MYT moottori mullistaa!

Sam

Se on pieni ja tehokas. Autoista tulee vihreämpiä, kuluttaa vähemmän polttoainetta, hyötykuormaa mahtuu enemmän, helpompi huoltaa, halvempi, kestävämpi, ei tarvitse vaihteistoa ym..
Tämä tulee muuttamaan elämän paremmaksi liikkumisen kannalta. Tämä on tulevaisuutta!

http://www.plug2work.com/angellabsllc/d/mytec.html

10

1450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saavat ensin tiivistys- ja lämmönsiirto-ongelmat ratkaistua, niin katsotaan sitten. Mitään kulutusta ratkaisevasti pienentävää ratkaisua en havainnut.

      Palotilan muoto saattaisi olla edullisempi kuin esim. Wankelilla, muut ongelmat ainakin samaa luokkaa.

      • Pörje

        Voimansiirto kahdella pienellä hammaspyörällä tarkoittaa aika lyhyttä käyttöikää ja miehekästä kalinaa.

        Kampikoneisto on toistaiseksi tasapainoittamaton, joka näkyy myös selvästi videossa, jossa konetta pyöritetään paineilmalla, ja tasapainotus vaatii vähän pohtimista, kanget kun ovat 4 kertaa kierroksen aikana eri etäisyydellä pyörintäkeskiöstä.

        Jäähdytysjarjestelmä puuttuu kokonaan.

        Kampikoneiston ja sylinterien voitelu on mysteeri, ja jälkimmäinen voi tuottaa harmaita hiuksia varsinkin dieselkäytössä.

        Kun nuo ja polttoaineen syöttöjärjestelmät ym liitetään pakettiin, niin 150 lb paino ja ulkomitatkin voivat olla jotain aivan muuta puhumattakaan valmistuskustannuksista esim Wankeliin verrattuna.

        Mäntien jäähdytyskin voi muodostua ongelmaksi, kun männän molemmilla puolilla tapahtuu perättäinen palaminen, varsinkin jos koneesta otetaan osaksikin niin suuria tehoja kuin lupaillaan.

        Ja vakuutteluista huolimatta tiivistysongelmat voivat todella olla kompastuskivenä, vaikka valmistuksessa päästäisi riittävään mittatarkkuuteen, niin ainakin sisäkehän liukurenkaiden välit laskevat sen verran läpi, ettå dieselkäyttöä sopii epäillä, puhumattakaan optimistisista arvioista mahdollisesta 60 puristussuhteesta, tai yleensäkään edes nykyisistä hyötysuhteista.

        Näitä samantapaisia "mullistavia keksintöjä" on aina silloin tällöin esillä.
        Yhteistä kaikille on ollut valtavat tulevaisuuden näkymät ja huikeat suoritusarvot, mutta kaikki ne ovat kadonneet viimeistään silloin kun sijoittajien mielenkiinto ja rahavirrat rupeavat tyrehtymään.

        Yleensä tilanne on se, että jos autotehtaat tai muut tahot näkevät edes hiukankin tulevaisuutta näille keksinnöille, niin ne ostetaan välittömästi pois kun ne saa vielä pikkurahalla, ei välttämättä omaan käyttöön vaan varmistamaan että kilpailija ei pääse hyötymään.


      • sitroen.
        Pörje kirjoitti:

        Voimansiirto kahdella pienellä hammaspyörällä tarkoittaa aika lyhyttä käyttöikää ja miehekästä kalinaa.

        Kampikoneisto on toistaiseksi tasapainoittamaton, joka näkyy myös selvästi videossa, jossa konetta pyöritetään paineilmalla, ja tasapainotus vaatii vähän pohtimista, kanget kun ovat 4 kertaa kierroksen aikana eri etäisyydellä pyörintäkeskiöstä.

        Jäähdytysjarjestelmä puuttuu kokonaan.

        Kampikoneiston ja sylinterien voitelu on mysteeri, ja jälkimmäinen voi tuottaa harmaita hiuksia varsinkin dieselkäytössä.

        Kun nuo ja polttoaineen syöttöjärjestelmät ym liitetään pakettiin, niin 150 lb paino ja ulkomitatkin voivat olla jotain aivan muuta puhumattakaan valmistuskustannuksista esim Wankeliin verrattuna.

        Mäntien jäähdytyskin voi muodostua ongelmaksi, kun männän molemmilla puolilla tapahtuu perättäinen palaminen, varsinkin jos koneesta otetaan osaksikin niin suuria tehoja kuin lupaillaan.

        Ja vakuutteluista huolimatta tiivistysongelmat voivat todella olla kompastuskivenä, vaikka valmistuksessa päästäisi riittävään mittatarkkuuteen, niin ainakin sisäkehän liukurenkaiden välit laskevat sen verran läpi, ettå dieselkäyttöä sopii epäillä, puhumattakaan optimistisista arvioista mahdollisesta 60 puristussuhteesta, tai yleensäkään edes nykyisistä hyötysuhteista.

        Näitä samantapaisia "mullistavia keksintöjä" on aina silloin tällöin esillä.
        Yhteistä kaikille on ollut valtavat tulevaisuuden näkymät ja huikeat suoritusarvot, mutta kaikki ne ovat kadonneet viimeistään silloin kun sijoittajien mielenkiinto ja rahavirrat rupeavat tyrehtymään.

        Yleensä tilanne on se, että jos autotehtaat tai muut tahot näkevät edes hiukankin tulevaisuutta näille keksinnöille, niin ne ostetaan välittömästi pois kun ne saa vielä pikkurahalla, ei välttämättä omaan käyttöön vaan varmistamaan että kilpailija ei pääse hyötymään.

        GM:kin ostaa vain kilpailijoilta pois sen Saabin keksinnön muuttuvapuristussuhteisesta moottorista. Oli sen verran uskottavan tuntuinen keksintö, että öljyteollisuuden miljoonille olisi tullut pikku lovi, jos olisi päästetty tuotantoon...


      • grty
        sitroen. kirjoitti:

        GM:kin ostaa vain kilpailijoilta pois sen Saabin keksinnön muuttuvapuristussuhteisesta moottorista. Oli sen verran uskottavan tuntuinen keksintö, että öljyteollisuuden miljoonille olisi tullut pikku lovi, jos olisi päästetty tuotantoon...

        rakenne koko vimputtimessa...ei lyö leiville, sitäpaitsi GM ei ole öljy-yhtiö, ja toisaalta saahan puristuksia muutettua muutenkin... ahtimella ja paljon helpommin


      • grty kirjoitti:

        rakenne koko vimputtimessa...ei lyö leiville, sitäpaitsi GM ei ole öljy-yhtiö, ja toisaalta saahan puristuksia muutettua muutenkin... ahtimella ja paljon helpommin

        monimutkainen Saabin patentti. Muuttuva puristussuhde ja turbo ovat yhtä paljon samoja asioita kuin kirahvi ja alligaattori.

        Autotehtaitten ja öljy-yhtiöitten yhteispelin ei pitäisi olla kenellekään yllätys eikä tuntematon asia. Ei muuten tehtäisi tahallaan näin epätaloudellisia autoja. Suuri kulutus tuo paljon rahaa öljy-yhtiöille ja kyllä siitä mieluisen auton tekijällekin siivu riittää...


      • Sam
        Pörje kirjoitti:

        Voimansiirto kahdella pienellä hammaspyörällä tarkoittaa aika lyhyttä käyttöikää ja miehekästä kalinaa.

        Kampikoneisto on toistaiseksi tasapainoittamaton, joka näkyy myös selvästi videossa, jossa konetta pyöritetään paineilmalla, ja tasapainotus vaatii vähän pohtimista, kanget kun ovat 4 kertaa kierroksen aikana eri etäisyydellä pyörintäkeskiöstä.

        Jäähdytysjarjestelmä puuttuu kokonaan.

        Kampikoneiston ja sylinterien voitelu on mysteeri, ja jälkimmäinen voi tuottaa harmaita hiuksia varsinkin dieselkäytössä.

        Kun nuo ja polttoaineen syöttöjärjestelmät ym liitetään pakettiin, niin 150 lb paino ja ulkomitatkin voivat olla jotain aivan muuta puhumattakaan valmistuskustannuksista esim Wankeliin verrattuna.

        Mäntien jäähdytyskin voi muodostua ongelmaksi, kun männän molemmilla puolilla tapahtuu perättäinen palaminen, varsinkin jos koneesta otetaan osaksikin niin suuria tehoja kuin lupaillaan.

        Ja vakuutteluista huolimatta tiivistysongelmat voivat todella olla kompastuskivenä, vaikka valmistuksessa päästäisi riittävään mittatarkkuuteen, niin ainakin sisäkehän liukurenkaiden välit laskevat sen verran läpi, ettå dieselkäyttöä sopii epäillä, puhumattakaan optimistisista arvioista mahdollisesta 60 puristussuhteesta, tai yleensäkään edes nykyisistä hyötysuhteista.

        Näitä samantapaisia "mullistavia keksintöjä" on aina silloin tällöin esillä.
        Yhteistä kaikille on ollut valtavat tulevaisuuden näkymät ja huikeat suoritusarvot, mutta kaikki ne ovat kadonneet viimeistään silloin kun sijoittajien mielenkiinto ja rahavirrat rupeavat tyrehtymään.

        Yleensä tilanne on se, että jos autotehtaat tai muut tahot näkevät edes hiukankin tulevaisuutta näille keksinnöille, niin ne ostetaan välittömästi pois kun ne saa vielä pikkurahalla, ei välttämättä omaan käyttöön vaan varmistamaan että kilpailija ei pääse hyötymään.

        ole se ainoa mikä tarvitsee polttomoottoreita. Ensimmäiseksi tullaan näkemään tuollainen moottori sähkögeneraattoreissa, punppuasemilla, laivoissa ym. piensarja tuotteissa. Sitten kun se on testattu kentällä toimivaksi noissa muissa olosuhteissa niin autonvalmistajat tulevat kiinnostumaan siitä.
        Mahdollisesti ovat jo ratkaisseet kaikki mielestäsi ongelmalliset jutut. Jotkut näkevät tuollaiset ongelmat ylipääsemättöminä probleemina ja toiset pelkästään mielenkiintoisina haasteina.


      • Sam
        sitroen kirjoitti:

        monimutkainen Saabin patentti. Muuttuva puristussuhde ja turbo ovat yhtä paljon samoja asioita kuin kirahvi ja alligaattori.

        Autotehtaitten ja öljy-yhtiöitten yhteispelin ei pitäisi olla kenellekään yllätys eikä tuntematon asia. Ei muuten tehtäisi tahallaan näin epätaloudellisia autoja. Suuri kulutus tuo paljon rahaa öljy-yhtiöille ja kyllä siitä mieluisen auton tekijällekin siivu riittää...

        hybridiautot oikein sopii tuohon autotehtaitten ja öljy-yhtiöitten yhteispeliin?

        "Autotehtaitten ja öljy-yhtiöitten yhteispelin ei pitäisi olla kenellekään yllätys eikä tuntematon asia. Ei muuten tehtäisi tahallaan näin epätaloudellisia autoja. Suuri kulutus tuo paljon rahaa öljy-yhtiöille ja kyllä siitä mieluisen auton tekijällekin siivu riittää... "

        Tuo juttu on palkkää vasemmistopropagandaa.
        Kun polttoaine on halpaa niin kuluttaja ei välitä auton kulutuksesta, vaan turvallisuudesta ja yleellisyydestä. Nyt kun polttoaineen hinta on korkea, niin kuluttajat ostavat mielummin vähän kuluttavia autoja. Tämä nähtiin jenkeissä öljypulan aikaan muistaakseni 1974 siirtymisenä jenkkiraudoista riisikuppeihin ja nytten se näkyy SUVien myynnin laskussa ja hybridien myynti buumina.


