Osaako kukaan kertoa, missä voisi teettää topatun sängynpäädyn. Haluaisin samanlaisen sängynpeitonkin. Verhoiluliikkeisiin on pitkät jonot, onko muita vaihtoehtoja?
Topattu sängynpääty
19
10379
Vastaukset
- aaaa
saat päädyn kun teet itse!!
lastulevyä sopiva pala, hio reunoista karheus hiekkapaperilla, osta mieluisaa kangasta ja vaahtomuovia,leikkaa v.muovi levyn kokoiseksi,
nido kangas ja v.muovi levyn taustaan.
Itse tein, ostinkin lakanan 5E, vaahtomuovi 35E levy (ukko osti, E?) Lakanajämistä vielä pari tyynynpäällistä..
kaupassa päädyt maksavat alk. 170E ..verhoilufirmat???- Suosittelen_minäkin
Kyllä, kannattaa tehda itse. Kokemusta on tällaisesta. Malleja löytyy netistä, katso vaikka http://images.google.fi/images?svnum=10&hl=fi&lr=&q=upholstered headboard
- VOIKO OLLA NÄIN SURK
Mutta MIKSEI näitä topattuja, napitettuja, hienoja, sisustuksellisia sängynpäätyjä myydä Suomessa, vaan kaikki vain tarjoaa DIY:a ja jotain blogikuvia oman käden tuotoksista? Herran jestas, ei voi olla mahdotonta tuoda Kaukoidästä näitä, tai tehdä vaikka itse myyntiin: vaneri, superloni ja kangas/keinonahka/tms. ja napit. Vaaditaan vähän verhoilutaitoja, that's it.
Jälleen kerran ETSIN näitä, ja tupsahdin tällaiseen ketjuun googlettamalla. Eli todella köyhää on tarjonta! Ihmettelen, miten Britanniassa voidaan topattuja päätyjä myydä muutaman kympin (£) hintaan ja joskus jopa toimitus on Manner-Britanniaan ilmainen. Täysin käsittämätön logiikka vallitsee joko siellä tai täällä!
Luultavasti neuvottelemalla toimituksen yksityiskohdat voisi tilata ulkomailtakin, esim. Briteistä, mutta tuntuu niin turhauttavalta. (Mut kun Ikea nyhtää päätynsä rahdista saman verran fyrkkaa kuin tuote maksaa eli n. 150 e, ei taitaisi kalliimmaksikaan tulla). - EATA?
VOIKO OLLA NÄIN SURK kirjoitti:
Mutta MIKSEI näitä topattuja, napitettuja, hienoja, sisustuksellisia sängynpäätyjä myydä Suomessa, vaan kaikki vain tarjoaa DIY:a ja jotain blogikuvia oman käden tuotoksista? Herran jestas, ei voi olla mahdotonta tuoda Kaukoidästä näitä, tai tehdä vaikka itse myyntiin: vaneri, superloni ja kangas/keinonahka/tms. ja napit. Vaaditaan vähän verhoilutaitoja, that's it.
Jälleen kerran ETSIN näitä, ja tupsahdin tällaiseen ketjuun googlettamalla. Eli todella köyhää on tarjonta! Ihmettelen, miten Britanniassa voidaan topattuja päätyjä myydä muutaman kympin (£) hintaan ja joskus jopa toimitus on Manner-Britanniaan ilmainen. Täysin käsittämätön logiikka vallitsee joko siellä tai täällä!
Luultavasti neuvottelemalla toimituksen yksityiskohdat voisi tilata ulkomailtakin, esim. Briteistä, mutta tuntuu niin turhauttavalta. (Mut kun Ikea nyhtää päätynsä rahdista saman verran fyrkkaa kuin tuote maksaa eli n. 150 e, ei taitaisi kalliimmaksikaan tulla).(Eikä Ikean päädyt tietenkään ole topattuja.)
- Kiinan halpatuontia?
Luultavasti neuvottelemalla toimituksen yksityiskohdat voisi tilata ulkomailtakin, esim. Briteistä, mutta tuntuu niin turhauttavalta. (Mut kun Ikea nyhtää päätynsä rahdista saman verran fyrkkaa kuin tuote maksaa eli n. 150 e, ei taitaisi kalliimmaksikaan tulla).Vai Kaukoidästä haluaisit tuotavan tavaroita? Eikö parempi olisi kuitenkin kohdistaa ostokset kotimaahan?
- Suomalaista laatua.
Kiinan halpatuontia? kirjoitti:
Vai Kaukoidästä haluaisit tuotavan tavaroita? Eikö parempi olisi kuitenkin kohdistaa ostokset kotimaahan?
Paljonko Suomessa valmistettua tavaraa on myynnissä, varsinkin sisustuspuolella? Kyllä se on minimaalinen määrä.
Tietenkin joku verhoilun aakkoset osaava voisi alkaa valmistaa näitä Suomessakin. Suomen tuntien niissä olisi hinnassa ilmaa, kun kaukoidän kamakin on täällä puolet kalliimpaa kuin muualla. - J
Luultavasti neuvottelemalla toimituksen yksityiskohdat voisi tilata ulkomailtakin, esim. Briteistä, mutta tuntuu niin turhauttavalta. (Mut kun Ikea nyhtää päätynsä rahdista saman verran fyrkkaa kuin tuote maksaa eli n. 150 e, ei taitaisi kalliimmaksikaan tulla).Samaa olen miettinyt minäkin! Moneen kertaan olen googletellut, mutta eipä vaan mistään löydy sopivaa. Ainut sängynpääty, jonka kelpuuttaisin löytyi Kodin1:ltä, mutta hintaa oli reippaasti yli 1 000 €!! Oli ehkä hieman ylihinnoiteltu. Ärsyttää kun esim. juurikin näiltä brittisivustoilta löytyy vaikka mitä ihania valkoisia napitettuja sängynpäätyjä, mutta kas kas, eivät tokikaan toimita Suomeen :(
Vaikka itse kaikenlaista osaankin puuhastella, niin kankaiden kanssa olen ihan poropeukalo. Siksi tee se itse - sängynpääty ei tässä tapauksessa tule kysymykseen. Nyt mennään sitten ilman päätyä... - suomalaista laaaatua
Kiinan halpatuontia? kirjoitti:
Vai Kaukoidästä haluaisit tuotavan tavaroita? Eikö parempi olisi kuitenkin kohdistaa ostokset kotimaahan?
Thaimaassahan Iittalan Muumi-mukitkin tehdään, vaikka useimmat luulevat ostavansa kotimaista.
- Sini.
Ehkä yritänkin tehdä itse, jos epäonnistun niin eipä tuo kalliiksi tule. Jostain pitäisi vain saada se nitoja lainaksi...
Minkälaiset kiinnitykset laitoitte, seinään vai sänkyyn? - Sänkykauppias
Lennol valmistaa sängynpäätyhuppuja ja peittoja samalla kankaalla, Kajo muistaakseni nimeltään. Päädyn pohja pitää vain tehdä itse, helppo juttu.
- OSTIN - EI TULLUT
Arvelisin, että mikä tahansa verhoiluliike voisi tilauksesta valmistaa sängynpäädyn toiveidesi mukaan. Jos viet omat materiaalit, luulisin päädyn valmistuvan myös niistä, jos ovat sopivia työhön. Jos verhoilijat osaavat verhoilla chesterfield - kalusteita, niin tottakai he osaavat verhoilla myös suoran levyn.
Minä sorruin houkuttelevaan tarjoukseen brittien Ebay:ssä. Ostin tämän, maksoin saman tien Paypalin kautta:
http://www.ebay.co.uk/itm/330760425506?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649#shId
Koska kuukauteen ei kuulunut mitään, ei tuotetta eikä mitään viestiä myyjältä, otin yhteyttä, kuten tapoihin kuuluu. Ei taaskaan mitään kommunikaatiota, mutta kolmen päivän päästä Paypalistä tuli sähköposti, että maksettu summa on palautettu kokonaisuudessaan.
Älkää siis menkö halpaan. En väitä myyjää petolliseksi, mutta harhaanjohtavat tiedon hän on laittanut, samoin on huono kommunikoija, kuten useimmat "business sellerit", joille ebay on vain markkinointikanava. Eivät he viitsi tai ehdi käyttää systeemiä muuten.
Ships to Worldwide he julistavat yhä, tosin se kai tarkoittaa Irlantia. Pieni on britin maailma :D
(Panin tämän viestin ihan hintavertailun vuoksi. Uskoisin, että vastaavasta keinonahkaisesta päädystä saisi pulittaa Suomessa moninkertaisen hinnan.)
Pitänee tässä suunnata kohti verhoiluliikettä tai alkaa värkätä itse.- 2good2Btrue?
Onhan tuossa valikossa valittavana maita Albaniasta Vatikaanivaltioon.
- OSTIN..
2good2Btrue? kirjoitti:
Onhan tuossa valikossa valittavana maita Albaniasta Vatikaanivaltioon.
Niin onkin, mutta päätyä ei tullut. Sähköpostiin ei vastattu, palautettiin vain rahat tiedustellessani suurin piirtein toimitusaikaa.
Olen ostanut netistä keinonahkaa ja päällystettyjä verhoilunappeja. Nitoja on jo ostettu Hong Kongista (kaupasta), pora on, tarvitsen vielä vaneria ja vaahtomuovia mahdollisesti vanulevyä pinnalle, voisi tulla paremman näköinen niin.
Että tähän sitä päädyttiin.
- Kotimaista...
Törmäsin itse sellaiseen liikkeeseen kuin Aarrelanka (HKI) eli tekevät kyllä topattuja sängynpäätyjä mittatilaustöinä. Myös verhot ym. sisustustekstiilit. Itse teetin siellä verhot, päiväpeiton ja muutaman sisustustyynyn, niin suosittelen! Löytyi nyt tällainen linkki: https://www.cityshops.fi/aarrelanka/
- Hyvä helppo idea!
Itse tein king size runkopatjasänkyyn päädyn seuraavasti:
Ostin 90*200*7 cm mittaisen halvan tavallisen vaahtomuovipatjan. Turha ostaa mitään kolisevia vanereita tai puuseiniä. Niiden kiinnittäminenkin on tosi hankalaa. Ostin Eurokankaasta aivan fantastista topattua kangasta. Oli vielä 250 cm leveää, joten riitti mainiosti. Kangas oli ihmeen halpaakin. Päällystin patjan tällä kankaalla, taakse laitoin tarrakiinnityksen, että päädyn verhoilu olisi helppo saada pesuun.
Hyvin seisoo patja sängyn päädyn takana ja ei kolise seinää vasten. On todella miellyttävän näköinen. Siis halpa ja helppo tapa tehdä upea pehmeä sängynpääty ja kangasvalikoimaa on todella paljon tähänkin hommaan.
Jos itselläsi ei ole ompelukonetta tai et halua tehdä, niin Eurokankaassa ompelevat ihan kohtuuhintaan ideasi mukaan päällyksen patjaasi. Annat vaan patjasi mitat.
Patjan voi aina leikata pienemmäksi tai tilata patjatehtaalta patjan omien mittojen mukaan tai ostaa lasten sängyn patja, jos sänky on huomattavasti kapeampi. Mutta idea toimii kaikkiin sänkyihin.
Et sillee:)) Päädyn hinnaksi tuli noin 55 euroa. - harkitsen viel
Kyllä ebay.co.uk :sta löytyi joka lähettää myös Suomeen. Toimituksen hinta on 100£ ja päädyt maksavat 35 - 50 £.
- Katsokaapa tämä
Tiedän henkilön joka tekee myös napitettuja sängynpäätyjä, katsokaa www.minc.fi.
Aivan ihania muitakin juttuja, tyynyjä omilla teksteillä jne... - Liisa-Maj
Itse tein sängynpäädyn lifestyle-lehden www.codicas.com ohjeilla ja tuli todella upea! Onnea puuhasteluun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539