Ai mitä PÄÄSIÄISTÄ?

Typistetty

malli entisaikojen Pääsiäisestä!- Ihmiset ostavat enimmäkseen pizzzoja ja dippikastikkeita yms. ruuaksi, lampaanviulua ostaa hyvin pieni prosentti! Kotia ei juurikaan enää koristella raeruohoilla ja tipusilla. Pääsiäinen koetaan enimmäkseen tylsinä pyhinä, joita sentään "maalliset" ja räväkät TV-ohjelmat piristävät?
Olen 58-vuotias. Minun ollessani lapsi esim. Pitkänäperjantaina ei käyty kylissä, ei juuri kotoa poistuttu ja puhuttiinkin kuiskaten...se oli todella PITKÄperjantai silloisesta pikkutytöstä! Mutta TRADITIO! Sitten pääsiäsissunnuntain aamua odotettiinkin kuumeisesti: mitä kukko olikaan muninut sängyn alle! Ja aina sieltä löytyi joko yllätysmuna tai muu kiva vempele! Me elämme nyt murrosaikaa. Kaikki entinen on auttamatta poissa pelistä. Kaikki on samanlaista: kaupat auki joka päivä, tansseja ja muita huvitilaisuuksia samoin, homot ja lesbot on "taviksia", jollet sitä ymmärrä, olet suvaitsematon hölmö jne jne. Kohta sika ja ihminen yhtyvät: sika on morsian ja raskaana, kun he sanovat toisilleen TAHDON! Semmoinen voisi vähän havahduttaa tätä uinuvaa kansakuntaa!
Kaikki sit muistavat, kuka olikaan presidenttinä, kun Suomi muuttuui tylsäksi...Se jää historiaan!

3

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jackkkkkk

      ...eskoseni.

      • .......................

        mun mielestä pääsiäinen ja jopa joulu ei tunnu enää missään ei ainakaan niin kuin ennenvanhaan oli vielä jotakin tunnelmaa joulusta on tehty MEGA-RUOKA -LAHJA FESTIVAALIT! RYYPääMISTä VAIN!

        Pääsiäinen alkaa ihmeellisesti ottaa joulun tavat/muodot LAHJAT VAIN PUUTTUU! (kai ne on ne munat sitten joita annetaan mutta ensin ne piilotetaan..
        Ja samaa paskaa pääsiäisestäkin on tullut jokainen ihan kaikki pitää taas syödä ja ryypätä itsensä täyteen ja känniin!

        Yok mitkä tekopyhä juhlapäiviä!noista päivistä on tullut,ei mitään joulun tai pääsiäisen kanssa tekemistä! BUOH!


    • minkälainen on pääsiäinen!

      Minä ainakin vietän pääsiäistä ja haluan siirtää sen myös lapsille ja tuleville polville. Ihan katsoa, kun pienet lapset innoissaan käy virpomassa ja mummot ja papat ovat onnellisia lasten käydessä heidän luonaan.
      Pääsiäisenä ja ennen sitä vien henkilöille pääsiäiskukkasiski raeruohoa,jossa on tipu tai kaksi koristeena.
      Kotosalla niitä on joka pöydällä jos ollaan kotosalla. Tuliaiseksi pääsiäiskylään vien aina heidän lapseilleen raeruohoa ja aikuiselle narsisseja.
      Sunnuntaina on sitten suklaamunan piilotus tai jos on sellaisia lapsia,jotka nukkuvat myöhempään kuin vanhemmat niin sitten suklaamuna laitetaan tyynyn alle tai viereen.

      Siis ala vain viettää pääsiäistä niin kyllä läheisetkin sen huomaa.

      Asuinlähiössä otetiin käyttöön pääsiäiskokon poltto ja mielestäni se on oikein mukava tapa, jota tulisi hyödyntää enemmän. Silloin saa nimittäin polttaa kokkoa myös asuinalueella aina 30.4. saakka.

      Että näin meillä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe