta eikös niitä tule joka autoon, ja kaverin vastaavan ikäisessä "premium-autossa" näyttäisi olevan noin saman verran. Olisiko noin että Cerato kärsii tästä pahiten, ja pari Sorennon omistajaa on kai myös asiasta maininnut. Olisikohan keulan muotoilulla jotain asian kanssa tekemistä?

• kia lx

Onko kenenkään Ceratoa maalattu takuuseen ??
      Vai eikö maaliviat mene takuun piikkiin ...

• eeva

Eli konepellissä kymmenkunta kivenhakkaumaa, maalit veks!
        Ajettu 12000km...

Syylarin rikkoi kivi, hädintuskin näki syylarissa reikää!!

Otin maahantuojaan yhteyytä meilillä, josta soitettiin eilen.
        Saadaan eka huolto veloituksetta hyvityksena syylarista ja konepelti takuuseen!!;)

• jylyppy

Maanantaina jätetään Kia takuuseen maalattavaksi.

• kia lx
        jylyppy kirjoitti:

Maalaako ne pelkän konepellin ?
        Vai eikö sinulla ole muualla maalivikoja kuin konepellissä ? minulla on muutama täplä muuallakin .

• rose
        jylyppy kirjoitti:

kauanko maalaus kestää ?
        Saitko sijaisauton takuukorjauksen ajaksi ?

• jylyppy
        rose kirjoitti:

kauanko maalaus kestää ?
        Saitko sijaisauton takuukorjauksen ajaksi ?

Juu, ei ole yhtään haikkää muualla kuin konepellin maalissa. Saatiin auto operaation ajaksi ilman eri korvausta.

• Rane
        jylyppy kirjoitti:

Juu, ei ole yhtään haikkää muualla kuin konepellin maalissa. Saatiin auto operaation ajaksi ilman eri korvausta.

Mulle ei luvannu deltassa sijaisautoa veloituksetta maalauksen ajaksi .
        Miksihän eri käytäntö eri liikkeissä ???

• takia
        Rane kirjoitti:

..kun eri liikkeissä on eri heput töissä.

• jylyppy
        Rane kirjoitti:

Juu, olisin luullut olevan sama käytäntö kaikissa. Varmaan jotain laajempaakin ohjeistusta tulleen, kun kumminkin tämänkin verran näkyy olevan ongelmaa. En ala kuitenkaan nyt hehkutteleen vielä tai edes kertomaan sijaintia ennen kun homma on ohi. Uskoo kun näkee, eli huomenna...

• araba
        jylyppy kirjoitti:

Juu, olisin luullut olevan sama käytäntö kaikissa. Varmaan jotain laajempaakin ohjeistusta tulleen, kun kumminkin tämänkin verran näkyy olevan ongelmaa. En ala kuitenkaan nyt hehkutteleen vielä tai edes kertomaan sijaintia ennen kun homma on ohi. Uskoo kun näkee, eli huomenna...

on liukuva käsite Mun cerato oli 2vk maalauksessa,siitä maalattiin kaikki muu paitsi katto ja peräluukku

• Rane
        araba kirjoitti:

on liukuva käsite Mun cerato oli 2vk maalauksessa,siitä maalattiin kaikki muu paitsi katto ja peräluukku

Oliko toi maalausaika muka 2 viikkoa, miten siinä niin kauan meni . Vai tarkoititko 2 päivää ?

• Rane
        jylyppy kirjoitti:

No kerro sitten miten kävi
        ja montako päivää maalaus kesti

• harmi.
        Rane kirjoitti:

No kerro sitten miten kävi
        ja montako päivää maalaus kesti

Ikävää että Kiassakin on näitä maali ongelmia.Fordin heivasin jo maalivikojen takia hankintalistalta ja nyt lähti sitten Kia.
        On se kumma kun eivät osaa autoja maalata niin että ei heti tarvitse korjailla.
        Naapurilla 2004 mallinen Ford ja jo nyt maalaamolla.Yleensä ne ei kestä sitten korjattuinakaan kauaa kunnossa.
        Olen saanut tarpeekseni ruostuvista kotteroista"ollut vanhoja japseja"Nykyinen 7 vuotta vanha japsi on ruosteeton edelleen ja yhtä hyvä pitäisi saada tilalle kun nyt vaihdan.

• araba
        Rane kirjoitti:

Oliko toi maalausaika muka 2 viikkoa, miten siinä niin kauan meni . Vai tarkoititko 2 päivää ?

Auto oli 2 VIIKKOA maalausreissulla, siitä päätelleen liikkeen käyttämällä maalarilla on TOSI paljon töitä Ceratojen ym. autojen kans niin ja takas menee Tää oli ilmeisesti harjoittelu kerta... Laitan sulle suoraa postia jos käyt "toisilla sivuilla"

• Rane
        araba kirjoitti:

Auto oli 2 VIIKKOA maalausreissulla, siitä päätelleen liikkeen käyttämällä maalarilla on TOSI paljon töitä Ceratojen ym. autojen kans niin ja takas menee Tää oli ilmeisesti harjoittelu kerta... Laitan sulle suoraa postia jos käyt "toisilla sivuilla"

Laita vaan käyn kian sivuilla päivittäin ..

• Rane
        jylyppy kirjoitti:

Mitäs jylyppy sinun Ceratolle kuuluu ?

• jylyppy
        Rane kirjoitti:

Mitäs jylyppy sinun Ceratolle kuuluu ?

Käytin maalattavana, pois sain seuraavana päivänä. Tilalle saatiin ajoon samanlainen cerato. Jälki näytti hämärissä ihan hyvälle, nyt se on jo likanen ettei tiedä. Pitää tsiikailla tarkemmin kun pesee. Toisaalta sama, onhan tuota takuuta vieläkin. Jos pysyy paikoillaan olen ihan tyytyväinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe