"Keskusteluissa ei saa linkittää tiedostoihin tai sivuille, jotka sisältävät ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa." -moderaattori
Jokunen viikko sitten tällä palstalla oli linkki oikeaoppiseen lihateurastamoon. Linkki hävisi niin pian, että en ehtinyt selvittää varsinaisen kohteen taustoja. Olettaisin linkin laittajan kuitenkin halunneen kiinnittää huomita siihen, miten eläimiä kohdellaan.
Ihmisten väkivaltaista kohtelua on viime kuukausina esiintynyt erityisesti islamilaisista maista tulleissa uutiskuvissa. On väkivaltaa muuallakin, mutta ei niin järjestäytynyttä.
Maailman ongelmat eivät katoa sillä, että moderaattori kieltää niistä kertomisen. Järkevämpää olisi pohdiskella keinoja väkivallan syiden poistamiseksi.
Ovatko uutissisivutkin kiellettyjä
23
801
Vastaukset
Et siis pidä järjestäytyneenä väkivaltana vaikkapa
- Serbian yritystä tehdä kansanmurha Bosniassa
- USAn hyökkäämistä Irakiin valheellisin perustein ja vastoin kansainvälistä oikeutta sekä maan miehittämistä vuosikausiksi
- Ruandan kansanmurhaa, jossa miljoona ihmistä tapettiin lyhyessä ajassa
- Kiinan harjoittamaa Tiibetin kansan kulttuurin järjestelmällistä tuhoamista
- Venäjän Tšetšeniassa parhaillaan jatkamaa kansanmurhaa, jossa suuri osa tsetseeneistä on jo tapettu
- Kongossa käytävää jatkuvaa terrorisotaa, joka on aiheuttanu maailman tämän hetken pahimpana pidetyn humanitäärisen kriisin
- Koska nuoren ihmisen muisti on niin lyhyt, lienee turha kuvailla tarkemmin USAn harjoittamia toimia Indokiinassa (4 miljoonaa kuollutta), Ranskan toimia Algeriassa (ainakin 1 miljoonaa kuollutta), USAn tukeman Pol Potin hirmuhallitusta Kambotsassa, rotusortoa Etelä-Afrikassa, Tamilitiikeireitten itsemurhapommituksia Sri Lankassa...
>>Ihmisten väkivaltaista kohtelua on viime kuukausina esiintynyt erityisesti islamilaisista maista tulleissa uutiskuvissa. On väkivaltaa muuallakin, mutta ei niin järjestäytynyttä.>>- ihmettelevä
Jos norsu riehuu posliinikaupassa, niin se on vähän niinkuin maanjäristys ja tuhotulva. Jonkun vain pitäisi laittaa norsulle isommat kettingit, mutta kun tuo sirkustirehtööri Kofi Annan on hieman liian kesy. Tietysti, jos jenkit vaihtavat norsun aasiin, niin tilanne voi hieman rauhoittua.
Mutta norsu riehumassa ei tarkoita sitä, että kaupanmyyjien pitäisi käydä sotaa keskenään tai ainakaan asiakkaitten kanssa.
Sitä paitsi minä viittasin uutisiin. Esimerkiksi Irakissa kovimmat taistelut on käyty kahden islam-suuntauksen välillä. Jenkithän eivät ole kelvaneet enää edes kohteiksi. Muutoin olen kyllä samaa mieltä, että jenkit ovat väärällä mantereella.
-
Tiibetistä, Tsetseniasta ja Ruandasta ei ole tullut viime aikoina uutiskuvia. Kongossa kukaan ei edes väitä olevansa uskonnon asialla.
Ensimmäinen TV-sota Indo-Kiinassa ei oikein vielä näkynyt suomalaisissa ruuduissa.
Sen sijaan islamilaisen maailman "rauhanomainen" reagointi muutamaan tyhmään pilakuvaan kuukausi sitten näkyi oikein hyvin. ihmettelevä kirjoitti:
Jos norsu riehuu posliinikaupassa, niin se on vähän niinkuin maanjäristys ja tuhotulva. Jonkun vain pitäisi laittaa norsulle isommat kettingit, mutta kun tuo sirkustirehtööri Kofi Annan on hieman liian kesy. Tietysti, jos jenkit vaihtavat norsun aasiin, niin tilanne voi hieman rauhoittua.
Mutta norsu riehumassa ei tarkoita sitä, että kaupanmyyjien pitäisi käydä sotaa keskenään tai ainakaan asiakkaitten kanssa.
Sitä paitsi minä viittasin uutisiin. Esimerkiksi Irakissa kovimmat taistelut on käyty kahden islam-suuntauksen välillä. Jenkithän eivät ole kelvaneet enää edes kohteiksi. Muutoin olen kyllä samaa mieltä, että jenkit ovat väärällä mantereella.
-
Tiibetistä, Tsetseniasta ja Ruandasta ei ole tullut viime aikoina uutiskuvia. Kongossa kukaan ei edes väitä olevansa uskonnon asialla.
Ensimmäinen TV-sota Indo-Kiinassa ei oikein vielä näkynyt suomalaisissa ruuduissa.
Sen sijaan islamilaisen maailman "rauhanomainen" reagointi muutamaan tyhmään pilakuvaan kuukausi sitten näkyi oikein hyvin....ja suurimittainen järjestäytynyt väkivalta ole niin mediaseksikkäitä kuin mielenosoitukset vaikkapa Lähi-idässä eivätkä sitäpaiutsi liity yhtä voimakkaasti suurten mahtien öljy-etuihin kuin . Joten oikeassa olet:
"Tiibetistä, Tsetseniasta ja Ruandasta ei ole tullut viime aikoina uutiskuvia. Kongossa kukaan ei edes väitä olevansa uskonnon asialla."
- Kongossa muuten ollaan milloin milläkin asialla. Ja Lähi-idässä jylläävät hyvin olennaisesti etniset ja poliittiset ristiriidat, henkilökohtainen vallanhimo, öljynjanoisten mahtien sekaantuminen asioihin (Irakin miehitys, sotilastukikohtasaartorengas, alueen valtioiden uhkailu jne.), Israelin-Palestiinan kriisi ynnä monet muut varsin tavalliset joskaan eivät siksi valitettavammat seikat, jotka ovat saaneet uskonnon sokerikuorrutuksen. Tästä on muun muassa kysymys Irakissa. Jenkit toki ovat myös kohteena, mutta kykenevät ylivoimaisilla sotavoimillaan puolustamaan itseään maassa, jota miehittävät.
- Sinänsä tyhmät mielenosoitukset sinänsä tyhmistä kuvista olivat ilmeisen mediaseksikkäitä myös. Aihetta on kieltämättä lypsetty kummallakin puolen varsin runsaasti.
Mitä Kofi Annaniin tulee, hänellä ei ole käytössään supervalta-asevoimia eikä ydinaseita. Norsulla on ja se on sirkustirehtöörin huomioitava.- Aabra-ham rakas
edellinen kirjoittaja halusikin keskustella sillä kertaa eläinten hyvästä teurastustavasta, ei koko maailman pahuudesta yhdellä kertaa. Mutta sinä teet tyhjäksi kaikki aloitukset, näillä vakioviesteilläsi. Vuolas verbaliikkasi ei pure enää minuun, et näköjään osaa kirjoittaa mitään muuta, vahinko!
- Eihän?
Aloittaja kirjoitti:
>Ihmisten väkivaltaista kohtelua on viime kuukausina esiintynyt erityisesti islamilaisista maista tulleissa uutiskuvissa. On väkivaltaa muuallakin, mutta ei niin järjestäytynyttä.>
Aapo vastasi mm.:
>Et siis pidä järjestäytyneenä väkivaltana vaikkapa
- USAn hyökkäämistä Irakiin valheellisin perustein ja vastoin kansainvälistä oikeutta sekä maan miehittämistä vuosikausiksi
- Venäjän Tšetšeniassa parhaillaan jatkamaa kansanmurhaa, jossa suuri osa tsetseeneistä on jo tapettu
- Kongossa käytävää jatkuvaa terrorisotaa plaa plaa>
Itselleni joukossa oli pari outoa tapahtumaa joten saisinko jonkinlaisen linkin koskien näitä viime kuukausina tapahtuneita:
- Serbian tekemää kansanmurhaa Bosniassa
- Ruandan kansanmurhaa
vai oliko kyseessä taas vain liika innostuminen a la Leopold? - Eihän?
Eihän? kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
>Ihmisten väkivaltaista kohtelua on viime kuukausina esiintynyt erityisesti islamilaisista maista tulleissa uutiskuvissa. On väkivaltaa muuallakin, mutta ei niin järjestäytynyttä.>
Aapo vastasi mm.:
Itselleni joukossa oli pari outoa tapahtumaa joten saisinko jonkinlaisen linkin koskien näitä viime kuukausina tapahtuneita:
- Ruandan kansanmurhaa
vai oliko kyseessä taas vain liika innostuminen a la Leopold?Huomasinkin vasta että kyseessähän olikin vain yritys siirtää keskustelu pois eläinrääkkäyksenä pidettävästä teurastustavasta, joten unohda kysymys.
Eihän? kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Aapo vastasi mm.:
- Ruandan kansanmurhaa
vai oliko kyseessä taas vain liika innostuminen a la Leopold?...aikaperspektiivini oli tosiaan hieman pitempi kuin kommentoimassani kirjoituksessa. Tässä tapauksessa se yklsi nykyhetken hirmutöistä hirmutöihin jopa muutama vuosikymmentä taaksepäin.
Mitä eläinrääkkäykseen tulee, kirjoitin asiasta samassa ketjussa toisaalla. Tässä puutuin yhteen kohtaan kirjoittajan tekstistä.
>>vai oliko kyseessä taas vain liika innostuminen a la Leopold?>>
Viitannet yhteen maailmanhistorian julmimmista ja suurimittaisimmista kansanmurhista, johon syyllistyi Belgian kuninkaan Leopold II:n johtama liikemiesryhmittymä? - Taisi olla pikku juttu näkökulmastasi.
- itse..,
Tällä palstalla ei islamia saa kuvata väkivaltaiseksi. Sitä voi kokeilla laatimalla viestin eriasteisena kuvauksena islamin väkivallasta. Jossain tulee raja vastaan missä viesti poistetaan. Tein sen kokeen noin tunti sitten. Islamia ei saa kuvata väkivaltaiseksi uskonnoksi.
- Gohar
...poistoon oli kylläkin reilu miljardin ihmisen nimittely ja leimaaminen mielenvikaisiksi ja hulluiksi, jos nyt puhumme samasta viestistä.
- ihmettelevä
Sen verran, kun olen ehtinyt Koraanin suomennosta lukemaan, en ole löytänyt sieltä suoranaisia väkivaltakehotuksia. Siis uskonto ei lähtökohtaisesti ole sotaan yllyttävä.
Mutta TV-kuvat joidenkin keskeisten imaamien saarnoista kyllä viittaavat muuhun, ainakin toivetasolla. Kansaa mobiliroidaan nimen omaan jyrkkiin kannaottoihin ja väkivaltaiseen reagoimiseen.
Ehkä Suomen rauhallisuus johtuu siitä, että yksi uskonto kattaa 90% väestöstä. Ja enemmistö myös islaminuskoisista oletettavasti hyötyy enemmän nykytilasta, kuin uskonsodan saarnaamisesta.
Siitä huolimatta islam on maailmanuskonto, jonka keskeisin paikka on Mekka. - Hadith
ihmettelevä kirjoitti:
Sen verran, kun olen ehtinyt Koraanin suomennosta lukemaan, en ole löytänyt sieltä suoranaisia väkivaltakehotuksia. Siis uskonto ei lähtökohtaisesti ole sotaan yllyttävä.
Mutta TV-kuvat joidenkin keskeisten imaamien saarnoista kyllä viittaavat muuhun, ainakin toivetasolla. Kansaa mobiliroidaan nimen omaan jyrkkiin kannaottoihin ja väkivaltaiseen reagoimiseen.
Ehkä Suomen rauhallisuus johtuu siitä, että yksi uskonto kattaa 90% väestöstä. Ja enemmistö myös islaminuskoisista oletettavasti hyötyy enemmän nykytilasta, kuin uskonsodan saarnaamisesta.
Siitä huolimatta islam on maailmanuskonto, jonka keskeisin paikka on Mekka.Sen verran, kun olen ehtinyt Koraanin suomennosta lukemaan, en ole löytänyt sieltä suoranaisia väkivaltakehotuksia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hadith - itse..,
Gohar kirjoitti:
...poistoon oli kylläkin reilu miljardin ihmisen nimittely ja leimaaminen mielenvikaisiksi ja hulluiksi, jos nyt puhumme samasta viestistä.
Valehtelet taas. Minä kirjoitin islamin uskonnosta. Miljardista ihmisestä en ole kirjoittanut.
Asia pitäisi olla varsin selvä. Minä teen eron oppien ja ihmisten välillä. Se olisi sinunkin syytä oppia. - .....
Hadith kirjoitti:
Sen verran, kun olen ehtinyt Koraanin suomennosta lukemaan, en ole löytänyt sieltä suoranaisia väkivaltakehotuksia.
http://en.wikipedia.org/wiki/HadithSitten koraanin lukeminen sinulta....
itse.., kirjoitti:
Valehtelet taas. Minä kirjoitin islamin uskonnosta. Miljardista ihmisestä en ole kirjoittanut.
Asia pitäisi olla varsin selvä. Minä teen eron oppien ja ihmisten välillä. Se olisi sinunkin syytä oppia.oletko harras kristitty?
- aey'
ihmettelevä kirjoitti:
Siitä huolimatta islam on maailmanuskonto, jonka keskeisin paikka on Mekka.>>Sen verran, kun olen ehtinyt Koraanin suomennosta lukemaan, en ole löytänyt sieltä suoranaisia väkivaltakehotuksia. Siis uskonto ei lähtökohtaisesti ole sotaan yllyttävä.
Et sinä tuollaista johtopäätöstä voi tuosta tehdä. Oikea johtopäätös on, että et ole lukenut tarpeeksi Koraania ja hadihtejä.
Minulla ei ole nyt heti kaikkia todisteita tajottavana. Niitä pitäisi lukea enemmän. Lisäksi pitäisi lukea englanniksi. Kaikkea ei löydy suomeksi.
Minulla on koneessa suuret määrät osoitteita. Luetko enlanniksi? - itse..,
karvapää kirjoitti:
oletko harras kristitty?
Käytä oikeaa puhuttelua.
- ihmettelevä
aey' kirjoitti:
>>Sen verran, kun olen ehtinyt Koraanin suomennosta lukemaan, en ole löytänyt sieltä suoranaisia väkivaltakehotuksia. Siis uskonto ei lähtökohtaisesti ole sotaan yllyttävä.
Et sinä tuollaista johtopäätöstä voi tuosta tehdä. Oikea johtopäätös on, että et ole lukenut tarpeeksi Koraania ja hadihtejä.
Minulla ei ole nyt heti kaikkia todisteita tajottavana. Niitä pitäisi lukea enemmän. Lisäksi pitäisi lukea englanniksi. Kaikkea ei löydy suomeksi.
Minulla on koneessa suuret määrät osoitteita. Luetko enlanniksi?Englanti on vahvin kieleni äidinkielen jälkeen. Myös ruotsia ymmärrän, mutta en käytä.
- Pato_Donaldo
Gohar kirjoitti:
BBC:n uutislinkin jossa kerrotaan HALAL-teurastuksesta ? Hävettääkö se sinua se tapa teurastaa ? Ihmettelen.
- Pato_Donaldo
"ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa." -moderaattori"
Eikös elävältä eläimeltä kurkun katkaiseminen ole juuri väkivaltaa ? Miksi islam sallii sen ?
Liha maistuu lihalta oli se "pyhitetty" tai ei....meidän humaani kulttuurimme sallii metsästyksen, koe-eläinlaboratoriot ja turkistarhauksen?
- Pato_Donaldo
Aabra-ham kirjoitti:
...meidän humaani kulttuurimme sallii metsästyksen, koe-eläinlaboratoriot ja turkistarhauksen?
kuulun niin luoti on luoti ja tapaa heti. Eläin ei kidu.
Tarha-ketutkin tapetaan nopeasti, rääkkäämättä.
Koelaboratorioista en tiedä hölkkäsen pöläystä,
mutta siellähän tehdään arvokasta työtä esim. lääkkeitä testaamalla ? Haluaisitko sinä olla lääketestaavana henkilönä ? Tuskin.
Vastauksesi oli muuten tyypillinen suomalainen vänkä-jäärävastaus: pää-asia että vaan on eri mieltä ;)
Et osaa etkä pysty perustelemaan miksi elävältä olennolta leikataan kurkku poikki jotta liha olisi "pyhitetyn parempaa" ? Vai pystytkö ?
Take your best shot, aapo. Pato_Donaldo kirjoitti:
kuulun niin luoti on luoti ja tapaa heti. Eläin ei kidu.
Tarha-ketutkin tapetaan nopeasti, rääkkäämättä.
Koelaboratorioista en tiedä hölkkäsen pöläystä,
mutta siellähän tehdään arvokasta työtä esim. lääkkeitä testaamalla ? Haluaisitko sinä olla lääketestaavana henkilönä ? Tuskin.
Vastauksesi oli muuten tyypillinen suomalainen vänkä-jäärävastaus: pää-asia että vaan on eri mieltä ;)
Et osaa etkä pysty perustelemaan miksi elävältä olennolta leikataan kurkku poikki jotta liha olisi "pyhitetyn parempaa" ? Vai pystytkö ?
Take your best shot, aapo.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998616Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1682951- 141321
- 761018
- 66974
- 25936
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61923- 55913
- 64862
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73844