    • eri variaatioita

      polttomoottorista on nähnyt päivänvalon. Siitä huolimatta perinteinen kampikoneisto/mäntämoottori porskuttaa edelleen.
      Luulen että näin on hamaan polttomoottorin loppuun asti.

      Olkoonpa versio tai keksintö mikä tahansa ja hyvinkin edistyksellinen, niin koko nykyisen moottori instruktuurin muuttaminen olisi hurja mullistus johon kukaan autovalmistaja ei yksin lähde, ja laaja yhteistyö ei tule kysymykseen, kun ei ole päästy sopimukseen pienemmistäkään asioista. *)

      Otetaampa esimerkki vaikka lohkon koneistamisesta. Jos arvioidaan että maailmalla on 10 000 automaattikoneistuskeskusta jolla voidaan valmistaa valuaihiosta perinteisen mootorin lohko, niin Wankelmoottorin koneistamiseen soveltuvia on 15 . Nämä luvut on tietenkin heitetty hatusta mutta jokainen voi kuvitella kuinka laajoista asioista on kysymys.


      *) Tupakansytytin pistoke on iso ja epäkäytännöllinen virran ulosotto. Jo kauan sitten olisi ollut tarvetta varustaa autot kompaktilla, varmalla ja standardisoidulla pistokkeella joka olisi ollut nimenomaan virran ulosottoa varten. Mallista ei autonvalmistajat kuitenkaan koskaan päässeet sopimukseen. Niimpä edelleen puhelimen laturit työnnetään "tupakansytyttimeen"

      • sytytinhän

        On jo itsessään standardi.. ja soveltuu tarkoitukseen hyvin.


      • Pörje

        " " Lukematon määrä eri variaatioita polttomoottorista on nähnyt päivänvalon. Siitä huolimatta perinteinen kampikoneisto/mäntämoottori porskuttaa edelleen.
        Luulen että näin on hamaan polttomoottorin loppuun asti. " "

        Tuo väite on helppo allekirjoittaa, mutta perusteluista voi keskustella.

        Nykyisissä mäntämoottoreissa palotapahtuma on saatu aika hyvin hallintaan, ja kokonaishyötysuhde liikkuu alueella jossa sen parantaminen on lähinnä marginaalista ja millään muulla menetelmällä, ainakaan toistaiseksi ei polttoaineesta saada kohtuullisilla kustannuksilla ilman hukkalämmön talteenottoa enempää irti.

        Tuo tarkoitti siis dieselmoottoria.

        Bensiinimoottoreissa olisi kehittämisen varaa paljonkin, mutta käytössä oleva polttoaine ja katalysaattoripakko ( nimenomaan katalysaattoripakko, ei pitoisuusrajat) on jumittanut tilanteen yli 20 vuoden takaiselle tasolle.

        Koneistuslinjoista se, että nykyäänkin koneistetaan mitä kummallisemman muotoisia moottoreita ja hyvinkin pieniä sarjoja, eikä koneistuslinjan muutos edes kustannustekijänä ole ylipääsemätön.

        Muu infrastruktuuri, kuten alihankintaverkostot ym vaativat jo kyllä enemmän aikaa ja tupakointia.

        Mutta sittenkin suurin syy taitaa olla, että kustannuksia säästävää tai niin paljon selviä etuja tarjoavaa ratkaisua, jonka eteen kukaan uskaltautuisi asettaa osaavan autonvalmistajan maineensa, ei vielä ole löytynyt.

        Kilpailutilanne on kyllä sellainen, että jopa pieniä sarjoja erikoisuuksia valmistetaan tappiolla, mikäli katsotaan edes hiukan saavutettavan markkinahyötyä imagopuolelta.

        Ehkä parhaana esimerkkinä jo kornisti yliampuva VW-konsernin panostus, pyrkimyksenä vain pyristellä kansanautojen tekijästä uskottavaksi laatuautojen valmistajaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mieleni harhailee sinussa

      Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

      Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

      hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

      "Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

      Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

      Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

      Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

      Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

      paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

      En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe